Brama eerlijk: ''Als ik dat niet meer heb, dan stop ik''

( 17 reacties)
Brama eerlijk: ''Als ik dat niet meer heb, dan stop ik''

Wout Brama was afgelopen zaterdag de grootste verrassing in de basiself bij FC Twente. De plek waar hij mocht starten was misschien nog wel verrassender. Hij startte als rechtermiddenvelder.

''Ik heb vijftien jaar op de nummer 6-posities gepeeld en daar weet ik precies wat ik moet doen en waar ik moet staan. Bij PEC Zwolle speelde ik ooit een keer vanaf de rechterkant, maar dat was meer als tweede controleur. Dit is niet mijn favoriete positie, maar ik weet wel wat er wordt gevraagd", aldus Brama in gesprek met TC Tubantia.

De aanvoerder merkte dat zijn ploeg het niet makkelijk had tegen Sparta, dat uiteindelijk de winst pakte. "We creëerden veel te weinig, de ruimtes waren veel te groot en dan wordt het een vechtwedstrijd. En daar hebben wij geen ploeg voor. Of wij niet te weinig power en gif hebben? Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ik vandaag speelde."

De nederlaag was vervelend, maar Brama blijft rustig. "Als iedereen zijn ding doet, hebben we een prima selectie. Als je 33 bent, speel je niet meer pijnvrij. Ik was wel wat gespannen. Als ik dat niet meer heb, dan stop ik. Het houdt je scherp. Ik wil het niet normaal vinden om voor FC Twente te spelen. Met de teamprestatie ben ik niet tevreden, maar voor mezelf is het toch een klein beetje een mooie dag."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Oct 2019 om 12:59
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:16
      Berggreen komt nog wedstrijdritme te kort maar die kan echt wel mee voetballen. Is veel minder een stormram of kopper, gewoon laten staan!
    Inderdaad Berggreengewoon laten staan. Maar tot nu toe speelt hij noodgedwongen als Boere. Continu krijgt hij keihard de bal aangespeeld met een man in de rug. Het enige wat hij dan kan is die bal terug kaatsen. Boere deed dit ook steeds. Aanvoer van de zijkanten zijn sporadisch. Het middenveld moet veel sneller aansluiten bij een aanval. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat we geen spijkerharde verdediging hebben. Dat weten de middenvelders ook dus sluiten ze bijna nooit aan helaas.
  • 7 Oct 2019 om 10:39
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:31
      Denk dat die speler van City veel beter is als Bijen en Schenk, heb hem wel eens zien spelen in Jong Engeland. Is in ieder geval jongen die snel is en het bikkelen niet schuwt. En als Verheag terug is gewoon Plazuega naast hem. Denk dat je CD dan veel sneller,beter, meer pit heeft. Want dit CD is hopeloos kkd niveau, niets meer. En ik zou een speler als Espinosa altijd laten staan, maar valt mij de laatste weken ook tegen. Dus probeer maar een keer met Vuckic, heb ik geen probleem mee. Maar zou ook goed zijn het CD te wisselen. In ieder geval met die gasten die ik genoemd heb.
    Het mag van mij hoor, maar jij en ik zijn geen bepalende trainers pik. ;)
  • 7 Oct 2019 om 10:31
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:25
      Hoe goed is die gast van City? Is hij beter dan Schenk, of zou Julio naast Peetken moeten spelen? Wie moet er dan rechtsback spelen? Verhaegh die de helft van de tijd niet 100% fit is?

      Met jouw middenveld zeg je toch hetzelfde als ik? Ook jij wilt Selahi er graag in. Espinosa moet er gewoon effekes uit, want die 'werkt' niet hard genoeg.
    Denk dat die speler van City veel beter is als Bijen en Schenk, heb hem wel eens zien spelen in Jong Engeland. Is in ieder geval jongen die snel is en het bikkelen niet schuwt. En als Verheag terug is gewoon Plazuega naast hem. Denk dat je CD dan veel sneller,beter, meer pit heeft. Want dit CD is hopeloos kkd niveau, niets meer. En ik zou een speler als Espinosa altijd laten staan, maar valt mij de laatste weken ook tegen. Dus probeer maar een keer met Vuckic, heb ik geen probleem mee. Maar zou ook goed zijn het CD te wisselen. In ieder geval met die gasten die ik genoemd heb.
  • 7 Oct 2019 om 10:28
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:23
      En ik vind ook dat Selahi moet spelen, maar vind niet dat die Spanjaarden worden voorgetrokken. En ik heb het niet alleen over Ted maar ook over GG . En verder over jou Peetken en Schenk die er geen bal van kunnen, worden die dan niet voorgetrokken? Verstuur de zwakste schakels.
    Gracia heeft te weinig alternatieven voor Peetken en Schenk. Dat is het probleem in de defensie kerel. Ook ik vind dat zij samen teveel steken laten vallen, maar weet ook dat Gracia niet veel kan bij gebrek aan alternatieven.
  • 7 Oct 2019 om 10:25
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:08
      En dan Bijen en Schenk er uut, zet die gast van City er maar neer met Plazuega, want dit centrale duo is super slecht. Maar weet dat dit pas kan als Verheag terug is, maar hoop wel dat het gebeurt. Op het middenveld Brama,Selahi, Espinosa/Vuckic , en Bergreen gewoon laten staan, en die Menig een kans geven viel goed in, en Aitor. Dan kun je Nakamura en Busqets rustig brengen in wedstrijden waar het kan. Maar nog even ik weet nog dat jij ook GG veren in de reet stak, en dat je nu nog maar weinig positief bent over hem. En dat verdraai je dan weer in andere termenTC. Maak je eerder druk over het falen van "Bijen stond er bij en keer er naar" en die zwakke Schenk, zo vlot als dikke strond. Voor de rest weet ik zeker dat het goed komt.
    Hoe goed is die gast van City? Is hij beter dan Schenk, of zou Julio naast Peetken moeten spelen? Wie moet er dan rechtsback spelen? Verhaegh die de helft van de tijd niet 100% fit is?

