''Er waren momenten dat ik dacht: is het dit allemaal waard?''

( 35 reacties)
''Er waren momenten dat ik dacht: is het dit allemaal waard?''

Godfried Roemeratoe maakte afgelopen weekend zijn debuut in de eredivisie. Het jeugdproduct heeft veel in zichzelf geïnvesteerd om het eerste elftal van FC Twente te halen.

De Zeelander was nog maar veertien jaar toen hij zijn familie achterliet om in de jeugdopleiding van de Twentse club te komen. "Ik ben graag thuis bij mijn familie, zij is mijn veilige omgeving. Door weg te gaan moest ik dat voor een groot deel loslaten. Toch wilde ik dit, al heb ik er goed over nagedacht en er met mijn ouders en broers over gepraat. Ze stonden achter me, al vond mijn moeder het moeilijk om me te laten gaan. Ik ging met een andere jongen uit Zeeland, dat scheelde, ik was niet alleen'', blikt hij terug in TC Tubantia.

De voetballer kwam in een gastgezin terecht, maar dat was niks voor hem. "Dat had niks met het gezin te maken, maar ik kon me niet thuisvoelen in een huis dat niet mijn eigen huis was. Ik ben een jaar gebleven, was van zeven uur 's morgens tot zeven uur 's avonds weg. At er, zat even op de bank en sliep er. Na een jaar ben ik met Sander gaan samenwonen, die jongen uit Zeeland. Eén van zijn ouders was altijd aanwezig. Na weer een jaar mochten we vaker alleen zijn. Ik merkte dat ik dat prettig vind. Als ik niet bij mijn familie kan zijn is rust en alleen zijn mijn veilige omgeving geworden."

Als hij niet rondom Enschede moest zijn, ging hij in de trein terug naar huis. "Soms deed ik er zes of zeven uur over. Ik had zo vaak vertraging, regelmatig vanwege een aanrijding met een persoon. Dan miste je een aansluiting of zat de snelbus vol. Er waren momenten dat ik dacht: is het dit allemaal waard? Dan was ik op zondag bij mijn familie geweest en moest ik weg, terwijl het juist zo gezellig was.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2019 om 14:28
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:44
      Nee, jij gelooft in sprookjes en heb dan als enige commentaar. Bull shit. Dat is nog slapper dan Roemeratoe. Ik geef hem geen ongelijk. Alleen dat gejank mag die achterwege laten. Er zijn mensen die het veel zwaarder hebben gehad in hun leven en die veel minder kansen hebben gehad.
    Jij weet helemaal niet wat ik geloof, lul toch niet steeds zo uit je nek.
  • 10 Aug 2019 om 13:37
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:34
      Scorpio is stiekem een Heraclied die hier de boel komt opstoken met zijn negativiteit. Jammer dat hij niets doet met de vele kritiek op hem. Ik zou zeggen, wegwezen naar Almeloooo
    hahahahaha, wat een zwaktebod weer. We gaan het meemaken. Ben gewoon een nuchter mens die zegt waar het op staat. FC Twente en vele mensen doen er iets langer over. Pappen en nathouden. Zolang het geld elke maand maar gestort wordt ligt niemand er echt wakker van. Negativitiet is iets heel anders. Maar alles wat men niet wil horen is blijkbaar negativiteit. Wat een wereld. hahahaha
  • 10 Aug 2019 om 13:34
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:30
      Valt wel mee, je overdrijft schromelijk.
      We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
      Jij bent zon type die geen mening heeft en alleen maar meelult. Jij vindt hem zielig niet ik.
      Hij wordt gewoon gebruikt zoals alle voetballers gebruikt worden. In de hoop dat er geld mee te verdienen is. Niets meer en niets minder. Met knuffelen kom je niet zover in het leven. Onder jouw hoede zou die sowieso afgeschreven zijn!
    Scorpio is stiekem een Heraclied die hier de boel komt opstoken met zijn negativiteit. Jammer dat hij niets doet met de vele kritiek op hem. Ik zou zeggen, wegwezen naar Almeloooo
  • 10 Aug 2019 om 13:30
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:20
      Heb sinds we kampioen zijn geworden in de kkd alleen maar negativiteit van jou gelezen. Daarom kom jij min de strot uit hangen! Niks deugd alles is slecht niemand heeft talent etc. Een jochie van 14 die zich alleen voelt is zielig en geen talent? Maar toch op een jonge leeftijd het 1e halen van onze mooie FC
    Valt wel mee, je overdrijft schromelijk.
    We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
    Jij bent zon type die geen mening heeft en alleen maar meelult. Jij vindt hem zielig niet ik.
