Brama: ''Als het aan mij ligt zit ik zondag weer bij de selectie''

( 48 reacties)
Brama: ''Als het aan mij ligt zit ik zondag weer bij de selectie''

De laatste wedstrijd die Wout Brama speelde was de kampioenswedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie. Dit weekend kan hij na een blessure mogelijk zijn rentree maken voor FC Twente.
 
Tijdens de kampioenswedstrijd had hij al last van beide achillespezen, maar hij besloot wel gewoon door te spelen. De middenvelder gaf later aan geen spijt ervan te hebben, maar door de blessure miste hij de gehele voorbereiding. Desondanks gaat het herstellen in de laatste weken in een sneltreinvaart.

"Ik train nu al drie weken zonder problemen met de groep mee en naderhand heb ik ook nergens last van, ook niet van andere pijntjes in het lichaam", zegt Brama in gesprek met TC Tubantia. "Een maand geleden moest de aanvoerder nog oefeningen doen in het zwembad om zijn achillespezen te ontlasten.

"Maar sindsdien is het heel goed gegaan. Ook in de fysieke belasting kan ik alles aan. Qua afstanden afleggen zit ik op dit moment bij de top 4, zo laten de datametingen zien. Ik heb het er nog niet met de trainer over gehad, maar als het mij ligt zit ik zondag weer bij de selectie", aldus Brama.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Sep 2019 om 22:56
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:09
      Misschien dit middenveld als Brama 100% fit is?

      Espinosa - Brama - Busquets - Selahi?


      Ik ben van mening dat Brama met zijn spelinzicht nog heel bepalend kan zijn dit laatste seizoen.
    Een fitte Brama is absoluut een meerwaarde. Altijd opstellen.
  • 12 Sep 2019 om 22:31
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:46
      Is gewoon een visie. Maar een visie is meestal een mening. Mensen kunnen verschillende visies hebben op dezelfde situatie. Zou niet weten wat hij hier fout zegt.
    In dit geval zeer zeker wel een visie, namelijk geheel gericht op kapitaalontwikkeling dmv maximale inbreng (zover dat verantwoord is) van eigen kweek/spelers. Sterker nog, het zou policy moeten zijn. Dat is dan wel weer mijn mening mbt een visie :-)
  • 12 Sep 2019 om 22:28
    • Quote van 12 Sep 2019 om 21:06
      Lag dat aan Brama of aan de wijze waarop in de KKD wordt gevoetbald? Tot en met november probeerde FCT het voetballend op te lossen, maar werden we geregeld weggecounterd.
    Het beter verzorgde voetbal dit jaar ontstaat vooral doordat ze momenteel opvallend goed in staat zijn om onder druk uit te voetballen. Daardoor komen ze aan voetballen toe. Dat is knappe prestaties van die jonge spelers op het middenveld, want de niveau is ontegenzeggelijk hoger in de ED. Naar mijn mening moet je ze nu het vertrouwen blijven geven zodat deze knapen zich verder kunnen ontwikkelen. Dan is het mooi dat je een goede spelers als Brama bij de hand hebt als het minder gaat of bij blessures.
  • 12 Sep 2019 om 21:06
    • Quote van 12 Sep 2019 om 19:19
      Dat begrijp ik niet? Vorig jaar (in die flut devisie) was het ook met Brama flipperkast voetbal. De 2e helft kwamen we nooit aan voetballen toe. Maar momenteel gaat het in de eredivisie met deze spelers een stuk beter. Waarom zou je dan in vredesnaam veranderen!! Geeft die spelers het vertrouwen en selecteer niet op basis van naam.











