FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

''Waarom kunnen we dat wel tegen Ajax en niet tegen andere clubs?''

( 12 reacties)
''Waarom kunnen we dat wel tegen Ajax en niet tegen andere clubs?''

Na de 5-2 nederlaag stond Gonzalo Garcia met gemengde gevoelens de diverse media te woord. Hij zag zijn team goed beginnen, maar de ploeg bleef met lege handen achter.

''We speelden tegen het beste team van de competitie en wisten van tevoren dus dat het moeilijk zou worden tegen Ajax. We begonnen goed, de pressing was juist en Ajax had het daardoor lastig. In die fase scoorden we beide doelpunten. Dat waren situaties waarop we ons hadden voorbereid. Maar als we wat scherper waren geweest, hadden we nog meer kansen kunnen creëren in de eerste helft. We gaven voor rust slechts een paar schoten weg, toch kregen we een doelpunt tegen.''

FC Twente begon ook goed aan de tweede helft en had zomaar op 3-1 kunnen komen via Aitor. ''Maar een paar seconden later lag de 2-2 in het doel. Met nog dertig minuten te gaan weet je dat het ook fysiek lastig gaat worden om het ritme van Ajax te volgen. Dat is een onderdeel van de kwaliteit die zij hebben. Op een gegeven moment wisten wij het veld niet meer klein te houden en na de achterstand geef je meer ruimte weg, omdat je nog gelooft in een resultaat'', vertelt hij aan TC Tubantia.

Het gevoel is daarom dubbel bij de trainer die zijn spelers tegen Ajax wel zag vechten al leeuwen, terwijl het een week daarvoor zeer flets was tegen VVV. ''Eigenlijk ben ik daar best kwaad over. Want waarom kunnen we dat wel tegen Ajax? En te vaak niet tegen andere clubs?''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 20:59
    • Quote van 2 Dec 2019 om 20:10
      BAM, volgens mij ben je blijven steken in 2009-2010. Toen was Fct een mooie springplank voor trainers en spelers. Situatie is nu wat anders. Feit is dat we alleen maar bezig zijn met trainers eruit gooien. Zowel trainers met ervaring (Gerjan, Co, Steve) als trainers met minder ervaring. Feit is ook dat trainers zonder ervaring op andere plekken prima renderen. Ervaring is dus niet altijd succesverzekerd. Langzamerhand wordt Fct een kerkhof voor trainers waar geen gek meer naar toe wil. GG moet zich handhaven en ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken. Fouten maken mag, als je er maar van leert. Je eigen visie volgens mag, als je maar niet naïef en star wordt. Wat veel erger is is meewaaien met alle winden. Fct is op dit moment alles behalve een topclub. Ik hoop van harte dat we in de komende vijf a tien jaar weer structureel aan kunnnen haken met een mix van goede eigen jeugd en een goed aan- en verkoopbeleid.
    Ik ben me terdege bewust van onze situatie. Als ik een bedrijf heb dat slecht loopt, dan ga je niet een groentje aanstellen voor herstelwerkzaamheden. Dan trek je op sleutelposities ervaren mensen aan. Kraan lijkt me een goede. Ted heb ik nooit wat mee gehad, maar ach hij heeft voldoende ervaring. Garcia zit tevens op een sleutel-positie. Ervaring is geen garantie, maar een compleet gebrek aan ervaring is een gok. Lijfsbehoud gaat makkelijk lukken, tuurlijk, maar ons budget, faciliteiten en achterban is die doelstelling niet waardig. Garcia had assistent moeten zijn met een man met Jans-profiel. Als we in December geen 4 a 6 punten pakken dan breekt de tyfus weer uit. Gegarandeerd.
  • 2 Dec 2019 om 20:10
    • Quote van 2 Dec 2019 om 12:16
      Garcia heeft de mazzel dat hij de hand van Ted boven zijn hoofd heeft. die gaat dus niet weg. Ted trekt een paar huurlingen uit Spanje en Zimbabwe en we klimmen wat op de ranglijst. Zo gaat dat. (schrijf maar op).

      Ted heeft vanaf dag 1 ingecalculeerd dat hij met GGG een GGGok heeft genomen en rept daarom over lijfsbehoud. Je hebt van die mensen die die klakkeloos accepteren. Garcia kan hierdoor FCT als speeltuin gebruiken. Van der Kraan was realistisch over plaats 12 tot 8, die zone moet makkelijk kunnen.

