KNVB-arts duidelijk: ''Hervatting zonder al te veel grote risico's''

5
KNVB-arts duidelijk: ''Hervatting zonder al te veel grote risico's''

Edwin Goedhart, de arts van de KNVB en het Nederlands elftal, denkt niet dat Eredivisie-clubs hoeven te vrezen voor besmettingsgevaar bij hun spelers, wanneer de competitie weer hervat wordt.

Volgens de medicus is het risico minimaal. De voetbalbond heeft de gezondheidsrisico's tijdens voetbalwedstrijden in kaart gebracht. ''Ik denk dat voetbal minder een contactsport is dan iedereen misschien wel dacht. Je kunt het risico nooit helemaal uitsluiten. Maar als je de gebruikelijke maatregelen al hanteert – niet komen als je ziek bent, een goede afstand houden, ook in het kleedkamergebied – is voetbal een veilige sport."

Het kabinet heeft grote evenementen, waaronder voetbalwedstrijden, tot 1 september verboden, maar Goedhart denkt dat er wel weer gevoetbald kan worden. ''Wat ons betreft kan die hervatting zonder al te veel grote risico's op het veld ontstaan. Je moet wel kijken naar allerlei maatregelen om het contact verder te beperken, maar daar wordt hard aan gewerkt en over nagedacht'', besluit Goedhart voor de FOX Sports-camera.

5 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 May 2020 om 09:58
    • Quote van 29 May 2020 om 08:17
      ..wij hebben 17 milj inwoners USA 340 mil.20 x zoveel gisteren de 100.000 doden gepasseerd daar ..maar als wij onze 6000 met 20 vermenigvuldigen schiet het ook aardig op...bij ons is het nu door alle maatregelen op de terugweg..houden zo..
    Helemaal eens.. al dat afzwakken van de ernst de hele tijd
  • 29 May 2020 om 08:17
    • Quote van 29 May 2020 om 08:06
      Je geeft aan dat men gewoon griep had, maar het corona noemde.. daarna zeg je dat corona mild verloopt. Wie zegt dat die milde verschijnselen niet gewone grieppatientrn waren, je speculeertbhier maar wat. Ik heb meerdere positief geteste mensen in mijn omgeving en bij geen van hen waten de verschijnselen mild, onafhankelijk van de leeftijd
    ..wij hebben 17 milj inwoners USA 340 mil.20 x zoveel gisteren de 100.000 doden gepasseerd daar ..maar als wij onze 6000 met 20 vermenigvuldigen schiet het ook aardig op...bij ons is het nu door alle maatregelen op de terugweg..houden zo..
  • 29 May 2020 om 08:06
    • Quote van 29 May 2020 om 01:44
      Die massa hysterie moet nu maar eens klaar zijn. We zijn met 17 miljoen Nederlanders, en hoeveel hebben er corona gehad? En hoeveel dachten corona te hebben, maar hadden gewone griep? Want het lijkt wel alsof de gewone griep niet heeft bestaan dit jaar. Iedereen die griepverschijnselen had, kreeg meteen het stempel corona. Zonder dat de meeste zieke mensen getest zijn. De kans dat je zo ziek wordt en opgenomen moet worden, is te verwaarlozen. Vrijwel alle mensen die op de i.c. zijn beland en/of zijn overleden door corona, waren verzwakt door hun hoge leeftijd of hadden al een amdere aandoening. (Een enkele uitzondering daargelaten). De meeste mensen die corona hebben gehad hebben milde verschijnselen vergelijkbaar met gewone griep gehad. Kortom, de mensen die om wat voor reden al verzwakt zijn, doen er misschien verstandig aan om voorzichtig te zijn en zichzelf te beschermen. Gewoon gezonde mensen hebben een grotere kans op een dikke prijs in een loterij, dan dat ze ernstig ziek worden door corona. Het wordt tijd dat iedereen eens zelf gaat nadenken en niet als een stel domme schapen achter de zogenaamde wetenschappers aanlopen. De politiek is te bang om tegen de zg deskundigen in te gaan. De pers vindt de sensatie prachtig. Er is elke dag wel weer iets om te schrijven. De echt belangrijke dingen die in de wereld gebeuren, daar hoor of zie je niets meer van. Het is net alsof de internationale politiek ons massaal wil afleiden van de echte ellende in de wereld. Nou, ik doe niet meer mee, en gebruik mijn eigen verstand.
    Je geeft aan dat men gewoon griep had, maar het corona noemde.. daarna zeg je dat corona mild verloopt. Wie zegt dat die milde verschijnselen niet gewone grieppatientrn waren, je speculeertbhier maar wat. Ik heb meerdere positief geteste mensen in mijn omgeving en bij geen van hen waten de verschijnselen mild, onafhankelijk van de leeftijd
  • 29 May 2020 om 01:44
    Die massa hysterie moet nu maar eens klaar zijn. We zijn met 17 miljoen Nederlanders, en hoeveel hebben er corona gehad? En hoeveel dachten corona te hebben, maar hadden gewone griep? Want het lijkt wel alsof de gewone griep niet heeft bestaan dit jaar. Iedereen die griepverschijnselen had, kreeg meteen het stempel corona. Zonder dat de meeste zieke mensen getest zijn. De kans dat je zo ziek wordt en opgenomen moet worden, is te verwaarlozen. Vrijwel alle mensen die op de i.c. zijn beland en/of zijn overleden door corona, waren verzwakt door hun hoge leeftijd of hadden al een amdere aandoening. (Een enkele uitzondering daargelaten). De meeste mensen die corona hebben gehad hebben milde verschijnselen vergelijkbaar met gewone griep gehad. Kortom, de mensen die om wat voor reden al verzwakt zijn, doen er misschien verstandig aan om voorzichtig te zijn en zichzelf te beschermen. Gewoon gezonde mensen hebben een grotere kans op een dikke prijs in een loterij, dan dat ze ernstig ziek worden door corona. Het wordt tijd dat iedereen eens zelf gaat nadenken en niet als een stel domme schapen achter de zogenaamde wetenschappers aanlopen. De politiek is te bang om tegen de zg deskundigen in te gaan. De pers vindt de sensatie prachtig. Er is elke dag wel weer iets om te schrijven. De echt belangrijke dingen die in de wereld gebeuren, daar hoor of zie je niets meer van. Het is net alsof de internationale politiek ons massaal wil afleiden van de echte ellende in de wereld. Nou, ik doe niet meer mee, en gebruik mijn eigen verstand.
  • 28 May 2020 om 20:25
    Nou is de vraag of er hier dan een elftal staat voor 1 juni zou er een technische diricteur zijn dat is al bijna this mij te stil wat dat aan gaat ????????