    Hij wordt gewoon gebruikt zoals alle voetballers gebruikt worden. In de hoop dat er geld mee te verdienen is. Niets meer en niets minder. Met knuffelen kom je niet zover in het leven. Onder jouw hoede zou die sowieso afgeschreven zijn!
  • 10 Aug 2019 om 13:20
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:17
      Je snapt er niets van en komt dan maar met dit soort onzin en wil je mensen bannen.
      Wat voor mens ben jij dan?
    Heb sinds we kampioen zijn geworden in de kkd alleen maar negativiteit van jou gelezen. Daarom kom jij min de strot uit hangen! Niks deugd alles is slecht niemand heeft talent etc. Een jochie van 14 die zich alleen voelt is zielig en geen talent? Maar toch op een jonge leeftijd het 1e halen van onze mooie FC
  • 10 Aug 2019 om 13:17
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:13
      Kerel ga weg van onze mooie club. Niets deugd. Jankerd. Bah vreselijk mens ben je.
    Je snapt er niets van en komt dan maar met dit soort onzin en wil je mensen bannen.
    Wat voor mens ben jij dan?
  • 10 Aug 2019 om 13:17
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:13
      Kerel ga weg van onze mooie club. Niets deugd. Jankerd. Bah vreselijk mens ben je.
    Je snapt er niets van en komt dan maar met dit soort onzin en wil je mensen bannen.
    Wat voor mens ben jij dan?
  • 10 Aug 2019 om 13:13
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:12
      Dit is helemaal geen talent. Als ik zijn verhaal zo lees heeft die heel veel zelfmedelijden en is die geen teamspeler. Wil het liefst alleen zijn en dicht bij zijn familie.Wat een jank mentaliteit. Hij denkt dat alles vanzelf gaat in het leven zonder offers.Nou vraag de echte talenten maar wat ze ervoor hebben moeten doen maar als het dan lukt krijg je er heel veel voor terug.Hij wil gewoon van de omstandigheden profiteren en denkt door zielig te doen dat hij er wel komt en de kans krijgt.Wordt niets!
    Kerel ga weg van onze mooie club. Niets deugd. Jankerd. Bah vreselijk mens ben je.
  • 10 Aug 2019 om 13:08
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:40
      Roemeratoe is een aardige voetballer, hij had tegen PSV mazzel dat alles behoorlijk liep de eerste helft ,de tweede helft viel hij een beetje door de mand, met z'n steekpass, verkeerde team aan spelen,onnodige hoekschoppen weggeven, paniekerig soms, ze hadden hem na de rust moeten vervangen, dit is niet negatief bedoeld, hij is nog jong, aardige voetballer maar zou hem meer als invaller gebruiken als de stand het toelaat.
    vond hem helemaal niet zo slecht, 2e helft zat hij er wel door
  • 10 Aug 2019 om 12:52
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:50
      Veldhuis zijn geduld was op omdat Twente(TvL) hem letterlijk en figuurlijk liet zitten.
    Roemeratoe heeft een zelfde soort verhaal. Wou ook eerder instappen bij het 1e maar door omstandigheden durfden ze dat niet. KKD!
    Veldhuis blijft een apart verhaal. Vooral omdat die dit jaar waarschijnlijk wel een kans had gekregen.
  • 10 Aug 2019 om 12:50
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:12
      Als gevolg van wanhoopsbeleid. Veldhuis vertrok al omdat die niet genoeg geduld had. Die fout willen ze niet meer maken. Eerst zien dan geloven. Dat jankverhaal koop je niets voor!
    Veldhuis zijn geduld was op omdat Twente(TvL) hem letterlijk en figuurlijk liet zitten.
  • 10 Aug 2019 om 12:44
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:39
      Nog meer ongefundeerde bullshit.
    Nee, jij gelooft in sprookjes en heb dan als enige commentaar. Bull shit. Dat is nog slapper dan Roemeratoe. Ik geef hem geen ongelijk. Alleen dat gejank mag die achterwege laten. Er zijn mensen die het veel zwaarder hebben gehad in hun leven en die veel minder kansen hebben gehad.
  • 10 Aug 2019 om 12:40
    Roemeratoe is een aardige voetballer, hij had tegen PSV mazzel dat alles behoorlijk liep de eerste helft ,de tweede helft viel hij een beetje door de mand, met z'n steekpass, verkeerde team aan spelen,onnodige hoekschoppen weggeven, paniekerig soms, ze hadden hem na de rust moeten vervangen, dit is niet negatief bedoeld, hij is nog jong, aardige voetballer maar zou hem meer als invaller gebruiken als de stand het toelaat.
