Garcia baalt: ''In de eerste helft moeten we een penalty krijgen''

( 38 reacties)
Garcia baalt: ''In de eerste helft moeten we een penalty krijgen''

Gonzalo Garcia baalde van de nederlaag van zijn ploeg tegen Heracles Almelo. Uitgerekend in de derby verloor FC Twente dit eredivisieseizoen voor het eerst. 

''We waren niet gelukkig vandaag, maar op sommige momenten ook niet goed genoeg. Ik vond dat we niet goed begonnen, maar na een kwartier kregen we de wedstrijd onder controle en kregen we een paar goede kansen. Het is jammer dat we vlak voor rust slapen bij de gelijkmaker'', vertelt hij aan TC Tubantia.

De eerste goal was volgens de oefenmeester een fout van de defensie, maar de tweede tegengoal nam hij zijn verdedigers niet kwalijk. ''Hun verdediger schoot de bal uit een verdedigende actie en daar we niet op alert op. De 1-2 was een prachtige goal. In de tweede helft wisten we dat het moeilijk zouden krijgen want zij zijn goed in de counter en hadden het voor het strafschopgebied goed staan.''

De trainer baalde niet alleen van de nederlaag, maar ook van scheidsrechter Jochem Kamphuis en de VAR zorgden voor irritaties. ''Het is geen excuus, in de eerste helft moeten we een penalty krijgen. De arm gaat uit, anders is het een goal voor ons en dan wordt het 2-0'', doelt hij op een handsbal van verdediger Breukers. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2019 om 16:01
    • Quote van 21 Sep 2019 om 18:33
      Als Bijen en Schenk naast elkaar staan en er komt een pass tussen door dan zijn ze weg. Geen van tweeën heeft dan de snelheid te corrigeren. Er moet een speler met snelheid in het verdedigings centrum komen of anders gaan spelen. Na die smerige overtreding waar de 1-2 uit komt doet Twente niks. No 12 die doorspeelde had een d!!!schop moeten hebben. Heracles vocht en Twente voetbalde, vergaten waar nodig ook te vechten. GG zat zelf ook te slapen want op het middenveld had hij moeten ingrijpen.
    Eens
  • 22 Sep 2019 om 13:03
    • Quote van 21 Sep 2019 om 23:56
      Omdat FCT het spel niet kan maken. GGG moet kiezen, zijn filosofie aanpassen en wat behoudender gaan spelen (kijk naar de pass bij de eerste goal) of gewoon lekker doorgaan en af en toe een tegendoelpunt, en dus (punt)verlies, voor lief nemen.

      We kunnen wel op Bijen en Schenk gaan lopen foeteren maar Busquets, Verdonk en Zekhnini speelden als natte kranten.
    Klopt waren ook niet best, maar Bijen en Schenk tonen van af het begin al aan dat ze te kort komen. Een speler kan een offday hebben, maar Bijen en Schenk komen gewoon te kort voor Eredivisie, geen Killers, veel te sloom, weinig voetbal inzicht. Denk dat het centrum vervangen moet worden, dat zou voetbaltechnisch al een vooruit gang zijn.
  • 22 Sep 2019 om 10:38
    • Quote van 21 Sep 2019 om 23:56
      Omdat FCT het spel niet kan maken. GGG moet kiezen, zijn filosofie aanpassen en wat behoudender gaan spelen (kijk naar de pass bij de eerste goal) of gewoon lekker doorgaan en af en toe een tegendoelpunt, en dus (punt)verlies, voor lief nemen.

      We kunnen wel op Bijen en Schenk gaan lopen foeteren maar Busquets, Verdonk en Zekhnini speelden als natte kranten.
    Kijk BAM....ik ben blij dat jij het (ook) zag.


