13.000 mensen bij Feyenoord - FC Twente: ''Dat helpt ons zeker''

22
13.000 mensen bij Feyenoord - FC Twente: ''Dat helpt ons zeker''

Ridgeciano Haps is blij met de eerste overwinning van Feyenoord. De Rotterdammers wonnen met 0-2 bij PEC Zwolle en spelen komend weekend tegen FC Twente.

"We moeten die winning mood creëren van vorig seizoen, daar zijn we goed aan begonnen tegen PEC Zwolle", zo begint Haps bij RTV Rijnmond. "Zwolle-uit is normaal gesproken een moeilijke wedstrijd, ik ben blij dat we volwassen hebben gespeeld en die drie punten hebben meegenomen."

Komend weekend wacht FC Twente, waar de club ook al in de voorbereiding tegen speelde. "Ik denk dat het een andere wedstrijd wordt, we speelden toen met veel andere jongens. En er mogen nu 13.000 mensen in de Kuip, ook dat is mooi", vervolgt Haps. "Ik vind 13.000 toch wel een aantal, in de Kuip zijn ze heel energiek. Dat helpt ons zeker. Maar ik hoop wel dat ze zich aan de coronaregels houden, zodat er in de toekomst meer toeschouwers bij wedstrijden mogen zijn."

Haps zelf had in de voorbereiding een corona-infectie opgelopen, maar wil dit achter zich laten. "Dat is gebeurd, daar hoef ik niet meer over te praten. Ik ben nu gezond en fit en heb toen ook geen last gehad."

