''Met name in de eerste helft vind ik dat meer hadden moeten scoren''

16
''Met name in de eerste helft vind ik dat meer hadden moeten scoren''

FC Twente speelde gisteren achter gesloten deuren een oefenduel tegen Excelsior en wist die met 3-1 te winnen. Met veel nieuwe spelers, ziet trainer Ron Jans nog wel verbeterpunten, maar is hij ook erg tevreden.

"In balbezit wilden we een hoog baltempo halen, proberen tussen de linies te spelen, onze vleugelspitsen in de één-op-één zitten en als er een voorzet kwam voldoende bezetting voor de goal hebben", vertelt Jans. "Misschien zijn we vergeten te zeggen dat je hem er dan ook in moet schieten, want met name in de eerste helft vind ik dat meer hadden moeten scoren."

"In de tweede helft vond ik dat met name door technische fouten en persoonlijke keuzes die ze maakten het baltempo wel minder was dan in de eerste helft", vervolgt de coach. "Ze moeten elkaar nog beter leren kennen en mogen wel wat egoïstischer zijn. Elke keer wilden ze iemand anders laten scoren maar was de eindpass niet goed."

"We hebben nu de eerste twee weken drie dingen heel erg benadrukt. Die zijn in balbezit dat diep spelen voor breed spelen gaat, dat je zo moet vrij lopen dat je ook diep kan spelen. Daar was ik in de eerste helft best tevreden over", zegt hij. "We hebben gezegd dat als we de bal niet hebben, dat we op een bepaalde manier druk zetten en de bal veroveren. Ook dat lukte in de eerste helft goed, maar het moet altijd beter. Er zijn zoveel dingen, maar we kunnen niet in zeven weken alles doornemen."

Veel jonge jongens hebben van Jans de kans gekregen om zich te laten zien. "Dat is de charme van dit moment", reageert hij. "Het gaat er op een gegeven moment wel om dat je je ontwikkeld, dat je goed genoeg bent om in het eerste te spelen of er dicht genoeg bij bent om in te vallen. Daar zijn we mee bezig met de jongens en ze zijn goed op weg."

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Aug 2020 om 11:10
    Tja... Ik kan alles zeggen wat ik wil maar de rest zal altijd denken dat het leugens zijn. Beste is dus negeren wat ik dus ook weer ga doen.
  • 9 Aug 2020 om 09:04
    • Quote van 9 Aug 2020 om 08:37
      Raar is dat he, zal wel een van je 7 andere persoonlijkheden zijn.
    Het valt mij ook op Vlek. Tal van accounts schieten als paddestoelen uit de grond, maar Dennis weet van niets.


    "Dat ga je toch niet geloven als je Dennis zijn verleden en handelswijze kent op Twentefans"?
  • 9 Aug 2020 om 08:37
    • Quote van 9 Aug 2020 om 01:23
      Ik wil wel voor de duizendste keer benadrukken dat ik al heel lang geen ander account heb gehad en dat er accounts worden gemaakt die trollen en/of mij proberen te imiteren maar dat ga je toch niet geloven.
    Raar is dat he, zal wel een van je 7 andere persoonlijkheden zijn.
  • 9 Aug 2020 om 02:29
    • Quote van 9 Aug 2020 om 01:23
      Ik wil wel voor de duizendste keer benadrukken dat ik al heel lang geen ander account heb gehad en dat er accounts worden gemaakt die trollen en/of mij proberen te imiteren maar dat ga je toch niet geloven.
    Klopt...
  • 9 Aug 2020 om 01:23
    • Quote van 9 Aug 2020 om 00:55
      Goh, alweer een nieuw account van Dennis of zijn buddy's
    Ik wil wel voor de duizendste keer benadrukken dat ik al heel lang geen ander account heb gehad en dat er accounts worden gemaakt die trollen en/of mij proberen te imiteren maar dat ga je toch niet geloven.
  • 9 Aug 2020 om 00:55
    • Quote van 8 Aug 2020 om 22:32
      Typfouten van hier tot Tokyo
    Goh, alweer een nieuw account van Dennis of zijn buddy's
  • 8 Aug 2020 om 23:27
    • Quote van 8 Aug 2020 om 22:32
      Typfouten van hier tot Tokyo
    Je vergeet de punt achter je zin.
  • 8 Aug 2020 om 22:32
    Typfouten van hier tot Tokyo
  • 8 Aug 2020 om 22:29
    • Quote van 8 Aug 2020 om 22:21
      Offtopic: De laatste weken werd Bosch best veel genoemd als goede speler enz. Helaas gisteren niet kunnen kijken. Deed hij het goed?
    Je kan de wedstrijd gewoon terugkijken op het YouTubekanaal van RTV Oost als je dat wil.
  • 8 Aug 2020 om 22:23
    • Quote van 8 Aug 2020 om 22:21
      Offtopic: De laatste weken werd Bosch best veel genoemd als goede speler enz. Helaas gisteren niet kunnen kijken. Deed hij het goed?
    Wel aardig maar niet opvallend
  • 8 Aug 2020 om 22:21
    Offtopic: De laatste weken werd Bosch best veel genoemd als goede speler enz. Helaas gisteren niet kunnen kijken. Deed hij het goed?
  • 8 Aug 2020 om 21:45
    • Quote van 8 Aug 2020 om 20:44
      Ook lang erg goed mischien wel beter dan ekkelenkamp ook prima gedaan maar lang heeft meer vind ik
    Ja maar we hebben een aanvallend middenvelder nodig
  • 8 Aug 2020 om 20:44
    Ook lang erg goed mischien wel beter dan ekkelenkamp ook prima gedaan maar lang heeft meer vind ik
  • 8 Aug 2020 om 20:30
    • Quote van 8 Aug 2020 om 20:00
      ekelekamp 1 goal en 1 assist in 7 min
    Oftwel, nu echt onhaalbaar.
  • 8 Aug 2020 om 20:16
    Zeker de eerste helft had het al 4-0 moeten staan.
  • 8 Aug 2020 om 20:00
    ekelekamp 1 goal en 1 assist in 7 min
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›