Kritiek op FC Twente: ''Had hem rustiger gebracht en beter begeleid''

40
Kritiek op FC Twente: ''Had hem rustiger gebracht en beter begeleid''

FC Twente mag volgend seizoen met een grotendeels nieuwe selectie beginnen aan het seizoen, er lijkt sprake te zijn van een leegloop bij de Enschedese club, waarbij onder andere Javier Espinosa, Keito Nakamura en Aitor Cantalapiedra zijn vertrokken.

"Ik vind het wel sneu voor hem. Die jongen voelde zich helemaal niet prettig hier", weet Tijmen van Wissing over Nakamura. "Van meerdere spelers heb ik toen ook gehoord dat er op de trainingen niets meer van hem over bleef."

"Hij heeft dan toch kwaliteit. Ik denk dat hij wel talent heeft, maar voor dat soort culturen en op zo'n jonge leeftijd, dan moet je wel verrekte goed zijn", vervolgt hij. Jan van Staa sluit zich bij hem aan. "Dit soort spelers komen in een hele andere cultuur terecht en beginnen geweldig, maar dan gaat het om de begeleiding. Hij had echt wel kwaliteiten, maar je moet hem niet groten maken dan het is. Had hem wat rustiger gebracht en beter begeleid."

Aitor liet zich na zijn vertrek negatief uit over de club. "Er waren allerlei medische verhalen, dan was hij niet fit en kon hij zijn vorm niet halen en ze wisten het allemaal. Ik kan het best begrijpen als er een aantal zaken spelen, maar ik heb altijd moeite ermee dat je met dit soort verhalen naar buiten komt als je weg bent, doe dat op het moment dat je er bent", reageert Van Staa. "Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en ik begrijp zijn situatie, want hij moet ook naar een nieuwe club."

"Hij moest vorig jaar, vlak voor de coronacrisis, nog twee wedstrijden spelen en dan zou hij automatisch verlenging krijgen", herinnert Van Wissing zich over Espinosa. "Het viel mij toen al op dat hij niet meer voor speelminuten in aanmerking kwam."

