Lang ambitieus: ''Hoop dat ik veel goals kan maken in de Grolsch Veste'' BREAKING | 'FC Twente wil centrale verdediger huren van Feyenoord' FC Twente mist drietal in thuiswedstrijd tegen FC Groningen BREAKING | 'FC Twente heeft Lang binnen en huurt Ajax-aanvaller' Garcia tevreden over Aitor en Vuckic: ''Hebben een goede Aitor nodig''

Garcia hoopt op vier versterkingen: ''We hebben killers nodig''

( 22 reacties)
Garcia hoopt op vier versterkingen: ''We hebben killers nodig''

FC Twente begon fantastisch dit seizoen, maar de laatste weken worden de punten te makkelijk verspeeld. De druk begint toe te nemen in de Grolsch Veste.

Trainer Gonzalo Garcia maakt zich vooralsnog niet druk over, vertelt hij tegenover TC Tubantia. ''Als je naar onze wedstrijden kijkt, hadden wij minimaal vijf punten meer verdiend'', erkent de oefenmeester, die weet dat de ploeg te veel doelpunten weggeeft. ''Wij moeten er enorm veel energie in leggen om tot kansen te komen en dan is het heel frustrerend hoe we aan de andere kant de goals blijven weggeven.''

De resultaten blijven de laatste weken uit en daardoor is Garcia op zoek naar de juiste formatie. Die lijkt hij alleen te kunnen vinden met een aantal nieuwkomers erbij. Hij wil graag een rechtsback, een centrale verdediger, een middenvelder en een aanvaller toevoegen aan de selectie. ''We hebben killers nodig, spelers die wedstrijden voor ons beslissen.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Dec 2019 om 11:59
    • Quote van 16 Dec 2019 om 11:10
      Ik vind het heel naïef hoe er op dit moment wordt gespeeld. Wekelijks proberen we van eigen kracht uit te gaan, schijnbaar zonder tactisch plan om tegenstander pijn te doen. Er is volgens mij genoeg talent in de selectie om in de eredivisie te blijven, maar dat talent staat in zijn ontwikkeling stil, ze lijken niet bereid om te leren danwel in staat om beter te worden (elke week dezelfde fouten). Ik noem twee van de talenten waar ik me het meest aan erger: Aitor die wekelijks zijn eigen wedstrijd speelt (zaterdag had ie duidelijk een aantal momenten waar ie "even geen zin" had), Espinosa wiens lage handelingssnelheid en prima spelinzicht doet denken aan Van der Lely. Het verschil is dat Van der Lely wel duels won. Nu zou je denken dat Garcia dit ook ziet. Ik zag de speler Garcia en toen was zijn gedrag al vergelijkbaar met zijn gedrag als trainer nu. Vergeven van talent, beetje verongelijkte blik, overtuigd van zijn gelijk, maar wekelijks leveren, ho maar. Mooi voorbeeld is Vuckic in de spits. Garcia ziet het als een geweldige vondst, het heeft ook prachtige doelpunten opgeleverd, maar welke club zal Vuckic als spits willen? Vuckic is een middenvelder met werklust, creativiteit en diepgang. En wat missen we op dit moment in ons spel? Het is voor Garcia schijnbaar onmogelijk om een hulp vraag te stellen. Dat terwijl Brama en Boschker dicht in de buurt zijn. Twee clubhelden en pure profs die volgens mij beter weten wat profvoetbal inhoudt. Nu zoekt Garcia de oplossing weer buiten zichzelf, in elke linie een versterking, mijn inziens een zwaktebod en ook niet goed voor de financiële huishouding. Mijn boodschap aan Garcia: Hou het simpel, exact de boodschap die ik de jeugd elke week meegeef. Start tegen RKC met Bergreen in de spits en Vuckic, Brama en wmb Espinosa op het middenveld. Selahi op rechtsback, die heeft het in zich om over Aitor te komen.
    Precies wat ik enkele welen geleden al aangaf; wees als een trainer nooit te groot om een speler als Brama erbij te betrekken. Dergelijke spelers kunnen je als trainer in het zadel houden en als verlengstuk dienen in het veld. Wij hadden vroeger eens een trainer die tactisch ook uitermate zwak was, maar dan zetten wij als spelers zelf de boel wel recht in het veld. Dat hoef je echter van dit vreemdelingenlegioen niet te verwachten. Ik hoop echt dat het morgenavond de ommekeer word, maar hiervoor zie ik verdomd bar weinig aanknopingspunten.
