Felbegeerde Smal: ''FC Twente sprong er voor mij gewoon uit''

17
Felbegeerde Smal: ''FC Twente sprong er voor mij gewoon uit''

Gijs Smal kan zijn geluk niet op, nadat hij vrijdag zijn handtekening zette onder een driejarig contract bij FC Twente. De linksback uit Volendam verkoos FC Twente boven andere clubs. 

"Er was belangstelling van verschillende clubs, maar FC Twente sprong er voor mij gewoon uit", legt Smal uit in een interview met RTV Oost. "Het is gewoon een fantastische club. En er staat een goede trainer aan het roer, dat ook." 

Smal ging vorige week voor het eerst met FC Twente om tafel. "Ik heb vorige week maandag met Jan Streuer en Paul van der Kraan gezeten. In dat gesprek kwamen we al tot een mondeling akkoord. Het ging super snel. Vorige week ben ik medisch gekeurd en nu staan we hier." 

Smal kan niet wachten om met FC Twente aan het nieuwe seizoen te beginnen. "Het is in sportief opzicht een hele goede stap voor mij. FC Twente is een goede Eredivisie-club met een mooie achterban. Er is hier een grote kans op speelminuten. Ik was toe aan een stap hogerop en ik denk dat FC Twente dat zeker is."

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jun 2020 om 12:04
    • Quote van 27 Jun 2020 om 09:30
      Ola! Gaf ze met links en rechts panklaar voor bij Luuk, hoop dat hij terug komt en dan fit blijft, zie hem hier weer helemaal opleven en dan heb je echt een topper in huis. Man wat was hij een heerlijke speler dat laatste jaar hier..
    Klopt, die keek ten minste even voor hij de voirzet gaf waar de spits stond. En voorzet bijna altijd op maat
  • 27 Jun 2020 om 09:30
    • Quote van 27 Jun 2020 om 00:38
      Ben zelf sowieso voorstander van vleugelaanvallers die redelijk goed tweebenig zijn.
    Ola! Gaf ze met links en rechts panklaar voor bij Luuk, hoop dat hij terug komt en dan fit blijft, zie hem hier weer helemaal opleven en dan heb je echt een topper in huis. Man wat was hij een heerlijke speler dat laatste jaar hier..
  • 27 Jun 2020 om 07:14
    • Quote van 27 Jun 2020 om 00:22
      Zeer aanvallende back. Die zelfs naar binnen komt. Wellicht hoort daar een klassiek vleugelaanvaller bij met een voorzet. Lijkt me niet handig om daar een vleugelaanvaller neer te zetten die ook alleen maar naar binnen gaat.
    Hangt er van af hoe goed ze klikken, als ze elkaar goed aanvoelen kan het een wapen zijn trekt de een naar binnen kan de ander buitenom! Nu nog een echte spits!
  • 27 Jun 2020 om 05:10
    • Quote van 27 Jun 2020 om 02:52
      1,5 jaar terug haalden we nog Fred Friday.
    Friday speelt nu de sterren van de hemel met blaasvoetbal
  • 27 Jun 2020 om 02:52
    1,5 jaar terug haalden we nog Fred Friday.
  • 27 Jun 2020 om 02:50
    • Quote van 27 Jun 2020 om 01:23
      Espinosa, aitor, busquets,ramos?
    Ramos was een Portugees
  • 27 Jun 2020 om 02:50
    • Quote van 27 Jun 2020 om 01:23
      Espinosa, aitor, busquets,ramos?
    Iniesta tegen Oranje?
  • 27 Jun 2020 om 01:23
    • Quote van 26 Jun 2020 om 23:45
      Julio?
    Espinosa, aitor, busquets,ramos?
  • 27 Jun 2020 om 00:38
    • Quote van 27 Jun 2020 om 00:22
      Zeer aanvallende back. Die zelfs naar binnen komt. Wellicht hoort daar een klassiek vleugelaanvaller bij met een voorzet. Lijkt me niet handig om daar een vleugelaanvaller neer te zetten die ook alleen maar naar binnen gaat.
    Ben zelf sowieso voorstander van vleugelaanvallers die redelijk goed tweebenig zijn.
  • 27 Jun 2020 om 00:22
    Zeer aanvallende back. Die zelfs naar binnen komt. Wellicht hoort daar een klassiek vleugelaanvaller bij met een voorzet. Lijkt me niet handig om daar een vleugelaanvaller neer te zetten die ook alleen maar naar binnen gaat.
  • 27 Jun 2020 om 00:22
    Zeer aanvallende back. Die zelfs naar binnen komt. Wellicht hoort daar een klassiek vleugelaanvaller bij met een voorzet. Lijkt me niet handig om daar een vleugelaanvaller neer te zetten die ook alleen maar naar binnen gaat.
  • 27 Jun 2020 om 00:04
    • Quote van 26 Jun 2020 om 21:35
      Felbegeerde Smal, kiek dat klinkt al beter dan de laatste seizoenen dat waren allemaal toppers en parels. Deze is felbegeerd top
    Ik ben vooral blij dat Smal, Jans en Ulderink een oprecht enthousiasme uitstralen om hier iets moois neer te zetten. Bewezen eredivisiespelers worden weer aan ons gelinkt.
  • 26 Jun 2020 om 23:45
    • Quote van 26 Jun 2020 om 22:05
      Heerlijk zon speler ipv n stomme domme spanjaard
    Julio?
  • 26 Jun 2020 om 22:25
    • Quote van 26 Jun 2020 om 22:05
      Heerlijk zon speler ipv n stomme domme spanjaard
    Juist
  • 26 Jun 2020 om 22:05
    Heerlijk zon speler ipv n stomme domme spanjaard
  • 26 Jun 2020 om 21:35
    Felbegeerde Smal, kiek dat klinkt al beter dan de laatste seizoenen dat waren allemaal toppers en parels. Deze is felbegeerd top
  • 26 Jun 2020 om 21:18
    Kan een goede keuze van hem zijn al is het afwachten! Alles is bijna nieuw dit seizoen vallen de puzzel stukjes in elkaar word het een prachtig jaar,maar voor het zelfde geld mist de balans en word het een hel! Maar heb er één goed gevoel over en slechter dan het was kan bijna niet. Maar er moeten nog heel wat spelers bij komen,mijn grootste twijfels heb ik over de 30+ namen,niet om de personen, maar veel geluk hebben we tot nu toe niet gehad in deze leeftijdsgroep.