''Denk dat Aitor nu nog steeds heel beslissend kan zijn''

( 15 reacties)
''Denk dat Aitor nu nog steeds heel beslissend kan zijn''

FC Twente is na drie wedstrijden nog ongeslagen in de Eredivisie. De Enschedeërs wisten in eigen huis echter niet te winnen van mede-promovendus RKC Waalwijk (3-3). Nico Wantia was niet echt onder de indruk van FC Twente.

"Espinosa had ik de hele wedstrijd al willen wisselen, maar gaf nog wel twee assists in de laatste vijf minuten", zegt de journalist bij De Oosttribune. "Het is een hele smalle selectie, want je moet echt geen blessures achterin meer hebben. Dan wordt het helemaal problematisch."

Ook aanvallend zat er volgens Wantia meer in. "Ze creëren ook niet veel. Nakamura en Aitor kwamen hun man niet voorbij. Roemeratoe is nog wat licht voor dit niveau. Dus het is me allemaal wel een beetje tegengevallen van FC Twente allemaal", aldus de journalist van RTV Oost.

Aitor Cantalapiedra kon het verschil niet maken. "Vorig jaar was hij heel bedreven aan de rechterflank, maar hij was met name gevaarlijk bij standaardsituaties", schetst clubwatcher Tijmen van Wissing. "Er worden zoveel overtredingen op die jongen gemaakt en hij gaat ook gretig liggen, dus hij maakt daar nog steeds handig gebruik van."

"Eigenlijk zien we wel een beetje dezelfde Aitor", vervolgt Van Wissing. "Het is ook niet zo dat hij vorig jaar altijd negentig minuten aanwezig was. Vorig jaar was FC Twente heel sluw met standaardsituaties en toen was hij heel beslissend. Ik denk dat hij dat nu nog steeds wel kan zijn. "

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Aug 2019 om 23:55
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:44
      Elke speler heeft zijn eigen kwaliteiten, jij ziet niet wat een weergaloze voetballer Espinosa is, dan laag de hardlopers maar een stapje extra voor hem doen. Puntje bij paaltje kwamen de 2 assist van hem. Het is gewoon een geniale speler die moet je koesteren.
    En dat is iets wat niet des FC Twente is. Het sterkst zijn we als team zoals je ook tegen PSV zag. Aanvallen, maar ook mee terug verdedigen en gezamenlijk druk zetten. Geen ego's kweken, anders maak je straks...totaal onnodig van Espinosa een 'Ziyech'. Wie volgt daarna....Aitor en Keito die ook alleen maar aan hoeven te vallen en niet mee terug hoeven te verdedigen?


    Wie wil je daarnaast het vuile werk op laten knappen...het vele loopwerk en de daarbij behorende kilometers, en hoelang houden die voetballers dat vol? In mijn opinie dus veel te kortzichtig gedacht, en je maakt Espinosa veel belangrijker dan hij daadwerkelijk is. Tot nu toe is hij nuttig, maar bij lange na (nog) niet zo belangrijk als Aitor. Daarnaast moet je eerder een speler als Keito koesteren.....