40 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jun 2020 om 11:26
    • Quote van 1 Jun 2020 om 11:12
      Tuurlijk, een trainer wordt de laan uitgestuurd door de krant of tv zender. Wat denk je dat er gebeurd als LtV besluit om iedere week maar te schrijven dat het voetbal niet om aan te zien is en de supporters (bijna) allemaal te vreden zijn. Dan krijgt LtV een schop onder zijn kont en kan hij vertrekken. Je kunt het oneens zijn met het geen hij schrijft maar GGGen TvL hebben het volledig aan zichzelf te wijten dat ze er uit zijn geschopt
    Waarvan akte.... Het verleden Tubantia en RTV Oost ken enkele gitzwarte zwarte bladzijden .... In het jaar 2010 was er weinig of niets negatiefs over de FCTwente te schrijven Juist in dat jaar 2010 ging Dagblad Tubantia naar de kloten........
  • 1 Jun 2020 om 11:12
    • Quote van 1 Jun 2020 om 08:51
      Tubantia en RTV Oost komen ieder jaar weer aan de maximale score door bewust negatief en selectief over de club te schrijven, waardoor ieder jaar een trainer bij FC Twente met pek en veren De Veste moet verlaten. Denk ook even aan Schreuder, Hake, Pusic.
      Top hoor...
    Tuurlijk, een trainer wordt de laan uitgestuurd door de krant of tv zender. Wat denk je dat er gebeurd als LtV besluit om iedere week maar te schrijven dat het voetbal niet om aan te zien is en de supporters (bijna) allemaal te vreden zijn. Dan krijgt LtV een schop onder zijn kont en kan hij vertrekken. Je kunt het oneens zijn met het geen hij schrijft maar GGGen TvL hebben het volledig aan zichzelf te wijten dat ze er uit zijn geschopt
  • 1 Jun 2020 om 08:51
    • Quote van 1 Jun 2020 om 07:43
      Ik denk dat uiteindelijk niet TV Oost en Tubantia GG en Ted de kop hebben gekost, maar de supporters deze 2 lamzakken zat waren. Nakumura is gewoon triest hoe ze die kapot hebben gemaakt, gast had echt potentie, nee die achterlijke debielen hebben een speler kapot gemaakt die ons in de toekomst knaken had kunnen opleveren.
    Tubantia en RTV Oost komen ieder jaar weer aan de maximale score door bewust negatief en selectief over de club te schrijven, waardoor ieder jaar een trainer bij FC Twente met pek en veren De Veste moet verlaten. Denk ook even aan Schreuder, Hake, Pusic.
    Top hoor...
  • 1 Jun 2020 om 07:43
    • Quote van 31 May 2020 om 17:43
      Het gaat mij helemaal niet om Ted en GGG, het gaat mij alleen maar om die gore mediapiraten van Tubantia en RTV Oost, die hebben het weer voor elkaar gekregen dat onze club genoodzaakt was om de zoveelste trainer met pek en veren de laan uit te sturen.
    Ik denk dat uiteindelijk niet TV Oost en Tubantia GG en Ted de kop hebben gekost, maar de supporters deze 2 lamzakken zat waren. Nakumura is gewoon triest hoe ze die kapot hebben gemaakt, gast had echt potentie, nee die achterlijke debielen hebben een speler kapot gemaakt die ons in de toekomst knaken had kunnen opleveren.
  • 31 May 2020 om 23:49
    • Quote van 31 May 2020 om 22:26
      Ikzeg. Hennink. Hoe u dit artikel ook brengt ,ook u zal het hopelijk ooit gaan begrijpen hoe het werkt. Of u nu een technische leut bent of iemand die totaal geen idee heeft net als ted en holcher en ccc en de hele technische staf. Dan begrijpt u het zeker nu , waarom deze geld verslinders eindelijk zijn ontslagen, als je direct had geluisterd dan hadden ze nooit maar dan ook nooit aan genomen mogen worden.
    Wel eerst goed lezen aub voordat u iets gaat roepen aub
  • 31 May 2020 om 23:36
    • Quote van 31 May 2020 om 20:13
      Gore mediapiraten Hennik? Ik krijg meer en meer de indruk dat jij hier voorheen schreef onder de nickname 'Hengelo'. Je moet in Noord Korea gaan wonen Hennik....dat mag je niets verkeerds schrijven of zeggen.


      Gracia heeft zichzelf de nek omgedraaid. Gewoon omdat hij stronteigenwijs is en het allemaal wel zelf dacht te kunnen terwijl we verder en verder weg zakten op de ranglijst.
    Noord Korea??? Daar gaat Hennik niet wonen, zeker niet. Hier heb je de vrijheid om je mening weer te geven
  • 31 May 2020 om 22:26
    • Quote van 31 May 2020 om 17:43
      Het gaat mij helemaal niet om Ted en GGG, het gaat mij alleen maar om die gore mediapiraten van Tubantia en RTV Oost, die hebben het weer voor elkaar gekregen dat onze club genoodzaakt was om de zoveelste trainer met pek en veren de laan uit te sturen.
    Ikzeg. Hennink. Hoe u dit artikel ook brengt ,ook u zal het hopelijk ooit gaan begrijpen hoe het werkt. Of u nu een technische leut bent of iemand die totaal geen idee heeft net als ted en holcher en ccc en de hele technische staf. Dan begrijpt u het zeker nu , waarom deze geld verslinders eindelijk zijn ontslagen, als je direct had geluisterd dan hadden ze nooit maar dan ook nooit aan genomen mogen worden.
  • 31 May 2020 om 20:13
    • Quote van 31 May 2020 om 17:43
      Het gaat mij helemaal niet om Ted en GGG, het gaat mij alleen maar om die gore mediapiraten van Tubantia en RTV Oost, die hebben het weer voor elkaar gekregen dat onze club genoodzaakt was om de zoveelste trainer met pek en veren de laan uit te sturen.
    Gore mediapiraten Hennik? Ik krijg meer en meer de indruk dat jij hier voorheen schreef onder de nickname 'Hengelo'. Je moet in Noord Korea gaan wonen Hennik....dat mag je niets verkeerds schrijven of zeggen.


