Garcia: ''Heracles is meer een counterploeg dan FC Twente''

( 13 reacties)
Garcia: ''Heracles is meer een counterploeg dan FC Twente''

Gonzalo Garcia kijkt uit naar de derby tegen Heracles Almelo. De trainer van FC Twente kent de belangen van de burenruzie in De Grolsch Veste. Toch leeft de derby niet echt in Enschede.

"De gesprekken in Albert Heijn gingen deze week niet eens echt over de derby", zegt Garcia in gesprek met TC Tubantia. "Het is meer dat de mensen blij zijn met de resultaten en ons succes wensen. De spelers waren ook rustig en relaxed deze week."

Garcia heeft de derby niet extra benadrukt in de voorbesprekingen. "Als staf benoemden we de derby deze week even, maar we maakten er geen thema van", geeft hij aan. "Al zullen de spelers vanavond op het veld, als ze naar de fanatieke supporters toe spelen, wel merken dat het een andere wedstrijd is. Als groep moeten wij daar professioneel mee omgaan."

"Het voordeel is ook dat we slimme jongens hebben en dat maakt het voor een trainer makkelijk werken", vervolgt de oefenmeester. "Deze groep is niet egoïstisch ingesteld. Ik vind niet dat wij een typische ploeg van de omschakeling zijn. Heracles is meer een counterploeg dan Twente en dat aspect beheersen ze heel goed."

Toch ligt de kracht van FC Twente ook in de omschakeling. "Wij kunnen het wel goed, omschakelen, maar het is geen bewuste keus van ons om zo te spelen. Wij proberen normaal gesproken de baas te zijn op het veld", meent Garcia. "Maar soms heb je fases in een wedstrijd, dat je door de tegenstander wordt gedwongen om vanuit de omschakeling te spelen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Sep 2019 om 16:15
    Vind Heracles met name sterk in het schieten op doel,waar wij soms te lang breien en combineren schieten zij veel sneller en met veel kracht op doel! Wat meer succes brengt zien we vandaag.
  • 20 Sep 2019 om 15:18
    3-1.
  • 20 Sep 2019 om 13:43
    • Quote van 20 Sep 2019 om 11:29
      Ik gok op een gelijkspel.....
    5-0 Oprollen die kneuzen
  • 20 Sep 2019 om 12:56
    • Quote van 20 Sep 2019 om 12:41
      Puur mijn gevoel Frank. Elke training onder Gracia is goed. Kan je aanraden deze eens te bezoeken....
    Wotniewat...Herman Finkers is de VAR vanavond TC :)
  • 20 Sep 2019 om 12:49
    • Quote van 20 Sep 2019 om 12:41
      Puur mijn gevoel Frank. Elke training onder Gracia is goed. Kan je aanraden deze eens te bezoeken....
    Ik probeer te begrijpen hoe je overtuigd kunt zijn van winst tegen Utrecht thuis en dan nu gelijkspel zegt :) maar derby's zijn natuurlijk wedstrijden opzich en Eredivisie kan alle kanten op.
  • 20 Sep 2019 om 12:41
    • Quote van 20 Sep 2019 om 11:57
      was de training niet goed deze week?
    Puur mijn gevoel Frank. Elke training onder Gracia is goed. Kan je aanraden deze eens te bezoeken....
  • 20 Sep 2019 om 12:06
    • Quote van 20 Sep 2019 om 12:00
      Waarom? Als het niet zo leeft moet je er ook niet zo'n spektakel van maken. Tuurlijk willen we winnen, maar dat geldt voor iedere wedstrijd.
    Het is sowieso knap dom om ineens van je vaste wedstrijdvoorbereiding af te wijken voor specificieke wedstrijden. Als je spelers uit hun concentratie wilt halen moet je vooral zo te werk gaan.

    Een goede trainer eist gewoon elke dag(ook op de training) volle inzet en daar is niet nog eens een 110% van of wat dan ook.
  • 20 Sep 2019 om 12:00
    • Quote van 20 Sep 2019 om 11:52
      Wat een schijt-analyse. Twente, tot op heden, heeft problemen als het spel moet maken. Lijkt ietwat meer comfy en effectief van de bal af.
      "De gesprekken in Albert Heijn gingen deze week niet eens echt over de derby", en al die gasten bij de training die vuurwerk afstaken, dat is een wekelijkse gebeurtenis?
      De Derby moet je groot maken. Moet motiveren. Moet 101% aandacht en concentratie eisen. Mag niet verloren worden, niet nu, niet vanavond. 3-2 FCT. Merggreen met z'n eerste heldendaad!
    Nee joh, laat ze het bij Heracles lekker groot maken. Staan ze hopelijk (zoals bijna altijd) weer onder hoogspanning zodra de wedstrijd begint. Dat is juist het grote probleem van Heracles in de derby’s. Zij maken het (te) groot, moeten wij vooral niet doen. Mijn gevoel zegt een gelijkspel, maar hoop op de 3 punten uiteraard.
  • 20 Sep 2019 om 12:00
    • Quote van 20 Sep 2019 om 11:52
      Wat een schijt-analyse. Twente, tot op heden, heeft problemen als het spel moet maken. Lijkt ietwat meer comfy en effectief van de bal af.
      "De gesprekken in Albert Heijn gingen deze week niet eens echt over de derby", en al die gasten bij de training die vuurwerk afstaken, dat is een wekelijkse gebeurtenis?
      De Derby moet je groot maken. Moet motiveren. Moet 101% aandacht en concentratie eisen. Mag niet verloren worden, niet nu, niet vanavond. 3-2 FCT. Merggreen met z'n eerste heldendaad!
    Waarom? Als het niet zo leeft moet je er ook niet zo'n spektakel van maken. Tuurlijk willen we winnen, maar dat geldt voor iedere wedstrijd.
  • 20 Sep 2019 om 11:57
    • Quote van 20 Sep 2019 om 11:29
      Ik gok op een gelijkspel.....
    was de training niet goed deze week?
  • 20 Sep 2019 om 11:57
    3-1
  • 20 Sep 2019 om 11:52
    Wat een schijt-analyse. Twente, tot op heden, heeft problemen als het spel moet maken. Lijkt ietwat meer comfy en effectief van de bal af.
    "De gesprekken in Albert Heijn gingen deze week niet eens echt over de derby", en al die gasten bij de training die vuurwerk afstaken, dat is een wekelijkse gebeurtenis?
    De Derby moet je groot maken. Moet motiveren. Moet 101% aandacht en concentratie eisen. Mag niet verloren worden, niet nu, niet vanavond. 3-2 FCT. Merggreen met z'n eerste heldendaad!
  • 20 Sep 2019 om 11:29
    Ik gok op een gelijkspel.....
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›