''Berggreen wordt een absolute meerwaarde voor FC Twente''

( 42 reacties)
''Berggreen wordt een absolute meerwaarde voor FC Twente''

Emil Berggreen maakte zondagmiddag zijn debuut in het eerste elftal van FC Twente. De Deense spits kwam in de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk als invaller in het veld.

De boomlange aanvaller maakte indruk op René Wagelaar. "Die Berggreen beviel me wel", zegt de spelersmakelaar bij VoetbalTijd. "Hij viel even in en je kon zien dat hij kan voetballen. Die kaats ook een paar keer terug, dat was precies op maat. Dat kon je wel zien."

Ook Eddy van der Ley heeft hoge verwachtingen van Berggreen. "Dat wordt ook absoluut een meerwaarde voor FC Twente, die zal uiteindelijk in de spits terechtkomen", voorspelt de journalist. "Dan zal Vuckic naar achteren gaan."

Uiteindelijk lijkt Godfried Roemeratoe, een speler uit de stal van Wagelaar, buiten de boot te vallen. "Het is zijn derde wedstrijd op het hoogste niveau, dus je moet wel even de kans krijgen en vlieguren maken. Maar je moet wel een echte 'zes' hebben", vindt de zaakwaarnemer.

"Brama is een echte 'zes', maar ik weet niet of hij binnenkort al fit is", vervolgt hij. "Godfried is een echte 'zes'. Selahi is meer de rechtermiddenvelder en dan heb je Vuckic en Espinosa. Dan zou Vuckic misschien op 'tien' kunnen, power achter Berggreen. Dat lijkt me wel een mooi koppel. Maar je moet altijd een goede 'zes' hebben, een bewaker voor de verdediging."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Aug 2019 om 08:53
    • Quote van 21 Aug 2019 om 07:43
      1als Espinosa een Zyiech wordt....... Prima. Goed voor de financiële situatie
    Moet je qua karakter in het veld nooit willen. Slecht voor het teamgevoel....
  • 21 Aug 2019 om 07:43
    • Quote van 20 Aug 2019 om 23:35
      En dat is iets wat niet des FC Twente is. Het sterkst zijn we als team zoals je ook tegen PSV zag. Aanvallen, maar ook mee terug verdedigen en gezamenlijk druk zetten. Geen ego's kweken, anders maak je straks van Espinosa een 'Ziyech'. Wie volgt daarna....Aitor en Keito die ook alleen maar aan hoeven te vallen en niet mee terug hoeven te verdedigen?


      Wie wil je daarnaast het vuile werk op laten knappen...het vele loopwerk en de daarbij behorende kilometers, en hoelang houden die voetballers dat vol? In mijn opinie dus veel te kortzichtig gedacht, en je maakt Espinosa veel belangrijker dan hij daadwerkelijk is. Tot nu toe is hij nuttig, maar bij lange na (nog) niet zo belangrijk als Aitor.


      De prio qua aankoop heb je vernomen van Eppie....een defensief ingestelde middenvelder, en volgens mijn informant zijn er al gesprekken gaande tussen Tedjen en Pelupessy......
    1als Espinosa een Zyiech wordt....... Prima. Goed voor de financiële situatie
  • 20 Aug 2019 om 23:35
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:50
      Espinosa is inderdaad verdedigend zwak maar is aanvallend wel belangrijk en bij bijna elke aanval betrokken. Mijn mening is dat de rest van het team dat dan maar moet opvangen.
    En dat is iets wat niet des FC Twente is. Het sterkst zijn we als team zoals je ook tegen PSV zag. Aanvallen, maar ook mee terug verdedigen en gezamenlijk druk zetten. Geen ego's kweken, anders maak je straks van Espinosa een 'Ziyech'. Wie volgt daarna....Aitor en Keito die ook alleen maar aan hoeven te vallen en niet mee terug hoeven te verdedigen?


