VI: 'Deze elf buitenkansjes zijn transfervrij op te pikken' FC Twente licht optie en verlengt met 21-jarige middenvelder Van der Kraan: ''FC Twente zal alle besluiten onvoorwaardelijk volgen'' Onduidelijkheid over toekomst Brama: ''Heeft clausule in contract'' Sørensen: ''Mezelf door mijn hoofd geschoten als ik een pistool had''

'Noodscenario' Eredivisie: Volgend seizoen twintig clubs

18
'Noodscenario' Eredivisie: Volgend seizoen twintig clubs

Het coronavirus zorgt er momenteel voor dat er niet gevoetbald kan worden, maar mogelijk heeft de voetbalwereld komend seizoen ook nog last van de pandemie.

Het is niet uitgesloten dat de eredivisie volgend seizoen uit twintig clubs bestaat, weet De Telegraaf te melden. De KNVB, Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie moeten kijken naar mogelijke scenario's voor het einde van de competitie en dit is er één van. Dat betekent dat er uit de eredivisie niemand degradeert en dat de twee beste clubs uit de Keuken Kampioen Divisie wel promoveren. 

Volgens De Telegraaf zou de huidige stand ook worden gebruikt bij het toekennen van de tickets voor Europees voetbal. Ajax en AZ hebben evenveel punten, maar het groepsticket voor de Champions League zou vanwege een beter doelsaldo naar Amsterdam gaan. Feyenoord gaat naar de Europa League, terwijl PSV en Willem II de laatste twee Europa League-voorrondetickets pakken.

