FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Brama eerlijk na nederlaag: ''Ik geloofde er maximaal een uur in''

( 23 reacties)
Brama eerlijk na nederlaag: ''Ik geloofde er maximaal een uur in''

Wout Brama is realistisch na de verloren wedstrijd met Ajax. De 33-jarige middenvelder zag dat FC Twente een 2-0 voorsprong verspeelde en uiteindelijk met 5-2 verloor van de Amsterdammers. 

"Ik geloofde er maximaal een uur in. Na de 2-4 was het echt over", begint Brama bij FOX Sports. "Ik denk dat we heel goed begonnen. We hebben Ajax geprobeerd op een bepaalde manier vast te zetten en de ruimtes klein te houden, dat ging de eerste helft aardig. We kregen in de omschakeling veel ruimte. Ik denk zelfs dat 3-0 mogelijk was, maar het werd snel 2-1. Dat was jammer."

Na rust zakte de moed bij Brama in de schoenen. "In de tweede helt werden de ruimtes zo groot dat Ajax aan het voetballen komt. Daar hebben ze geweldige spelers voor. Toen hebben wij eigenlijk niets meer te vertellen gehad. We hebben er alles aan gedaan, maar het was niet genoeg."

De tank was leeg bij de Tukkers, zo stelt Brama. "In de eerste helft hebben we zo veel gas gegeven. We moesten heel veel lopen om die ruimtes klein te houden. In de tweede helft breekt dat je een beetje op. Als het dan 2-4 wordt gaat het geloof ook een beetje weg", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 13:28
    • Quote van 1 Dec 2019 om 22:16
      De trainers moeten als eerste Roemeratoe en aitor op papier zetten deze spelers laten ook de andere spelers beter funconeren. Brama is zeker een ervaren kracht maar kan het spelletje niet meer wekelijks belopen. Brama moet de momenten in verschillende wedstrijden gebruikt worden daar is hij erg goed geschikt voor op dit moment.
    Aitor speelde weer tegen zichzelf doet alles alleen en als meneer zijn zin niet krijgt gaat hij liggen of lopen zeuren en klagen lijdt ook vaak balverlies zie liever spelers die wel willen werken zoals Nakamura en Vuckic en Brama ook basis zet je extra man op het middenveld in plaats van Aitor of je moet Aitor in de spits zetten en hem 1 taak geven namelijk scoren.
  • 1 Dec 2019 om 22:16
    • Quote van 1 Dec 2019 om 22:03
      Als Brama er de volgende wedstrijden niet in staat moet Garcia opdonderen en ga a.u.b. met Latibeaudiere en Julio centraal spelen en zet Busquets naast Brama i.p.v. Roemeratoe.
    De trainers moeten als eerste Roemeratoe en aitor op papier zetten deze spelers laten ook de andere spelers beter funconeren. Brama is zeker een ervaren kracht maar kan het spelletje niet meer wekelijks belopen. Brama moet de momenten in verschillende wedstrijden gebruikt worden daar is hij erg goed geschikt voor op dit moment.
  • 1 Dec 2019 om 22:03
    Als Brama er de volgende wedstrijden niet in staat moet Garcia opdonderen en ga a.u.b. met Latibeaudiere en Julio centraal spelen en zet Busquets naast Brama i.p.v. Roemeratoe.
  • 1 Dec 2019 om 21:22
    • Quote van 1 Dec 2019 om 19:18
      Er zit een groot verschil tussen club wat 250 miljoen heeft rond lopen en een club dat 5 miljoen heeft rondlopen. Maar dat voor zo'n ukkie als jij niet te begrijpen.
    Bullshit conditie niks met geld te maken. Dat heet trainen. Sufferd
  • 1 Dec 2019 om 21:10
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:04
      Ikzeg. Ut. Dat Rkc voetbalt steeds beter niet zo gek hoor. Wij moeten vanaf nu punten gaan pakken volgende week uit tegen Ado.
    Zoals hier gezegd wordt in dit filmpje IK?

