''Het zou in ons bloed moeten zitten om altijd meer te willen scoren''

( 39 reacties)
''Het zou in ons bloed moeten zitten om altijd meer te willen scoren''

FC Twente mag dan wel de drie punten hebben meegenomen uit Groningen, maar coach Gonzalo Garcia is lang niet tevreden met het spel.

“We wonnen een hele lastige wedstrijd vandaag. Ik denk dat FC Groningen een heel goed team heeft, en dat lieten ze zien in de eerste 10, 15 minuten. Voor ons is het een hele belangrijke overwinning”, zo begint hij zijn terugblik bij FOX Sports.

“Het was een rare wedstrijd. FC Groningen begon goed in de eerste 10, 15 minuten met veel druk. Wij kwamen er niet in en konden onze plekken niet vinden. We waren niet zoals we moesten zijn. Toen begonnen we te herstellen en creëerden we eerst de penalty en hadden we daarna de kans van Aitor. Vanaf toen begon de wedstrijd meer te gaan zoals wij wilden en kregen zij de rode kaarten”, vervolgt de coach zijn analyse.

In de tweede helft moesten de Tukkers de overwinning binnen slepen tegen negen Groningers. “We wisten dat FC Groningen de wedstrijd slordig en langzaam ging maken en wij moesten onszelf dwingen om de snelheid te behouden en kansen te creëren. Ik denk dat we goed begonnen met een grote kans op de paal."

"Nadat we scoorden begonnen wij te denken: We hebben het resultaat, nu moeten we dit behouden. Ik denk dat dat verkeerd is. Na het tweede doelpunt, werd het nog slordiger af en toe. Als meer scoren mogelijk is, dan moeten we dan proberen. Het zou in ons bloed moeten zitten om meer en meer te willen scoren”, bekritiseert hij het spel.

FC Twente staat na twee wedstrijden op vier punten met een gelijkspel tegen PSV en een overwinning op FC Groningen. “Ik denk dat dat een fantastisch resultaat is”, besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Aug 2019 om 18:05
    Niet helemaal eens met die uitspraak, 3 punten moet op 1, maar gisteren had het wel wat meer gemogen
  • 11 Aug 2019 om 17:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 17:48
      Iedereen die de laatse 2 jaar achter de spits heeft gespeeld er te weinig gemaak. hoe zal dat toch komen ?
    Bij espinoza ligt het er gewoon aan dat hij van nature niet doelgericht is. Ik vind het echt een el alhmadi type. Lekker passen op middenveld. Let maar eens op hem volgende week. Hij speelt heel ver van de goal af. Jensen vond ik ook een middenvelder. Kon ook geen actie maken rond de 16. Alleen op snelheid de 16 in rennen. Maar als dicht staat achter kunnen ze niks.
  • 11 Aug 2019 om 17:48
    • Quote van 11 Aug 2019 om 17:38
      Eens. Middenveld is niet aanvallend genoeg voor een team dat aanvallend voetbal wil spelen. Espinoza is in dit huidige team de meest aanvallende middenvelder. Die heeft er maar 4 inliggen vorig seizoen. Heel logisch dat alles vloeiend loopt tot halverwege de helft van de tegenstander. Dan houdt het op. Spits erbij en vuckic op 10 dan loopt het aanvallend een stuk beter.
    Iedereen die de laatse 2 jaar achter de spits heeft gespeeld er te weinig gemaak. hoe zal dat toch komen ?
  • 11 Aug 2019 om 17:38
    • Quote van 11 Aug 2019 om 17:22
      Vuckic moet met Arburjania op het middenveld, aangevuld met Selahi of Espinosa, hun ervaring en kracht kunnen we goed gebruiken.
    Eens. Middenveld is niet aanvallend genoeg voor een team dat aanvallend voetbal wil spelen. Espinoza is in dit huidige team de meest aanvallende middenvelder. Die heeft er maar 4 inliggen vorig seizoen. Heel logisch dat alles vloeiend loopt tot halverwege de helft van de tegenstander. Dan houdt het op. Spits erbij en vuckic op 10 dan loopt het aanvallend een stuk beter.