    Lag dat aan Brama of aan de wijze waarop in de KKD wordt gevoetbald? Tot en met november probeerde FCT het voetballend op te lossen, maar werden we geregeld weggecounterd.
  • 12 Sep 2019 om 20:46
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:20
      Geen visie maar een menig. Een wezenlijk verschil jooda...
    Is gewoon een visie. Maar een visie is meestal een mening. Mensen kunnen verschillende visies hebben op dezelfde situatie. Zou niet weten wat hij hier fout zegt.
  • 12 Sep 2019 om 20:20
    • Quote van 12 Sep 2019 om 18:53
      Eens. Goede visie. Geen speld tussen te krijgen.
    Geen visie maar een menig. Een wezenlijk verschil jooda...
  • 12 Sep 2019 om 19:19
    • Quote van 12 Sep 2019 om 12:56
      Ik ken Tikkie terug Wout, maar ik ken ook Stofzuiger Wout. Dat 2de mist Roemeratoe m.i. Zou ook een beetje meer rust in de defensie brengen.
    Dat begrijp ik niet? Vorig jaar (in die flut devisie) was het ook met Brama flipperkast voetbal. De 2e helft kwamen we nooit aan voetballen toe. Maar momenteel gaat het in de eredivisie met deze spelers een stuk beter. Waarom zou je dan in vredesnaam veranderen!! Geeft die spelers het vertrouwen en selecteer niet op basis van naam.











  • 12 Sep 2019 om 18:53
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:40
      Niks geen luxe probleem. Brama past niet in het voetbal van Garcia. Holscher mag enkel nog Mayo pompen. Busquets is een huurling, heeft geen prio.

      we presteren uitstekend met Roemeratoe, Selahi, Julio, Aitor, Espinosa, Drommel. De spelers die ons kapitaal vertegenwoordigen. Hoe meer ze spelen, hoe meer ze waard worden. De huurlingen, ook al zijn ze iets beter, en de oale meuk als Brama en Verhaegh, plus het overbodige grut, moet GGG zoveel mogelijk links laten liggen en proberen functioneel te gebruiken.
    Eens. Goede visie. Geen speld tussen te krijgen.
  • 12 Sep 2019 om 18:53
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:40
      Niks geen luxe probleem. Brama past niet in het voetbal van Garcia. Holscher mag enkel nog Mayo pompen. Busquets is een huurling, heeft geen prio.

      we presteren uitstekend met Roemeratoe, Selahi, Julio, Aitor, Espinosa, Drommel. De spelers die ons kapitaal vertegenwoordigen. Hoe meer ze spelen, hoe meer ze waard worden. De huurlingen, ook al zijn ze iets beter, en de oale meuk als Brama en Verhaegh, plus het overbodige grut, moet GGG zoveel mogelijk links laten liggen en proberen functioneel te gebruiken.
    Eens. Goede visie. Geen speld tussen te krijgen.
  • 12 Sep 2019 om 17:45
    • Quote van 12 Sep 2019 om 16:51
      Zolang ze Selahi maar laten staan.
    Je zou bijna kunnen concluderen dat we een overschot aan middenvelders hebben op dit moment. ;-)
  • 12 Sep 2019 om 17:42
    • Quote van 12 Sep 2019 om 16:49
      Ik ben benieuwd waarop je dat baseert, Brama snap ik en ik zou het ook snappen als je Arburjania had gezegd, ook een grote sterke vent maar Busquets? Die jongen is 20 en komt net uit Barca B. Daar mag je niet van verwachten dat hij fysiek veel sterker dan de rest is.
    Fysiek is hij sterk genoeg om in de eredivisie mee te draaien. Mocht hij iets te kort komen zal hij dit met zijn kwaliteit ruimschoots corrigeren. Hij komt wel van Barca hé.
  • 12 Sep 2019 om 16:51
    Zolang ze Selahi maar laten staan.
  • 12 Sep 2019 om 16:49
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:58
      Daar komt met Brama en die jongen van Barca wel verandering in.
    Ik ben benieuwd waarop je dat baseert, Brama snap ik en ik zou het ook snappen als je Arburjania had gezegd, ook een grote sterke vent maar Busquets? Die jongen is 20 en komt net uit Barca B. Daar mag je niet van verwachten dat hij fysiek veel sterker dan de rest is.
  • 12 Sep 2019 om 16:43
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:58
      Daar komt met Brama en die jongen van Barca wel verandering in.
    Dat laten we hopen,Berry.
  • 12 Sep 2019 om 15:57
    Wellicht kom je zo een heel eind. Mijn favoriet 4-3-2-1 (makkelijk om te zetten naar 4-2-3-1).........Drommel...…….….Selahi..Bijen.Julio.Verdonk…...…...Espin...Brama..Vuck……......Aitor..Naka.……..Berg
  • 12 Sep 2019 om 15:39
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:09
      Misschien dit middenveld als Brama 100% fit is?