    Wie wil je daarnaast het vuile werk op laten knappen...het vele loopwerk en de daarbij behorende kilometers, en hoelang houden die voetballers dat vol? In mijn opinie dus veel te kortzichtig gedacht, en je maakt Espinosa veel belangrijker dan hij daadwerkelijk is. Tot nu toe is hij nuttig, maar bij lange na (nog) niet zo belangrijk als Aitor.


    De prio qua aankoop heb je vernomen van Eppie....een defensief ingestelde middenvelder, en volgens mijn informant zijn er al gesprekken gaande tussen Tedjen en Pelupessy......
  • 20 Aug 2019 om 15:48
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:50
      Espinosa is inderdaad verdedigend zwak maar is aanvallend wel belangrijk en bij bijna elke aanval betrokken. Mijn mening is dat de rest van het team dat dan maar moet opvangen.
    Dat vind ik ook.
  • 20 Aug 2019 om 14:33
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:10
      Trainer kiest,Selahi is momenteel beter,denk dat hij Roemeratoe beloofd heeft om hem een paar wedstrijden te laten staan,of hij nu goed speelt of niet,ben benieuwd of hetzelfde middenveld speelt volgende wedstrijd,kan het me niet voorstellen,ik zou Aburjania op zes zetten,helaas komt Godfried nog tekort,is wel zelfkritisch,vind zelf ook dat hij het niet goed doet
    Volgens mij beloofd geen enkele trainer een speler meerdere weken een basisplaats....
  • 20 Aug 2019 om 13:50
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:00
      Middenveld is de grootste prioriteit volgens de club, Espinosa valt verdedigend steeds door de mand,en mensen die vinden dat Bijen het niet goed deed,kijk eens naar de rapportcijfers van Schenk van diverse media,hij een vijf en Bijen een zes,enigste die op het middenveld voldoet is Selahi.
    Espinosa is inderdaad verdedigend zwak maar is aanvallend wel belangrijk en bij bijna elke aanval betrokken. Mijn mening is dat de rest van het team dat dan maar moet opvangen.
  • 20 Aug 2019 om 13:47
    Zo terug van de training dikke 800 man was er SCHALKÉÉÉ
  • 20 Aug 2019 om 13:45
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:15
      zou tegen Hveen toch kiezen voor aburjania op 6, ondanks ik wel al goede dingen van roemeratoe zie. in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren zoekt hij wel degelijk de oplossing vooruit, maar lang niet altijd kan hij zn bal kwijt. Espinoza vind ik op 10 prima, zolang hij niet hoeft te verdedigen. Selahi is ook prima, mooi fanatiek ventje.
    Niet mee verdedigen bestaat niet meer in het moderne voetbal, Espinosa voetbalt vanaf links,doet verdedigend te weinig,en ook onze Jap moet nog leren hoe hij zich taktisch verdedigend moet opstellen,druk moet zetten enz,is een leerproces, voetballen pas samen,maar iets klopt er niet waardoor we centraal in de problemen komen,de trainer moet een oplossing bedenken,ben benieuwd.
  • 20 Aug 2019 om 13:40
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:15
      zou tegen Hveen toch kiezen voor aburjania op 6, ondanks ik wel al goede dingen van roemeratoe zie. in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren zoekt hij wel degelijk de oplossing vooruit, maar lang niet altijd kan hij zn bal kwijt. Espinoza vind ik op 10 prima, zolang hij niet hoeft te verdedigen. Selahi is ook prima, mooi fanatiek ventje.
    Je moet Espinosa absoluut laten staan komt verdedigend te kort maar is wel belangrijke schakel. En ik zou zeggen haal een bikkelaar erbij.
  • 20 Aug 2019 om 13:22
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:00
      Middenveld is de grootste prioriteit volgens de club, Espinosa valt verdedigend steeds door de mand,en mensen die vinden dat Bijen het niet goed deed,kijk eens naar de rapportcijfers van Schenk van diverse media,hij een vijf en Bijen een zes,enigste die op het middenveld voldoet is Selahi.
    Afgelopen zondag werd des te meer duidelijk dat de problemen idd op het middenveld liggen. Daar moet een echte vent komen te staan met rugnummer 6 op zijn pokkel.
  • 20 Aug 2019 om 13:15
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:10
      Trainer kiest,Selahi is momenteel beter,denk dat hij Roemeratoe beloofd heeft om hem een paar wedstrijden te laten staan,of hij nu goed speelt of niet,ben benieuwd of hetzelfde middenveld speelt volgende wedstrijd,kan het me niet voorstellen,ik zou Aburjania op zes zetten,helaas komt Godfried nog tekort,is wel zelfkritisch,vind zelf ook dat hij het niet goed doet