  • 16 Dec 2019 om 11:25
    • Quote van 16 Dec 2019 om 11:10
      Ik vind het heel naïef hoe er op dit moment wordt gespeeld. Wekelijks proberen we van eigen kracht uit te gaan, schijnbaar zonder tactisch plan om tegenstander pijn te doen. Er is volgens mij genoeg talent in de selectie om in de eredivisie te blijven, maar dat talent staat in zijn ontwikkeling stil, ze lijken niet bereid om te leren danwel in staat om beter te worden (elke week dezelfde fouten). Ik noem twee van de talenten waar ik me het meest aan erger: Aitor die wekelijks zijn eigen wedstrijd speelt (zaterdag had ie duidelijk een aantal momenten waar ie "even geen zin" had), Espinosa wiens lage handelingssnelheid en prima spelinzicht doet denken aan Van der Lely. Het verschil is dat Van der Lely wel duels won. Nu zou je denken dat Garcia dit ook ziet. Ik zag de speler Garcia en toen was zijn gedrag al vergelijkbaar met zijn gedrag als trainer nu. Vergeven van talent, beetje verongelijkte blik, overtuigd van zijn gelijk, maar wekelijks leveren, ho maar. Mooi voorbeeld is Vuckic in de spits. Garcia ziet het als een geweldige vondst, het heeft ook prachtige doelpunten opgeleverd, maar welke club zal Vuckic als spits willen? Vuckic is een middenvelder met werklust, creativiteit en diepgang. En wat missen we op dit moment in ons spel? Het is voor Garcia schijnbaar onmogelijk om een hulp vraag te stellen. Dat terwijl Brama en Boschker dicht in de buurt zijn. Twee clubhelden en pure profs die volgens mij beter weten wat profvoetbal inhoudt. Nu zoekt Garcia de oplossing weer buiten zichzelf, in elke linie een versterking, mijn inziens een zwaktebod en ook niet goed voor de financiële huishouding. Mijn boodschap aan Garcia: Hou het simpel, exact de boodschap die ik de jeugd elke week meegeef. Start tegen RKC met Bergreen in de spits en Vuckic, Brama en wmb Espinosa op het middenveld. Selahi op rechtsback, die heeft het in zich om over Aitor te komen.
    Ikzeg. Skats. +100
  • 16 Dec 2019 om 11:10
    Ik vind het heel naïef hoe er op dit moment wordt gespeeld. Wekelijks proberen we van eigen kracht uit te gaan, schijnbaar zonder tactisch plan om tegenstander pijn te doen. Er is volgens mij genoeg talent in de selectie om in de eredivisie te blijven, maar dat talent staat in zijn ontwikkeling stil, ze lijken niet bereid om te leren danwel in staat om beter te worden (elke week dezelfde fouten). Ik noem twee van de talenten waar ik me het meest aan erger: Aitor die wekelijks zijn eigen wedstrijd speelt (zaterdag had ie duidelijk een aantal momenten waar ie "even geen zin" had), Espinosa wiens lage handelingssnelheid en prima spelinzicht doet denken aan Van der Lely. Het verschil is dat Van der Lely wel duels won. Nu zou je denken dat Garcia dit ook ziet. Ik zag de speler Garcia en toen was zijn gedrag al vergelijkbaar met zijn gedrag als trainer nu. Vergeven van talent, beetje verongelijkte blik, overtuigd van zijn gelijk, maar wekelijks leveren, ho maar. Mooi voorbeeld is Vuckic in de spits. Garcia ziet het als een geweldige vondst, het heeft ook prachtige doelpunten opgeleverd, maar welke club zal Vuckic als spits willen? Vuckic is een middenvelder met werklust, creativiteit en diepgang. En wat missen we op dit moment in ons spel? Het is voor Garcia schijnbaar onmogelijk om een hulp vraag te stellen. Dat terwijl Brama en Boschker dicht in de buurt zijn. Twee clubhelden en pure profs die volgens mij beter weten wat profvoetbal inhoudt. Nu zoekt Garcia de oplossing weer buiten zichzelf, in elke linie een versterking, mijn inziens een zwaktebod en ook niet goed voor de financiële huishouding. Mijn boodschap aan Garcia: Hou het simpel, exact de boodschap die ik de jeugd elke week meegeef. Start tegen RKC met Bergreen in de spits en Vuckic, Brama en wmb Espinosa op het middenveld. Selahi op rechtsback, die heeft het in zich om over Aitor te komen.
  • 16 Dec 2019 om 10:38
    • Quote van 16 Dec 2019 om 10:24
      Wij zitten voor de zoveelste keer met een beginneling opgezadeld. Om ook deze maar weer op de keien te gooien gaat mij ook weer te ver. Ik maak mij wel grote zorgen over de verdere voortgang, want deze trainer heeft niet, of nog niet, de gave om de spelers op de juiste plek te zetten en hun daar naar laten te presteren. Ook mer minder materiaal kun je best wel een systeem en een vechtmachine creëeren om punten binnen te harken tegen clubjes als Ado en Vvv. In het begin zag ik goede aanzetten, maar die zijn helaas als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij hoopt nu maar dat er enkele killers naar Enschede komen, maar hij moet weten dat slechts weinig spelers slagen die in de winterstop worden aangetrokken. Nu het tegenzit weet hij geen plan b. of c. uit de kast te halen, terwijl die er naar mijn mening best wel zijn. En iedereen doet nogal luchtig over de bekerwedstrijd van morgenavond. Ik moet het allemaal nog zien. Kon wel eens een dikke vette teleurstelling worden. De Eagles hebben niks te verliezen. Twente alles.