    Met jouw middenveld zeg je toch hetzelfde als ik? Ook jij wilt Selahi er graag in. Espinosa moet er gewoon effekes uit, want die 'werkt' niet hard genoeg.
  • 7 Oct 2019 om 10:23
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:19
      Waar zeg ik dat Tedjen slecht werk heeft geleverd?


      Ik vind dat de Spanjaarden inderdaad voor worden getrokken, maar ik zeg niet dat zij er geen ruk van kunnen. Ik zeg wel dat het nu teveel 'mooi weer' voetballers zijn, en te weinig vechters zoals Selahi of Aboerdzjania.


      Dat is wat ik zeg.....en niets anders.
    En ik vind ook dat Selahi moet spelen, maar vind niet dat die Spanjaarden worden voorgetrokken. En ik heb het niet alleen over Ted maar ook over GG . En verder over jou Peetken en Schenk die er geen bal van kunnen, worden die dan niet voorgetrokken? Verstuur de zwakste schakels.
  • 7 Oct 2019 om 10:19
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:16
      Berggreen komt nog wedstrijdritme te kort maar die kan echt wel mee voetballen. Is veel minder een stormram of kopper, gewoon laten staan!
    100+
  • 7 Oct 2019 om 10:19
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:11
      Dat bedoel ik nou met je bullshit gelul? Ted had het toch goed gedaan? En GG deed het toch goed? Nu zeg je min of meer dat die Spanjaarden geen ruk kunnen en worden voorgetrokken.
    Waar zeg ik dat Tedjen slecht werk heeft geleverd?


    Ik vind dat de Spanjaarden inderdaad voor worden getrokken, maar ik zeg niet dat zij er geen ruk van kunnen. Ik zeg wel dat het nu teveel 'mooi weer' voetballers zijn, en te weinig vechters zoals Selahi of Aboerdzjania.


    Dat is wat ik zeg.....en niets anders.
  • 7 Oct 2019 om 10:16
    • Quote van 7 Oct 2019 om 08:53
      Absoluut, maar ik wil vuckic eigenlijk liever in de spits, berggreen past nirt in het systeem denk ik
    Berggreen komt nog wedstrijdritme te kort maar die kan echt wel mee voetballen. Is veel minder een stormram of kopper, gewoon laten staan!
  • 7 Oct 2019 om 10:11
    • Quote van 7 Oct 2019 om 10:02
      Nadeel is dat Haris geen Spanjaard is....evenals Selahi en nog een paar andere alternatieve 'vechters' zoals Aboerdzjania.
    Dat bedoel ik nou met je bullshit gelul? Ted had het toch goed gedaan? En GG deed het toch goed? Nu zeg je min of meer dat die Spanjaarden geen ruk kunnen en worden voorgetrokken.
  • 7 Oct 2019 om 10:08
    • Quote van 7 Oct 2019 om 09:38
      "We creëerden veel te weinig, de ruimtes waren veel te groot en dan wordt het een vechtwedstrijd. En daar hebben wij geen ploeg voor. Of wij niet te weinig power en gif hebben? Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ik vandaag speelde."
      Wout geeft het al aan....teveel 'mooi weer' voetballers. Wout moet terug op 6 voor Busquets. Daarnaast Haris op 10 en Berggreen in de spits.
    En dan Bijen en Schenk er uut, zet die gast van City er maar neer met Plazuega, want dit centrale duo is super slecht. Maar weet dat dit pas kan als Verheag terug is, maar hoop wel dat het gebeurt. Op het middenveld Brama,Selahi, Espinosa/Vuckic , en Bergreen gewoon laten staan, en die Menig een kans geven viel goed in, en Aitor. Dan kun je Nakamura en Busqets rustig brengen in wedstrijden waar het kan. Maar nog even ik weet nog dat jij ook GG veren in de reet stak, en dat je nu nog maar weinig positief bent over hem. En dat verdraai je dan weer in andere termenTC. Maak je eerder druk over het falen van "Bijen stond er bij en keer er naar" en die zwakke Schenk, zo vlot als dikke strond. Voor de rest weet ik zeker dat het goed komt.
  • 7 Oct 2019 om 10:02
    • Quote van 7 Oct 2019 om 09:58
      Ben ik met je eens.
    Nadeel is dat Haris geen Spanjaard is....evenals Selahi en nog een paar andere alternatieve 'vechters' zoals Aboerdzjania.
  • 7 Oct 2019 om 09:58
    • Quote van 7 Oct 2019 om 09:38
      "We creëerden veel te weinig, de ruimtes waren veel te groot en dan wordt het een vechtwedstrijd. En daar hebben wij geen ploeg voor. Of wij niet te weinig power en gif hebben? Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ik vandaag speelde."
      Wout geeft het al aan....teveel 'mooi weer' voetballers. Wout moet terug op 6 voor Busquets. Daarnaast Haris op 10 en Berggreen in de spits.
    Ben ik met je eens.
  • 7 Oct 2019 om 09:38
    "We creëerden veel te weinig, de ruimtes waren veel te groot en dan wordt het een vechtwedstrijd. En daar hebben wij geen ploeg voor. Of wij niet te weinig power en gif hebben? Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ik vandaag speelde."
    Wout geeft het al aan....teveel 'mooi weer' voetballers. Wout moet terug op 6 voor Busquets. Daarnaast Haris op 10 en Berggreen in de spits.
  • 7 Oct 2019 om 08:53