  • 10 Aug 2019 om 12:39
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:22
      In jouw ogen is dat zo. Het is mijn gevoel/mening. Meer niet. Dat je het wil opblazen omdat het ik buiten de lijntjes ga is een goed voorbeeld hoe het tegenwoordig gaat. Helpen doe je niet door mee te praten en alles groter te maken dan het is. Helpen doe je door mensen wakker te schudden en sleutels te geven dat je het ook op een andere manier kunt benaderen. Hij is in mijn ogen nog lang niet zover. Dat maak ik op uit zijn jankverhaal.
      Hij maakt zich afhankelijk van anderen. Vechten heeft die nog nooit gedaan in zijn leven. Hij krijgt nu een kans omdat FC Twente bang is nog meer jeugd kwijt te raken. Maar FC Twente is al te laat. De echte talenten zijn allang weg!
    Nog meer ongefundeerde bullshit.
  • 10 Aug 2019 om 12:22
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:17
      Omdat het helemaal nergens op slaat. Ten eerste kun jij op basis van 1 interview geen persoonlijkheidsschets maken van wie dan ook. Ten tweede zegt hij hier niet eens wat verkeerds.
    In jouw ogen is dat zo. Het is mijn gevoel/mening. Meer niet. Dat je het wil opblazen omdat het ik buiten de lijntjes ga is een goed voorbeeld hoe het tegenwoordig gaat. Helpen doe je niet door mee te praten en alles groter te maken dan het is. Helpen doe je door mensen wakker te schudden en sleutels te geven dat je het ook op een andere manier kunt benaderen. Hij is in mijn ogen nog lang niet zover. Dat maak ik op uit zijn jankverhaal.
    Hij maakt zich afhankelijk van anderen. Vechten heeft die nog nooit gedaan in zijn leven. Hij krijgt nu een kans omdat FC Twente bang is nog meer jeugd kwijt te raken. Maar FC Twente is al te laat. De echte talenten zijn allang weg!
  • 10 Aug 2019 om 12:17
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:05
      Waarom?
    Omdat het helemaal nergens op slaat. Ten eerste kun jij op basis van 1 interview geen persoonlijkheidsschets maken van wie dan ook. Ten tweede zegt hij hier niet eens wat verkeerds.
  • 10 Aug 2019 om 12:16
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:13
      Ken jij veel studenten van 14 jaar dan?
    Is dit een kwis? Wat maakt leeftijd nu uit. 14 jaar is tegenwoordig al vrij oud hoor wil je wat bereiken in het leven en een unieke prestatie leveren waar velen van dromen maar nooit de kans krijgen dan zul je toch echt je daar bewust van moeten zijn. Dat pappen en nathouden gelul is de doodsteek voor onze club.
  • 10 Aug 2019 om 12:13
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:10
      Hoeft ook niet. Straks niet klagen als het niets blijkt te zijn, geen karakter, geen teamspeler helemaal niets. Helemaal naar Zeeland. hahahahaha
      Waarom kan de familie niet hier komen trouwens?
      Moet ik nu ook medelijden hebben met alle studenten die hier studeren en hun familie achterlaten?
    Ken jij veel studenten van 14 jaar dan?
  • 10 Aug 2019 om 12:12
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:10
      Daarom staat hij ook in de basis tegen PSV.
    Als gevolg van wanhoopsbeleid. Veldhuis vertrok al omdat die niet genoeg geduld had. Die fout willen ze niet meer maken. Eerst zien dan geloven. Dat jankverhaal koop je niets voor!
  • 10 Aug 2019 om 12:10
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:05
      Je neemt jezelf toch niet serieus hoop ik. Ik in ieder geval niet.
    Hoeft ook niet. Straks niet klagen als het niets blijkt te zijn, geen karakter, geen teamspeler helemaal niets. Helemaal naar Zeeland. hahahahaha
    Waarom kan de familie niet hier komen trouwens?
    Moet ik nu ook medelijden hebben met alle studenten die hier studeren en hun familie achterlaten?
  • 10 Aug 2019 om 12:10
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:51
      Wie wil er niet bij zijn familie zijn. Iedereen toch?
      Ik vind het gewoon een heel zielig verhaal. Mentaliteitskwestie.
      Dat ga je terugzien op het veld en in zijn verdere carriere.
      Wordt niets!
    Daarom staat hij ook in de basis tegen PSV.
  • 10 Aug 2019 om 12:05
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:12
      Dit is helemaal geen talent. Als ik zijn verhaal zo lees heeft die heel veel zelfmedelijden en is die geen teamspeler. Wil het liefst alleen zijn en dicht bij zijn familie.Wat een jank mentaliteit. Hij denkt dat alles vanzelf gaat in het leven zonder offers.Nou vraag de echte talenten maar wat ze ervoor hebben moeten doen maar als het dan lukt krijg je er heel veel voor terug.Hij wil gewoon van de omstandigheden profiteren en denkt door zielig te doen dat hij er wel komt en de kans krijgt.Wordt niets!