      Espinosa - Brama - Busquets - Selahi?


      Ik ben van mening dat Brama met zijn spelinzicht nog heel bepalend kan zijn dit laatste seizoen.
    Dan ga je 4-4-2 spelen zonder vleugelspitsen.
    Vuckic spits

    Aitor, Zehkini, Nakamura etc ?
  • 12 Sep 2019 om 15:09
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:54
      Gezien zijn spelinzicht en leiderschap denk ik van wel BAM. Momenteel is het vaak nog erg chaotisch op het middenveld.
    Wellicht een klassieke Ausputzer :-)
  • 12 Sep 2019 om 14:58
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:56
      Fysiek vind ik het ook magertjes op het middenveld.
    Daar komt met Brama en die jongen van Barca wel verandering in.
  • 12 Sep 2019 om 14:56
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:54
      Gezien zijn spelinzicht en leiderschap denk ik van wel BAM. Momenteel is het vaak nog erg chaotisch op het middenveld.
    Fysiek vind ik het ook magertjes op het middenveld.
  • 12 Sep 2019 om 14:56
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:54
      Gezien zijn spelinzicht en leiderschap denk ik van wel BAM. Momenteel is het vaak nog erg chaotisch op het middenveld.
    Helemaal juist! Andere spelers gaan beter renderen als er meer rust komt op het middenveld.
  • 12 Sep 2019 om 14:54
    • Quote van 12 Sep 2019 om 14:38
      Wellicht, maar past dit in het voetbal van Garcia? We gaan het beleven.
    Gezien zijn spelinzicht en leiderschap denk ik van wel BAM. Momenteel is het vaak nog erg chaotisch op het middenveld.
  • 12 Sep 2019 om 14:38
    • Quote van 12 Sep 2019 om 12:56
      Ik ken Tikkie terug Wout, maar ik ken ook Stofzuiger Wout. Dat 2de mist Roemeratoe m.i. Zou ook een beetje meer rust in de defensie brengen.
    Wellicht, maar past dit in het voetbal van Garcia? We gaan het beleven.
  • 12 Sep 2019 om 14:09
    Misschien dit middenveld als Brama 100% fit is?

    Espinosa - Brama - Busquets - Selahi?


    Ik ben van mening dat Brama met zijn spelinzicht nog heel bepalend kan zijn dit laatste seizoen.
  • 12 Sep 2019 om 12:56
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:37
      Nils geen slachtofferrol, ik ben BAM. Ik geef BAM! en ik incasseer BAM! Niks geen problemen.

      Ten eerste, ken je de bijnaam 'tikkie terug Wout', in goede tijden speelde hij in dienst van het elftal, zeer zeer verdienstelijk. Is aanvallend nooit echt een meerwaarde geweest, handelingssnelheid, ronduit traag. Is er vorig seizoen meermaals uitgelopen door jong grut, en compenseerde kwaliteit met hard spel.

      Wellicht is hij de ideale wissel, als er een 1-0 voorsprong verdedigd moet worden. Wellicht kan hij stofzuigen op eigen helft en afvallende ballen opvangen, maar denk dat Salehi nu al beter is.