    De prio qua aankoop heb je vernomen van Eppie....een defensief ingestelde middenvelder, en volgens mijn informant zijn er al gesprekken gaande tussen Tedjen en Pelupessy......
  • 20 Aug 2019 om 23:32
    • Quote van 20 Aug 2019 om 21:50
      Ik ben zo benieuwd wie er voor jou een topper is? Of jij houd alleen maar van die blinde hardlopers want jij ziet echt niet de klasse van Espinosa, ik ben benieuwd denk dat jij meer van spelers houdt als BV Schenk en dat soort spelers.... want heb je al vaker gezegd een Espinosa is weergaloos soms en dan moeten die dravers maar iets harder werken voir hem. Sommige spelers moet je koesteren.
    Eigenlijk moet je Espinosa een vrije rol geven en 2 bikkelaars (Selahi/Aburdjania/Brama/nieuweling?) erachter zetten als verdedigende middenvelders.
  • 20 Aug 2019 om 21:50
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:56
      Zet dat even af. Tegen al het balverlies wat hij had en gevaarlijk ook nog door de breedte, een slakken tempo, en niet meeverdedigen dan is het echt een topper hoor man man
    Ik ben zo benieuwd wie er voor jou een topper is? Of jij houd alleen maar van die blinde hardlopers want jij ziet echt niet de klasse van Espinosa, ik ben benieuwd denk dat jij meer van spelers houdt als BV Schenk en dat soort spelers.... want heb je al vaker gezegd een Espinosa is weergaloos soms en dan moeten die dravers maar iets harder werken voir hem. Sommige spelers moet je koesteren.
  • 20 Aug 2019 om 21:41
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:50
      Heb even meerdere topics/reacties gelezen, en vraag me af of ik de enige ben die Espinosa helemaal niet heel slecht vond spelen? Man, wat kan die vent voetballen zeg! Hij had echt een aantal hele mooie dieptepasses die door de aanvallers verprutst werden (vuckic in de eerste helft 2/3 keer, nakamura in de eerste helft een aantal keer en zehknini in de tweede helft ook minstens een keer (die hij met het hoofd wilde meenemen, was niet makkelijk overigens)). Tuurlijk, verdedigend is hij gewoon minder maar daar hebben we hem ook niet voor. Hij moet het spel verdelen vanaf het middenveld, en anderen laten verdedigen..
    Geen speld tussen te krijgen
  • 20 Aug 2019 om 21:27
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:50
      Heb even meerdere topics/reacties gelezen, en vraag me af of ik de enige ben die Espinosa helemaal niet heel slecht vond spelen? Man, wat kan die vent voetballen zeg! Hij had echt een aantal hele mooie dieptepasses die door de aanvallers verprutst werden (vuckic in de eerste helft 2/3 keer, nakamura in de eerste helft een aantal keer en zehknini in de tweede helft ook minstens een keer (die hij met het hoofd wilde meenemen, was niet makkelijk overigens)). Tuurlijk, verdedigend is hij gewoon minder maar daar hebben we hem ook niet voor. Hij moet het spel verdelen vanaf het middenveld, en anderen laten verdedigen..
    He, eindelijk iemand die het ook ziet!!
  • 20 Aug 2019 om 20:44
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:56
      Zet dat even af. Tegen al het balverlies wat hij had en gevaarlijk ook nog door de breedte, een slakken tempo, en niet meeverdedigen dan is het echt een topper hoor man man
    Elke speler heeft zijn eigen kwaliteiten, jij ziet niet wat een weergaloze voetballer Espinosa is, dan laag de hardlopers maar een stapje extra voor hem doen. Puntje bij paaltje kwamen de 2 assist van hem. Het is gewoon een geniale speler die moet je koesteren.
  • 20 Aug 2019 om 20:40
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:34
      Voetbal is de laatste jaren echt veranderd, echte spelverdelers a la Pirlo of Sneijder zijn er niet meer. Je moet nu nlk kunnen aanvallen én verdedigen. Espinoza is een ouderwetse nr 10 maar mist de kwaliteit / snelheid om zich te kunnen handhaven. Vuckic zou daar beter passen met zijn loopvermogen, power en scorend vermogen.
    Branco.... Wil weg bij Eindhoven. Ideale speler voor ons op het middenveld
  • 20 Aug 2019 om 20:34
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:50
      Heb even meerdere topics/reacties gelezen, en vraag me af of ik de enige ben die Espinosa helemaal niet heel slecht vond spelen? Man, wat kan die vent voetballen zeg! Hij had echt een aantal hele mooie dieptepasses die door de aanvallers verprutst werden (vuckic in de eerste helft 2/3 keer, nakamura in de eerste helft een aantal keer en zehknini in de tweede helft ook minstens een keer (die hij met het hoofd wilde meenemen, was niet makkelijk overigens)). Tuurlijk, verdedigend is hij gewoon minder maar daar hebben we hem ook niet voor. Hij moet het spel verdelen vanaf het middenveld, en anderen laten verdedigen..
    Voetbal is de laatste jaren echt veranderd, echte spelverdelers a la Pirlo of Sneijder zijn er niet meer. Je moet nu nlk kunnen aanvallen én verdedigen. Espinoza is een ouderwetse nr 10 maar mist de kwaliteit / snelheid om zich te kunnen handhaven. Vuckic zou daar beter passen met zijn loopvermogen, power en scorend vermogen.
