Wormuth onder de indruk: ''Zij speelden fantastisch''

( 28 reacties)
Wormuth onder de indruk: ''Zij speelden fantastisch''

FC Twente verloor gisteren van Heracles Almelo in de derby met 2-3, maar winnende trainer Frank Wormuth beseft dat de uitslag ook zo andersom had kunnen zijn. 

''We hebben geluk gehad vandaag'', zei de trainer tegen TC Tubantia over de knappe overwinning in de Grolsch Veste. De oefenmeester vond dat zijn ploeg in de eerste helft door het oog van de naald kroop. ''Twente was in de eerste helft beter. We kwamen niet in de wedstrijd. Het probleem was niet alleen ons eigen spel, maar ook dat van Twente.''

Wormuth was onder de indruk van de thuisploeg. ''Zij speelden fantastisch. Maar voetbal is soms een spel van momenten en wij scoorden vlak voor rust op twee goede momenten. Na rust ben ik trots op de ploeg. Techniek en tactiek zijn onderdelen van het spel, maar vechten hoort er ook bij. En dat hebben we gedaan'', besluit de Duitse oefenmeester tevreden. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2019 om 15:39
    • Quote van 22 Sep 2019 om 13:07
      Jij die zo lovend was over GG, duwt hem na een nederlaag al een mes in de rug?kerel kijk eens naar de door jou geadopteerde Peetken, het is jou toch ook wel duidelijk dat zowel hij, als Schenk zwaar te kort komen.
    Ik ben vol lof over García. Maar tegen Heracles vond ik dat hij eerder in moest grijpen. Dan sta je achter en maak je niet optimaal gebruik van je wisselmogelijkheden
  • 22 Sep 2019 om 14:51
    • Quote van 22 Sep 2019 om 12:58
      Jij bent je vertrouwen in GG wel erg snel kwijt hè? Jij veranderd als een blad aan de boom, het is gewoon en vooral ons centrale duo dat te kort komt. Dus gewoon een keer proberen met die jongen van City en Plazuega of hoe je die naam ook spelt. Schenk en Bijen zijn niet Eredivisie waardig, jammer maar is de realiteit, zijn allebei geen killer en sloom als dikke stront.
    Dat zeg ik niet pik, maar Gracia kende de belangen. Vertrouwen heb ik wel in hem hoor, ondanks dat hij ook foutjes maakt. ;)


