Van der Lely valt buiten de boot: ''Oh ja, die hebben we ook nog''

( 11 reacties)
Van der Lely valt buiten de boot: ''Oh ja, die hebben we ook nog''

FC Twente mist zondagmiddag tegen RKC Waalwijk beide vleugelverdedigers. Paul Verhaegh en José Matos zijn allebei geblesseerd. Nieuwkomer Calvin Verdonk krijgt daardoor direct een basisplaats.

"Nu zie je wel dat de selectie behoorlijk smal is, want het alternatief op links is Alexander Laukart", zegt Tijmen van Wissing bij De Oosttribune. "Toen vroeg ik nog: Je hebt ook Jeroen van der Lely. Hij zei: Oh ja, die hebben we ook nog. Daar houden ze dus niet echt serieus rekening meer mee."

"Aan de andere kant hebben ze ook een probleem", vervolgt Van Wissing. "Op de rechtsbackpositie is Paul Verhaegh ook nog enige tijd uitgeschakeld. Daar kan Van der Lely ook spelen, maar is daar ook niet de eerste optie. Dat is Julio Pleguezuelo, maar die vond ik niet goed in de voorbereiding. Dan zie je dat de selectie niet zo breed is."

Van Wissing vindt het jammer dat Matos lang uitgeschakeld is. "Het is een pijnlijke blessure voor die jongen, want ik begreep van Gonzalo Garcia dat hij heel goed in de groep lag. Het was zo'n beetje de 'thermometer' van de groep, als ik de trainer mocht geloven", aldus Van Wissing.

"Hij was heel belangrijk in de kleedkamer", legt de clubwatcher uit. "Hij bepaalde echt de sfeer en lag goed in de groep. Het was dus niet alleen kwalitatief een goede speler, want hij deed het best wel aardig. Dat is wel een aderlating voor Garcia en de rest van FC Twente."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Aug 2019 om 04:12
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:36
      Dan liever met 10 man spelen mevrouw van der Lely levert toch alle ballen in
    Geweldige fan ben jij. Eigen selectiespelers afvallen. Lapzwans.
  • 16 Aug 2019 om 21:23
    • Quote van 16 Aug 2019 om 20:48
      Van der lely is klaar bij twente. Die ga jij niet meer in actie zien in het 1e elftal.
    Afgelopen jaar was het na maanden - zonder goede reden - wachten ook zover maar raakte hij geblesseerd. We zullen zien hoe het dit seizoen loopt.
  • 16 Aug 2019 om 20:48
    • Quote van 16 Aug 2019 om 20:45
      van der Lely kan op links, rechts en als 6. Gaan we mogelijk nog nodig hebben dus ik hoop dat de staf in hem blijft investeren en een knop om weet te krijgen.
    Van der lely is klaar bij twente. Die ga jij niet meer in actie zien in het 1e elftal.
  • 16 Aug 2019 om 20:45
    van der Lely kan op links, rechts en als 6. Gaan we mogelijk nog nodig hebben dus ik hoop dat de staf in hem blijft investeren en een knop om weet te krijgen.
  • 16 Aug 2019 om 20:11
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:37
      Dat moet ook, anders is hij ego, als het maar de goede kleur is.
    Dat is het probleem juist...
  • 16 Aug 2019 om 19:37
    • Quote van 16 Aug 2019 om 19:36
      Dan liever met 10 man spelen mevrouw van der Lely levert toch alle ballen in
    Dat moet ook, anders is hij ego, als het maar de goede kleur is.
  • 16 Aug 2019 om 19:36
    • Quote van 16 Aug 2019 om 18:52
      Ik zie hem het liefst weggaan, maar nu je weinig alternatieven hebt zal hij toch beschikbaar moeten blijven want je zult hem nog nodig hebben.
    Dan liever met 10 man spelen mevrouw van der Lely levert toch alle ballen in
  • 16 Aug 2019 om 19:26
    Smerige Doan. Kutjap
  • 16 Aug 2019 om 19:11
    HOLY FACK! HET IS VAN DER LELY!
  • 16 Aug 2019 om 18:54
    Zo ontzettend balen dat Matos eruit ligt, prioriteit met transfers ligt nu echt bij nog een verdediger
  • 16 Aug 2019 om 18:52
    Ik zie hem het liefst weggaan, maar nu je weinig alternatieven hebt zal hij toch beschikbaar moeten blijven want je zult hem nog nodig hebben.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›