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2020 om 09:05
    • Quote van 17 Sep 2020 om 22:37
      Dank, maar is de oorzaak dat er eind mei veel minder besmettingen zijn ,niet het gevolg van de maatregelen die er zijn genomen ? Dat denk ik NL wel. Dat er nu minder mensen op de IC liggen is oa omdat er behandeld wordt. Je ziet nu ook de opnames weer stijgen en het is nog lang geen griep seizoen. Dat ze het beleid aan hadden moeten passen tussen door en dat er nogal wat aan mankeert daar zijn de meesten het wel over eens. Probleem is altijd dat het met vallen en opstaan gaat.
    Iedereen met een snottebel, of die daarmee in aanraking is geweest, laat zich momenteel testen. PCR detecteert altijd wel rna van welk virus dan ook. Dupliceer dat vaak genoeg en je wordt automatisch toegeschreven aan, en potentieel slachtoffer van het meest dodelijke virus ooit terwijl de meesten niets hebben of slechts die snotneus. Raadpleeg het cbs... Wanneer was de grootste oversterfte tov voorgaande jaren?. Tijdens de lockdown toen alle ouderen opgesloten zaten en onlangs tijdens de hittegolf. Heeft helemaal niets met corona te maken.
  • 17 Sep 2020 om 23:35
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:32
      Van die 0,5% zal het gros geen sars cov-2 hebben. Van wat overblijft zal het gros geen tot slechts milde klachten krijgen. De rest zal iets ergere klachten krijgen. Daarvan komt maar een heel klein deel in het hospitaal. Daarvan weer een heel klein deel op de ic en slechts daar overlijden er maar enkelen. Ook nog vaak 80+ én met een of meer onderliggende aandoeningen. Meer kans dus om miljonair te worden ;)
    Zo, dus jij weet het goed hoor. Was jij erbij? Wat een geblaat aan de zijlijn.
  • 17 Sep 2020 om 22:37
    Dank, maar is de oorzaak dat er eind mei veel minder besmettingen zijn ,niet het gevolg van de maatregelen die er zijn genomen ? Dat denk ik NL wel. Dat er nu minder mensen op de IC liggen is oa omdat er behandeld wordt. Je ziet nu ook de opnames weer stijgen en het is nog lang geen griep seizoen. Dat ze het beleid aan hadden moeten passen tussen door en dat er nogal wat aan mankeert daar zijn de meesten het wel over eens. Probleem is altijd dat het met vallen en opstaan gaat.
  • 17 Sep 2020 om 21:02
    • Quote van 17 Sep 2020 om 13:51
      Klopt ook niet, afhankelijk van hoeveel er geboren worden, hoeveel mensen asiel aanvragen etc. Alleen als dat lager is dan is de kans groter. Maar begin van de week had ik nog een vraag voor je Socrates, hoe zou jij Covid aanpakken ?
    Na een dag werken dan toch even een antwoord. Ik zou niets doen. Zeker niet nadat al gauw duidelijk was dat covid niet veel meer is dan een zware griep, er niet significant meer doden vallen als tijdens griep, de curve naadloos over die van de "gewone griep" heen gelegd kan worden en covid sinds eind mei al niet meer aangetoond is in positief getestten. Gezond eten, voldoende bewegen en asap terug naar normaal.
  • 17 Sep 2020 om 13:51
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:32
      Van die 0,5% zal het gros geen sars cov-2 hebben. Van wat overblijft zal het gros geen tot slechts milde klachten krijgen. De rest zal iets ergere klachten krijgen. Daarvan komt maar een heel klein deel in het hospitaal. Daarvan weer een heel klein deel op de ic en slechts daar overlijden er maar enkelen. Ook nog vaak 80+ én met een of meer onderliggende aandoeningen. Meer kans dus om miljonair te worden ;)
    Klopt ook niet, afhankelijk van hoeveel er geboren worden, hoeveel mensen asiel aanvragen etc. Alleen als dat lager is dan is de kans groter. Maar begin van de week had ik nog een vraag voor je Socrates, hoe zou jij Covid aanpakken ?
  • 17 Sep 2020 om 12:53
    • Quote van 17 Sep 2020 om 12:43
      Perfect uitgelegd hier! Laat Enschede78 het niet horen he...;)
    Enschede78 is het hoogstwaarschijnlijk met ons eens.
  • 17 Sep 2020 om 12:43
    Perfect uitgelegd hier! Laat Enschede78 het niet horen he...;)
  • 17 Sep 2020 om 12:14
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:32
      Van die 0,5% zal het gros geen sars cov-2 hebben. Van wat overblijft zal het gros geen tot slechts milde klachten krijgen. De rest zal iets ergere klachten krijgen. Daarvan komt maar een heel klein deel in het hospitaal. Daarvan weer een heel klein deel op de ic en slechts daar overlijden er maar enkelen. Ook nog vaak 80+ én met een of meer onderliggende aandoeningen. Meer kans dus om miljonair te worden ;)