    Brama centraal achterin doen?
  • 22 Sep 2019 om 13:07
    • Quote van 22 Sep 2019 om 11:16
      Toch wel zorgwekkend Ket. We hebben creatieve spelers zoals Aitor en Espinosa, maar we kunnen het spel niet maken? Dan wordt het de hoogste tijd dat Gracia hierop gaat trainen....
    Jij die zo lovend was over GG, duwt hem na een nederlaag al een mes in de rug?kerel kijk eens naar de door jou geadopteerde Peetken, het is jou toch ook wel duidelijk dat zowel hij, als Schenk zwaar te kort komen.
  • 22 Sep 2019 om 13:00
    • Quote van 22 Sep 2019 om 12:52
      Gaat niet om beter weten Kerrer. Iedereen zag dat er iets moest gebeuren.
    Maar om dit nou 100x te herhalen is best wel sneu. Je hebt je punt gehaald...
  • 22 Sep 2019 om 12:58
    • Quote van 22 Sep 2019 om 11:16
      Toch wel zorgwekkend Ket. We hebben creatieve spelers zoals Aitor en Espinosa, maar we kunnen het spel niet maken? Dan wordt het de hoogste tijd dat Gracia hierop gaat trainen....
    Jij bent je vertrouwen in GG wel erg snel kwijt hè? Jij veranderd als een blad aan de boom, het is gewoon en vooral ons centrale duo dat te kort komt. Dus gewoon een keer proberen met die jongen van City en Plazuega of hoe je die naam ook spelt. Schenk en Bijen zijn niet Eredivisie waardig, jammer maar is de realiteit, zijn allebei geen killer en sloom als dikke stront.
  • 22 Sep 2019 om 12:53
    • Quote van 21 Sep 2019 om 19:10
      Een grote fout van onze trainer was door Berggreen zo laat in het te brengen, je kan altijd wel mooi willen spelen maar het gaat nog altijd om de knikkers en om over onze verdedigers maar niet te spreken wat een slapers zijn het Drie man tegenover de kleinste van het veld hoe kun je het bedenken.
    Ons probleem is toch de vrrdediging. Ik ben nog steeds niet onder de indruk van Schenk en Peet Beijen. Wat een traag volk zeg.
  • 22 Sep 2019 om 12:52
    • Quote van 22 Sep 2019 om 12:34
      We verliezen een wedstrijd en we weten het allemaal weer beter dan de trainer.....
    Gaat niet om beter weten Kerrer. Iedereen zag dat er iets moest gebeuren.
  • 22 Sep 2019 om 12:34
    • Quote van 22 Sep 2019 om 10:34
      Het hele wisselbeleid was kut. Als je met 1-2 de kleedkamer in gaat, en je ziet dat het mis gaat op het middenveld, en in de defensie, dan hoor je in te grijpen. Dat deed Gracia niet, en zie hier het resultaat....met 2-3 verliezen in de derby....
    We verliezen een wedstrijd en we weten het allemaal weer beter dan de trainer.....
  • 22 Sep 2019 om 11:16
    • Quote van 22 Sep 2019 om 10:57
      Klopt helemaal wat jij zegt. De 1e 15 minuten dat hij mee deed heeft Berggreen geen bal gehad en dan lijkt het net alsof hij maar 10 minuten meespeelde. Als je een dergelijk type spits erin mietert, dan moet je hem ook gelijk zoeken en a la minute je spelpatroon aanpassen. Twente bleef te lang hangen in het oeverloze gebrei, zowel achterin en helemaal voorin. Toen ze eindelijk in de gaten hadden dat Berggreen meedeed en hoe je hem moet bedienen was het al te laat. In de 2e helft had ik even de indruk dat ene Alfredo S.nog op de bank zat. Maar oké, volgende week hoeven we het spel niet te maken en dan liggen er echt wel kansen voorin. Maar dan wel vlot handelen en nog veel meer; die kist onder vuur nemen!
    Toch wel zorgwekkend Ket. We hebben creatieve spelers zoals Aitor en Espinosa, maar we kunnen het spel niet maken? Dan wordt het de hoogste tijd dat Gracia hierop gaat trainen....
  • 22 Sep 2019 om 10:57
    • Quote van 21 Sep 2019 om 20:39
      Moet je hem wel zoeken met ballen, dat is veels te weinig gebeurd. Als hij een bal kreeg hield hij hem gelijk goed vast. Doelpunt ook erg netjes.
    Klopt helemaal wat jij zegt. De 1e 15 minuten dat hij mee deed heeft Berggreen geen bal gehad en dan lijkt het net alsof hij maar 10 minuten meespeelde. Als je een dergelijk type spits erin mietert, dan moet je hem ook gelijk zoeken en a la minute je spelpatroon aanpassen. Twente bleef te lang hangen in het oeverloze gebrei, zowel achterin en helemaal voorin. Toen ze eindelijk in de gaten hadden dat Berggreen meedeed en hoe je hem moet bedienen was het al te laat. In de 2e helft had ik even de indruk dat ene Alfredo S.nog op de bank zat. Maar oké, volgende week hoeven we het spel niet te maken en dan liggen er echt wel kansen voorin. Maar dan wel vlot handelen en nog veel meer; die kist onder vuur nemen!
  • 22 Sep 2019 om 10:34
    • Quote van 22 Sep 2019 om 01:10
      Berggreen kwam in de 65ste minuut ofzo? Had eerder gemogen. Aburjania kwam VEEL te laat en die 3de wissel......….. ???
    Het hele wisselbeleid was kut. Als je met 1-2 de kleedkamer in gaat, en je ziet dat het mis gaat op het middenveld, en in de defensie, dan hoor je in te grijpen. Dat deed Gracia niet, en zie hier het resultaat....met 2-3 verliezen in de derby....
  • 22 Sep 2019 om 01:10
    • Quote van 21 Sep 2019 om 19:10
      Een grote fout van onze trainer was door Berggreen zo laat in het te brengen, je kan altijd wel mooi willen spelen maar het gaat nog altijd om de knikkers en om over onze verdedigers maar niet te spreken wat een slapers zijn het Drie man tegenover de kleinste van het veld hoe kun je het bedenken.
    Berggreen kwam in de 65ste minuut ofzo? Had eerder gemogen. Aburjania kwam VEEL te laat en die 3de wissel......….. ???
  • 22 Sep 2019 om 01:00
    • Quote van 21 Sep 2019 om 19:10
      Een grote fout van onze trainer was door Berggreen zo laat in het te brengen, je kan altijd wel mooi willen spelen maar het gaat nog altijd om de knikkers en om over onze verdedigers maar niet te spreken wat een slapers zijn het Drie man tegenover de kleinste van het veld hoe kun je het bedenken.
    Korte termijn denken. Stel je maakt 2-2 ben je wel een stuk kwetsbaarder achterin. Ben er zelf verre van voorstander van om formaties om te gooien vanwege een achterstand, zie liever middenvelders iets meer aanvallende taken krijgen. Is makkelijker schakelen.
  • 22 Sep 2019 om 00:23
    • Quote van 21 Sep 2019 om 20:37
      die penalty uit bij groningen vond ik anders ook twijfelachtig en die kwam ook van de var. Verder daar wel geluk gehad en verder gwn die var tegen. 2 jaar geleden zelfde verhaal en eruit gegaan uiteindelijk.
    Tegen Groningen hadden we de VAR absoluut niet mee. De penals waren allemaal terecht, 1 van de 2 rode kaarten was terecht en die Absalem had ook nog rood moeten hebben dus dat trekt het weer gelijk. Geen geluk dus.
  • 22 Sep 2019 om 00:19
    • Quote van 21 Sep 2019 om 21:14
      Dan ga jij toch lekker aan de kant staan? Donder toch op man. Garcia verdient veel credits voor hoe het nu gaat
    Ik vind Garsia een goede trainer maar waarom zou hij geen fouten kunnen maken? Je zag tochook dat vusic het niet on redden ivm zijn te grootedraaicirkel
  • 21 Sep 2019 om 23:45
    Tuurlijk, Wormpie geilt enorm op het oeverloze gebrei in de 2de helft. Eerste helft was prima. Maar Heracles deed het uitstekend met de voorsprong op zak. En dan zien we de zwakte van Zekhnini meteen.