    Gracia heeft zichzelf de nek omgedraaid. Gewoon omdat hij stronteigenwijs is en het allemaal wel zelf dacht te kunnen terwijl we verder en verder weg zakten op de ranglijst.
  • 31 May 2020 om 18:36
    • Quote van 31 May 2020 om 16:49
      Hoe gestoord ben he dan hem op Spaanse les zetten??? Ze spelen verdomme in Nederland, gewoon Nederlands leren, of anders Engels. Wat een achterlijk gedoe om hem Spaans te leren, en die GG kon zelf amper Nederland dramatisch, en ook Engels ook dramatisch, wat moet dat een chaos zijn geweest....
    in Spanje onderscheidt zich het Spaans ook nog in Barcelona is het weer wat anders dan in Madrid om over het Baskisch nog niet eens te praten..Maak het die Jonge nog eens extra moeilijk.
  • 31 May 2020 om 17:43
    • Quote van 31 May 2020 om 12:33
      Grappig dat je met het woordje 'lol' begint om je ongelijk te maskeren. Keito had begeleid moeten worden Hennik. Dat staat compleet los in welk elftal hij wel of niet hoorde te spelen.


      Keito is gewoon compleet verneukt door Gracia en Tedjen...klaar. Dat is gewoon een FEIT gebleken. Ik weet dat jij dit maar moeilijk kunt accepteren omdat jouw helden tekort zijn geschoten in het begeleiden van deze speler die uit een totaal andere cultuur afkomstig is en gebrekkig Engels spreekt. Dan hoor je een meertalige tolk te regelen als club die zijn Engelse taal ook nog eens op kon vijzelen.
    Het gaat mij helemaal niet om Ted en GGG, het gaat mij alleen maar om die gore mediapiraten van Tubantia en RTV Oost, die hebben het weer voor elkaar gekregen dat onze club genoodzaakt was om de zoveelste trainer met pek en veren de laan uit te sturen.
  • 31 May 2020 om 16:49
    • Quote van 31 May 2020 om 15:15
      Ze waren op het idee gekomen hem op Spaanse les te doen IPV Engels,maar wat maakt het uit,jaar geprobeerd en mislukt,hij wil terug naar Japan,volgende dus,zo een jongen uit het westen als Lang dacht eerst ook wel waar ben ik nou terechtgekomen.
    Hoe gestoord ben he dan hem op Spaanse les zetten??? Ze spelen verdomme in Nederland, gewoon Nederlands leren, of anders Engels. Wat een achterlijk gedoe om hem Spaans te leren, en die GG kon zelf amper Nederland dramatisch, en ook Engels ook dramatisch, wat moet dat een chaos zijn geweest....
  • 31 May 2020 om 15:15
    • Quote van 31 May 2020 om 12:33
      Grappig dat je met het woordje 'lol' begint om je ongelijk te maskeren. Keito had begeleid moeten worden Hennik. Dat staat compleet los in welk elftal hij wel of niet hoorde te spelen.


      Keito is gewoon compleet verneukt door Gracia en Tedjen...klaar. Dat is gewoon een FEIT gebleken. Ik weet dat jij dit maar moeilijk kunt accepteren omdat jouw helden tekort zijn geschoten in het begeleiden van deze speler die uit een totaal andere cultuur afkomstig is en gebrekkig Engels spreekt. Dan hoor je een meertalige tolk te regelen als club die zijn Engelse taal ook nog eens op kon vijzelen.
    Ze waren op het idee gekomen hem op Spaanse les te doen IPV Engels,maar wat maakt het uit,jaar geprobeerd en mislukt,hij wil terug naar Japan,volgende dus,zo een jongen uit het westen als Lang dacht eerst ook wel waar ben ik nou terechtgekomen.
  • 31 May 2020 om 12:33
    • Quote van 31 May 2020 om 11:33
      lol, Twente had dit jaar te veel spelers die alleen in balbezit iets konden presteren. Nakamura had eerst een jaar in jong Twente mee moeten spelen.
    Grappig dat je met het woordje 'lol' begint om je ongelijk te maskeren. Keito had begeleid moeten worden Hennik. Dat staat compleet los in welk elftal hij wel of niet hoorde te spelen.