  • 11 Aug 2019 om 17:22
    • Quote van 11 Aug 2019 om 17:14
      Zeg niet dat hij slecht was. Staat gewoon op de verkeerde plek. Hoeveel kansen hebben wij gecreëerd tegen 9 man? Kijk als we 3 keer op de paal schieten en 5 x naast en 3 keer op de keeper en je hebt een beetje pech hoor je mij niet klagen. Met dit middenveld en aanval gaan we niet het aanvallend voetbal halen wat GG graag wil. Je ziet het gelijk aan het aard van het beestje. Echte spitsen nemen doel constant onder vuur. Een goede spits scoort vaak en een slechte spits scoort weinig (boere) maar iemand die nauwelijks in de buurt komt is geen spits.
    Vuckic moet met Arburjania op het middenveld, aangevuld met Selahi of Espinosa, hun ervaring en kracht kunnen we goed gebruiken.
  • 11 Aug 2019 om 17:21
    • Quote van 11 Aug 2019 om 16:51
      Zie ik toch anders. Vuckic wint geen enkel kopduel en is zeker geen goaltjes dief. Gewoon geen spits maar aanvallend middenvelder. Hetzelfde als Espinoza geen cam is maar een centrale middenvelder. Waardoor je nauwelijks scorend vermogen hebt. Je hebt nu nog geluk dat vuckic iets inzakt van nature. Als je straks een echte spits koopt wordt het gat tussen espinoza en die spits erg groot. Want een echte spits gaat dieper staan. Oftewel we hebben hetzelfde probleem als de laatste paar seizoenen. We spelen nu dm,dm,cm. Geloof dat het aanvallend er een stuk beter uit gaat zien als we cm,cm, cam gaan spelen en dan wel met een echte cam. Espinoza zie meer als type el ahmadi. Dus geen cam.
    Zolang je geen betere spits tot beschikking hebt doorgaan met Vuckic in de spits .
  • 11 Aug 2019 om 17:14
    • Quote van 11 Aug 2019 om 17:02
      Vukcic was 1 van de besten gisteren
    Zeg niet dat hij slecht was. Staat gewoon op de verkeerde plek. Hoeveel kansen hebben wij gecreëerd tegen 9 man? Kijk als we 3 keer op de paal schieten en 5 x naast en 3 keer op de keeper en je hebt een beetje pech hoor je mij niet klagen. Met dit middenveld en aanval gaan we niet het aanvallend voetbal halen wat GG graag wil. Je ziet het gelijk aan het aard van het beestje. Echte spitsen nemen doel constant onder vuur. Een goede spits scoort vaak en een slechte spits scoort weinig (boere) maar iemand die nauwelijks in de buurt komt is geen spits.
  • 11 Aug 2019 om 17:02
    • Quote van 11 Aug 2019 om 16:51
      Zie ik toch anders. Vuckic wint geen enkel kopduel en is zeker geen goaltjes dief. Gewoon geen spits maar aanvallend middenvelder. Hetzelfde als Espinoza geen cam is maar een centrale middenvelder. Waardoor je nauwelijks scorend vermogen hebt. Je hebt nu nog geluk dat vuckic iets inzakt van nature. Als je straks een echte spits koopt wordt het gat tussen espinoza en die spits erg groot. Want een echte spits gaat dieper staan. Oftewel we hebben hetzelfde probleem als de laatste paar seizoenen. We spelen nu dm,dm,cm. Geloof dat het aanvallend er een stuk beter uit gaat zien als we cm,cm, cam gaan spelen en dan wel met een echte cam. Espinoza zie meer als type el ahmadi. Dus geen cam.
