Te Wierik baalt: ''Hij lag erbij alsof hij zijn been had gebroken''

( 25 reacties)
Te Wierik baalt: ''Hij lag erbij alsof hij zijn been had gebroken''

FC Twente beleefde afgelopen weekend een krankzinnige wedstrijd tegen FC Groningen. De Groningers hadden op het einde van de eerste helft nog maar negen spelers in het veld staan door rode kaarten van Ramon Lundqvist en Mike te Wierik.

Te Wierik kreeg rood na het ingrijpen van de VAR, maar hij is het niet eens met die beslissing. ''Ik heb het inmiddels wel 180 keer teruggekeken. Als je de beelden stopzet, lijkt het heel wat, maar dan nog zie je dat ik hem alleen maar schamp. Ik probeerde mijn been nog bij te draaien om hem niet vol te raken. Vervolgens toucheer ik hem met de achterkant van mijn voet. Ik voelde niet eens dat er contact was, maar hij lag erbij alsof hij zijn been had gebroken'', beklaagt de voetballer zich in het Dagblad van het Noorden.

Te Wierik vindt de rode prent onterecht. ''Maar goed, ik kan er niets meer aan veranderen. Mijn intentie was in ieder geval om de bal te spelen, niet om de tegenstander een rotschop te geven. Dan had ik het wel anders aangepakt. Dit is gewoon een situatie die honderd keer voorkomt in een wedstrijd.'' De rode kaarten van Lunqvist en Te Wierik zorgden voor een ommekeer in de wedstrijd, volgens de verdediger. ''Doodzonde dat het zo loopt. We waren in het begin van de wedstrijd veel beter dan FC Twente. We hadden nu gewoon op zes punten moeten staan.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2019 om 09:39
    • Quote van 12 Aug 2019 om 09:40
      Mike kent zeker de medische geschiedenis van vuckic niet bovendien is het vuckic die wegdraait waardoor ernstig letsel voorkomen kon worden! Wat betreft het theater ja ben er ook geen liefhebber van,maar lijkt er bij te horen in het profvoetbal ook Mike doet hier wekelijks aan mee!!! Kan je maar op 1 manier een halt toe roepen bij een blessure naar de kant voor behandeling en pas na 5 min terug in het veld dan zie je alleen nog ernstige blessures.
    Of gele kaarten uitdelen wegens spelbederf, als een speler zonder buiten de lijn behandeld te zijn, weer vrolijk het veld inhuppelt. Dat toneelspel moet eens afgelopen zijn. Buiten dat ik het "matennaaierij" en oncollegiaal vind, is het ook schadelijk voor het voetbal. Je ziet al mannetjes van 10 of 11 jaar, bij de minste aanraking, schreeuwend over het veld rollen. Die imiteren gewoon de profs. Het helpt ook niet mee de VAR momenten te beperken.
  • 12 Aug 2019 om 12:37
    Ik zal ter Wierik eens heel licht toucheren met gestrekt been. Vieze smeerlap, liep overspannen op het veld.
  • 12 Aug 2019 om 11:58
    • Quote van 12 Aug 2019 om 11:35
      RKC zal idd niet vol op de aanval gaan spelen maar daar moeten wij geen boodschap aan hebben. Garcia was kritisch op het vertoonde spel en hij was niet de enige. Juist tegen ploegen als RKC moet het team laten zien waar de coach voor staat....meteen laten zien dat hier niets te halen valt.
    Ben tot nu toe wel blij met het commentaar van Garcia. De laatste jaren teveel trainers gehad die alles met de mantel der liefde bedekten. Deze week weer flink trainen op de tekortkomingen, zodat we tegen RKC weer wat vooruitgang zien. We kunnen ook niet verwachten dat het ineens gaat lopen als een tierelier. Qua punten gaat het prima en het is mooi om te horen dat aan de rest druk gewerkt wordt.
  • 12 Aug 2019 om 11:35
    • Quote van 12 Aug 2019 om 10:58
      RKC zal de bus gaan parkeren en laat Twente het spel maken. Als dat in hetzelfde tempo gebeurt als in de 2e helft tegen Groningen gaat RKC met minimaal 1 punt terug naar Waalwijk.
