Jans tevreden na oefenduel: ''En er zullen nog meer spelers bijkomen''

10
Jans tevreden na oefenduel: ''En er zullen nog meer spelers bijkomen''

Ron Jans is tevreden na de eerste oefenwedstrijd van FC Twente in de voorbereiding op het nieuwe Eredivisie-seizoen. De Tukkers wonnen vrijdagavond met 3-1 van Excelsior '31.

"Ik ben over het geheel tevreden, maar zeker niet over de ruststand. Dat had absoluut 4-0 of 5-0 moeten zijn en geen 1-0. De jongens moeten leren om beter samen te spelen. Dat is wat anders dan tijdens de trainingen", begint Jans in gesprek met RTV Oost. "We hebben wel een heel sociaal ploegje. Als ik aanvaller was had ik ook wel een keer zelf geschoten. We leggen echt alles af. Misschien zijn ze bang om op doel te schieten. Dat gaan we ze ook afleren."

Jans ziet na het eerste duel veel positieve dingen bij zijn ploeg. "Het is vooral heel jong. Dat zie je met name in de tweede helft. Dan wordt het wat rommeliger. Maar van een aantal jonge jongens gaan we nog wel een keer horen. Ze zitten op een aardig niveau en hebben de potentie om nog beter te worden."

De nieuwe coach weet echter ook dat er nog werk aan de winkel is. "Ik weet niet of geduld het goede woord is, maar wij hebben tijd nodig om elkaar te leren kennen. We hebben zoveel nieuwe spelers. Maar als het elftal meer geraamte krijgt, gaat de kwaliteit ook omhoog. Er zullen nog meer spelers bijkomen."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Aug 2020 om 10:16
    Wat een heerlijke analyse na de wedstrijd. Gewoon helder en zoals het was.

    Wat ben ik blij dat Gracia weg is.......
  • 8 Aug 2020 om 09:57
    • Quote van 8 Aug 2020 om 07:14
      We wouden allemaal eigen jeugd zien en dat hebben we, de basis elf zal ongetwijfeld een leuk elftal worden. En we hebben allemaal de jeugd aan het werk kunnen zien, waarbij Oosterwolde mij ook zeer goed beviel, en ook die Van Leeuwen , en nog wel meer jonge gasten. Mooi om te zien dat Jans en Co dit wel doen. En zo een uitslag boeit me niet, eerste wedstrijd samen, elftal nog niet compleet, en nog eens bloedheet. Ik heb vertrouwen in wat er gebeurt, vind alleen Schenk niet thuishoren bij onze club ik weet het niet , maar iets staat me tegen aan hem. Maar spelers als Cerny en Lamprou kunnen smaakmakers worden, en dat denk ik ook van die Denilson, Smal ook goede eerste indruk, en die nieuwe spits geef hem ff de tijd .Al met al vind ik het er redelijk uit zien en in ieder geval weer eigen jongens bij de selectie . Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst .
    Oosterwolde speelde wel goed vond ik. Het is even afwachten hoe de jeugd zich houd tegen de volgende tegenstanders en dan is Fortuna denk ik wel een goede graadmeter. De jeugd kan alleen maar beter worden.
  • 8 Aug 2020 om 07:14
    • Quote van 7 Aug 2020 om 22:22
      Ik ben toch wel wat geschrokken van het algemene niveau was niet best
    We wouden allemaal eigen jeugd zien en dat hebben we, de basis elf zal ongetwijfeld een leuk elftal worden. En we hebben allemaal de jeugd aan het werk kunnen zien, waarbij Oosterwolde mij ook zeer goed beviel, en ook die Van Leeuwen , en nog wel meer jonge gasten. Mooi om te zien dat Jans en Co dit wel doen. En zo een uitslag boeit me niet, eerste wedstrijd samen, elftal nog niet compleet, en nog eens bloedheet. Ik heb vertrouwen in wat er gebeurt, vind alleen Schenk niet thuishoren bij onze club ik weet het niet , maar iets staat me tegen aan hem. Maar spelers als Cerny en Lamprou kunnen smaakmakers worden, en dat denk ik ook van die Denilson, Smal ook goede eerste indruk, en die nieuwe spits geef hem ff de tijd .Al met al vind ik het er redelijk uit zien en in ieder geval weer eigen jongens bij de selectie . Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst .
  • 7 Aug 2020 om 23:08
    • Quote van 7 Aug 2020 om 22:22
      Ik ben toch wel wat geschrokken van het algemene niveau was niet best
    Begin maar eens eerst je verwachtingspatroon bij te stellen. Dan schrik je ook minder over het niveau. Fctwente had zeker met 4-0 voor moeten staan in de eerste helft met de 2-1 in de tweede heft erbij opgeteld was het 6-1 geworden gewoon een goede uitslag tegen een derde klasser
  • 7 Aug 2020 om 22:41
    Je moet hier niet te zwaar aan tillen bijna geheel nieuw elftal lang niet gespeeld door corona dus dat word alleen maar beter! Wel moeten ze een paar jeugdspelers snel vast leggen om Heracles voor te zijn,want er zitten er een aantal echt goede spelers tussen!!!!
  • 7 Aug 2020 om 22:22
    Ik ben toch wel wat geschrokken van het algemene niveau was niet best
  • 7 Aug 2020 om 22:04
    Er zitten matige maar ook getalenteerde spelers tussen
  • 7 Aug 2020 om 21:57
    Ik ben ook tevreden. Het ziet er goed uit voor dit seizoen.
  • 7 Aug 2020 om 21:51