    Keito is gewoon compleet verneukt door Gracia en Tedjen...klaar. Dat is gewoon een FEIT gebleken. Ik weet dat jij dit maar moeilijk kunt accepteren omdat jouw helden tekort zijn geschoten in het begeleiden van deze speler die uit een totaal andere cultuur afkomstig is en gebrekkig Engels spreekt. Dan hoor je een meertalige tolk te regelen als club die zijn Engelse taal ook nog eens op kon vijzelen.
  • 31 May 2020 om 11:33
    • Quote van 31 May 2020 om 11:28
      Iedere speler van 19 heeft betere en mindere wedstrijden, met ervaring zit er inderdaad statiegeld op. Ik geef TC helemaal gelijk.
    lol, Twente had dit jaar te veel spelers die alleen in balbezit iets konden presteren. Nakamura had eerst een jaar in jong Twente mee moeten spelen.
  • 31 May 2020 om 11:28
    • Quote van 31 May 2020 om 11:24
      Kijk nog even naar de wedstrijd AZ uit Feijenoord uit, Heracles thuis en Vitesse thuis, een aanfluiting ten top
    Iedere speler van 19 heeft betere en mindere wedstrijden, met ervaring zit er inderdaad statiegeld op. Ik geef TC helemaal gelijk.
  • 31 May 2020 om 11:24
    • Quote van 31 May 2020 om 11:08
      Op Keito zat statiegeld, maar dat zul jij niet begrijpen. Als je namelijk goed op had gelet, dan kon je zien dat hij wel degelijk kan voetballen en ook mee terug verdedigde.


      Dat die knaap niet fatsoenlijk begeleid werd, is algemeen bekend. Hij sprak gebrekkig engels, maar daar kon Gracia niets mee aangezien hij alleen Spaans spreekt. Derhalve liet hij veel liever de Spaanse midzomeravondvoetballers spelen. Dan kon hij er gezellig mee ouwehoeren na de wedstrijd want Gracia wilde graag tussen de spelers staan in plaats van erboven.......
    Kijk nog even naar de wedstrijd AZ uit Feijenoord uit, Heracles thuis en Vitesse thuis, een aanfluiting ten top
  • 31 May 2020 om 11:08
    • Quote van 31 May 2020 om 10:14
      Of deze speler geen fatsoenlijke begeleiding kreeg daar twijfel ik aan, dat zijn dus jouw woorden Wie ook nog aan het lijstje miskleunen inbreekt zijn naast aitor nakamura tevens busquets en espinosa De selectie is er door het vertrek van deze vier spelers kwalitatief niet minder op geworden
    Op Keito zat statiegeld, maar dat zul jij niet begrijpen. Als je namelijk goed op had gelet, dan kon je zien dat hij wel degelijk kan voetballen en ook mee terug verdedigde.


    Dat die knaap niet fatsoenlijk begeleid werd, is algemeen bekend. Hij sprak gebrekkig engels, maar daar kon Gracia niets mee aangezien hij alleen Spaans spreekt. Derhalve liet hij veel liever de Spaanse midzomeravondvoetballers spelen. Dan kon hij er gezellig mee ouwehoeren na de wedstrijd want Gracia wilde graag tussen de spelers staan in plaats van erboven.......
  • 31 May 2020 om 10:14
    • Quote van 31 May 2020 om 09:24
      Ik begrijp jouw uitlating jegens Keito echter wel. Het moet jou ongetwijfeld pijn doen dat Gracia en Tedjen op de keien zijn getrapt. Derhalve blijf je excuses zoeken waarom deze speler totaal geen fatsoenlijke begeleiding kreeg.....
    Of deze speler geen fatsoenlijke begeleiding kreeg daar twijfel ik aan, dat zijn dus jouw woorden Wie ook nog aan het lijstje miskleunen inbreekt zijn naast aitor nakamura tevens busquets en espinosa De selectie is er door het vertrek van deze vier spelers kwalitatief niet minder op geworden
  • 31 May 2020 om 09:24
    • Quote van 31 May 2020 om 08:59
      Dan heb jij geen verstand van voetbal, maar dat is al jaren bekend
    Ik begrijp jouw uitlating jegens Keito echter wel. Het moet jou ongetwijfeld pijn doen dat Gracia en Tedjen op de keien zijn getrapt. Derhalve blijf je excuses zoeken waarom deze speler totaal geen fatsoenlijke begeleiding kreeg.....
  • 31 May 2020 om 08:59
    • Quote van 31 May 2020 om 08:53
      Ie bint nie wies, maar dat is al algemeen bekend.