    https://www.youtube.com/watch?v=7WjIYxB6uEU
  • 1 Dec 2019 om 21:04
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:43
      Lachetje van deze Zondag. Utrecht dat thuis met 0-1 onderuit gaat tegen RKC. Schreeuwen nu al om vertrek vd Brom.
    Ikzeg. Ut. Dat Rkc voetbalt steeds beter niet zo gek hoor. Wij moeten vanaf nu punten gaan pakken volgende week uit tegen Ado.
  • 1 Dec 2019 om 21:01
    • Quote van 1 Dec 2019 om 20:27
      Mee eens, Selahi is echt de stille kracht! Echt heel blij met die speler.
    Ikzeg. Vak 109. U heeft gelijk ik wou dat de rest ook dit inziet dan gaat het de komende wedstrijden 2 helften knallen.
  • 1 Dec 2019 om 20:55
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:24
      Selahi is bijna elke week man of the match. Bijna niemand ziet (gelukkig) nog hoe goed Selahi daadwerkelijk is. Kan zo naar Ajax gaan na dit seizoen.
    Eens. Tenminste een speler met pit die ook nog eens goed kan voetballen.
  • 1 Dec 2019 om 20:27
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:24
      Selahi is bijna elke week man of the match. Bijna niemand ziet (gelukkig) nog hoe goed Selahi daadwerkelijk is. Kan zo naar Ajax gaan na dit seizoen.
    Mee eens, Selahi is echt de stille kracht! Echt heel blij met die speler.
  • 1 Dec 2019 om 20:03
    • Quote van 1 Dec 2019 om 19:48
      is niet slim ..wel een domme gele kaart...
    daar hebben ze bij Ajax wel vaker last van
  • 1 Dec 2019 om 19:48
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:24
      Selahi is bijna elke week man of the match. Bijna niemand ziet (gelukkig) nog hoe goed Selahi daadwerkelijk is. Kan zo naar Ajax gaan na dit seizoen.
    is niet slim ..wel een domme gele kaart...
  • 1 Dec 2019 om 19:18
    • Quote van 1 Dec 2019 om 18:03
      Toch niet normaal...zij spelen woensdag tegen Lille en kunnen wel gas geven. Maar die stumpers van ons hebben binnen een uur de pijp leeg...goed bezig uruquaan Garzia.
    Er zit een groot verschil tussen club wat 250 miljoen heeft rond lopen en een club dat 5 miljoen heeft rondlopen. Maar dat voor zo'n ukkie als jij niet te begrijpen.
  • 1 Dec 2019 om 19:15
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:43
      Lachetje van deze Zondag. Utrecht dat thuis met 0-1 onderuit gaat tegen RKC. Schreeuwen nu al om vertrek vd Brom.
    Er is niet veel dat me minder interesseert.
  • 1 Dec 2019 om 18:24
    • Quote van 1 Dec 2019 om 18:03
      Toch niet normaal...zij spelen woensdag tegen Lille en kunnen wel gas geven. Maar die stumpers van ons hebben binnen een uur de pijp leeg...goed bezig uruquaan Garzia.
    Dat is het verschil tussen een topclub en een club die meedoet voor spek en bonen. Tijdens de besloten trainingen wordt er ook gewoon geslapen. Waarom dacht je dat het besloten is. Dan valt het niet op!
  • 1 Dec 2019 om 18:03
    Toch niet normaal...zij spelen woensdag tegen Lille en kunnen wel gas geven. Maar die stumpers van ons hebben binnen een uur de pijp leeg...goed bezig uruquaan Garzia.
  • 1 Dec 2019 om 16:43
    Lachetje van deze Zondag. Utrecht dat thuis met 0-1 onderuit gaat tegen RKC. Schreeuwen nu al om vertrek vd Brom.
  • 1 Dec 2019 om 16:24
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:17
      Ajax zette aan en toen was er geen houden meer aan... ben wel bang dat de blessure van promes per toeval erg gelukkig uitkwam bij Ajax.... het frivole van promes hadden we wel onder controle de slimheid en mannelijke van huntelaar was toch weer iets waar schenk moeite mee had...
