FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Moeilijke keuze voor Garcia: ''Dan killen ze je ook''

( 41 reacties)
Moeilijke keuze voor Garcia: ''Dan killen ze je ook''

FC Twente krijgt zondag bezoek van Ajax. De koploper van de eredivisie is dit seizoen in goede doen en dat ziet ook trainer Gonzalo Garcia van de Tukkers. 

''Ajax heeft de betere spelers, en de betere coach. Erik zit al jaren in het vak, ik ben net begonnen. Ik leer nog elke dag, maar dat geldt voor elke trainer'', aldus Garcia in gesprek met TC Tubantia. Tegen de Amsterdamse ploeg heb je minder de bal dan in andere wedstrijden en het is de vraag wat het strijdplan van FC Twente wordt. De ploeg kan vol drukzetten of inzakken en loeren op de omschakeling. 

''Als je druk zet, moet je dat met de volle energie, concentratie, discipline en vanuit een strakke organisatie doen, zoals Ajax dat ook kan. De spelers van Ajax doen het echt met de intentie om de bal te veroveren en niet omdat het zogenaamd moet. Als je tegen Ajax even verzaakt bij het pressen, spelen ze overal tussendoor'', weet Garcia. ''Maar als je met z'n allen in het strafschopgebied gaat staan, killen ze je ook, omdat ze de kwaliteit hebben om overal de vrije man te vinden. Dus dat heeft ook geen zin.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Dec 2019 om 11:55
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:27
      Ik lees het al het realisme is weer ver te zoeken bij supporters die nu al een trainer op non-actief willen zetten. Daar los je geen problemen mee op maar creëer je problemen mee. Of denken jullie dat bij een club als fctwente geen druk ontstaat bij de zoveelste trainer die weg wordt gestuurd. Het belangrijkste is dat de ploeg weer gaat en druft te voetballen zoals in het begin van het seizoen. We gaan het vanmiddag zien hoe het verder gaat.
    Ikzeg. Jw. Wat op nonactief ze moeten gewoon van minuut 1 tot het fluisingnaal presen oftewel er op of geen eten mentaliteit niks dat slappe gedoe er op of geen eten mentaliteit dan hoef je niemand te ontslaan. Wakker worden elke wedstrijd vuur in het spel hoppa. Ikzeg. Op een andere topic met vuurwerk heb ik ook geantwoord en als ze welke club dan ook op de veter
  • 1 Dec 2019 om 11:42
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:35
      Op de dag nauwkeurig 34 jaar geleden 1-8. Denk dat dat record vandaag minstens geëvenaard wordt.
    Dan is het einde van Gonzalo Garcia
  • 1 Dec 2019 om 11:41
    • Quote van 1 Dec 2019 om 11:07
      Dan gooi ik mijn seizoenskaart weg!!!
    Doe je toch niet. Je blijft gewoon komen.
  • 1 Dec 2019 om 11:12
    • Quote van 1 Dec 2019 om 11:07
      Dan gooi ik mijn seizoenskaart weg!!!
    Zou ik niet te hard roepen.
  • 1 Dec 2019 om 11:07
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:35
      Op de dag nauwkeurig 34 jaar geleden 1-8. Denk dat dat record vandaag minstens geëvenaard wordt.
    Dan gooi ik mijn seizoenskaart weg!!!
  • 1 Dec 2019 om 10:53
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:35
      Op de dag nauwkeurig 34 jaar geleden 1-8. Denk dat dat record vandaag minstens geëvenaard wordt.