      Dat gezegd, als hij kan spelen en af en toe mee kan strijden, dan verstevigd dat zijn rol als aanvoerder en mental coach.
    Ik ken Tikkie terug Wout, maar ik ken ook Stofzuiger Wout. Dat 2de mist Roemeratoe m.i. Zou ook een beetje meer rust in de defensie brengen.
  • 12 Sep 2019 om 12:52
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:58
      Het zal moeilijk voor hem worden, maar zo'n typetje missen we wel. Eentje die voorop gaat in de strijd en vooral iemand die de poppetjes op de plek zet als ze bij balverlies als een kip zonder kop totaal uit positie wandelen.
    Ik kan niet zeggen dat we iemand nodig hebben die voorop gaat in de strijd. Vind dat ze dat (nagenoeg?) allemaal wel doen. De afgelopen jaren zou je gelijk hebben gehad maar dit seizoen ben ik wel aardig tevreden over het arbeidsethos, vooral Selahi.
  • 12 Sep 2019 om 12:51
    • Quote van 12 Sep 2019 om 12:21
      Diepgaan kun je leren.
    Die kerel wordt volgende week 27, als je dan nog (op de juiste momenten) moet leren diep gaan heb je de voorgaande jaren denk ik ergens iets gemist.
  • 12 Sep 2019 om 12:49
    • Quote van 12 Sep 2019 om 11:41
      Espinoza moet achter een 10 spelen op middenveld. Dan rendeert hij prima. Zoals een elhamadi. Aanvallende positie brengt hij niks en rond de 16 al helemaal niet. We hebben überhaupt geen aanvallendingestelde en scorende middenvelder. Allemaal def mid of centraal mid. Beetje te veel van hetzelfde.
    Achter de 10 zal hij zeker ondersneeuwen. Hij heeft er het lichaam niet voor. Heb je Groningen uit gezien? Hij zet een blok op het middenveld tegen Benschop en ziet zichzelf 3 meter verderop terug op de grond, terwijl Benschop denkt: was dat nu een vlieg of een mug!
  • 12 Sep 2019 om 12:49
    • Quote van 12 Sep 2019 om 11:36
      Als een trainer en td zo dachten stonden we vrij snel zonder spelers te voetballen.
    Espinosa heeft mij vorig jaar al niet kunnen overtuigen. Had gehoopt dat hij nu beter tot zijn recht zou komen. Maar in mijn beleving gaat hij nog steeds bergafwaarts. En nog in een behoorlijk tempo ook. Hij heeft nog absoluut niet kunnen bekoren.
  • 12 Sep 2019 om 12:21
    • Quote van 12 Sep 2019 om 11:41
      Espinoza moet achter een 10 spelen op middenveld. Dan rendeert hij prima. Zoals een elhamadi. Aanvallende positie brengt hij niks en rond de 16 al helemaal niet. We hebben überhaupt geen aanvallendingestelde en scorende middenvelder. Allemaal def mid of centraal mid. Beetje te veel van hetzelfde.
    Diepgaan kun je leren.
  • 12 Sep 2019 om 11:41
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:53
      Espinosa kapitaal? Die moet je in de winter verkopen. Hoe meer hij speelt, hoe minder hij waard wordt namelijk. Wat slecht tot nu toe.
    Espinoza moet achter een 10 spelen op middenveld. Dan rendeert hij prima. Zoals een elhamadi. Aanvallende positie brengt hij niks en rond de 16 al helemaal niet. We hebben überhaupt geen aanvallendingestelde en scorende middenvelder. Allemaal def mid of centraal mid. Beetje te veel van hetzelfde.
  • 12 Sep 2019 om 11:36
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:53
      Espinosa kapitaal? Die moet je in de winter verkopen. Hoe meer hij speelt, hoe minder hij waard wordt namelijk. Wat slecht tot nu toe.
    Als een trainer en td zo dachten stonden we vrij snel zonder spelers te voetballen.
  • 12 Sep 2019 om 11:14
    • Quote van 12 Sep 2019 om 11:13
      Brama is absoluut van meerwaarde in laatste 10 minuten RKC en laatste half uur Groningen. In wedstrijden waar de balans bewaakt moet worden. En in de kleedkamer. Maar verder?
    Prima dus. Denk namelijk dat we nog veel van die wedstrijden gaan meemaken dit jaar.
  • 12 Sep 2019 om 11:13
    Brama is absoluut van meerwaarde in laatste 10 minuten RKC en laatste half uur Groningen. In wedstrijden waar de balans bewaakt moet worden. En in de kleedkamer. Maar verder?
  • 12 Sep 2019 om 11:03
    Het wordt moeilijk voor Brama. Selahi is imo de beste middenvelder van Twente op dit moment. Busquets "moet" spelen. Dat zijn de posities van Brama...
  • 12 Sep 2019 om 10:58
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:07
      Ik zal wel weer de hoon van het forum over me heen krijgen, maar ik denk niet dat Brama goed genoeg is voor de ED.
      T'spijt me.
    Het zal moeilijk voor hem worden, maar zo'n typetje missen we wel. Eentje die voorop gaat in de strijd en vooral iemand die de poppetjes op de plek zet als ze bij balverlies als een kip zonder kop totaal uit positie wandelen.
  • 12 Sep 2019 om 10:53
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:40
      Niks geen luxe probleem. Brama past niet in het voetbal van Garcia. Holscher mag enkel nog Mayo pompen. Busquets is een huurling, heeft geen prio.

