FC Twente beste in onderlinge duels laatste jaren tegen FC Groningen

( 18 reacties)
FC Twente beste in onderlinge duels laatste jaren tegen FC Groningen

FC Twente begon de terugkeer in de Eredivisie goed met een gelijkspel tegen PSV. Vanavond gaan ze verder met een uitwedstrijd bij FC Groningen.

Voor coach Gonzalo Garcia is FC Twente de eerste klus als hoofdtrainer in het betaald voetbal. Wel is de coach bekend met de Eredivisie en met de tegenstander van vanavond. Garcia kwam van 2008 tot 2011 uit voor FC Groningen waarin hij in 44 officiële wedstrijden zes keer wist te scoren.

De twee ploegen treffen elkaar vanavond voor de 51ste keer. Van de voorgaande 50 edities wisten zowel FC Twente als FC Groningen zeventien keer te winnen, zestien keer werd het een gelijkspel, zo valt te lezen op Twente Insite. In de afgelopen tien jaar deed FC Twente het echter beter. Zij wonnen vier kier, speelde vijf keer gelijk en verloren maar één keer.

De Tukkers hebben echter een zware klus voor de boeg. In 2019 won FC Groningen acht van de negen thuiswedstrijden. Alleen AZ deed dat beter dit kalenderjaar. Daarnaast wist FC Twente sinds 12 december 2017 niet meer te winnen in een uitduel (1-2 bij NAC Breda). Tot slot wisten de Groningers tegen geen enkele ploeg vaker te scoren dan tegen FC Twente. FC Groningen wist tot op heden 106 keer het net te vinden.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2019 om 15:36
    • Quote van 10 Aug 2019 om 14:21
      Een keer niet met je eens. Twente heeft dit echt niet 1,2,3 gewonnen. Sterker nog, op voorhand teken ik voor een gelijkspel. Geluk voor ons is dat het (blijkbaar) fanatieke supportersdeel niet aanwezig mag zijn vanavond en er her en der wat plukjes zijn die zich solidair verklaren. Ben echt benieuwd vanavond. Edit: Toen ik de andere berichten hier las kwam ik er achter dat ik je post verkeerd gelezen heb. We zijn het dus wel eens.
    No problem :)