    Ben ik ook geweest in het diekman bij deze wedstrijd. De laaste 5 wedstrijden in de veste niet verloren tegen ajax. Vanmiddag kan ook de 6 wedstrijd worden. We gaan het zien vanmiddag
  • 1 Dec 2019 om 10:52
    Ik heb steeds gezegd dat ik GG een goede trainer vond en dat vonden er met mij heel veel. Ik heb toen ook gezegd dat ik tegen de kerst mijn oordeel zou geven over GG. En ik vind hem nog steeds een goede trainer, maar vrees toch dat ik de sceptische langzaam gelijk moet beginnen te geven. Ik zie dat hij behoorlijk eigenwijs is en het spel dat hij wil spelen niet geschikt is voor de spelers van ons niveau. We zijn geen City of Barça, dat is nu wel duidelijk haha. Ik begin er dan ook langzaam van overtuigd te worden dat hij inderdaad te ligt is. Een goede ervaren trainer naast hem lijkt me nu toch wel noodzakelijk. Je kunt mooi voetbal willen spelen maar dat gaat niet met deze spelers, helaas. Dan moet je als trainer niet halsstarrig vast blijven houden aan jou ideeën, maar overgaan tot plan B, nou weet ik niet of dat er is maar lijkt me wel noodzakelijk. Ik vind dan ook dat GG dit ook zelf moet aangeven dat dit het niet wordt. Hij hoeft er niet uit te vliegen hoor, maar een ervaren leermeester naast hem is denk ik noodzakelijk. Helaas hebben de gasten die hier sceptisch waren tegenover de aanstelling van GG dan ook gelijk gehad in mijn ogen nu. Er moet een ervaren man komen, want na een tik straks van Ajax zakt de boel nog verder in elkaar. Waar ik wel respect voor heb voor GG, is dat hij gewoon mensen ernaast zet ja Brama en Bijen. Dus ik ga voor een ervaren trainer erbij in de winterstop, wat gerichte versterkingen, en dan onze kloten maar zien te redden. Jammer voor GG maar helaas ik denk dat het niet meer om te draaien valt. Ik vind overigens ook een aantal spelers zich kapot moeten schamen, met hun goed belegde boterham zo te presteren.
  • 1 Dec 2019 om 10:44
    • Quote van 1 Dec 2019 om 08:54
      Jij beseft je niet wat degraderen kost.
    Ik besef dat maar al te goed. Maar heeft een trainer wissel 2 jaar geleden ons ook zo geholpen dan? Het maakt geen ene zak uit wie je voor de groep zet. De spelers moeten het toch zelf doen.
  • 1 Dec 2019 om 10:35
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:27
      Ik lees het al het realisme is weer ver te zoeken bij supporters die nu al een trainer op non-actief willen zetten. Daar los je geen problemen mee op maar creëer je problemen mee. Of denken jullie dat bij een club als fctwente geen druk ontstaat bij de zoveelste trainer die weg wordt gestuurd. Het belangrijkste is dat de ploeg weer gaat en druft te voetballen zoals in het begin van het seizoen. We gaan het vanmiddag zien hoe het verder gaat.
    Op de dag nauwkeurig 34 jaar geleden 1-8. Denk dat dat record vandaag minstens geëvenaard wordt.
  • 1 Dec 2019 om 10:27
    Ik lees het al het realisme is weer ver te zoeken bij supporters die nu al een trainer op non-actief willen zetten. Daar los je geen problemen mee op maar creëer je problemen mee. Of denken jullie dat bij een club als fctwente geen druk ontstaat bij de zoveelste trainer die weg wordt gestuurd. Het belangrijkste is dat de ploeg weer gaat en druft te voetballen zoals in het begin van het seizoen. We gaan het vanmiddag zien hoe het verder gaat.
  • 1 Dec 2019 om 10:22
    • Quote van 1 Dec 2019 om 08:49
      "Tegen de Amsterdamse ploeg heb je minder de bal dan in andere wedstrijden".

      Wat is de meerwaarde van de bal als je er vervolgens geen kut mee doet? Kan Gracia dat ook uitleggen??
    Ik zou toch voor de counter gaan, alhoewel ze daar ook vaak heel onzorgvuldig zijn of het alsnog te lang duurt. Het pressen hebben we gezien tegen AZ, net eentje die niet aansluit of te laat komt en je bent weggespeeld. Die mooie pass van Stengs, met vervolgens de overtreding van Drommel gebeurde toen Twente goed aan het pressen was, maar er net eentje te laat kwam bij Stengs en zich uit liet spelen. Dus met z’n allen en in de omschakeling ook de kansen direct benutten anders hoef je er niet aan te beginnen.
  • 1 Dec 2019 om 10:21
    • Quote van 1 Dec 2019 om 09:52
      Ik zou bij aanhoudende slechte resultaten in de winterstop Gonzalo Garcia vervangen voor Fred Rutten voor een half jaar. Na dit seizoen Micheal Reiziger (nu assistent Ten Hag, voorheen meerdere jaren, Sparta en Jong Ajax) Hoofdtrainer maken en voor de groep zetten en Rutten als assistent op de bank. Er is geen geld, maar je moet wel aan je tacktiek en plan werken. Reiziger kan als geen ander de Ajax tactiek en school introduceren. Daarbij komen ook 1a 2 goede huur spelers van Ajax.
    ik ben er nu wel uit ..int verleden riep ik ook om Fred..Dit is ook het elftal van Fred..Fred was zo goed zolang Ten Hag naast hem zat...Fred op de plaats van Ten Hag ...forget it..