    Ikzeg. Kw. U heeft een punt. Plan B vroeg ik al om na de 2e wedstrijd en helaas tot afgelopen zaterdag heb ik nog steeds geen plan B gezien ik heb plan B en plan c altijd achter de hand en helemaal als je prof bent moet je dit hebben ook met deze jonge mensen zal het mij zeker lukken en als het weer zo blijft dan heb je aan een plan genoeg als je begint en tijdens de wedstrijd als a niet loopt dan overstappen naar b maar dat zie je niet en wat je ziet is elke week het zelfde eerste minuten slapen dan worden ze waker en rennen als gekken dan wordt het nog erger vallen ze uitelkaar en dan is het losgelaten wild ats de goals vliegen ons fctwente om de oren en wat zegt onze eigen ccc we hadden zeker 5 goals meer moeten maken ongelooflijk begin is met normaal te trainen en niet achter gesloten deuren dan conditie dan de mannen op de goede plaats dan vechten voor ons fctwente en hopelijk worden wij fctwente een echte vecht machine en geloof mij ik wil hem graag assisteren want rekenen er op dat er 80 % meer conditie bij komt en winnaars mentaliteit en strijd zo kan ik nog wel even doorgaan.
  • 16 Dec 2019 om 10:24
    • Quote van 16 Dec 2019 om 10:06
      Nee eens maar het team is conditioneel slecht steeds de spelers op de verkeerde plek zetten. Dat is de taak van een goede trainer.
    Wij zitten voor de zoveelste keer met een beginneling opgezadeld. Om ook deze maar weer op de keien te gooien gaat mij ook weer te ver. Ik maak mij wel grote zorgen over de verdere voortgang, want deze trainer heeft niet, of nog niet, de gave om de spelers op de juiste plek te zetten en hun daar naar laten te presteren. Ook mer minder materiaal kun je best wel een systeem en een vechtmachine creëeren om punten binnen te harken tegen clubjes als Ado en Vvv. In het begin zag ik goede aanzetten, maar die zijn helaas als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij hoopt nu maar dat er enkele killers naar Enschede komen, maar hij moet weten dat slechts weinig spelers slagen die in de winterstop worden aangetrokken. Nu het tegenzit weet hij geen plan b. of c. uit de kast te halen, terwijl die er naar mijn mening best wel zijn. En iedereen doet nogal luchtig over de bekerwedstrijd van morgenavond. Ik moet het allemaal nog zien. Kon wel eens een dikke vette teleurstelling worden. De Eagles hebben niks te verliezen. Twente alles.
  • 16 Dec 2019 om 10:24
    • Quote van 16 Dec 2019 om 09:46
      We hebben killers nodig, aldus G2. Doe er dan gelijk ook een paar spelers bij die in een duel hun poot niet terug trekken en wel de strijd aan durven te gaan. G2 is blijkbaar toch niet zo tevreden over Teddyboys werk.
    Ikzeg. Kw. Dat laatste is en komt bij onze trainer weg want daar straalt het zelfde uit. Het is verschrikkelijk jammer dat ik zo over mijn liefde fctwente moet schrijven tot dat er iemand op staat van bv de technische staf of weet ik wie maar zo kan dit echt niet langer doorgaan.
  • 16 Dec 2019 om 10:06
    • Quote van 16 Dec 2019 om 08:38
      Ja dat was steeds een groot succes hè? De trainer is zo goed als zijn spelers materiaal. Als trainer is hij zo slecht niet,maar moet wel accepteren dat met een matig elftal kan je niet spelen zoals hij wil dan moet je verdedigend zekerheden inbouwen.
    Nee eens maar het team is conditioneel slecht steeds de spelers op de verkeerde plek zetten. Dat is de taak van een goede trainer.
  • 16 Dec 2019 om 09:46
    We hebben killers nodig, aldus G2. Doe er dan gelijk ook een paar spelers bij die in een duel hun poot niet terug trekken en wel de strijd aan durven te gaan. G2 is blijkbaar toch niet zo tevreden over Teddyboys werk.
  • 16 Dec 2019 om 09:32
    • Quote van 16 Dec 2019 om 09:27
      Erwin Koeman ook!
    Laat Erwin Koeman maar hier komen, nuchtere vent !