    zou tegen Hveen toch kiezen voor aburjania op 6, ondanks ik wel al goede dingen van roemeratoe zie. in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren zoekt hij wel degelijk de oplossing vooruit, maar lang niet altijd kan hij zn bal kwijt. Espinoza vind ik op 10 prima, zolang hij niet hoeft te verdedigen. Selahi is ook prima, mooi fanatiek ventje.
  • 20 Aug 2019 om 13:10
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:02
      Jij was ook vrij lyrisch over Aburjania als ik me kan herinneren, wat is daar mee?
    Trainer kiest,Selahi is momenteel beter,denk dat hij Roemeratoe beloofd heeft om hem een paar wedstrijden te laten staan,of hij nu goed speelt of niet,ben benieuwd of hetzelfde middenveld speelt volgende wedstrijd,kan het me niet voorstellen,ik zou Aburjania op zes zetten,helaas komt Godfried nog tekort,is wel zelfkritisch,vind zelf ook dat hij het niet goed doet
  • 20 Aug 2019 om 13:05
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:02
      Jij was ook vrij lyrisch over Aburjania als ik me kan herinneren, wat is daar mee?
    Dat wil ik ook eigenlijk wel weten. Hoorde goede verhalen over hem.
  • 20 Aug 2019 om 13:04
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:00
      Middenveld is de grootste prioriteit volgens de club, Espinosa valt verdedigend steeds door de mand,en mensen die vinden dat Bijen het niet goed deed,kijk eens naar de rapportcijfers van Schenk van diverse media,hij een vijf en Bijen een zes,enigste die op het middenveld voldoet is Selahi.
    Kunnen ze zerrouki niet eens een keer proberen. Deed het in de voorbereiding ook goed en is misschien wel een betere optie dan roemeratoe. Maar als ze espinosa niet goed genoeg vinden, dan heb je toch niks aan pelupessi.
  • 20 Aug 2019 om 13:02
    • Quote van 20 Aug 2019 om 13:00
      Middenveld is de grootste prioriteit volgens de club, Espinosa valt verdedigend steeds door de mand,en mensen die vinden dat Bijen het niet goed deed,kijk eens naar de rapportcijfers van Schenk van diverse media,hij een vijf en Bijen een zes,enigste die op het middenveld voldoet is Selahi.
    Jij was ook vrij lyrisch over Aburjania als ik me kan herinneren, wat is daar mee?
  • 20 Aug 2019 om 13:00
    • Quote van 20 Aug 2019 om 12:47
      Verdiend aardig wat. Lijkt mij niet dat Twente dat salaris of zelfs de helft gaat betalen. Ik zie het niet gebeuren. Al vind ik dat het middenveld niet de grootste prio heeft. Ik zie liever eerst een centrale verdediger bijkomen en een linksbuiten die ook in de spits kan spelen.
    Middenveld is de grootste prioriteit volgens de club, Espinosa valt verdedigend steeds door de mand,en mensen die vinden dat Bijen het niet goed deed,kijk eens naar de rapportcijfers van Schenk van diverse media,hij een vijf en Bijen een zes,enigste die op het middenveld voldoet is Selahi.
  • 20 Aug 2019 om 12:59
    • Quote van 20 Aug 2019 om 12:47
      Verdiend aardig wat. Lijkt mij niet dat Twente dat salaris of zelfs de helft gaat betalen. Ik zie het niet gebeuren. Al vind ik dat het middenveld niet de grootste prio heeft. Ik zie liever eerst een centrale verdediger bijkomen en een linksbuiten die ook in de spits kan spelen.
    Een linksbuiten erbij... De enige positie waar echt grote concurrentie is met Keito en Zekhnini.. Grapjas.. slag om middenveld kan al makkelijker gaan als Vukcic een lijn terug zakt.. Maakte 2 mooie doelpunten, maar ook teveel balverlies in de spits. Draait te vaak de verkeerde kant weg waardoor er vaak balverlies was. Komt beter op ‘10’ tot zn recht. Selahi heeft mij nog niet kunnen bekoren tot nu toe. Evenals Pleguezelo. Evenals Verhaegh. Ook nog niet van overtuigd. Verdonk vond ik wel een goede indruk achterlaten. Verdediging moet meer killend worden. Zijn nog te braaf. Mag heus wel eens een beuk uitgedeeld worden...
  • 20 Aug 2019 om 12:51
    • Quote van 20 Aug 2019 om 12:47
      Verdiend aardig wat. Lijkt mij niet dat Twente dat salaris of zelfs de helft gaat betalen. Ik zie het niet gebeuren. Al vind ik dat het middenveld niet de grootste prio heeft. Ik zie liever eerst een centrale verdediger bijkomen en een linksbuiten die ook in de spits kan spelen.
    Hoeveel verdient Joey dan? Gewoon even afwachten lijkt me.