    Precies
  • 17 Sep 2020 om 11:04
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:32
      Van die 0,5% zal het gros geen sars cov-2 hebben. Van wat overblijft zal het gros geen tot slechts milde klachten krijgen. De rest zal iets ergere klachten krijgen. Daarvan komt maar een heel klein deel in het hospitaal. Daarvan weer een heel klein deel op de ic en slechts daar overlijden er maar enkelen. Ook nog vaak 80+ én met een of meer onderliggende aandoeningen. Meer kans dus om miljonair te worden ;)
    Kijk jij kan het perfect verwoorden. +1000
  • 17 Sep 2020 om 10:17
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:32
      Van die 0,5% zal het gros geen sars cov-2 hebben. Van wat overblijft zal het gros geen tot slechts milde klachten krijgen. De rest zal iets ergere klachten krijgen. Daarvan komt maar een heel klein deel in het hospitaal. Daarvan weer een heel klein deel op de ic en slechts daar overlijden er maar enkelen. Ook nog vaak 80+ én met een of meer onderliggende aandoeningen. Meer kans dus om miljonair te worden ;)
    De realiteit is dat het aantal besmettingen stijgt, echter (gelukkig) maar heel weinig mensen op de IC belanden. Als je het aantal mensen dat per week in NL overlijdt tegen de overledenen door 2019-nCoV zet, is dat minimaal. Alleen als risico groepen besmet worden, kan het een andere wending krijgen....
  • 17 Sep 2020 om 10:13
    • Quote van 17 Sep 2020 om 08:17
      Maar liefst 0,5% en dan is het ook nog de vraag WAARMEE ze besmet zijn?
    0,202%?
  • 17 Sep 2020 om 10:01
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:02
      Dat is 1 op de 500 inwoners dus
    1 op de 200 dus
  • 17 Sep 2020 om 09:32
    • Quote van 17 Sep 2020 om 09:02
      Dat is 1 op de 500 inwoners dus
    Van die 0,5% zal het gros geen sars cov-2 hebben. Van wat overblijft zal het gros geen tot slechts milde klachten krijgen. De rest zal iets ergere klachten krijgen. Daarvan komt maar een heel klein deel in het hospitaal. Daarvan weer een heel klein deel op de ic en slechts daar overlijden er maar enkelen. Ook nog vaak 80+ én met een of meer onderliggende aandoeningen. Meer kans dus om miljonair te worden ;)
  • 17 Sep 2020 om 09:02
    • Quote van 17 Sep 2020 om 08:17
      Maar liefst 0,5% en dan is het ook nog de vraag WAARMEE ze besmet zijn?
    Dat is 1 op de 500 inwoners dus
  • 17 Sep 2020 om 08:17
    • Quote van 17 Sep 2020 om 08:14
      Maar liefst 202 besmettingen per 100.000 inwoners, poe poe wat een brandhaard!
    Maar liefst 0,5% en dan is het ook nog de vraag WAARMEE ze besmet zijn?
  • 17 Sep 2020 om 08:14
    • Quote van 17 Sep 2020 om 03:37
      Feyenoord leunt volledig op Berghuis. Neutraliseer je hem, dan neutraliseer je voor een groot deel de wedstrijd denk ik.
    Dat denk ik ook. Maar linssen is ook een vervelende speler. Maar als je onze vleugel verdedigers ziet en je kijkt naar hun links en rechts voor want die 2 moeten het doen want de rest bij feyenoord is heel matig. Dan kon feyenoord nog wel eens een hele kluif aan dit fc twente krijgen. Oosterwolde tegen berghuis en ebuehi tegen linssen dat zijn leuke duels.
  • 17 Sep 2020 om 08:14
    • Quote van 17 Sep 2020 om 07:54
      Ik vraag me af of er zoveel supporters in de Kuip mogen, aangezien Rotterdam een Corona brandhaard is.
    Maar liefst 202 besmettingen per 100.000 inwoners, poe poe wat een brandhaard!
  • 17 Sep 2020 om 07:54
    Ik vraag me af of er zoveel supporters in de Kuip mogen, aangezien Rotterdam een Corona brandhaard is.
  • 17 Sep 2020 om 03:37
    Feyenoord leunt volledig op Berghuis. Neutraliseer je hem, dan neutraliseer je voor een groot deel de wedstrijd denk ik.
  • 17 Sep 2020 om 03:37
    Feyenoord leunt volledig op Berghuis. Neutraliseer je hem, dan neutraliseer je voor een groot deel de wedstrijd denk ik.
  • 16 Sep 2020 om 22:45
    • Quote van 16 Sep 2020 om 22:27
      dus moet twente nu anders gaan voetballen denk het niet vol voor 3 punten
    Feyenoord heeft mazzel gehad in Zwolle. Zij moeten het spel maken, druk ligt bij hun. Er lekker in kletsen en vrijuit voetballen. Niet teveel tactiek maar strijd tonen. We hebben snelle jongens voorop die voor het nodige gevaar kunnen zorgen. Misschien krijg je het deksel op de neus maar zo leer je wel het snelst je eigen spel te spelen.
  • 16 Sep 2020 om 22:27
    dus moet twente nu anders gaan voetballen denk het niet vol voor 3 punten
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›