    +1 kerel
  • 21 Sep 2019 om 23:56
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:56
      Als het middenveld een keer verzaakt dan hoort de verdediging alert te zijn. Counters zijn wederom dodelijk gebleken.
    Omdat FCT het spel niet kan maken. GGG moet kiezen, zijn filosofie aanpassen en wat behoudender gaan spelen (kijk naar de pass bij de eerste goal) of gewoon lekker doorgaan en af en toe een tegendoelpunt, en dus (punt)verlies, voor lief nemen.

    We kunnen wel op Bijen en Schenk gaan lopen foeteren maar Busquets, Verdonk en Zekhnini speelden als natte kranten.
  • 21 Sep 2019 om 19:45
    • Quote van 21 Sep 2019 om 18:33
      Als Bijen en Schenk naast elkaar staan en er komt een pass tussen door dan zijn ze weg. Geen van tweeën heeft dan de snelheid te corrigeren. Er moet een speler met snelheid in het verdedigings centrum komen of anders gaan spelen. Na die smerige overtreding waar de 1-2 uit komt doet Twente niks. No 12 die doorspeelde had een d!!!schop moeten hebben. Heracles vocht en Twente voetbalde, vergaten waar nodig ook te vechten. GG zat zelf ook te slapen want op het middenveld had hij moeten ingrijpen.
    Eens
  • 21 Sep 2019 om 18:33
    Als Bijen en Schenk naast elkaar staan en er komt een pass tussen door dan zijn ze weg. Geen van tweeën heeft dan de snelheid te corrigeren. Er moet een speler met snelheid in het verdedigings centrum komen of anders gaan spelen. Na die smerige overtreding waar de 1-2 uit komt doet Twente niks. No 12 die doorspeelde had een d!!!schop moeten hebben. Heracles vocht en Twente voetbalde, vergaten waar nodig ook te vechten. GG zat zelf ook te slapen want op het middenveld had hij moeten ingrijpen.
  • 21 Sep 2019 om 16:38
    Bijen nooit meer opstellen. Doei.
  • 21 Sep 2019 om 16:15
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:47
      TC ik heb je in andere topic ook al gezegd dat Bijen vanaf het begin van de competitie zwak oogt, net als Schenk, dus dat jij nu met verwijten richting GG komt slaat nergens op. Bijen en Schenk komen gewoon te kort voor de Eredivisie klaar, we hebben Killers achterin nodig. Ik zou echt ingrijpen in het centrale duo, Bijen of Schenk er af. En gvd ik baal ook van dit verlies vooral tegen die Kut paupers, maar helaas....gewoon hopen op stuntje volgende week.;-)
    Het grote verschil tussen vorig jaar en nu is dat Bijen vorig jaar Gonzalez had die heel veel "vuil" werk opknapte.... Schenk doet dat niet.....
  • 21 Sep 2019 om 15:58
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:37
      Houd nou eens op over die ss'er, dat ben ik niet. En verder, als je goed kijkt zie je dat Dessers even hoog als Bijen staat op het moment van spelen dus ook Bijen zelf heft het buitenspel op.
    Jij gedraagt je als Ss'er, en dus noem ik je zo. ;)
  • 21 Sep 2019 om 15:12
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:47
      TC ik heb je in andere topic ook al gezegd dat Bijen vanaf het begin van de competitie zwak oogt, net als Schenk, dus dat jij nu met verwijten richting GG komt slaat nergens op. Bijen en Schenk komen gewoon te kort voor de Eredivisie klaar, we hebben Killers achterin nodig. Ik zou echt ingrijpen in het centrale duo, Bijen of Schenk er af. En gvd ik baal ook van dit verlies vooral tegen die Kut paupers, maar helaas....gewoon hopen op stuntje volgende week.;-)
    Amen.
  • 21 Sep 2019 om 15:01
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:50
      Klijn puntje was foutje van Verdonk, maar als leider in het veld en van de verdediging hou je zulke dingen ook in de gaten. Nee ze lopen gewoon blind vooruit. Bijen of Schenk er uit komen te kort, zet die gast van City er maar neer met die Plazuega dat is in ieder geval een bikkelaar.
    Allebei eruit halen en Brama met die huurling centraal achterin.