    Je neemt jezelf toch niet serieus hoop ik. Ik in ieder geval niet.
  • 10 Aug 2019 om 12:05
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:59
      Wat een bullshit.
    Waarom?
  • 10 Aug 2019 om 12:04
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:56
      Wat ben jij een kneus
    Is iedereen een kneus als ze niet zeggen wat je graag wilt horen?
    Wie is hier nu een kneus.
  • 10 Aug 2019 om 11:59
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:51
      Wie wil er niet bij zijn familie zijn. Iedereen toch?
      Ik vind het gewoon een heel zielig verhaal. Mentaliteitskwestie.
      Dat ga je terugzien op het veld en in zijn verdere carriere.
      Wordt niets!
    Wat een bullshit.
  • 10 Aug 2019 om 11:56
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:51
      Wie wil er niet bij zijn familie zijn. Iedereen toch?
      Ik vind het gewoon een heel zielig verhaal. Mentaliteitskwestie.
      Dat ga je terugzien op het veld en in zijn verdere carriere.
      Wordt niets!
    Wat ben jij een kneus
  • 10 Aug 2019 om 11:51
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:41
      Wanneer je 14 bent in een vreemde omgeving begrijp ik best dat je bij je familie wilt zijn, vind jij dat vreemd?
    Wie wil er niet bij zijn familie zijn. Iedereen toch?
    Ik vind het gewoon een heel zielig verhaal. Mentaliteitskwestie.
    Dat ga je terugzien op het veld en in zijn verdere carriere.
    Wordt niets!
  • 10 Aug 2019 om 11:41
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:12
      Dit is helemaal geen talent. Als ik zijn verhaal zo lees heeft die heel veel zelfmedelijden en is die geen teamspeler. Wil het liefst alleen zijn en dicht bij zijn familie.Wat een jank mentaliteit. Hij denkt dat alles vanzelf gaat in het leven zonder offers.Nou vraag de echte talenten maar wat ze ervoor hebben moeten doen maar als het dan lukt krijg je er heel veel voor terug.Hij wil gewoon van de omstandigheden profiteren en denkt door zielig te doen dat hij er wel komt en de kans krijgt.Wordt niets!
    Wanneer je 14 bent in een vreemde omgeving begrijp ik best dat je bij je familie wilt zijn, vind jij dat vreemd?
  • 10 Aug 2019 om 11:26
    Het leven van een topsporter….. 14 is natuurlijk wel erg jong, het zou verboden moeten worden.
  • 10 Aug 2019 om 11:19
    Zeelander?!
  • 10 Aug 2019 om 11:15
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:13
      Ben je weer op oorlogspad?
    Ben nog niet opgeroepen. Jij?
  • 10 Aug 2019 om 11:13
    • Quote van 10 Aug 2019 om 11:12
      Dit is helemaal geen talent. Als ik zijn verhaal zo lees heeft die heel veel zelfmedelijden en is die geen teamspeler. Wil het liefst alleen zijn en dicht bij zijn familie.Wat een jank mentaliteit. Hij denkt dat alles vanzelf gaat in het leven zonder offers.Nou vraag de echte talenten maar wat ze ervoor hebben moeten doen maar als het dan lukt krijg je er heel veel voor terug.Hij wil gewoon van de omstandigheden profiteren en denkt door zielig te doen dat hij er wel komt en de kans krijgt.Wordt niets!
    Ben je weer op oorlogspad?
  • 10 Aug 2019 om 11:12
    Dit is helemaal geen talent. Als ik zijn verhaal zo lees heeft die heel veel zelfmedelijden en is die geen teamspeler. Wil het liefst alleen zijn en dicht bij zijn familie.Wat een jank mentaliteit. Hij denkt dat alles vanzelf gaat in het leven zonder offers.Nou vraag de echte talenten maar wat ze ervoor hebben moeten doen maar als het dan lukt krijg je er heel veel voor terug.Hij wil gewoon van de omstandigheden profiteren en denkt door zielig te doen dat hij er wel komt en de kans krijgt.Wordt niets!
  • 10 Aug 2019 om 11:08
    Hij moet meer de ballen naar voren spelen. Je zag dat toen hij tijd had om na te denken de foute maakte. In dat snelle combinatie spel maakte die weinig fouten.
  • 10 Aug 2019 om 10:52
    Moet op bepaalde punten zeker nog flink verbeteren maar hij is nog jong dus dat is logisch. Zo vroeg uit huis gaan laat in ieder geval zien dat hij uit het juiste hout gesneden is en er alles aan wil doen om het te redden in het profvoetbal. Godfried, heel veel succes en ik hoop van harte dat je het redt bij ons!
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›