    Vukcic was 1 van de besten gisteren
  • 11 Aug 2019 om 17:00
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:53
      Blijft een raar fenomeen al die analyses en commentaren na de wedstrijd. Vorig jaar was iedere tegenstander ervan overtuigd dat er meer te halen was tegen Twente. Dit jaar gaan we op dezelfde voet verder. PSV vind dat ze hadden moeten winnen. Groningen zelfde verhaal. Maar ondertussen pakken we gewoon de punten. Hoe kan dat, dat Twente de tegenstanders blijkbaar het gevoel geven dat ze beter zijn, maar uiteindelijk toch met lege handen staan, of puntverlies lijden.
    Verdedigend staan we ook gewoon erg goed.
  • 11 Aug 2019 om 16:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 16:47
      Denk dat vusick de veters van Tadic nog niet mag strikken totaal niet kwalitatief vergelijkbaar.
    Ja sufferd, Twente is ook geen Ajax. Nog meee open deuren?
  • 11 Aug 2019 om 16:51
    • Quote van 11 Aug 2019 om 15:03
      Boere mist juist alleen maar... Vuckic heeft gister 1 kans nodig gehad...
    Zie ik toch anders. Vuckic wint geen enkel kopduel en is zeker geen goaltjes dief. Gewoon geen spits maar aanvallend middenvelder. Hetzelfde als Espinoza geen cam is maar een centrale middenvelder. Waardoor je nauwelijks scorend vermogen hebt. Je hebt nu nog geluk dat vuckic iets inzakt van nature. Als je straks een echte spits koopt wordt het gat tussen espinoza en die spits erg groot. Want een echte spits gaat dieper staan. Oftewel we hebben hetzelfde probleem als de laatste paar seizoenen. We spelen nu dm,dm,cm. Geloof dat het aanvallend er een stuk beter uit gaat zien als we cm,cm, cam gaan spelen en dan wel met een echte cam. Espinoza zie meer als type el ahmadi. Dus geen cam.
  • 11 Aug 2019 om 16:47
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:32
      Beetje zoals Ajax meer scoort met Tadic dan met Dolberg?
    Denk dat vusick de veters van Tadic nog niet mag strikken totaal niet kwalitatief vergelijkbaar.
  • 11 Aug 2019 om 16:33
    • Quote van 11 Aug 2019 om 15:00
      Onzin. Dan zou hij ook niet meer trainen.
    Dat is bullshit zo blijft hij wel zijn conditie op peil houden en komt hij niet met trainingsachterstand bij zijn nieuwe club.
  • 11 Aug 2019 om 16:24
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:32
      Beetje zoals Ajax meer scoort met Tadic dan met Dolberg?
    Tadic is natuurlijk wel van een andere orde dan Aitor. Buiten zijn spelinzicht en techniek is hij ook nauwelijks vd bal te zetten. Aitor is nu nog een (leuke) momentenvoetballer maar ook een vlieggewicht.
  • 11 Aug 2019 om 15:56
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:53
      Blijft een raar fenomeen al die analyses en commentaren na de wedstrijd. Vorig jaar was iedere tegenstander ervan overtuigd dat er meer te halen was tegen Twente. Dit jaar gaan we op dezelfde voet verder. PSV vind dat ze hadden moeten winnen. Groningen zelfde verhaal. Maar ondertussen pakken we gewoon de punten. Hoe kan dat, dat Twente de tegenstanders blijkbaar het gevoel geven dat ze beter zijn, maar uiteindelijk toch met lege handen staan, of puntverlies lijden.
    We hebben het over de weinige kansen die we creëeren, maar zo heel veel geven we ook niet weg. En zo ja, dan staat er nog een geweldige keeper om de klusjes te klaren.
  • 11 Aug 2019 om 15:43
    • Quote van 11 Aug 2019 om 15:27
      Winnen in en van FC Groningen is een compliment voor FC Twente.Gezien de tweede seizoen s helft afgelopen seizoen van Groningen mag je dus best tevreden zijn met de behaalde drie punten daar.
    Alleen AZ deed het beter in thuiswedstrijden, dus zeker een compliment waard als je in Groningen weet te winnen. 4 uit 2 moet volgende week 7 uit 3 worden; een uitstekende start!