      De spelers die echt 'vochten' op het veld, daar hoorde Keito ook bij.....
    Dan heb jij geen verstand van voetbal, maar dat is al jaren bekend
  • 31 May 2020 om 08:53
    • Quote van 31 May 2020 om 06:56
      Nakamura was een goeievoetballer maar als je net als Aitor het vertikt om mee te verdedigen hoor je in het moderne voetbal niet thuis
    Ie bint nie wies, maar dat is al algemeen bekend.


    De spelers die echt 'vochten' op het veld, daar hoorde Keito ook bij.....
  • 31 May 2020 om 06:56
    Nakamura was een goeievoetballer maar als je net als Aitor het vertikt om mee te verdedigen hoor je in het moderne voetbal niet thuis
  • 30 May 2020 om 22:19
    • Quote van 30 May 2020 om 19:15
      Site is wel erg spam gevoelig geworden....
    Bizar he !!!!! Deniktus Dennis is er niks Bie
  • 30 May 2020 om 21:51
    • Quote van 30 May 2020 om 19:15
      Site is wel erg spam gevoelig geworden....
    Iedereen kan dat gemakkelijk doen met copypaste
  • 30 May 2020 om 19:15
    Site is wel erg spam gevoelig geworden....
  • 30 May 2020 om 18:58
    • Quote van 30 May 2020 om 16:33
      Nakamura is kapot gemaakt door die GG, die gast kon voetballen hoor, maar het is een trots volk, hij is jong, geen vakantie, totaal andere cultuur, nee die kloothommel van een GG, liet liever zijn falende Spanjaarden staan, was makkelijker communiceren, maar hij heeft die jongen kapot gemaakt. Lullo
    100 % mee eens !
  • 30 May 2020 om 17:58
    • Quote van 30 May 2020 om 16:33
      Nakamura is kapot gemaakt door die GG, die gast kon voetballen hoor, maar het is een trots volk, hij is jong, geen vakantie, totaal andere cultuur, nee die kloothommel van een GG, liet liever zijn falende Spanjaarden staan, was makkelijker communiceren, maar hij heeft die jongen kapot gemaakt. Lullo
    Inderdaad wat mij betreft gewoon terug laten komen onder een normale trainer
  • 30 May 2020 om 17:55
    • Quote van 30 May 2020 om 17:48
      Als de trainer nog niet eens Nederlands spreekt en amper Engels? Hoe durft hij die jongen zo te laten barsten??? Tuurlijk Spaans lekker makkelijk GG heeft die jongen kapot gemaakt grote lulhannes dat het is.
    Eens ik ben ook van mening we zij in Nederland dus hier spreekt men Nederlands daarnaast vind ik dat Engels de hoofdtzaak moet zijn ook dat was een grote miskleun van ted en ggg niks Spaans hoofdtaal, Engels en daarnaast zoveel mogelijk nederlands dan creëer je ook een goede weg naar sponsoren en supporters.
  • 30 May 2020 om 17:48
    • Quote van 30 May 2020 om 17:32
      Keito sprak ook nauwelijks Engels, daarom was de communicatie zo moeizaam. Maar goed, dat verandert het feit niet dat Twente het veel beter had kunnen en moeten doen.
    Als de trainer nog niet eens Nederlands spreekt en amper Engels? Hoe durft hij die jongen zo te laten barsten??? Tuurlijk Spaans lekker makkelijk GG heeft die jongen kapot gemaakt grote lulhannes dat het is.
  • 30 May 2020 om 17:35
    • Quote van 30 May 2020 om 17:14
      Kan dit een ban krijgen? Wat een niveau.....
    Sorry
  • 30 May 2020 om 17:32
    • Quote van 30 May 2020 om 17:10
      Zo is dat moat. Keito Nakamura sprak geen Spaans....alleen engels naast zijn moedertaal. Gracia wilde dat Keito Spaans zou leren spreken, maar was Keito gekomen voor een taalcursus of om te voetballen? Graci heeft deze knaap gewoon verneukt. In de steek gelaten qua begeleiding en vertrouwen. Het gebrek aan een nieuwe trainer geeft Keito ook geen vertrouwen waarop hij dus heel logisch de keuze maakt om terug te keren naar zijn vaderland. Gewoon erg jammer want zo'n voetballer is in staat om flink te groeien en uiteindelijk een leuk transfer bedrag op te leveren.