    RKC zal idd niet vol op de aanval gaan spelen maar daar moeten wij geen boodschap aan hebben. Garcia was kritisch op het vertoonde spel en hij was niet de enige. Juist tegen ploegen als RKC moet het team laten zien waar de coach voor staat....meteen laten zien dat hier niets te halen valt.
  • 12 Aug 2019 om 11:22
    • Quote van 12 Aug 2019 om 10:58
      RKC zal de bus gaan parkeren en laat Twente het spel maken. Als dat in hetzelfde tempo gebeurt als in de 2e helft tegen Groningen gaat RKC met minimaal 1 punt terug naar Waalwijk.
    Er is gewoon nog erg veel werk aan de winkel hoor. Deze 4 punten zijn gewoon extra enz.
  • 12 Aug 2019 om 11:07
    • Quote van 12 Aug 2019 om 09:58
      Heerenveen uit een puntje zal al mooi zijn.
    Heerenveen is ook sterk begonnen dus inderdaad met een puntje mag je tevreden zijn daar. Natuurlijk wel voor de winst gaan.
  • 12 Aug 2019 om 10:58
    • Quote van 12 Aug 2019 om 10:40
      Dat klopt... maar tegen ploegen zoals RKC (met alle respect) moeten we wel kunnen laten zien waar we voetballend staan. Tegen PSV en de VAR was namelijk totaal geen maatstaf. Zondag moeten we kunnen zien wat we momenteel in huis hebben.
    RKC zal de bus gaan parkeren en laat Twente het spel maken. Als dat in hetzelfde tempo gebeurt als in de 2e helft tegen Groningen gaat RKC met minimaal 1 punt terug naar Waalwijk.
  • 12 Aug 2019 om 10:50
    • Quote van 12 Aug 2019 om 09:07
      Blij dat deze Tukker niet bij FC Twente speelt. Schoffelaar, die Vuckic een matennaaier vindt en geen enkel respect voor de scheids. Blijkbaar heeft hij iets tegen onze club. Lekker in Groningen blijven.
    Ik ken hem goed uit de jeugd, bloedfanatiek. Deze jongen heeft op karakter het betaalde voetbal gehaald. Niets mis mee. Met deze reactie heeft hij het overigens wel mis. Het zullen de emoties wel zijn. En Mike is overigens geen fct-fan. Hij liep als kleine jongen altijd met een ajax shirt terwijl zijn vrienden allemaal twentefans zijn. Hij zorgt altijd wel voor een hele vracht twentefans om naar de wedstrijd te gaan. Dat deed hij destijds bij Heracles ook al. Voor de camera komt hij misschien arrogant over maar als je hem kent dan is het tegendeel waar.
  • 12 Aug 2019 om 10:40
    • Quote van 12 Aug 2019 om 10:24
      Eerst maar eens RKC en dat wordt al lastig genoeg.
    Dat klopt... maar tegen ploegen zoals RKC (met alle respect) moeten we wel kunnen laten zien waar we voetballend staan. Tegen PSV en de VAR was namelijk totaal geen maatstaf. Zondag moeten we kunnen zien wat we momenteel in huis hebben.
  • 12 Aug 2019 om 10:24
    • Quote van 12 Aug 2019 om 09:58
      Heerenveen uit een puntje zal al mooi zijn.
    Eerst maar eens RKC en dat wordt al lastig genoeg.
  • 12 Aug 2019 om 10:00
    • Quote van 12 Aug 2019 om 08:22
      Lul op markers. Je komt gewoon met je gestrekte poot In. En dat op onze man van glas, je moet zelf een doodschop krijgen mafkees.
    Eens , dom figuur , 0 zelfreflectie ook, hij bewijst wederom het vooroordeel dat de meeste voetballers te dom zijn om te poepen
  • 12 Aug 2019 om 09:58
    • Quote van 12 Aug 2019 om 09:38
      Heerlijk Groningen nu uit naar az en psv , Twente na RKC en Heerenveen minimaal 3 punten rijker neem ik aan dus al een aardig gat op de varkens na 4 speelronden
    Heerenveen uit een puntje zal al mooi zijn.