    Gewoon proberen omdat het kan. ;)
  • 21 Sep 2019 om 15:00
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:56
      Als het middenveld een keer verzaakt dan hoort de verdediging alert te zijn. Counters zijn wederom dodelijk gebleken.
    Precies dit Boes....


    Heracles uiterst effectief met een heerlijk spelende Mauro.....
  • 21 Sep 2019 om 14:56
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:30
      Wie hief de buitenspelval op bij de 1-1 Ss'er? Was dat Bijen of Schenk? Nee, dat was een slapende Verdonk.

      Ik verdedig niemand, maar mijn mening is dat de oorlog al verloren werd op het middenveld. Gracia had hier in moeten grijpen.
    Als het middenveld een keer verzaakt dan hoort de verdediging alert te zijn. Counters zijn wederom dodelijk gebleken.
  • 21 Sep 2019 om 14:50
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:30
      Wie hief de buitenspelval op bij de 1-1 Ss'er? Was dat Bijen of Schenk? Nee, dat was een slapende Verdonk.

      Ik verdedig niemand, maar mijn mening is dat de oorlog al verloren werd op het middenveld. Gracia had hier in moeten grijpen.
    Klijn puntje was foutje van Verdonk, maar als leider in het veld en van de verdediging hou je zulke dingen ook in de gaten. Nee ze lopen gewoon blind vooruit. Bijen of Schenk er uit komen te kort, zet die gast van City er maar neer met die Plazuega dat is in ieder geval een bikkelaar.
  • 21 Sep 2019 om 14:47
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:23
      Kijk vandaag maar in de spiegel Gracia. Jij bent als hoofdtrainer verantwoordelijk voor dit verlies. Als je met een 1-2 achterstand niet ingrijpt, terwijl iedereen zag dat Busquets slecht was, dan verlies je de oorlog al op het middenveld.
    TC ik heb je in andere topic ook al gezegd dat Bijen vanaf het begin van de competitie zwak oogt, net als Schenk, dus dat jij nu met verwijten richting GG komt slaat nergens op. Bijen en Schenk komen gewoon te kort voor de Eredivisie klaar, we hebben Killers achterin nodig. Ik zou echt ingrijpen in het centrale duo, Bijen of Schenk er af. En gvd ik baal ook van dit verlies vooral tegen die Kut paupers, maar helaas....gewoon hopen op stuntje volgende week.;-)
  • 21 Sep 2019 om 14:37
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:30
      Wie hief de buitenspelval op bij de 1-1 Ss'er? Was dat Bijen of Schenk? Nee, dat was een slapende Verdonk.

      Ik verdedig niemand, maar mijn mening is dat de oorlog al verloren werd op het middenveld. Gracia had hier in moeten grijpen.
    Houd nou eens op over die ss'er, dat ben ik niet. En verder, als je goed kijkt zie je dat Dessers even hoog als Bijen staat op het moment van spelen dus ook Bijen zelf heft het buitenspel op.
  • 21 Sep 2019 om 14:33
    De oorlog is verloren in het ARAG Replay Center in Zeist, misschien moeten we daar ook iemand opstellen. Ik had echt het idee dat na die afgekeurde 2-0 en de gemiste kansen daarna het een beetje inzakte, dan kun je zoals Verdonk een fout maken. Heracles straft dat dan goed af, al was de overwinning onverdiend
  • 21 Sep 2019 om 14:30
    Wie hief de buitenspelval op bij de 1-1 Ss'er? Was dat Bijen of Schenk? Nee, dat was een slapende Verdonk.

