Lang ambitieus: ''Hoop dat ik veel goals kan maken in de Grolsch Veste'' BREAKING | 'FC Twente wil centrale verdediger huren van Feyenoord' FC Twente mist drietal in thuiswedstrijd tegen FC Groningen BREAKING | 'FC Twente heeft Lang binnen en huurt Ajax-aanvaller' Garcia tevreden over Aitor en Vuckic: ''Hebben een goede Aitor nodig''

Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer''

( 33 reacties)
Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer''

FC Twente gaf in de tweede helft tegen Vitesse de mogelijkheid op punten weg met als gevolg dat ze werden uitgefloten, supporters massaal vroegtijdig vertrokken en dat de club steeds verder afzakt op de ranglijst.

"Dat mag je als professional niet overkomen. Na de 1-0 achterstand moet je bij elkaar blijven”, aldus trainer Gonzalo Garcia, die zijn elftal in stukken uiteen zag vallen, in TC Tubantia. "Hoe we de doelpunten weggaven, dat mag niet gebeuren. We waren niet scherp."

Niet alles was echter slecht volgens de trainer. "In de eerste helft speelden we beter dan de laatste week. We creëren drie á vier kansen, waaruit we moesten scoren", legt hij uit. "Direct in de tweede helft had ik het gevoel dat het begon als hoe het eindigde in de eerste helft, maar dan scoort Vitesse de 1-0 en verliezen we de controle. Dan geven we het weg, op een manier dat niet mag gebeuren.”

Opvallend was de wissel van Keito Nakamuro zes minuten voor rust. Onder cynisch gejuich van het publiek liep hij naar de kant. "Dit was het moeilijkste moment voor mij als trainer dit seizoen", geeft Garcia toe. "Keito is een goede jongen en een goede speler, maar we moesten dit doen. Hij leed een paar keer gevaarlijk balverlies. Dit was een heel vervelend moment, maar aan de andere kant: dit is profvoetbal."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Dec 2019 om 20:38
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:58
      Laat García een keer de gok nemen en Bergreen meteen opstellen en Vuckic op 10
    Daar heeft hij genoeg kansen voor gehad, Ik denk dat hij heel erg aan zijn opstelling en niet vatbaar voor meningen van anderen. Maar dat zou in ieder geval een eerste stap zijn, maar vrees dat hij te eigenwijs is.
  • 15 Dec 2019 om 20:36
    • Quote van 15 Dec 2019 om 15:23
      Wij botsen enkel en alleen als je begint te schelden. Jouw bijdrages lees ik verder altijd.
    Ja maar ben de laatste tijd redelijk rustig, en weet dat ik soms totaal kan flippen. Dat is fout, meestal dan, daarom probeer ik me ook wat rustiger te gedragen, en soms is dat een gevecht met me zelf hahaha, maar helaas dat temperament gaat er helaas niet uit. Maar een ding kan ik wel zeggen van mij zelf, ok dat is fout dit werkt niet, hoop dat GG en Ted ook die kloten hebben. Ik heb GG en Ted lang gesteund, maar de mensen met de sceptische gedachten hebben gelijk gekregen. Jammer maar helemaal waar.
  • 15 Dec 2019 om 16:14
    • Quote van 15 Dec 2019 om 11:59
      Vind idd dat deze trainer fouten maakt,maar dat is niet het probleem we hebben gewoon een heel matig team,en dat los je niet op met een ervaren trainer. Maar deze trainer moet misschien meer als pusic gaan doen en minder op de aanval spelen omdat je gewoon te zwakke spelers hebt zonder scorend vermogen. Maar we weten nu uit ervaring dat het publiek je dan ook weer weg hebben wil omdat je laf voetbal speelt.
    Wij hebben een matig team, weet je wat wij hebben een trainer die de spelers niet beter kan maken, dan zie ik een Lukien van Emmen vandaag weer dat is tenminste een trainer die het voetbal het er wel in krijgt nee onze GG heeft zijn kans gehad vot der met
  • 15 Dec 2019 om 15:40
    • Quote van 15 Dec 2019 om 14:36
      Het feit dat een wissel de moeilijkste keuze was als trainer... Zegt al genoeg
    Ikzeg. Bn12345. Precies u begrijpt het.