  • 12 Aug 2019 om 09:43
    • Quote van 12 Aug 2019 om 09:38
      Heerlijk Groningen nu uit naar az en psv , Twente na RKC en Heerenveen minimaal 3 punten rijker neem ik aan dus al een aardig gat op de varkens na 4 speelronden
    Onderschat RKC niet vind ze namelijk helemaal niet slecht,maar toch thuis moet je dit soort tegenstanders altijd met lege handen naar huis sturen.
  • 12 Aug 2019 om 09:43
    Gvd (sorry) maar donder op Mike. Je komt gewoon duidelijk met gestrekt been in. Je raakte Vuckic niet heel hard volgens mij idd, maar gestrekt been is altijd rood! En anders had je geel gekregen, maar je was er sowieso afgegaan. Ik begin met de dag meer haat te krijgen aan die varkens.
  • 12 Aug 2019 om 09:40
    Mike kent zeker de medische geschiedenis van vuckic niet bovendien is het vuckic die wegdraait waardoor ernstig letsel voorkomen kon worden! Wat betreft het theater ja ben er ook geen liefhebber van,maar lijkt er bij te horen in het profvoetbal ook Mike doet hier wekelijks aan mee!!! Kan je maar op 1 manier een halt toe roepen bij een blessure naar de kant voor behandeling en pas na 5 min terug in het veld dan zie je alleen nog ernstige blessures.
  • 12 Aug 2019 om 09:38
    Heerlijk Groningen nu uit naar az en psv , Twente na RKC en Heerenveen minimaal 3 punten rijker neem ik aan dus al een aardig gat op de varkens na 4 speelronden
  • 12 Aug 2019 om 09:35
    Klopt Mike, hoog ingaan op het scheenbeen, voor het zelfde geld had hij zijn been kunnen breken Groningen heeft zichzelf uit de wedstrijd geschopt.
  • 12 Aug 2019 om 09:08
    • Quote van 12 Aug 2019 om 08:59
      deed die Doan in de beker toen bij Brama toch ook ..Brama heeft daar nu nog last van ..Doan kreeg alkeen maar geel toen ..
    Klopt helemaal!
  • 12 Aug 2019 om 09:07
    Blij dat deze Tukker niet bij FC Twente speelt. Schoffelaar, die Vuckic een matennaaier vindt en geen enkel respect voor de scheids. Blijkbaar heeft hij iets tegen onze club. Lekker in Groningen blijven.
  • 12 Aug 2019 om 09:07
    Slechte verliezer, naar mannetje !
  • 12 Aug 2019 om 09:04
    Erg slechte reactie. Alsof de scheids bij elke overtreding moet gaan vragen ‘goh, wat waten nu eigenlijk jouw intenties?’. Met een gesprekt been inkomen is gewoon rood. Of je de ander nu wel of niet goed raakt, of het nu wel of niet je bedoeling was. Ik heb echter de indruk dat Mike redelijk geïrriteerd was en even een duidelijke signaal af wilde geven. Dus ik heb sterke twijfels bij zijn intenties.
  • 12 Aug 2019 om 08:59
    • Quote van 12 Aug 2019 om 08:22
      Lul op markers. Je komt gewoon met je gestrekte poot In. En dat op onze man van glas, je moet zelf een doodschop krijgen mafkees.
    deed die Doan in de beker toen bij Brama toch ook ..Brama heeft daar nu nog last van ..Doan kreeg alkeen maar geel toen ..
  • 12 Aug 2019 om 08:50
    Wat een eikel, aanvoerder en dan zo’n tekst
  • 12 Aug 2019 om 08:32
    • Quote van 12 Aug 2019 om 08:22
      Lul op markers. Je komt gewoon met je gestrekte poot In. En dat op onze man van glas, je moet zelf een doodschop krijgen mafkees.
    Die Te Wierik is een erkend kaartenverzamelaar annex schopper ,je zag het gedurende de wedstrijd dat hij met het mes tussen de tanden erop uit was om iemand te pakken te nemen !idd een mafklapper
  • 12 Aug 2019 om 08:22
    Lul op markers. Je komt gewoon met je gestrekte poot In. En dat op onze man van glas, je moet zelf een doodschop krijgen mafkees.
zaterdag 19 oktober 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›