  • 1 Dec 2019 om 09:52
    Ik zou bij aanhoudende slechte resultaten in de winterstop Gonzalo Garcia vervangen voor Fred Rutten voor een half jaar. Na dit seizoen Micheal Reiziger (nu assistent Ten Hag, voorheen meerdere jaren, Sparta en Jong Ajax) Hoofdtrainer maken en voor de groep zetten en Rutten als assistent op de bank. Er is geen geld, maar je moet wel aan je tacktiek en plan werken. Reiziger kan als geen ander de Ajax tactiek en school introduceren. Daarbij komen ook 1a 2 goede huur spelers van Ajax.
  • 1 Dec 2019 om 09:49
    • Quote van 1 Dec 2019 om 08:54
      Jij beseft je niet wat degraderen kost.
    Bij opnieuw degraderen zou het wel eens voorgoed over en sluiten kunnen zijn Messi. Dat zou 'killing' zijn.......
  • 1 Dec 2019 om 09:36
    • Quote van 1 Dec 2019 om 08:51
      Denk dat hij volgende week bij ADO langs de lijn staat tegen ons. Groenendijk gaat er uit let maar op.
    Bij Ado is hij destijds ontslagen omdat het daar niet draaide, daarna is hij naar VVV gegaan, hij heeft VVV is de eredivisie gebracht en daarna heeft hij met VVV een paar goede jaren gedraaid. Het is een toptrainer
  • 1 Dec 2019 om 08:54
    • Quote van 1 Dec 2019 om 07:59
      Rot zelf op. Is goedkoper...
    Jij beseft je niet wat degraderen kost.
  • 1 Dec 2019 om 08:51
    • Quote van 1 Dec 2019 om 08:37
      Maurice Steijn zou voor volgend jaar de beste optie zijn voor FC Twente
    Denk dat hij volgende week bij ADO langs de lijn staat tegen ons. Groenendijk gaat er uit let maar op.
  • 1 Dec 2019 om 08:49
    "Tegen de Amsterdamse ploeg heb je minder de bal dan in andere wedstrijden".

    Wat is de meerwaarde van de bal als je er vervolgens geen kut mee doet? Kan Gracia dat ook uitleggen??
  • 1 Dec 2019 om 08:37
    Maurice Steijn zou voor volgend jaar de beste optie zijn voor FC Twente
  • 1 Dec 2019 om 07:59
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:09
      Morgen verliezen = García en Ted oprotten.
    Rot zelf op. Is goedkoper...
  • 1 Dec 2019 om 01:57
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:09
      Morgen verliezen = García en Ted oprotten.
    Het zal goed zijn om een extra ervaren assistent naast Garcia neer te zetten. Hans de Koning voor Dennis van Rhee is al een vooruitgang.
  • 1 Dec 2019 om 00:29
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:09
      Morgen verliezen = García en Ted oprotten.
    En anders die week er op.
  • 30 Nov 2019 om 23:22
    • Quote van 30 Nov 2019 om 23:18
      Hoezo 5 Keer gelijk. Het was 3 keer gelijk in de competitie en een overwinning. En 1 keer gelijk in de beker en gewonnen met de strafschopen na 120 minuten
    Bedoel wat jij zei 5 keer niet verloren. Je speelt tegen een heel ander (veel sterker Ajax) dan die vijf potjes. Kun je niet met elkaar vergelijken.
  • 30 Nov 2019 om 23:18
    • Quote van 30 Nov 2019 om 23:13
      Ajax is niet meer de Ajax waar we 5 keer tegen gelijk hebben gespeeld. Vorig jaar zaten we in de KKD. Remember?
    Hoezo 5 Keer gelijk. Het was 3 keer gelijk in de competitie en een overwinning. En 1 keer gelijk in de beker en gewonnen met de strafschopen na 120 minuten
  • 30 Nov 2019 om 23:13
    • Quote van 30 Nov 2019 om 22:51
      Idd ik heb eens ingeschat en doorgerekend 1e competitiehelft halen we geen punten meer. We mogen blij zijn met 12 punten in 2e competitiehelft . Totaal dus op 30 punten. Terecht dat we ons zorgen maken...Hopelijk komen er versterkingen welke met het mes tussen de tanden voor elk punt vechten..mssn redden we het dan nog net zonder nacompetitie..