  • 15 Dec 2019 om 15:38
    • Quote van 15 Dec 2019 om 14:27
      Een meer dan terechte wissel voor Nakamura. Hij maakte teveel verkeerde keuzes en lied zijn mannetje in ze te veel lopen bij balverlies. Daarnaast het hij wel de 1-0 op de schoen voor fctwente
    Ikzeg. Jw . U heeft gelijk nu. Hij had de 1-0 op de schoen maar daar heb je totaal niets aan, hij moet er in. En geloof mij ccc moet uit zichzelf op stappen net als al die andere trainers en laat ie ted mee nemen voor dat het helemaal over en uit is.
  • 15 Dec 2019 om 15:23
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:21
      Ik hoop dat Ans iets weet Messi, ondanks dat ik vaak bots met Ans hoop ik dat hij de eventuele info wil delen. Ben gvd nog chagareinig...
    Wij botsen enkel en alleen als je begint te schelden. Jouw bijdrages lees ik verder altijd.
  • 15 Dec 2019 om 14:36
    Het feit dat een wissel de moeilijkste keuze was als trainer... Zegt al genoeg
  • 15 Dec 2019 om 14:27
    Een meer dan terechte wissel voor Nakamura. Hij maakte teveel verkeerde keuzes en lied zijn mannetje in ze te veel lopen bij balverlies. Daarnaast het hij wel de 1-0 op de schoen voor fctwente
  • 15 Dec 2019 om 13:58
    Laat García een keer de gok nemen en Bergreen meteen opstellen en Vuckic op 10
  • 15 Dec 2019 om 13:46
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:26
      Twee topics hier onder heeft Ans gereageerd. Mooi stukkie
    ik ben het er mee eens Ted en GG weg is hoe dan ook beter dan te degraderen ..dus im messi term ..vot der met..
  • 15 Dec 2019 om 13:45
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:04
      Zo langzamerhand gaat de ziel uit de club. Het gezang verstompte en de trommels zwegen na de 0-3. Supporters gaan met gebogen hoofden richting uitgang. Het eindsignaal klinkt als een opluchting. Garcia checkte nog snel even zijn rekening. Gelukkig er is weer een klein kapitaal bijgeschreven. Nu snel verder met knuffelen als of er niets aan de hand is.
    Je kunt hoop vinden van G3 maar die zit er echt niet voor zijn centen. Als hij ontslagen wordt dan is zijn vroege carrière voorbij. Ik hoop gewoon dat er een ervaren rot naast gezet gaat worden maar Rutten durft dat niet. Spelers halen in de winterstop levert ook vaak niets op. Wordt weer een bibber seizoen...
  • 15 Dec 2019 om 13:43
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:26
      Dit weekend is opnieuw voor ons alles verknald kerel. We botvieren als supporters onze frustraties op elkaar, maar juist wij zijn diegenen die de club altijd trouw blijven.
    Ik heb wel het idee dat de meeste supporters het nu wel met elkaar eens zijn, behalve John W. natuurlijk:-). Dit kan zo niet langer door gaan. Er is geen enkel houvast dat het beter zal gaan komende tijd.
  • 15 Dec 2019 om 13:29
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:22
      We zijn langzaam allemaal helemaal gefrustreerd en opgefokt aan het raken, en ja zelfs ik met mijn domme vertrouwen in GG en Ted, gvd weer weekend verpest.
    Zekers waar. De ploegen onder ons lopen ook in. We staan nog maar 1 punt van fortuna en straks ook nog 1 punt van emmen vandaan. Pec die staan er ook nog maar 3 achter en VVV nog 4. Het wordt met de week slechter en ik zie totaal geen vooruit gang. Ik maak me toch ernstig zorgen. Want nog een degradatie is de doodsteek voor de club.
  • 15 Dec 2019 om 13:26
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:21
      Ik hoop dat Ans iets weet Messi, ondanks dat ik vaak bots met Ans hoop ik dat hij de eventuele info wil delen. Ben gvd nog chagareinig...
    Twee topics hier onder heeft Ans gereageerd. Mooi stukkie
  • 15 Dec 2019 om 13:26
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:22
      We zijn langzaam allemaal helemaal gefrustreerd en opgefokt aan het raken, en ja zelfs ik met mijn domme vertrouwen in GG en Ted, gvd weer weekend verpest.
    Dit weekend is opnieuw voor ons alles verknald kerel. We botvieren als supporters onze frustraties op elkaar, maar juist wij zijn diegenen die de club altijd trouw blijven.
  • 15 Dec 2019 om 13:22
    • Quote van 15 Dec 2019 om 13:17
      Die Jap is toch een rechtspoot of niet? Zet hem gvd dan ook eens rechtsbuiten als hij op links faalt. Zo langzamerhand word ik een beetje strontberoerd van deze hype die ook nog eens geen fuck oplevert.