  • 20 Aug 2019 om 20:17
    Of het nou bijen betreft of aitor of espinosa of godfried... ik vind dat wij allemaal veeeeeeel te snel onze conclusies hebben... we zijn nog maar 3 potjes onderweg.... we zijn geen man City die zo een blik spelers opentrekt... deze boys gaan het doen dit seizoen... steun ze ook al ben je niet van ze gecharmeerd (ben ik zelf ook niet van bijen) geef ze vertrouwen... accepteer dat ze fouten maken (daarom spelen ze bij twente) en laat het gewoon op je afkomen en echte conclusies kan je dan volgens mij wel maken na 10 potjes of in de winterstop... En in de winterstop is er dan vast weer wat mogelijk om de zere plek aan te pakken... na 3 potjes al een geoliede voetbalmachine verwachten is natuurlijk niet terecht... ELKE speler heeft zijn sterke punten en zwakke punten.... het is taak om de sterke punten te benutten en een ander de tekortkoming van een speler laten compenseren zodat je een geheel krijgt.... een team... Dat heeft tijd nodig... wedstrijden...
  • 20 Aug 2019 om 19:56
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:50
      Heb even meerdere topics/reacties gelezen, en vraag me af of ik de enige ben die Espinosa helemaal niet heel slecht vond spelen? Man, wat kan die vent voetballen zeg! Hij had echt een aantal hele mooie dieptepasses die door de aanvallers verprutst werden (vuckic in de eerste helft 2/3 keer, nakamura in de eerste helft een aantal keer en zehknini in de tweede helft ook minstens een keer (die hij met het hoofd wilde meenemen, was niet makkelijk overigens)). Tuurlijk, verdedigend is hij gewoon minder maar daar hebben we hem ook niet voor. Hij moet het spel verdelen vanaf het middenveld, en anderen laten verdedigen..
    Zet dat even af. Tegen al het balverlies wat hij had en gevaarlijk ook nog door de breedte, een slakken tempo, en niet meeverdedigen dan is het echt een topper hoor man man
  • 20 Aug 2019 om 19:09
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:43
      En toch had hij het grootste aandeel in de titel dus waarom zou je je er kapot aan ergeren? Als het de spuigaten uitloopt qua schwalbes enzo wordt hem dat wel uitgelegd... vooralsnog vindt ik het wel slimmigheden helemaal omdat hij vervolgens zelf gevaarlijk is met de dode spelmomenten
    Aitor lijdt veels te veel balverlies, in de pils league kon hij zich dat beter veroorloven dan nu in de eredivisie. Daarbij, hoeveel doelpunten en assists heeft hij al? 1 penal tegen groningen volgens mij. Hij gaat echt wel te makkelijk liggen en slaat erin door.
  • 20 Aug 2019 om 18:55
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:50
      Heb even meerdere topics/reacties gelezen, en vraag me af of ik de enige ben die Espinosa helemaal niet heel slecht vond spelen? Man, wat kan die vent voetballen zeg! Hij had echt een aantal hele mooie dieptepasses die door de aanvallers verprutst werden (vuckic in de eerste helft 2/3 keer, nakamura in de eerste helft een aantal keer en zehknini in de tweede helft ook minstens een keer (die hij met het hoofd wilde meenemen, was niet makkelijk overigens)). Tuurlijk, verdedigend is hij gewoon minder maar daar hebben we hem ook niet voor. Hij moet het spel verdelen vanaf het middenveld, en anderen laten verdedigen..
    Eens
  • 20 Aug 2019 om 18:50
    Heb even meerdere topics/reacties gelezen, en vraag me af of ik de enige ben die Espinosa helemaal niet heel slecht vond spelen? Man, wat kan die vent voetballen zeg! Hij had echt een aantal hele mooie dieptepasses die door de aanvallers verprutst werden (vuckic in de eerste helft 2/3 keer, nakamura in de eerste helft een aantal keer en zehknini in de tweede helft ook minstens een keer (die hij met het hoofd wilde meenemen, was niet makkelijk overigens)). Tuurlijk, verdedigend is hij gewoon minder maar daar hebben we hem ook niet voor. Hij moet het spel verdelen vanaf het middenveld, en anderen laten verdedigen..
  • 20 Aug 2019 om 18:43
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:23
      Erger me kapot aan types als aitor zijn keuze valt altijd op gaan liggen al krijgt hij een perfecte bal alleen op de keeper af en word licht getoucheerd dan gaat hij niet voor zijn kans,maar voor de vrijebal die hij vervolgens niet krijgt of om zeep helpt.
    En toch had hij het grootste aandeel in de titel dus waarom zou je je er kapot aan ergeren? Als het de spuigaten uitloopt qua schwalbes enzo wordt hem dat wel uitgelegd... vooralsnog vindt ik het wel slimmigheden helemaal omdat hij vervolgens zelf gevaarlijk is met de dode spelmomenten
  • 20 Aug 2019 om 18:23
    Erger me kapot aan types als aitor zijn keuze valt altijd op gaan liggen al krijgt hij een perfecte bal alleen op de keeper af en word licht getoucheerd dan gaat hij niet voor zijn kans,maar voor de vrijebal die hij vervolgens niet krijgt of om zeep helpt.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›