Dat er volgend seizoen twintig clubs in de eredivisie zitten, is nog niet vastgesteld. De competitie moet voor 1 juli uitgespeeld kunnen worden. Als dat niet lukt, is deze oplossing volgens de KNVB, Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie de meest eerlijke.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Mar 2020 om 18:24
    • Quote van 23 Mar 2020 om 16:01
      Als de eredivisie niet wordt uitgespeeld, wordt de eerste divisie ook niet uitgespeeld. En als er geen 2 ploegen uit de Eredivisie mogen degraderen op basis van de huidige ranglijst, waarom zouden er dan wel 2 ploegen uit de Eerste divisie mogen promoveren op basis van die huidige ranglijst? Dat zou even oneerlijk zijn. Dan is er maar 1 goede oplossing: geen degradanten en geen promovendi. Volgend jaar de Eredivisie beginnen met de dezelfde ploegen als nu.
    Er staan 2 ploegen ver boven de rest in de kkd
  • 23 Mar 2020 om 16:01
    Als de eredivisie niet wordt uitgespeeld, wordt de eerste divisie ook niet uitgespeeld. En als er geen 2 ploegen uit de Eredivisie mogen degraderen op basis van de huidige ranglijst, waarom zouden er dan wel 2 ploegen uit de Eerste divisie mogen promoveren op basis van die huidige ranglijst? Dat zou even oneerlijk zijn. Dan is er maar 1 goede oplossing: geen degradanten en geen promovendi. Volgend jaar de Eredivisie beginnen met de dezelfde ploegen als nu.
  • 23 Mar 2020 om 15:26
    • Quote van 23 Mar 2020 om 15:19
      Gewoon slecht idee wat wil je dan jaar erop dat er 4 degraderen vreemd krijg beetje het gevoel dat het allemaal weer draaid om het geld en zeker dan de wedstrijden op zondagavond 20:00 uur of door de week nee dom idee
    Gewoon de winterstop afschaffen. Geen trainingskamp, hetgeen sowieso een paar ton kost. En boxing day in Nederland. Dan mogen ze de idioterie van playoffs ook afschaffen.
  • 23 Mar 2020 om 15:19
    Gewoon slecht idee wat wil je dan jaar erop dat er 4 degraderen vreemd krijg beetje het gevoel dat het allemaal weer draaid om het geld en zeker dan de wedstrijden op zondagavond 20:00 uur of door de week nee dom idee
  • 23 Mar 2020 om 14:36
    • Quote van 23 Mar 2020 om 13:11
      Stoere teksten voor zo n supporter??? of wil je hier de rol van onruststoker spelen ???
    Die rol vervult hij hier al jaren.
  • 23 Mar 2020 om 13:11
    • Quote van 23 Mar 2020 om 11:48
      Goed scenario, maar toch Gracia en Tedjen op de keien trappen. Zij hebben dit seizoen sportief en qua vermaak verkloot. Totaal geen sprake van entertainment.....
    Stoere teksten voor zo n supporter??? of wil je hier de rol van onruststoker spelen ???
  • 23 Mar 2020 om 13:04
    • Quote van 23 Mar 2020 om 11:48
      Goed scenario, maar toch Gracia en Tedjen op de keien trappen. Zij hebben dit seizoen sportief en qua vermaak verkloot. Totaal geen sprake van entertainment.....
    al enig idee wie het dan gaan doen..?
  • 23 Mar 2020 om 12:49
    • Quote van 23 Mar 2020 om 12:02
      Hoor ik ze net zeggen, scenario zonder publiek en wedstrijden schrappen. Dat is sowieso niet eerlijk. Ik denk idd dat de competitie helemaal niet meer gestart word.
    Zonder publiek lijkt mij geen optie. Dan gaan de supporters buiten het stadion zich verzamelen. Dan schiet je niks mee op met nu.
  • 23 Mar 2020 om 12:21
    • Quote van 23 Mar 2020 om 11:33
      De beste optie op dit moment geen degradatie uit de eredivisie. En de bovenste 2 clubs uit de kkdivisie laten promoveren. Dat ze nog steeds denken dat de competitie op 1 juli klaar is nagenoeg onmogelijk in de praktijk.
    Yep men gaat de wedstrijden nooit uit spelen voor juli.
  • 23 Mar 2020 om 12:02
    • Quote van 23 Mar 2020 om 11:33
      De beste optie op dit moment geen degradatie uit de eredivisie. En de bovenste 2 clubs uit de kkdivisie laten promoveren. Dat ze nog steeds denken dat de competitie op 1 juli klaar is nagenoeg onmogelijk in de praktijk.
    Hoor ik ze net zeggen, scenario zonder publiek en wedstrijden schrappen. Dat is sowieso niet eerlijk. Ik denk idd dat de competitie helemaal niet meer gestart word.
  • 23 Mar 2020 om 11:48
    Goed scenario, maar toch Gracia en Tedjen op de keien trappen. Zij hebben dit seizoen sportief en qua vermaak verkloot. Totaal geen sprake van entertainment.....
  • 23 Mar 2020 om 11:37
    • Quote van 23 Mar 2020 om 11:29
      Goed scenario, ik ben sowieso voorstander van een competitie met 20 teams. Blijft dit dan ook zo of degraderen er volgend jaar de onderste 4?
    Er degraderen 4 ploegen.
  • 23 Mar 2020 om 11:33
    De beste optie op dit moment geen degradatie uit de eredivisie. En de bovenste 2 clubs uit de kkdivisie laten promoveren. Dat ze nog steeds denken dat de competitie op 1 juli klaar is nagenoeg onmogelijk in de praktijk.
  • 23 Mar 2020 om 11:29
    Goed scenario, ik ben sowieso voorstander van een competitie met 20 teams. Blijft dit dan ook zo of degraderen er volgend jaar de onderste 4?
  • 23 Mar 2020 om 11:02
    Uiterst reeel scenario. We zijn hier met ziektegevallen nog weken bezig. Opnieuw beginnen volgend seizoen en dat geldt ook voor de amateurs.
  • 23 Mar 2020 om 10:25
    De enige juiste en logische maatregel als ze dit zouden doen.
  • 23 Mar 2020 om 08:54
    Is alleen maar goed !
  • 23 Mar 2020 om 07:46
    Goed senario. Hebben de Chinezen ADO toch nog gered :)