      Waar ik pislink van kan worden is de volslagen onnodige averij tegen Heracles en VVV. Dat we van Emmen winnnen, fijn. Het hoort gewoon. We hebben 4 a 5 gegegadigden voor degradatie, FC Twente hoort daar niet tussen. RKC is dood. VVV, Ado, Emmen, Fortuna ze zijn allemaal zo schandalig slecht, lijfsbehoud kan elke zondagstrainer met FCT overleggen. Maar niet als je zoals tegen VVV verdomde te voetballen, en zelfs tegen ajax in eigen 16 het tiktak gekut van Garcia uit tracht te voeren. Tegen VVV was niet de verneukte wissel het ergste moment, maar de uitblijven reactie van Garcia, de lauwe verdwaalde blik in zijn ogen en de lichaamstaal van Boschker, 'Oh, nou... ja.... toe maar'.

      Ado Vitesse RKC. 6 punten is een eis. Zo niet, dan sta je tegen nacompetitie te kijken, en daarmee het einde van de snuffelstage van Garcia.
    BAM, volgens mij ben je blijven steken in 2009-2010. Toen was Fct een mooie springplank voor trainers en spelers. Situatie is nu wat anders. Feit is dat we alleen maar bezig zijn met trainers eruit gooien. Zowel trainers met ervaring (Gerjan, Co, Steve) als trainers met minder ervaring. Feit is ook dat trainers zonder ervaring op andere plekken prima renderen. Ervaring is dus niet altijd succesverzekerd. Langzamerhand wordt Fct een kerkhof voor trainers waar geen gek meer naar toe wil. GG moet zich handhaven en ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken. Fouten maken mag, als je er maar van leert. Je eigen visie volgens mag, als je maar niet naïef en star wordt. Wat veel erger is is meewaaien met alle winden. Fct is op dit moment alles behalve een topclub. Ik hoop van harte dat we in de komende vijf a tien jaar weer structureel aan kunnnen haken met een mix van goede eigen jeugd en een goed aan- en verkoopbeleid.
  • 2 Dec 2019 om 18:47
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:57
      Laat GGG maar wat.... groeien? Je bent godverdomme FC Twente! Je bent een Formule 2 auto, daar wil je iemand inzetten die nog even moet leren hoe te schakelen?

      Bij FCT is het altijd weer kut ,met peren. Bij de rabobank pleuren ze toch ook geen 24 jarige afgestudeerde directeur neer? Dat is toch gewoon niet logisch?

      Manager/Trainer van FCT is een van an sich. Je moet alles tot in de details managen, het voetbal, de groep, de buitenwacht. FCT is nu veel te veel een filantropische instelling van lauw DCW niveau. Het topsport klimaat ontbreekt nog immer, in het veld zien we dit terug: de lauw pis die GGG voetbal durft te noemen. Zelfde excuses als voorgaande trainers: Op de training gaat het allemaal zeer goed. Bezopen retoriek. Van Ajax verliezen, het mag, het kan. Mooie eerste helft waarin we WEDEROM het voetbal spelen dat we behoren te spelen. Niet hoog staan, niet zone verdedigen, vanuit de omschakeling. Tegen PSV en Utrecht zelfde verhaal.

      De wisselingen in veldbezetting is ook veelzeggend. Een trainer die het niet weet. Na VVV had je een straftraining verwacht. Maar nee.... Siesta.
    +1
  • 2 Dec 2019 om 12:33
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:57
      Laat GGG maar wat.... groeien? Je bent godverdomme FC Twente! Je bent een Formule 2 auto, daar wil je iemand inzetten die nog even moet leren hoe te schakelen?

      Bij FCT is het altijd weer kut ,met peren. Bij de rabobank pleuren ze toch ook geen 24 jarige afgestudeerde directeur neer? Dat is toch gewoon niet logisch?

      Manager/Trainer van FCT is een van an sich. Je moet alles tot in de details managen, het voetbal, de groep, de buitenwacht. FCT is nu veel te veel een filantropische instelling van lauw DCW niveau. Het topsport klimaat ontbreekt nog immer, in het veld zien we dit terug: de lauw pis die GGG voetbal durft te noemen. Zelfde excuses als voorgaande trainers: Op de training gaat het allemaal zeer goed. Bezopen retoriek. Van Ajax verliezen, het mag, het kan. Mooie eerste helft waarin we WEDEROM het voetbal spelen dat we behoren te spelen. Niet hoog staan, niet zone verdedigen, vanuit de omschakeling. Tegen PSV en Utrecht zelfde verhaal.