    Ik verdedig niemand, maar mijn mening is dat de oorlog al verloren werd op het middenveld. Gracia had hier in moeten grijpen.
  • 21 Sep 2019 om 14:28
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:23
      Die tukkerclan hoor je weken niet en nu verliezen ze en hij is sterker dan ooit terug met negativiteit sjonge jonge
    Flikker toch op mafkees. Tegen Utrecht was ik positief, en had ik het volste vertrouwen in een overwinning...die ook kwam.
  • 21 Sep 2019 om 14:24
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:18
      Echt hè. We missen nu eenmaal een echte slager achterin. Zowel Bijen als Schenk zijn niet gretig en meedogenloos genoeg.
    Daar heb je wel een punt die gonzales vorig seizoen deed het een stuk beter. Ik vind die schenk ook een angsthaas, Zomaar ballen de tribune in knallen terwijl er voldoende mogelijkheden waren bij een achterstand.
  • 21 Sep 2019 om 14:23
    Die tukkerclan hoor je weken niet en nu verliezen ze en hij is sterker dan ooit terug met negativiteit sjonge jonge
  • 21 Sep 2019 om 14:18
    • Quote van 21 Sep 2019 om 14:15
      Blijf jij je kontmaatjes Bijen en Schenk maar verdedigen!
    Echt hè. We missen nu eenmaal een echte slager achterin. Zowel Bijen als Schenk zijn niet gretig en meedogenloos genoeg.
  • 21 Sep 2019 om 14:17
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:22
      Aanvallend al raakt hij de bal is het al hands.
    En verdedigend dan? 1 maal uitgestoken elleboog en later word de bal naar de grond geslagen. Volgens mij ging het volgens de KNVB te goed met onze fc. Echt dramatische arbitrage.
  • 21 Sep 2019 om 14:15
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:23
      Kijk vandaag maar in de spiegel Gracia. Jij bent als hoofdtrainer verantwoordelijk voor dit verlies. Als je met een 1-2 achterstand niet ingrijpt, terwijl iedereen zag dat Busquets slecht was, dan verlies je de oorlog al op het middenveld.
    Blijf jij je kontmaatjes Bijen en Schenk maar verdedigen!
  • 21 Sep 2019 om 14:14
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:23
      Kijk vandaag maar in de spiegel Gracia. Jij bent als hoofdtrainer verantwoordelijk voor dit verlies. Als je met een 1-2 achterstand niet ingrijpt, terwijl iedereen zag dat Busquets slecht was, dan verlies je de oorlog al op het middenveld.
    Moeten wij zo'n uitspraak nu serieus nemen? Ik zou zeggen pak zelf de spiegel eens.
  • 21 Sep 2019 om 14:09
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:50
      Ja klopt maar goed probeer die busquest maar eens duidelijk te maken hoe erg dit leeft. Dat kennen ze in Spanje helemaal niet.
    Barca--real?
  • 21 Sep 2019 om 12:56
    Is ook gewoon helemaal kut. Overal nu weer van die paupers die denken dat ze kampioen zijn, van die zwervers uit 0546. Dit jaar laten zien waarom we kampioen zijn geworden afgelopen jaar, TWENTE KOMT ERAAN!!!
  • 21 Sep 2019 om 12:55
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:50
      Ja klopt maar goed probeer die busquest maar eens duidelijk te maken hoe erg dit leeft. Dat kennen ze in Spanje helemaal niet.
    Zou je denken ja??? Verdiep je eens verder zou ik zeggen
  • 21 Sep 2019 om 12:50
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:43
      Smerig mee eens. Ja of het nu buitenlands is of niet, maakt m.i. niet uit
    Ja klopt maar goed probeer die busquest maar eens duidelijk te maken hoe erg dit leeft. Dat kennen ze in Spanje helemaal niet.
  • 21 Sep 2019 om 12:49
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:23
      Kijk vandaag maar in de spiegel Gracia. Jij bent als hoofdtrainer verantwoordelijk voor dit verlies. Als je met een 1-2 achterstand niet ingrijpt, terwijl iedereen zag dat Busquets slecht was, dan verlies je de oorlog al op het middenveld.