      De zoveelste gemiste kans.....
    Keito sprak ook nauwelijks Engels, daarom was de communicatie zo moeizaam. Maar goed, dat verandert het feit niet dat Twente het veel beter had kunnen en moeten doen.
  • 30 May 2020 om 17:18
    • Quote van 30 May 2020 om 17:14
      Kan dit een ban krijgen? Wat een niveau.....
    Dat heeft niet zoveel zin. Dan komt hij gewoon weer met een andere account terug. Dennis blijft gewoon een troll die aandacht te kort komt.
  • 30 May 2020 om 17:14
    • Quote van 30 May 2020 om 16:58
      Woutje Woutje Brama olee! Speelde niet in de basis oh nee! Je zette Garcia voor gek! Je speelde nog meer bij PEC! ja dat is Woutje Woutje Bramaa!
    Kan dit een ban krijgen? Wat een niveau.....
  • 30 May 2020 om 17:10
    • Quote van 30 May 2020 om 16:33
      Nakamura is kapot gemaakt door die GG, die gast kon voetballen hoor, maar het is een trots volk, hij is jong, geen vakantie, totaal andere cultuur, nee die kloothommel van een GG, liet liever zijn falende Spanjaarden staan, was makkelijker communiceren, maar hij heeft die jongen kapot gemaakt. Lullo
    Zo is dat moat. Keito Nakamura sprak geen Spaans....alleen engels naast zijn moedertaal. Gracia wilde dat Keito Spaans zou leren spreken, maar was Keito gekomen voor een taalcursus of om te voetballen? Graci heeft deze knaap gewoon verneukt. In de steek gelaten qua begeleiding en vertrouwen. Het gebrek aan een nieuwe trainer geeft Keito ook geen vertrouwen waarop hij dus heel logisch de keuze maakt om terug te keren naar zijn vaderland. Gewoon erg jammer want zo'n voetballer is in staat om flink te groeien en uiteindelijk een leuk transfer bedrag op te leveren.


    De zoveelste gemiste kans.....
  • 30 May 2020 om 16:58
    Woutje Woutje Brama olee! Speelde niet in de basis oh nee! Je zette Garcia voor gek! Je speelde nog meer bij PEC! ja dat is Woutje Woutje Bramaa!
  • 30 May 2020 om 16:55
    Aitor Aitor Aitor olee! Maak nog maar een schwalbe of 2!! Je liegt als een gek! Want je blessure die is nep! Ja dat is Aitor Aitor olee!
  • 30 May 2020 om 16:53
    Garcia hou je bek! Want jij zet Schenk linksback! Ja dat is Keito Nakamura!!
  • 30 May 2020 om 16:51
    Keito Nakamura olee! Kom toch snel terug naar Enschedee!
  • 30 May 2020 om 16:33
    Nakamura is kapot gemaakt door die GG, die gast kon voetballen hoor, maar het is een trots volk, hij is jong, geen vakantie, totaal andere cultuur, nee die kloothommel van een GG, liet liever zijn falende Spanjaarden staan, was makkelijker communiceren, maar hij heeft die jongen kapot gemaakt. Lullo