    We zijn langzaam allemaal helemaal gefrustreerd en opgefokt aan het raken, en ja zelfs ik met mijn domme vertrouwen in GG en Ted, gvd weer weekend verpest.
  • 15 Dec 2019 om 13:21
    • Quote van 15 Dec 2019 om 12:31
      Ans mocht je meelezen? Die sponsoren moeten toch langzamerhand er ook wel een keer klaar mee zijn met een Ted en Co, het zijn hun centen waarmee gepokerd word, en het resultaat is niks nada
    Ik hoop dat Ans iets weet Messi, ondanks dat ik vaak bots met Ans hoop ik dat hij de eventuele info wil delen. Ben gvd nog chagareinig...
  • 15 Dec 2019 om 13:17
    Die Jap is toch een rechtspoot of niet? Zet hem gvd dan ook eens rechtsbuiten als hij op links faalt. Zo langzamerhand word ik een beetje strontberoerd van deze hype die ook nog eens geen fuck oplevert.
  • 15 Dec 2019 om 13:06
    • Quote van 15 Dec 2019 om 12:37
      Zo matig is het team niet. Wat er op dit moment uitgehaald wordt is matig. En daar is er maar 1 verantwoordelijk voor, García! Met spelers als Aitor, Espinosa, Selahi, Brama, Drommel, Nakamura en Berggreen moet je makkelijk middenmoot kunnen halen.
    Volkomen mee eens
  • 15 Dec 2019 om 13:04
    Zo langzamerhand gaat de ziel uit de club. Het gezang verstompte en de trommels zwegen na de 0-3. Supporters gaan met gebogen hoofden richting uitgang. Het eindsignaal klinkt als een opluchting. Garcia checkte nog snel even zijn rekening. Gelukkig er is weer een klein kapitaal bijgeschreven. Nu snel verder met knuffelen als of er niets aan de hand is.
  • 15 Dec 2019 om 12:37
    • Quote van 15 Dec 2019 om 11:59
      Vind idd dat deze trainer fouten maakt,maar dat is niet het probleem we hebben gewoon een heel matig team,en dat los je niet op met een ervaren trainer. Maar deze trainer moet misschien meer als pusic gaan doen en minder op de aanval spelen omdat je gewoon te zwakke spelers hebt zonder scorend vermogen. Maar we weten nu uit ervaring dat het publiek je dan ook weer weg hebben wil omdat je laf voetbal speelt.
    Zo matig is het team niet. Wat er op dit moment uitgehaald wordt is matig. En daar is er maar 1 verantwoordelijk voor, García! Met spelers als Aitor, Espinosa, Selahi, Brama, Drommel, Nakamura en Berggreen moet je makkelijk middenmoot kunnen halen.
  • 15 Dec 2019 om 12:31
    Ans mocht je meelezen? Die sponsoren moeten toch langzamerhand er ook wel een keer klaar mee zijn met een Ted en Co, het zijn hun centen waarmee gepokerd word, en het resultaat is niks nada
  • 15 Dec 2019 om 12:13
    Wat verwachten jullie? Een trainer die eigenwijs is om zijn speelwijze aan te passen en de juiste spelers op te stellen. Waar man en macht zich in de club tegen verzet en op aandringt, ook via de media. Zal zo’n trainer (Garcia) uit zich zelf opstappen? Schoenmaat 44 in zijn hol heeft hij nodig.
  • 15 Dec 2019 om 12:09
    • Quote van 15 Dec 2019 om 11:59
      Vind idd dat deze trainer fouten maakt,maar dat is niet het probleem we hebben gewoon een heel matig team,en dat los je niet op met een ervaren trainer. Maar deze trainer moet misschien meer als pusic gaan doen en minder op de aanval spelen omdat je gewoon te zwakke spelers hebt zonder scorend vermogen. Maar we weten nu uit ervaring dat het publiek je dan ook weer weg hebben wil omdat je laf voetbal speelt.
    Slaat de spijker op zijn kop. Dan is het weer anti voetbal maar pak je wel punten.
  • 15 Dec 2019 om 12:09
    • Quote van 15 Dec 2019 om 11:59
      Vind idd dat deze trainer fouten maakt,maar dat is niet het probleem we hebben gewoon een heel matig team,en dat los je niet op met een ervaren trainer. Maar deze trainer moet misschien meer als pusic gaan doen en minder op de aanval spelen omdat je gewoon te zwakke spelers hebt zonder scorend vermogen. Maar we weten nu uit ervaring dat het publiek je dan ook weer weg hebben wil omdat je laf voetbal speelt.