    Knulletje log jij maar weer eens uit. Jij hebt nu al 3 topics hetzelfde gezegd. We weten het na 1 keer ook wel hoor. García had misschien eerder in moeten grijpen, maar dat jij het nu al een aantal keer blijft herhalen is best wel sneu. Ik blijf het gewoon een goede trainer vinden. Ik voorzie een goede toekomst voor hem. Hij heeft alles een toptrainer te worden. Fouten maken hoort erbij, dan maak het niet uit of je nou een beginnende of een ervaren trainer ben.
  • 21 Sep 2019 om 12:47
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:23
      Kijk vandaag maar in de spiegel Gracia. Jij bent als hoofdtrainer verantwoordelijk voor dit verlies. Als je met een 1-2 achterstand niet ingrijpt, terwijl iedereen zag dat Busquets slecht was, dan verlies je de oorlog al op het middenveld.
    Onzin zeg
  • 21 Sep 2019 om 12:45
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:25
      Een handsbal in een aanvallende situatie is vanaf dit seizoen altijd hands. De intentie is nu niet meer relevant. Als een speler de bal met de hand raakt en uit die aanval valt een doelpunt, dan wordt dat moment afgefloten. Vorig seizoen was het zo dat er wordt gekeken of er opzet in het spel is.
    Belachelijk. Daarmee druk je spektakel de kop in en wordt verdedigend voetbal gepromoot. Mensen komen toch voor fris en fruitig aanvalsvoetbal?
  • 21 Sep 2019 om 12:43
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:37
      Had echt t idee dat het derbygevoe bij spelers van Heracles meer leefde als bij die van ons. Bij Heracles waren ze toch wat smeriger elke keer kleine tikjes en overtredingjes. Heeft vooral mee te maken dat we een buitenlands elftal hebben maar ik zie dat toch als grote oorzaak van dit verlies...
    Smerig mee eens. Ja of het nu buitenlands is of niet, maakt m.i. niet uit
  • 21 Sep 2019 om 12:37
    Had echt t idee dat het derbygevoe bij spelers van Heracles meer leefde als bij die van ons. Bij Heracles waren ze toch wat smeriger elke keer kleine tikjes en overtredingjes. Heeft vooral mee te maken dat we een buitenlands elftal hebben maar ik zie dat toch als grote oorzaak van dit verlies...
  • 21 Sep 2019 om 12:25
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:18
      En die hands Ven espinosa dan? Bedoel goal werd afgekeurd,maar bij hands moet de hand toch naar de bal gaan? Hij heeft zijn arm langs zijn lichaam de hand zelfs bijna achter zijn rug!!!
    Een handsbal in een aanvallende situatie is vanaf dit seizoen altijd hands. De intentie is nu niet meer relevant. Als een speler de bal met de hand raakt en uit die aanval valt een doelpunt, dan wordt dat moment afgefloten. Vorig seizoen was het zo dat er wordt gekeken of er opzet in het spel is.
  • 21 Sep 2019 om 12:23
    Kijk vandaag maar in de spiegel Gracia. Jij bent als hoofdtrainer verantwoordelijk voor dit verlies. Als je met een 1-2 achterstand niet ingrijpt, terwijl iedereen zag dat Busquets slecht was, dan verlies je de oorlog al op het middenveld.
  • 21 Sep 2019 om 12:22
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:18
      En die hands Ven espinosa dan? Bedoel goal werd afgekeurd,maar bij hands moet de hand toch naar de bal gaan? Hij heeft zijn arm langs zijn lichaam de hand zelfs bijna achter zijn rug!!!
    Aanvallend al raakt hij de bal is het al hands.
  • 21 Sep 2019 om 12:18
    En die hands Ven espinosa dan? Bedoel goal werd afgekeurd,maar bij hands moet de hand toch naar de bal gaan? Hij heeft zijn arm langs zijn lichaam de hand zelfs bijna achter zijn rug!!!
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›