    Gaat erom spannen. ADO gelukkig weer verloren........:-)
  • 30 Nov 2019 om 23:13
    • Quote van 30 Nov 2019 om 23:03
      Zeker dat is het hoofddoel van dit seizoen handhaven en goed aanvallend en frivool voetbal spelen. De eerste wedstrijden waren goed en het veldspel was leuk en frivool ook volgens veel supporters. Hier moet je weer naar toe groeien met deze groep spelers wat ook zeker kan. Fctwente moet zelf weer gaan voetballen en te beginnen morgenmiddag tegen ajax want daar heb je ook de laaste 5 thuiswedstrijden niet van verloren.
    Ajax is niet meer de Ajax waar we 5 keer tegen gelijk hebben gespeeld. Vorig jaar zaten we in de KKD. Remember?
  • 30 Nov 2019 om 23:03
    • Quote van 30 Nov 2019 om 22:50
      Resultaat is handhaving. Voor niets gaat de zon op. We doen mee voor spek en bonen. Weet je waarom precies zoals jij het beschrijft. Meer is er volgens jou niet. Als we allemaal zo zouden denken zou de wereld stil staan. En zijn we allemaal heel tevreden. Elke dag weer. Pipo!
    Zeker dat is het hoofddoel van dit seizoen handhaven en goed aanvallend en frivool voetbal spelen. De eerste wedstrijden waren goed en het veldspel was leuk en frivool ook volgens veel supporters. Hier moet je weer naar toe groeien met deze groep spelers wat ook zeker kan. Fctwente moet zelf weer gaan voetballen en te beginnen morgenmiddag tegen ajax want daar heb je ook de laaste 5 thuiswedstrijden niet van verloren.
  • 30 Nov 2019 om 22:51
    • Quote van 30 Nov 2019 om 22:39
      Maar tegen RKC en VVV 5 punten laten liggen hoort daar niet bij. Anders was er ook niet zoveel aan het handje geweest. Nu maak ik me echt zorgen. Tegen welke club denk je nog punten te kunnen halen? De laatste tijd gaat het niet zo heel best.
    Idd ik heb eens ingeschat en doorgerekend 1e competitiehelft halen we geen punten meer. We mogen blij zijn met 12 punten in 2e competitiehelft . Totaal dus op 30 punten. Terecht dat we ons zorgen maken...Hopelijk komen er versterkingen welke met het mes tussen de tanden voor elk punt vechten..mssn redden we het dan nog net zonder nacompetitie..
  • 30 Nov 2019 om 22:50
    • Quote van 30 Nov 2019 om 22:46
      Morgen verliezen dat kan zeker gebeuren. Ajax heeft kansen en fctwente ook. Maar om de trainer en technisch directeur hier voor te ontslaan is te bizar voor woorden. Als dit gebeurt weet je in ieder geval zeker dat je het volgende seizoen op vrijdag avond speelt en. Je creeert zoveel onrust binnen deze club dat het lek dan bijna niet meer te dichten is om conclusie........... Het belangrijkste is realistisch en geduldig zijn dan bereik je op het einde de beste resultaten.
    Resultaat is handhaving. Voor niets gaat de zon op. We doen mee voor spek en bonen. Weet je waarom precies zoals jij het beschrijft. Meer is er volgens jou niet. Als we allemaal zo zouden denken zou de wereld stil staan. En zijn we allemaal heel tevreden. Elke dag weer. Pipo!
  • 30 Nov 2019 om 22:46
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:09
      Morgen verliezen = García en Ted oprotten.
    Morgen verliezen dat kan zeker gebeuren. Ajax heeft kansen en fctwente ook. Maar om de trainer en technisch directeur hier voor te ontslaan is te bizar voor woorden. Als dit gebeurt weet je in ieder geval zeker dat je het volgende seizoen op vrijdag avond speelt en. Je creeert zoveel onrust binnen deze club dat het lek dan bijna niet meer te dichten is om conclusie........... Het belangrijkste is realistisch en geduldig zijn dan bereik je op het einde de beste resultaten.
  • 30 Nov 2019 om 22:39
    • Quote van 30 Nov 2019 om 22:36
      Je schrijft her goed bij het grote fctwente zeker is fctwente nog een grote club. Maar op dit moment is de club fctwente meer groot op papier dan in de praktijk, en in het grootste probleem is verwachtingspatroon bij een deel van de supporters. Hopelijk wordt fctwente weer een subtop club en kan dan verder doorgroeien naar wat ze het liefste willen. Maar op zit moment moeten we geduldig en realistisch zijn net als het standpunt van de club doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
    Maar tegen RKC en VVV 5 punten laten liggen hoort daar niet bij. Anders was er ook niet zoveel aan het handje geweest. Nu maak ik me echt zorgen. Tegen welke club denk je nog punten te kunnen halen? De laatste tijd gaat het niet zo heel best.