    Keer op keer wordt de slag op het middenveld verloren. Tedjen weet wel waar wat moet gebeuren.



    Defensie...middenveld of aanval...misschien meerdere posities? ;)
  • 20 Aug 2019 om 12:47
    • Quote van 20 Aug 2019 om 12:36
      Waarom niet, contract loopt af,geen basis speler meer,komt niet meer in de plannen voor daar,ze kennen hem goed uit de jeugd,zelfde makelaar als Brama,die goed met Twente kunnen,een optie om te huren is het zeker,of hij komt?
    Verdiend aardig wat. Lijkt mij niet dat Twente dat salaris of zelfs de helft gaat betalen. Ik zie het niet gebeuren. Al vind ik dat het middenveld niet de grootste prio heeft. Ik zie liever eerst een centrale verdediger bijkomen en een linksbuiten die ook in de spits kan spelen.
  • 20 Aug 2019 om 12:43
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:56
      Nou dan ben ik zeer benieuwd kerel
    Hoop het niet, heeft in zijn Twente periode niks gepresteerd, matige speler !
  • 20 Aug 2019 om 12:36
    • Quote van 20 Aug 2019 om 12:06
      Dat weet hij niet. Hij gokt en hoopt dat hij komt. Lijkt mij niet haalbaar.
    Waarom niet, contract loopt af,geen basis speler meer,komt niet meer in de plannen voor daar,ze kennen hem goed uit de jeugd,zelfde makelaar als Brama,die goed met Twente kunnen,een optie om te huren is het zeker,of hij komt?
  • 20 Aug 2019 om 12:18
    • Quote van 20 Aug 2019 om 12:06
      Dat weet hij niet. Hij gokt en hoopt dat hij komt. Lijkt mij niet haalbaar.
    Ik gok niet. Hoop wel....
  • 20 Aug 2019 om 12:06
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:42
      En hoe weet jij dit
    Dat weet hij niet. Hij gokt en hoopt dat hij komt. Lijkt mij niet haalbaar.
  • 20 Aug 2019 om 12:04
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:51
      Gehoord. Volgens mijn informatie zijn er i.i.g. gesprekken gaande.
    Ik heb ook gehoord dat Twente zijn hele selectie en een deel van de stad aan PSG wil doen in ruil voor neymar
  • 20 Aug 2019 om 12:01
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:51
      Gehoord. Volgens mijn informatie zijn er i.i.g. gesprekken gaande.
    We horen allemaal wel eens wat, om dat allemaal maar te gaan benoemen, het lijkt mij de grootste onzin, wat zou voor hem de reden zijn naar Twente te komen? Hoewel ik zo geen type 6 zie ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren.
  • 20 Aug 2019 om 11:56
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:51
      Gehoord. Volgens mijn informatie zijn er i.i.g. gesprekken gaande.
    Nou dan ben ik zeer benieuwd kerel
  • 20 Aug 2019 om 11:55
    Hoop dat hij snel fit is, ook al blijf ik grote twijfels hebben/houden met zijn fysieke gesteldheid. Want onze gelegenheid spits hoor echt op het middenveld als leider en om de lijnen uit te zetten. Nu is het niks op het middenveld de ruimte,s zijn veel te groot waardoor de tegenstander veel te veel ruimte krijgt + dat de verdediging te veel onder druk komt te staan zoals zondag en dan gaat het toch wel heel kinderlijk en eenvoudig mis achterin.