      we presteren uitstekend met Roemeratoe, Selahi, Julio, Aitor, Espinosa, Drommel. De spelers die ons kapitaal vertegenwoordigen. Hoe meer ze spelen, hoe meer ze waard worden. De huurlingen, ook al zijn ze iets beter, en de oale meuk als Brama en Verhaegh, plus het overbodige grut, moet GGG zoveel mogelijk links laten liggen en proberen functioneel te gebruiken.
    Espinosa kapitaal? Die moet je in de winter verkopen. Hoe meer hij speelt, hoe minder hij waard wordt namelijk. Wat slecht tot nu toe.
  • 12 Sep 2019 om 10:48
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:37
      Nils geen slachtofferrol, ik ben BAM. Ik geef BAM! en ik incasseer BAM! Niks geen problemen.

      Ten eerste, ken je de bijnaam 'tikkie terug Wout', in goede tijden speelde hij in dienst van het elftal, zeer zeer verdienstelijk. Is aanvallend nooit echt een meerwaarde geweest, handelingssnelheid, ronduit traag. Is er vorig seizoen meermaals uitgelopen door jong grut, en compenseerde kwaliteit met hard spel.

      Wellicht is hij de ideale wissel, als er een 1-0 voorsprong verdedigd moet worden. Wellicht kan hij stofzuigen op eigen helft en afvallende ballen opvangen, maar denk dat Salehi nu al beter is.

      Dat gezegd, als hij kan spelen en af en toe mee kan strijden, dan verstevigd dat zijn rol als aanvoerder en mental coach.
    Binnen of buiten het veld: hij blijft een natuurlijke leider. We zullen het zien BAM.
  • 12 Sep 2019 om 10:40
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:29
      Er onstaat een luxe probleem op het middenveld. Voor 3 basisplaatsen op het middenveld kan Garcia kiezen uit Espinosa, Roemeratoe, Selahi, Aburjania, Brama en Busquets. Het is nog helemaal geen uitgemaakte zaak welke combinatie hiervan de beste is, en ook niet of Brama wel bij de beste 3 hoort. Persoonlijk denk ik van niet. Daar staat tegenover dat er altijd wisselingen zijn door blessures en schorsingen. (En dan zijn er naast de genoemde 6 ook nog de back-up middenvelders Holscher, Bosch en Wieffer, en eventueel zelfs Vuckic).
    Niks geen luxe probleem. Brama past niet in het voetbal van Garcia. Holscher mag enkel nog Mayo pompen. Busquets is een huurling, heeft geen prio.