      De wisselingen in veldbezetting is ook veelzeggend. Een trainer die het niet weet. Na VVV had je een straftraining verwacht. Maar nee.... Siesta.
    Ikzeg. Bam. U heeft een punt, en helemaal het laatste wat u schrijft zijn 100 % punten daar ben ik zeker van geschrokken, vrij in plaats van straftrening.
  • 2 Dec 2019 om 12:25
    Onvoorstelbaar dit, hij snapt het niet! Het ligt meer aan dat hij ze nu meer in een systeem mochten spelen dat bij hun kwaliteit past. Waar is die zelfreflectie?
  • 2 Dec 2019 om 12:16
    • Quote van 2 Dec 2019 om 10:10
      Kansloos verliezen van de top 3 is geen schande. Maar kansloos verliezen van de laatste 5 wel. Dit heeft te maken met motivatie en mentaliteit. Voetballend kun je deze spelers niet veel beter maken. En zeker niet om besloten trainingen te organiseren, en met een hoop gepaai en geaai. Zelf denk ik aan een ervaren trainer. Klinkt belachelijk de zoveelste trainerswissel maar dat is op dit moment noodzaak.
    Garcia heeft de mazzel dat hij de hand van Ted boven zijn hoofd heeft. die gaat dus niet weg. Ted trekt een paar huurlingen uit Spanje en Zimbabwe en we klimmen wat op de ranglijst. Zo gaat dat. (schrijf maar op).

    Ted heeft vanaf dag 1 ingecalculeerd dat hij met GGG een GGGok heeft genomen en rept daarom over lijfsbehoud. Je hebt van die mensen die die klakkeloos accepteren. Garcia kan hierdoor FCT als speeltuin gebruiken. Van der Kraan was realistisch over plaats 12 tot 8, die zone moet makkelijk kunnen.

    Waar ik pislink van kan worden is de volslagen onnodige averij tegen Heracles en VVV. Dat we van Emmen winnnen, fijn. Het hoort gewoon. We hebben 4 a 5 gegegadigden voor degradatie, FC Twente hoort daar niet tussen. RKC is dood. VVV, Ado, Emmen, Fortuna ze zijn allemaal zo schandalig slecht, lijfsbehoud kan elke zondagstrainer met FCT overleggen. Maar niet als je zoals tegen VVV verdomde te voetballen, en zelfs tegen ajax in eigen 16 het tiktak gekut van Garcia uit tracht te voeren. Tegen VVV was niet de verneukte wissel het ergste moment, maar de uitblijven reactie van Garcia, de lauwe verdwaalde blik in zijn ogen en de lichaamstaal van Boschker, 'Oh, nou... ja.... toe maar'.

    Ado Vitesse RKC. 6 punten is een eis. Zo niet, dan sta je tegen nacompetitie te kijken, en daarmee het einde van de snuffelstage van Garcia.
  • 2 Dec 2019 om 11:57
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:44
      We hebben zat ervaren trainers gezien die het ook niet gelukt zijn. Natuurlijk is ervaring prettig, maar geen garantie. Laat GG maar groeien. Ik denk dat het een trainer is met potentie. Hij komt nu voor het eerst een beetje onder druk. Nu moet hij zien de rust te bewaren en de boel weer op de rit te krijgen. Wij moeten accepteren dat dit gepaard gaat met fouten. We hebben in het verleden gezien dat het wegsturen van een trainer vaak niet de oplossing is
    Laat GGG maar wat.... groeien? Je bent godverdomme FC Twente! Je bent een Formule 2 auto, daar wil je iemand inzetten die nog even moet leren hoe te schakelen?

    Bij FCT is het altijd weer kut ,met peren. Bij de rabobank pleuren ze toch ook geen 24 jarige afgestudeerde directeur neer? Dat is toch gewoon niet logisch?

    Manager/Trainer van FCT is een van an sich. Je moet alles tot in de details managen, het voetbal, de groep, de buitenwacht. FCT is nu veel te veel een filantropische instelling van lauw DCW niveau. Het topsport klimaat ontbreekt nog immer, in het veld zien we dit terug: de lauw pis die GGG voetbal durft te noemen. Zelfde excuses als voorgaande trainers: Op de training gaat het allemaal zeer goed. Bezopen retoriek. Van Ajax verliezen, het mag, het kan. Mooie eerste helft waarin we WEDEROM het voetbal spelen dat we behoren te spelen. Niet hoog staan, niet zone verdedigen, vanuit de omschakeling. Tegen PSV en Utrecht zelfde verhaal.