  • 20 Aug 2019 om 11:52
    Tot nu toe vind ik Roemeratou totaal geen 6.
  • 20 Aug 2019 om 11:51
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:42
      En hoe weet jij dit
    Gehoord. Volgens mijn informatie zijn er i.i.g. gesprekken gaande.
  • 20 Aug 2019 om 11:49
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:34
      Die nummer 6 wordt waarschijnlijk dus Joey Pelupessy
    Gaat volgens mij niet komen hoor.
  • 20 Aug 2019 om 11:44
    We hebben een CV en een Back nodig.
  • 20 Aug 2019 om 11:42
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:34
      Die nummer 6 wordt waarschijnlijk dus Joey Pelupessy
    Lijkt me niet haalbaar, presteert redelijk in Engeland en wij kunnen zijn salaris nooit betalen.
  • 20 Aug 2019 om 11:42
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:34
      Die nummer 6 wordt waarschijnlijk dus Joey Pelupessy
    En hoe weet jij dit
  • 20 Aug 2019 om 11:34
    Die nummer 6 wordt waarschijnlijk dus Joey Pelupessy
  • 20 Aug 2019 om 11:21
    Heel goed van die wagelaar, zijn eigen spelers omhoog krikken
  • 20 Aug 2019 om 11:19
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:10
      Ik vind het wel bizar dat die Waggelaar( ja, bewust) elke keer een promotiepraatje voor zijn ‘eigen’ spelers mag doen. Dat lijkt meer op een Harry Mens uitzending. Volgens mij kijkt er echter geen hond naar dat programma? Kijkt er wel eens iemand naar?
    En RTV oost (bert v Losser) die helpen hem daarin mee.
  • 20 Aug 2019 om 11:17
    Bergreen wel Wagelaar niet
  • 20 Aug 2019 om 11:14
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:09
      Hij moet gewoon eerste helemaal fit worden en blijven. Dan pas kun je hem echt beoordelen
    Helemaal gelijk maar zoals hij er afgelopen zondag inkwam zag je wel dat hij wat kon zoals bij de 2-2 inspelen kaatsen en daardoor de goal kunnen maken. Hij zorgde gelijk voor gevaar in de verdediging bij RKC en dat hadden we nodig en resulteerde gelijk in kansen.
  • 20 Aug 2019 om 11:13
    • Quote van 20 Aug 2019 om 11:10
      Ik vind het wel bizar dat die Waggelaar( ja, bewust) elke keer een promotiepraatje voor zijn ‘eigen’ spelers mag doen. Dat lijkt meer op een Harry Mens uitzending. Volgens mij kijkt er echter geen hond naar dat programma? Kijkt er wel eens iemand naar?
    Geweldig programma
  • 20 Aug 2019 om 11:10
    Ik vind het wel bizar dat die Waggelaar( ja, bewust) elke keer een promotiepraatje voor zijn ‘eigen’ spelers mag doen. Dat lijkt meer op een Harry Mens uitzending. Volgens mij kijkt er echter geen hond naar dat programma? Kijkt er wel eens iemand naar?
  • 20 Aug 2019 om 11:09
    Hij moet gewoon eerste helemaal fit worden en blijven. Dan pas kun je hem echt beoordelen
  • 20 Aug 2019 om 11:07
    Mij beviel die man ook wel. Als die fit is gaan we er een hoop plezier aan beleven. En ja kom er maar in bam of s6 met jullie kritiek ik doe er mijn voorbeeld mee.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›