  • 21 Sep 2019 om 21:44
    • Quote van 21 Sep 2019 om 20:39
      Moet je hem wel zoeken met ballen, dat is veels te weinig gebeurd. Als hij een bal kreeg hield hij hem gelijk goed vast. Doelpunt ook erg netjes.
    Dat klopt.
  • 21 Sep 2019 om 21:17
    Mooie woorden van een eerlijke coach!
  • 21 Sep 2019 om 21:14
    • Quote van 21 Sep 2019 om 19:10
      Een grote fout van onze trainer was door Berggreen zo laat in het te brengen, je kan altijd wel mooi willen spelen maar het gaat nog altijd om de knikkers en om over onze verdedigers maar niet te spreken wat een slapers zijn het Drie man tegenover de kleinste van het veld hoe kun je het bedenken.
    Dan ga jij toch lekker aan de kant staan? Donder toch op man. Garcia verdient veel credits voor hoe het nu gaat
  • 21 Sep 2019 om 20:39
    • Quote van 21 Sep 2019 om 20:21
      Vent heeft 30 minuten meegedaan o.i.d. Zat tijd om wat te forceren.
    Moet je hem wel zoeken met ballen, dat is veels te weinig gebeurd. Als hij een bal kreeg hield hij hem gelijk goed vast. Doelpunt ook erg netjes.
  • 21 Sep 2019 om 20:37
    • Quote van 21 Sep 2019 om 16:39
      Nee. Misschien gaat het op voor Twente, want Groningen uit zat mee, Fortuna uit en Heracles thuis tegen. Voor Ajax zit de VAR alleen maar mee, dat kan ik je nu al wel vertellen.
    die penalty uit bij groningen vond ik anders ook twijfelachtig en die kwam ook van de var. Verder daar wel geluk gehad en verder gwn die var tegen. 2 jaar geleden zelfde verhaal en eruit gegaan uiteindelijk.
  • 21 Sep 2019 om 20:21
    • Quote van 21 Sep 2019 om 19:10
      Een grote fout van onze trainer was door Berggreen zo laat in het te brengen, je kan altijd wel mooi willen spelen maar het gaat nog altijd om de knikkers en om over onze verdedigers maar niet te spreken wat een slapers zijn het Drie man tegenover de kleinste van het veld hoe kun je het bedenken.
    Vent heeft 30 minuten meegedaan o.i.d. Zat tijd om wat te forceren.
  • 21 Sep 2019 om 19:10
    Een grote fout van onze trainer was door Berggreen zo laat in het te brengen, je kan altijd wel mooi willen spelen maar het gaat nog altijd om de knikkers en om over onze verdedigers maar niet te spreken wat een slapers zijn het Drie man tegenover de kleinste van het veld hoe kun je het bedenken.
  • 21 Sep 2019 om 16:39
    • Quote van 21 Sep 2019 om 16:07
      Dat klopt. En uiteindelijk hebben alle clubs er het hele seizoen evenveel last van....
    Nee. Misschien gaat het op voor Twente, want Groningen uit zat mee, Fortuna uit en Heracles thuis tegen. Voor Ajax zit de VAR alleen maar mee, dat kan ik je nu al wel vertellen.
  • 21 Sep 2019 om 16:07
    • Quote van 21 Sep 2019 om 15:46
      De var was beslissend. 3 var momenten. Alle in voordeel Heracles. Keur je een goal af als Espinosa een bal tegen de arm krijgt dat moet je andersom ook 2 strafschoppen geven. En niemand van Heracles appellerde bij de goal. Vreemd. De var is nog steeds geen succes. Vorige week de rode kaart die verkeerd uitpakt. De wedstrijd tegen Groningen kregen de spelers van Groningen makkelijk rood.
    Dat klopt. En uiteindelijk hebben alle clubs er het hele seizoen evenveel last van....
  • 21 Sep 2019 om 15:46
    • Quote van 21 Sep 2019 om 15:27
      Wij willen het mooi doen, zij willen het functioneel. Heeft goed uitgepakt voor ze. Denk dat we hiervan moeten leren en het in de uitwedstrijd ook functioneel moeten oplossen. Ook al is de hoofdreden deze wedstrijd het falen van de arbitrage + VAR geweest
    De var was beslissend. 3 var momenten. Alle in voordeel Heracles. Keur je een goal af als Espinosa een bal tegen de arm krijgt dat moet je andersom ook 2 strafschoppen geven. En niemand van Heracles appellerde bij de goal. Vreemd. De var is nog steeds geen succes. Vorige week de rode kaart die verkeerd uitpakt. De wedstrijd tegen Groningen kregen de spelers van Groningen makkelijk rood.
  • 21 Sep 2019 om 15:27