    De wisselingen in veldbezetting is ook veelzeggend. Een trainer die het niet weet. Na VVV had je een straftraining verwacht. Maar nee.... Siesta.
  • 2 Dec 2019 om 11:44
    • Quote van 2 Dec 2019 om 10:10
      Kansloos verliezen van de top 3 is geen schande. Maar kansloos verliezen van de laatste 5 wel. Dit heeft te maken met motivatie en mentaliteit. Voetballend kun je deze spelers niet veel beter maken. En zeker niet om besloten trainingen te organiseren, en met een hoop gepaai en geaai. Zelf denk ik aan een ervaren trainer. Klinkt belachelijk de zoveelste trainerswissel maar dat is op dit moment noodzaak.
    We hebben zat ervaren trainers gezien die het ook niet gelukt zijn. Natuurlijk is ervaring prettig, maar geen garantie. Laat GG maar groeien. Ik denk dat het een trainer is met potentie. Hij komt nu voor het eerst een beetje onder druk. Nu moet hij zien de rust te bewaren en de boel weer op de rit te krijgen. Wij moeten accepteren dat dit gepaard gaat met fouten. We hebben in het verleden gezien dat het wegsturen van een trainer vaak niet de oplossing is
  • 2 Dec 2019 om 10:10
    Kansloos verliezen van de top 3 is geen schande. Maar kansloos verliezen van de laatste 5 wel. Dit heeft te maken met motivatie en mentaliteit. Voetballend kun je deze spelers niet veel beter maken. En zeker niet om besloten trainingen te organiseren, en met een hoop gepaai en geaai. Zelf denk ik aan een ervaren trainer. Klinkt belachelijk de zoveelste trainerswissel maar dat is op dit moment noodzaak.
  • 2 Dec 2019 om 10:05
    • Quote van 2 Dec 2019 om 09:58
      Laat de eerste helft voer zijn voor de komende vier wedstrijden. Met deze inzet hadden we nu meer punten gehad. Volgende week ADO uit moeten drie punten zijn. Vitesse thuis zeker 1 en RKC uit ook drie punten. Dan staan we er met 24 punten prima voor. Maar het zijn ook drie wedstrijden die we zonder inzet ook zo allemaal kunnen verliezen en dan begint na de winterstop wederom een degradatiestrijd met alle ellende die daar bij hoort
    Ikzeg. Nk. U ziet het goed maar ik geef u een tip pas op voor paniek want voor als u het weet is het winter stop. Ik zet in bij Ado dat er een flinke ommekeer komt in ons systeem het gaat gebeuren ik ben er helemaal van overtuigd dat wij fctwente daar gaan winnen en wel met zeer goede cijfers 1-3.
  • 2 Dec 2019 om 09:58
    Laat de eerste helft voer zijn voor de komende vier wedstrijden. Met deze inzet hadden we nu meer punten gehad. Volgende week ADO uit moeten drie punten zijn. Vitesse thuis zeker 1 en RKC uit ook drie punten. Dan staan we er met 24 punten prima voor. Maar het zijn ook drie wedstrijden die we zonder inzet ook zo allemaal kunnen verliezen en dan begint na de winterstop wederom een degradatiestrijd met alle ellende die daar bij hoort
  • 2 Dec 2019 om 09:42
    Ikzeg. Waarom u dit vraagt kan ik u antwoord op geven, dat is de juiste snaar raken en natuurlijk het mentaliteit hoe ga ik er mee bezig en hoe begin ik een wedstrijd ga ik een helft op halfe kracht om dat er ook nog eens een tweede helft komt want dan heb ik geen kracht meer om het vol te houden. Ja zeg het nu maar ccc u werkt er elke dag mee, ik zie dat er niet voldoende conditie en mentaliteit is om te winnen en ik zie dat u enkele jonge jongens eerder een wissel moet toe passen en ik zie bv stel roemaratoe kan 1 helft 1000 % geven dan zet u de 2e helft brama er in ik geef maar een mogelijkheid aan. Pas ook de training zo aan dat er meer conditie komt om langer door te kunnen gaan ja u werkt de hele week met de zelfde mensen ikzeg. Misschien doet u er iets mee. Want Ajax had een zware wedstrijd in de benen en krijgt het conditioneel wel voor elkaar om sterke terug te komen gisteren hadden wij de kans om ajax pijn te doen.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›