  • 30 Nov 2019 om 22:36
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:18
      Het is geen hoofdtrainer. Hij doet net alsof. Vriendje van Ted en mag spelen bij het grote FC Twente. Dat zichzelf heel graag klein maakt.
    Je schrijft her goed bij het grote fctwente zeker is fctwente nog een grote club. Maar op dit moment is de club fctwente meer groot op papier dan in de praktijk, en in het grootste probleem is verwachtingspatroon bij een deel van de supporters. Hopelijk wordt fctwente weer een subtop club en kan dan verder doorgroeien naar wat ze het liefste willen. Maar op zit moment moeten we geduldig en realistisch zijn net als het standpunt van de club doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  • 30 Nov 2019 om 22:06
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:53
      Dat is wel heel erg kort door de bocht. Jij verwacht dus dat ze winnen of gelijk spelen? Kom even terug op aarde a.u.b.
    ;-)
  • 30 Nov 2019 om 21:53
    • Quote van 30 Nov 2019 om 21:09
      Morgen verliezen = García en Ted oprotten.
    Dat is wel heel erg kort door de bocht. Jij verwacht dus dat ze winnen of gelijk spelen? Kom even terug op aarde a.u.b.
  • 30 Nov 2019 om 21:18
    • Quote van 30 Nov 2019 om 18:22
      De trainer gargia kan het spelletje lezen en schrijven maar staat nog maar net als hoofdtrainer voor en groep spelers. Als deze trainer of voetbal praat is hij heel realistisch over het te spelen voetbal en de kwaliteit die er nu bij de club loopt. Morgen gaat het elftal er vol voor om een goed resultaat neer te zetten en het thuispubliek een mooie en goede wedstrijd voor te schotelen. We gaan het morgen zien hoe de trainers het elftal neer gaan zetten om de punten in enschede te houden
    Het is geen hoofdtrainer. Hij doet net alsof. Vriendje van Ted en mag spelen bij het grote FC Twente. Dat zichzelf heel graag klein maakt.
  • 30 Nov 2019 om 21:09
    • Quote van 30 Nov 2019 om 18:22
      De trainer gargia kan het spelletje lezen en schrijven maar staat nog maar net als hoofdtrainer voor en groep spelers. Als deze trainer of voetbal praat is hij heel realistisch over het te spelen voetbal en de kwaliteit die er nu bij de club loopt. Morgen gaat het elftal er vol voor om een goed resultaat neer te zetten en het thuispubliek een mooie en goede wedstrijd voor te schotelen. We gaan het morgen zien hoe de trainers het elftal neer gaan zetten om de punten in enschede te houden
    Morgen verliezen = García en Ted oprotten.
  • 30 Nov 2019 om 18:22
    De trainer gargia kan het spelletje lezen en schrijven maar staat nog maar net als hoofdtrainer voor en groep spelers. Als deze trainer of voetbal praat is hij heel realistisch over het te spelen voetbal en de kwaliteit die er nu bij de club loopt. Morgen gaat het elftal er vol voor om een goed resultaat neer te zetten en het thuispubliek een mooie en goede wedstrijd voor te schotelen. We gaan het morgen zien hoe de trainers het elftal neer gaan zetten om de punten in enschede te houden
  • 30 Nov 2019 om 18:13
    Elke ploeg in Nederland heeft minder kwaliteit dan 020, daar verteld hij niks nieuws. Hij gaat steeds meer de voetbal professor uithangen terwijl zijn elftal als een natte krant speelt. Er zijn coaches die wel de strijd met 020 aangaan met een nog veel minder elftal dan het onze. Voor een professor hangt hij maar een slap verhaal op, wij kunnen alleen maar resultaat tegen 020 halen al we met het mes tussen de tanden spelen. Gaat hem met deze spelers met geen enkel tactisch plan lukken. En ja morgen zal Brama wel spelen kan hij naderhand zeggen met hem winnen we ook niet. Zo slim is hij dan wel weer.
  • 30 Nov 2019 om 17:53
    • Quote van 30 Nov 2019 om 17:04
      Dus we verliezen ?
    Dus onze trainer heeft geen idéé, lekker dan!
  • 30 Nov 2019 om 17:37
    De bus parkeren en zo snel mogelijk alle ballen op Zekhnini.
  • 30 Nov 2019 om 17:04
    Dus we verliezen ?
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›