  • 16 Dec 2019 om 09:27
    Erwin Koeman ook!
  • 16 Dec 2019 om 09:17
    Ikzeg. Net binnen van bommel ontslagen
  • 16 Dec 2019 om 08:57
    • Quote van 16 Dec 2019 om 08:35
      Hij zoekt dus een nieuwe selectie? En meer punten heb je verdient als je 90 min goed speelt,niet bij 45 min en het dan volledig los laten dan verdien je NIKS!
    Ikzeg. Ynwa. Hier ben ik het volkomen met u eens.
  • 16 Dec 2019 om 08:55
    • Quote van 16 Dec 2019 om 08:47
      Hij beseft niet dat je je selectie moet laten spelen naar de kwaliteiten die er zijn. Hij blijft in zijn enige filosofie hangen en wil 4 nieuwe spelers. Laat hem wakker worden! We hebben geen geld voor 4 toppers. Met ons budget heb je kans dat 3 van de 4 spelers geen ( directe) meerwaarde zullen zijn. Hij zal het zelf moeten doen. Spelers beter maken en het maximale eruit moeten halen. Iets wat hem maar in een paar wedstrijden is gelukt.
    Ikzeg. Dm. U heeft er kijk op. Dat laatste ook nog met geluk.
  • 16 Dec 2019 om 08:52
    • Quote van 16 Dec 2019 om 08:38
      Ja dat was steeds een groot succes hè? De trainer is zo goed als zijn spelers materiaal. Als trainer is hij zo slecht niet,maar moet wel accepteren dat met een matig elftal kan je niet spelen zoals hij wil dan moet je verdedigend zekerheden inbouwen.
    Ikzeg. Ynwa. U heeft een punt. Maar ik ben het niet helemaal met u eens vanaf het begin liep het al niet met geluk ging de eerste wedstrijden redelijk toen zakte meneer ccc door het ijs wisselen en de verkeerde persoon op de verkeerde plek en ga zo maar door. Nu wil hij er 3 bij en ook nog een middenvelder waar wij al zoveel van hebben. Dan het spel naar goed 1 paar minuten gaat het bijna mis dan worden ze even wakker en spelen ongeveer 30 minuten ren en vlieg voetbal en dan is de pijp leeg en is het los zand. Ynwa waar ligt dit aan. 11.man of de trainer die constant ons dit voor schotelt.
  • 16 Dec 2019 om 08:47
    Hij beseft niet dat je je selectie moet laten spelen naar de kwaliteiten die er zijn. Hij blijft in zijn enige filosofie hangen en wil 4 nieuwe spelers. Laat hem wakker worden! We hebben geen geld voor 4 toppers. Met ons budget heb je kans dat 3 van de 4 spelers geen ( directe) meerwaarde zullen zijn. Hij zal het zelf moeten doen. Spelers beter maken en het maximale eruit moeten halen. Iets wat hem maar in een paar wedstrijden is gelukt.
  • 16 Dec 2019 om 08:43
    Ikzeg. Voor de zekerheid zet aub een nieuwe trainer of zet ccc terug en zet er een naast, maar beter lijkt mij out ccc en neem ted mee dat lijkt mij beter dan eruit vliegen en dan is onze club ten onder. Vvv en ado en vites gingen ons voor en Feijenoord niet te vergeten. Vvv Ado vites zijn de heren zelf gegaan laten jullie bij ons fctwente dit nu ook is zo doen.
  • 16 Dec 2019 om 08:38
    • Quote van 16 Dec 2019 om 07:49
      FCTWENTE, geef het geld maar uit aan een ervaren goede trainer !
    Ja dat was steeds een groot succes hè? De trainer is zo goed als zijn spelers materiaal. Als trainer is hij zo slecht niet,maar moet wel accepteren dat met een matig elftal kan je niet spelen zoals hij wil dan moet je verdedigend zekerheden inbouwen.
  • 16 Dec 2019 om 08:36
    Ikzeg. 5 punten verdient ik wou dat het waar was dan hebben wij geen trainer nodig die het over neemt go wat is die geweldige (k)nvb gul zeg wij fctwente krijgen 5 punten welke wedstrijden heb ik gemist eigenlijk.
  • 16 Dec 2019 om 08:35
    Hij zoekt dus een nieuwe selectie? En meer punten heb je verdient als je 90 min goed speelt,niet bij 45 min en het dan volledig los laten dan verdien je NIKS!
  • 16 Dec 2019 om 08:24
    Waar heb je dan die punten meer verdiend ... ik weet niet welke wedstrijden hij bedoelt
  • 16 Dec 2019 om 07:49
    FCTWENTE, geef het geld maar uit aan een ervaren goede trainer !
  • 16 Dec 2019 om 07:33
    En die krijg je zonder geld om uit te geven.....
zaterdag 18 januari 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›