    Slaat de spijker op zijn kop. Dan is het weer anti voetbal maar pak je wel punten.
  • 15 Dec 2019 om 11:59
    • Quote van 15 Dec 2019 om 11:53
      García moet de hand eens in eigen boezem steken en de vorige vertrokken trainers van de eredivisie volgen. Ze moeten bij FCTWENTE eens beseffen wat ze ons als hondstrouwe supporters aan doen. Mensen de van het laatste centen een kaartje kopen om hun club te zien voetballen. Het wordt tijd dat er eens een ervaren trainer komt , na al die assistent trainertje. Dinsdag zal het ook wel misgaan, en dan word het tijd dat de witte zakdoekjes tevoorschijn komen inclusief de fluitconcerten . !
    Vind idd dat deze trainer fouten maakt,maar dat is niet het probleem we hebben gewoon een heel matig team,en dat los je niet op met een ervaren trainer. Maar deze trainer moet misschien meer als pusic gaan doen en minder op de aanval spelen omdat je gewoon te zwakke spelers hebt zonder scorend vermogen. Maar we weten nu uit ervaring dat het publiek je dan ook weer weg hebben wil omdat je laf voetbal speelt.
  • 15 Dec 2019 om 11:56
    Het is toch knap van de technische leiding om gewoon de laatste jaren de verkeerde trainers op de verkeerde momenten aan te trekken. Maar deze spant de kroon....wat slecht zelfs zijn witte sneakers was het enige opvallend aan hem.
  • 15 Dec 2019 om 11:54
    Deze jappanner moeten ze een paar weken het krachthonk insturen is gewoon te licht voor dit niveau voetballen kan hij prima! Verder zie ik veel vergelijking met het degradatie jaar,iedereen denkt dat de ploegen onder ons minder zijn,maar elke week komen ze dichter bij! De spelers van ons maken zich zelf wijs top te zijn,maar één tegengoal en het team valt uit één! Doelpunten maken lukt ze maar zelden en de verdediging houd zelden de nul! Ook zie ik veel spelers hun been in duels terugtrekken waar onder vuckic. We weten allemaal hoe dat toen afgelopen is,ik hou mijn hart vast,want dit kan het einde betekenen van onze geliefde club!
  • 15 Dec 2019 om 11:53
    García moet de hand eens in eigen boezem steken en de vorige vertrokken trainers van de eredivisie volgen. Ze moeten bij FCTWENTE eens beseffen wat ze ons als hondstrouwe supporters aan doen. Mensen de van het laatste centen een kaartje kopen om hun club te zien voetballen. Het wordt tijd dat er eens een ervaren trainer komt , na al die assistent trainertje. Dinsdag zal het ook wel misgaan, en dan word het tijd dat de witte zakdoekjes tevoorschijn komen inclusief de fluitconcerten . !
  • 15 Dec 2019 om 11:51
    • Quote van 15 Dec 2019 om 11:37
      Grote onzin had prima deze jonge kunnen wisselen in de rust. Er waren veel meer ervaren spelen die ontzettend slecht spelen. Haal dan z’n speler van het veld. Maar nee wen jonge Japanse jongen die niet moppert tegen. Held ben je dan als trainer en nu zielig doen. Flikker op en zorg dat er weer passie komt
    Eens
  • 15 Dec 2019 om 11:42
    Kan hij nagaan hoe moeilijk wij supporters het hebben, om onze club steeds verder af te zien glijden. Denk dat GG zich daar drukker om moet maken. Want de gang naar de Veste word voor velen ook moeilijk zo GG.
  • 15 Dec 2019 om 11:37
    Grote onzin had prima deze jonge kunnen wisselen in de rust. Er waren veel meer ervaren spelen die ontzettend slecht spelen. Haal dan z’n speler van het veld. Maar nee wen jonge Japanse jongen die niet moppert tegen. Held ben je dan als trainer en nu zielig doen. Flikker op en zorg dat er weer passie komt
  • 15 Dec 2019 om 11:35
    6 minuten wachten was beter geweest. Maar G3 wilde zich even laten gelden ten koste van Keito. Een speler die niet overloopt van zelfvertrouwen zo slachtofferen is pure paniek. Wordt tijd dat G3 oprot. Samen met Ted en Fred die op de achtergrond medeverantwoordelijk is. Fred heeft Ted voor de tweede keer binnen gehaald en daar begint de ellende mee.
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›