    We kunnen heus wel winnen heb ook wel goede hoop op een 3 punter maar net wat je zegt het is niet 1 2 3 gewonnen...
    Andere meevaller vind ik het niet meespelen van memisovic...
    Ben ook benieuwd of duo schenk/bijen sierhuis van scoren weet te houden anders nog veel vertrouwen in drommel.
    Mijn voorspelling zal zijn 1-1
    Succes vanavond!
  • 10 Aug 2019 om 14:54
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:44
      Het gaat om het stuk waar in staat dat Twente al bijna 2 jaar geen uitwedstrijd heeft gewonnen.
    Ik vind het kijken naar eerdere resultaten niet zoveel zeggend. Destijds zelf een andere selectie en ook de tegenstander is niet meer hetzelfde team. Zelfde als 'club heeft in 20 jaar niet verloren van ....' eens komt de dag dat ze wél verliezen. Het geeft wel gespreksstof hier. ;-)
  • 10 Aug 2019 om 14:37
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:46
      Vanmorgen stond in de krant dat sommige spelers nog vraagteken waren ivm pijntjes. Iemand enig idee om wie dit gaat?
    Brama en Bergreen nog altijd voor de rest niet.
  • 10 Aug 2019 om 14:31
    Normaal altijd in het stadion, nu (helaas) in het buitenland op vakantie. Iemand een stream voor vanavond?
  • 10 Aug 2019 om 14:27
    • Quote van 10 Aug 2019 om 14:21
      Een keer niet met je eens. Twente heeft dit echt niet 1,2,3 gewonnen. Sterker nog, op voorhand teken ik voor een gelijkspel. Geluk voor ons is dat het (blijkbaar) fanatieke supportersdeel niet aanwezig mag zijn vanavond en er her en der wat plukjes zijn die zich solidair verklaren. Ben echt benieuwd vanavond. Edit: Toen ik de andere berichten hier las kwam ik er achter dat ik je post verkeerd gelezen heb. We zijn het dus wel eens.
    Dat was ook de mening van Frank geloof ik, dat dit zo nog niet gewonnen is. De enige die denkt dat we zo ff over grunn heenwalsen is scorpio. Ik moet het zelf ook nog maar zien, pittige wedstrijd.
  • 10 Aug 2019 om 14:21
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:43
      Totaal geen realiteitszin.... Twente hoort "gewoon" van dit Groningen te winnen.... Maar goed gelukkig is de meerderheid wel realistisch
    Een keer niet met je eens. Twente heeft dit echt niet 1,2,3 gewonnen. Sterker nog, op voorhand teken ik voor een gelijkspel. Geluk voor ons is dat het (blijkbaar) fanatieke supportersdeel niet aanwezig mag zijn vanavond en er her en der wat plukjes zijn die zich solidair verklaren. Ben echt benieuwd vanavond. Edit: Toen ik de andere berichten hier las kwam ik er achter dat ik je post verkeerd gelezen heb. We zijn het dus wel eens.
  • 10 Aug 2019 om 13:54
    Ik voorspel een moeizame 1-1, Groningen zit ook nog in een positieve flow en heeft vorige week ook gewonnen. De eerste wedstrijd zonder duidelijke favoriet en dus ook de eerste graatmeter van hoe we erg echt voorstaan.
  • 10 Aug 2019 om 13:52
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:50
      Sterkte
    Zwakte
  • 10 Aug 2019 om 13:50
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:48
      Geen realiteitszin? Kijk eerst naar jezelf en dan naar anderen! Twente hoort gewoon te winnen van dit FC Groningen. Jezelf weer lekker klein maken. Geniet je daarvan? Dat heeft niets met realiteit te maken maar gewoon je verschuilen mocht iets niet lukken dan kun je weer allerlei excuses aandragen. Waar vervolgens niemand wat aan heeft.
      Dat ik niet bij de meerderheid hoor is een compliment. Dank je!
    Sterkte
  • 10 Aug 2019 om 13:48
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:43
      Totaal geen realiteitszin.... Twente hoort "gewoon" van dit Groningen te winnen.... Maar goed gelukkig is de meerderheid wel realistisch
    Geen realiteitszin? Kijk eerst naar jezelf en dan naar anderen! Twente hoort gewoon te winnen van dit FC Groningen. Jezelf weer lekker klein maken. Geniet je daarvan? Dat heeft niets met realiteit te maken maar gewoon je verschuilen mocht iets niet lukken dan kun je weer allerlei excuses aandragen. Waar vervolgens niemand wat aan heeft.
    Dat ik niet bij de meerderheid hoor is een compliment. Dank je!
  • 10 Aug 2019 om 13:46
    Vanmorgen stond in de krant dat sommige spelers nog vraagteken waren ivm pijntjes. Iemand enig idee om wie dit gaat?
  • 10 Aug 2019 om 13:44
    • Quote van 10 Aug 2019 om 13:14
      Thuis verloor Twente van jong Ajax... Blijven momentopnames, elke wedstrijd is anders.
    Het gaat om het stuk waar in staat dat Twente al bijna 2 jaar geen uitwedstrijd heeft gewonnen.
  • 10 Aug 2019 om 13:44
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:51
      Het gaat hierbij om de eredivisie....
    Dan moeten ze dat er bij zetten.
  • 10 Aug 2019 om 13:43
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:49
      FC Twente hoort gewoon van dit Groningen te winnen. De zwakste schakels zijn eruit. Iedereen gelooft in GG zijn manier van spelen. De spelers zijn positief.Ook al zijn we nog niet op volle oorlogssterkte.Vandaag is D-Day. Een hele mooie test hoe we er daadwerkelijk voorstaan.
    Totaal geen realiteitszin.... Twente hoort "gewoon" van dit Groningen te winnen.... Maar goed gelukkig is de meerderheid wel realistisch
  • 10 Aug 2019 om 13:14
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:43
      Uit bij jong Ajax won Twente met 2-5.
    Thuis verloor Twente van jong Ajax... Blijven momentopnames, elke wedstrijd is anders.
  • 10 Aug 2019 om 12:51
    • Quote van 10 Aug 2019 om 12:43
      Uit bij jong Ajax won Twente met 2-5.
    Het gaat hierbij om de eredivisie....
  • 10 Aug 2019 om 12:49
    FC Twente hoort gewoon van dit Groningen te winnen. De zwakste schakels zijn eruit. Iedereen gelooft in GG zijn manier van spelen. De spelers zijn positief.Ook al zijn we nog niet op volle oorlogssterkte.Vandaag is D-Day. Een hele mooie test hoe we er daadwerkelijk voorstaan.
  • 10 Aug 2019 om 12:43
    Uit bij jong Ajax won Twente met 2-5.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›