  • 11 Aug 2019 om 15:27
    Winnen in en van FC Groningen is een compliment voor FC Twente.Gezien de tweede seizoen s helft afgelopen seizoen van Groningen mag je dus best tevreden zijn met de behaalde drie punten daar.
  • 11 Aug 2019 om 15:21
    • Quote van 11 Aug 2019 om 15:13
      Haris heeft vooral gelopen gisteren....er moet echt een spits komen. Dan kan hij een linie terug. Rommelratjetoe kan er dan naast.
    Als de spits beter is dan Vuckic dan graag
  • 11 Aug 2019 om 15:13
    • Quote van 11 Aug 2019 om 15:03
      Boere mist juist alleen maar... Vuckic heeft gister 1 kans nodig gehad...
    Haris heeft vooral gelopen gisteren....er moet echt een spits komen. Dan kan hij een linie terug. Rommelratjetoe kan er dan naast.
  • 11 Aug 2019 om 15:03
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:31
      Boere kan prima afmaken beter dan vuckic. Vuckic is daarentegen een betere voetballer. GG wil graag goed voetbal laten zien en kiest daarom voor vuckic. Zeer begrijpelijk. Alleen valt er weinig te voetballen als er 9 man geparkeerd staat voor de deur. Dan moet je gewoon een targetman hebben. Boere is daar toch het beste in van onze selectie. Geeft gelijk aan waar ons gemis ligt. We moeten een spits hebben die mee kan voetballen en kan scoren.
    Boere mist juist alleen maar... Vuckic heeft gister 1 kans nodig gehad...
  • 11 Aug 2019 om 15:00
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:47
      Is bezig met een transfer, stel je voor je bent bijna rond en hij loopt een blessure op.
    Onzin. Dan zou hij ook niet meer trainen.
  • 11 Aug 2019 om 14:53
    Blijft een raar fenomeen al die analyses en commentaren na de wedstrijd. Vorig jaar was iedere tegenstander ervan overtuigd dat er meer te halen was tegen Twente. Dit jaar gaan we op dezelfde voet verder. PSV vind dat ze hadden moeten winnen. Groningen zelfde verhaal. Maar ondertussen pakken we gewoon de punten. Hoe kan dat, dat Twente de tegenstanders blijkbaar het gevoel geven dat ze beter zijn, maar uiteindelijk toch met lege handen staan, of puntverlies lijden.
  • 11 Aug 2019 om 14:41
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:35
      Zit al bij Telstar...
    Ai das balen... :-p
  • 11 Aug 2019 om 14:39
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:35
      Ze zou het ook eens kunnen proberen met aitor in de spits. Of met die Japanner. Dan kan vuckic naar cam en zeknini op de vleugel. Dan epinoza en selahi op mid. Roemetaroe probleem ook gelijk opgelost.
    Roemeratoe probleem is straks al opgelost als Aburjania het stokje overneemt. Geen goed idee om nu het hele team overhoop te gooien en dat beetje automatismen dat je hebt eruit te jagen. Ben het overigens niet met je eens dat Boere een betere of prima afmaker is, die heb ik me de afgelopen 2 seizoenen toch een godsgruwelijk grote kansen zien missen.
  • 11 Aug 2019 om 14:35
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:32
      Glynor Plet
    Zit al bij Telstar...
  • 11 Aug 2019 om 14:35
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:32
      Beetje zoals Ajax meer scoort met Tadic dan met Dolberg?
    Ze zou het ook eens kunnen proberen met aitor in de spits. Of met die Japanner. Dan kan vuckic naar cam en zeknini op de vleugel. Dan epinoza en selahi op mid. Roemetaroe probleem ook gelijk opgelost.
  • 11 Aug 2019 om 14:32
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:31
      Volgens dh zit er volgende week tegen RKC een nieuwe spits op de bank...