      Leuk een middenveld met 3 bikkelaars... en op de counter zijn we gevaarlijk wat misschien goede tactiek is voor ons als promovendus maar in de potjes thuis tegen laagvliegers werkt dat niet en kan je niet op counter spelen...
      Voor wedstrijden als tegen az etc zou ik deze tactiek wel doen...
      Selahi vond ik man of the match
    Selahi is bijna elke week man of the match. Bijna niemand ziet (gelukkig) nog hoe goed Selahi daadwerkelijk is. Kan zo naar Ajax gaan na dit seizoen.
  • 1 Dec 2019 om 16:17
    Ajax zette aan en toen was er geen houden meer aan... ben wel bang dat de blessure van promes per toeval erg gelukkig uitkwam bij Ajax.... het frivole van promes hadden we wel onder controle de slimheid en mannelijke van huntelaar was toch weer iets waar schenk moeite mee had...
    Leuk een middenveld met 3 bikkelaars... en op de counter zijn we gevaarlijk wat misschien goede tactiek is voor ons als promovendus maar in de potjes thuis tegen laagvliegers werkt dat niet en kan je niet op counter spelen...
    Voor wedstrijden als tegen az etc zou ik deze tactiek wel doen...
    Selahi vond ik man of the match
  • 1 Dec 2019 om 15:31
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:21
      Was het maar zo simpel dat je twee gelijke helften kunt spelen dat kan nagenoeg geen elke ploeg. De eerste helft was in allerlei opzichten bijzonder, maar goed dit kost daarbij zoveel energie dat je de tweede heft dit niet meer kunt opbrengen om het zelfde te doen. Je zag ook de tweede helft dat de aansluiting minder was en de twijfel teveel terugkeerde in het spel. Daarnaast waren de 2 laaste doelpunten cadeautjes van fctwente en de scheidsrechters gaf de 2-3 als cadeautje voor ajax
    Ikzeg. Jw u heeft een punt, maar als echte prof moet je het vol kunnen houden om de lijnen niet te groot laten worden inderdaad heeft Ajax beter kwaliteit in het veld lopen maar ik blijf er bij speel dan een andere stijl je ziet steeds het zelfde speel stijl . Scheidsrechter had moeten fluiten klaar. Maar wij laten veel te snel de koppies hangen.
  • 1 Dec 2019 om 15:27
    Twente heeft weer geheel in lijn met deze december periode een ge Schenk in de ploeg.Ik vond hem niet heel slecht maar is en blijft ongeleid prijectiel
  • 1 Dec 2019 om 15:21
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:07
      Ikzeg. Slap praten wat de 2e helft betreft zo als ik al aangaf op de schoen veter en Ajax is nergens meer maar helaas kan ons fctwente dit niet op brengen jammer. De 1e helft was goed maar als prof heb je ook nog een 2e helft. En dat mis ik.
    Was het maar zo simpel dat je twee gelijke helften kunt spelen dat kan nagenoeg geen elke ploeg. De eerste helft was in allerlei opzichten bijzonder, maar goed dit kost daarbij zoveel energie dat je de tweede heft dit niet meer kunt opbrengen om het zelfde te doen. Je zag ook de tweede helft dat de aansluiting minder was en de twijfel teveel terugkeerde in het spel. Daarnaast waren de 2 laaste doelpunten cadeautjes van fctwente en de scheidsrechters gaf de 2-3 als cadeautje voor ajax
  • 1 Dec 2019 om 15:13
    2e helft geef je 2 goals cadeau aan Ajax. Jammer.
  • 1 Dec 2019 om 15:07
    Ikzeg. Slap praten wat de 2e helft betreft zo als ik al aangaf op de schoen veter en Ajax is nergens meer maar helaas kan ons fctwente dit niet op brengen jammer. De 1e helft was goed maar als prof heb je ook nog een 2e helft. En dat mis ik.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›