    we presteren uitstekend met Roemeratoe, Selahi, Julio, Aitor, Espinosa, Drommel. De spelers die ons kapitaal vertegenwoordigen. Hoe meer ze spelen, hoe meer ze waard worden. De huurlingen, ook al zijn ze iets beter, en de oale meuk als Brama en Verhaegh, plus het overbodige grut, moet GGG zoveel mogelijk links laten liggen en proberen functioneel te gebruiken.
  • 12 Sep 2019 om 10:37
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:29
      Niet gelijk de slachtofferrol voor jezelf opeisen. Dat is jouw mening en dat mag. Zelf denk ik dat hij zeker een meerwaarde kan zijn voor dit team. Mits fit kan hij zich, buiten Ajax en PSV, optrekken aan elk nivo in Nederland.
    Nils geen slachtofferrol, ik ben BAM. Ik geef BAM! en ik incasseer BAM! Niks geen problemen.

    Ten eerste, ken je de bijnaam 'tikkie terug Wout', in goede tijden speelde hij in dienst van het elftal, zeer zeer verdienstelijk. Is aanvallend nooit echt een meerwaarde geweest, handelingssnelheid, ronduit traag. Is er vorig seizoen meermaals uitgelopen door jong grut, en compenseerde kwaliteit met hard spel.

    Wellicht is hij de ideale wissel, als er een 1-0 voorsprong verdedigd moet worden. Wellicht kan hij stofzuigen op eigen helft en afvallende ballen opvangen, maar denk dat Salehi nu al beter is.

    Dat gezegd, als hij kan spelen en af en toe mee kan strijden, dan verstevigd dat zijn rol als aanvoerder en mental coach.
  • 12 Sep 2019 om 10:29
    Er onstaat een luxe probleem op het middenveld. Voor 3 basisplaatsen op het middenveld kan Garcia kiezen uit Espinosa, Roemeratoe, Selahi, Aburjania, Brama en Busquets. Het is nog helemaal geen uitgemaakte zaak welke combinatie hiervan de beste is, en ook niet of Brama wel bij de beste 3 hoort. Persoonlijk denk ik van niet. Daar staat tegenover dat er altijd wisselingen zijn door blessures en schorsingen. (En dan zijn er naast de genoemde 6 ook nog de back-up middenvelders Holscher, Bosch en Wieffer, en eventueel zelfs Vuckic).
  • 12 Sep 2019 om 10:29
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:07
      Ik zal wel weer de hoon van het forum over me heen krijgen, maar ik denk niet dat Brama goed genoeg is voor de ED.
      T'spijt me.
    Niet gelijk de slachtofferrol voor jezelf opeisen. Dat is jouw mening en dat mag. Zelf denk ik dat hij zeker een meerwaarde kan zijn voor dit team. Mits fit kan hij zich, buiten Ajax en PSV, optrekken aan elk nivo in Nederland.
  • 12 Sep 2019 om 10:26
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:17
      brama een linie laten zakken, spelinzicht heeft hij wel
    Uitstekend idee
  • 12 Sep 2019 om 10:22
    • Quote van 12 Sep 2019 om 10:07
      Ik zal wel weer de hoon van het forum over me heen krijgen, maar ik denk niet dat Brama goed genoeg is voor de ED.
      T'spijt me.
    Ben ik met je eens. Fysiek jiet meer wat het ooit was, maar is ook logisch.
  • 12 Sep 2019 om 10:17
    brama een linie laten zakken, spelinzicht heeft hij wel
  • 12 Sep 2019 om 10:16
    Brama is, terecht, bang voor zijn positie. Denk niet dat het uitgemaakte zaak is dat hij snel weer in de Veste te zien is.
  • 12 Sep 2019 om 10:12
    Mooi dat Brama eraan komt maar ik denk dat een fitte Busquets beter is.
  • 12 Sep 2019 om 10:07
    Ik zal wel weer de hoon van het forum over me heen krijgen, maar ik denk niet dat Brama goed genoeg is voor de ED.
    T'spijt me.
  • 12 Sep 2019 om 09:56
    Top nieuws. Biedt GGG weer meer mogelijkheden.
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›