    Glynor Plet
  • 11 Aug 2019 om 14:32
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:38
      Voor meer goals heb je een echte spits nodig dus of Boere opstellen of Ted als de sodemiter een spits halen die er meteen staat!!!
    Beetje zoals Ajax meer scoort met Tadic dan met Dolberg?
  • 11 Aug 2019 om 14:31
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:19
      Ja als dat zo ik snap ik het , maar laat hem dan ook niet twintig minuten voor jan-lul warm lopen !
    Volgens dh zit er volgende week tegen RKC een nieuwe spits op de bank...
  • 11 Aug 2019 om 14:31
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:26
      Biere is echt niet veel beter dan Vuckic in de spits. Vomd Vuckic gisteren al een stuk beter dan vorige week. ( ja ik weet dat het groningen met 9 man was). Maar wtf heeft Boere in de afgelopen jaren laten zien? Helemaal niks idd. Het is een harde werker, maar daar stopt het echt direct bij. Ik snap de keuze van GG.
    Boere kan prima afmaken beter dan vuckic. Vuckic is daarentegen een betere voetballer. GG wil graag goed voetbal laten zien en kiest daarom voor vuckic. Zeer begrijpelijk. Alleen valt er weinig te voetballen als er 9 man geparkeerd staat voor de deur. Dan moet je gewoon een targetman hebben. Boere is daar toch het beste in van onze selectie. Geeft gelijk aan waar ons gemis ligt. We moeten een spits hebben die mee kan voetballen en kan scoren.
  • 11 Aug 2019 om 14:26
    Biere is echt niet veel beter dan Vuckic in de spits. Vomd Vuckic gisteren al een stuk beter dan vorige week. ( ja ik weet dat het groningen met 9 man was). Maar wtf heeft Boere in de afgelopen jaren laten zien? Helemaal niks idd. Het is een harde werker, maar daar stopt het echt direct bij. Ik snap de keuze van GG.
  • 11 Aug 2019 om 14:26
    • Quote van 11 Aug 2019 om 14:19
      Ja als dat zo ik snap ik het , maar laat hem dan ook niet twintig minuten voor jan-lul warm lopen !
    Ik hoop idd dat ze lang hebben gewacht om een transfer. Ik denk niet dat ze hem voor janlul hebben laten warmlopen. Stel dat het echt lang 0-0 was gebleven dan was hij wel gebracht maar om de transfer hebben ze het zo lang mogelijk uitgesteld.
  • 11 Aug 2019 om 14:19
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:47
      Is bezig met een transfer, stel je voor je bent bijna rond en hij loopt een blessure op.
    Ja als dat zo ik snap ik het , maar laat hem dan ook niet twintig minuten voor jan-lul warm lopen !
  • 11 Aug 2019 om 14:11
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:47
      Is bezig met een transfer, stel je voor je bent bijna rond en hij loopt een blessure op.
    Euhm....dan zou ik hem ook niet in de selectie opnemen.
  • 11 Aug 2019 om 13:51
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:47
      Is bezig met een transfer, stel je voor je bent bijna rond en hij loopt een blessure op.
    Weet iemand de status van het transfer?
  • 11 Aug 2019 om 13:47
    • Quote van 11 Aug 2019 om 13:44
      Waarom na de pauze niet Boere, ipv de matigste speler van het veld? !
    Is bezig met een transfer, stel je voor je bent bijna rond en hij loopt een blessure op.
  • 11 Aug 2019 om 13:44
    Waarom na de pauze niet Boere, ipv de matigste speler van het veld? !
  • 11 Aug 2019 om 13:38
    Voor meer goals heb je een echte spits nodig dus of Boere opstellen of Ted als de sodemiter een spits halen die er meteen staat!!!
  • 11 Aug 2019 om 13:37
    Cruijff-filosophie van G2 onder het motto; als je meer goals kunt maken, dan moet je alles in het werk stellen om dat te doen. Maar het zit blijkbaar heel diep in de genen van Twente, dat er bar weinig gescoord wordt en dat ze het onnodig weer spannend maken.
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›