Van Staa ziet FC Twente stunten: ''Ik denk een gelijkspelletje''

18
Van Staa ziet FC Twente stunten: ''Ik denk een gelijkspelletje''

FC Twente neemt het dit weekend op tegen Feyenoord. De ploegen zijn het seizoen beide begonnen met een overwinning en Jan van Staa verwacht dat de clubs na deze speelronde nog altijd ongeslagen zijn.

''Mooi affiche, ik denk een gelijkspelletje. Als ik ze allebei zie voetballen afgelopen weekend, denk ik dat het wel eens een verrassing kan zijn'', vertelt hij bij De Oosttribune op RTV Oost. De ploegen stonden tijdens de voorbereiding ook al tegenover elkaar. Dat duel eindigde toen in een doelpuntloos gelijkspel, maar die wedstrijd zegt niets over het onderonsje in competitieverband. ''Er staat wel een heel ander Feyenoord als met die vriendschappelijke wedstrijd.''

Tijmen van Wissing weet dat de Enschedeërs niet bang zijn voor de Rotterdammers. Hij ziet de Tukkers alleen niet zo makkelijk winnen in de Kuip. ''Bij Twente is er zeker wel vertrouwen in een resultaat, maar dit is toch wel een van de meest taaie ploegen om van te winnen. Elke tegenstander heeft wel het gevoel dat er wat te halen valt tegen Feyenoord, maar onder Advocaat zit daar een modus in, die zijn bijna niet te kloppen.''

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Sep 2020 om 23:17
    • Quote van 19 Sep 2020 om 23:05
      Dus Smal opstellen in wedstrijden waar de tegenstander met 2 spitsen speelt? Dan heeft hij geen directe tegenstander en meer ruimte om zelf te voetballen. Oosterwolde zal immers ook af en toe rust moeten pakken.
    Ja precies. Hij zal ook wel een keer geschorst zijn. Hopelijk niet geblesseerd maar dat kan. Smal is een goede back up. Maar er zit ook een ander voordeel aan smal omdat hij verdedigent minder is kun je hem ook uitstekend op links buiten zetten als lamprou of menig uitvallen. Dan hoeft hij niet uitstekend te verdedigen en zijn voorzetten op danilo jeremejeff of eventueel rots zijn veel accurater vrije trappen is hij ook best goed in. Ja van leeuwen loopt er ook maar afgaand op de laatste wedstrijden zal die maar een stand in worden voor cerny of eventueel bosch al zerrouki uitvalt. Dit halve elftal heeft 2 of 3 posities waar ze kunnen spelen. Daar gaan we profijt van hebben als de kalender met wedstrijden voller word na de winter. Zerrouki is misschien wel het meest multifunctionele speler. Kan rechts achter en het hele middenveld en zelfs rechts voor. Thijs kan op 10 links en rechtsvoor. Bosch kan op het hele middenveld. Oosterwolde de gehele linkerflank. Smal idemdito. Lamprou en cerny kunnen in principe op 10. Maar daar heb je ze liever niet. Missen de finesse voor een steek pass. Die zijn gevaarlijker als ze maar kunnen wel elkaar vervangen net als menig of danilo. van buiten naar binnen komen en schieten.
  • 19 Sep 2020 om 23:10
    • Quote van 19 Sep 2020 om 17:42
      Wat belangrijk is dat bij balverlies de op papier links en rechts buiten hun mannetje niet laten lopen. Dan kom je als middenvelder en achterhoede spelers in een overmacht te staan. Fctwente kan zeker een goed resultaat halen in de kuip maar ze moeten we durven voetballen en gebruik maken van de snelheid in de ploeg
    Dat is 1 manier om er mee om te gaan. Je kan er ook voor kiezen om hoog druk op de verdediging te houden of je vleugels juist niet te laten verdedigen. Ff kijken of die back nog op wil komen als vervolgens zijn man vrij staat.
  • 19 Sep 2020 om 23:05
    • Quote van 19 Sep 2020 om 19:57
      Smal is er ook niet het type voor die daarover zeikt. Die begrijpt het wel. Maar idd zo werkt het in het voetbal. Al zijn zijn voorzetten wel beduidend beter em technische gedeelte is ook in het voordeel van smal. Maar op elk ander vlak overtreft oosterwolde hem. Ook zijn volwassenheid waarmee hij speelt is voor die leeftijd echt bijzonder en zie je niet veel in de eredivisie.
    Dus Smal opstellen in wedstrijden waar de tegenstander met 2 spitsen speelt? Dan heeft hij geen directe tegenstander en meer ruimte om zelf te voetballen. Oosterwolde zal immers ook af en toe rust moeten pakken.
  • 19 Sep 2020 om 19:57
    • Quote van 19 Sep 2020 om 19:43
      Scheelt dat we nu een verstandige trainer hebben. Hij zal, neem ik aan, kiezen voor kwaliteit, waarbij verdedigende taken voorop staan. Al vind ik Oosterwolde aanvallend ook genoeg brengen in combinatie met Menig. Jammer voor Smal maar zo werkt het. Goede reden voor hem om zich te verbeteren.
    Smal is er ook niet het type voor die daarover zeikt. Die begrijpt het wel. Maar idd zo werkt het in het voetbal. Al zijn zijn voorzetten wel beduidend beter em technische gedeelte is ook in het voordeel van smal. Maar op elk ander vlak overtreft oosterwolde hem. Ook zijn volwassenheid waarmee hij speelt is voor die leeftijd echt bijzonder en zie je niet veel in de eredivisie.
  • 19 Sep 2020 om 19:43
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:30
      Dat is een nobrainer. Smal heeft niks in te brengen tegen berghuis. Oosterwolde is sneller sterker en iets slimmer in de duels. Alle kwaliteiten heb je nodig op berghuis ban scoren af te houden.
    Scheelt dat we nu een verstandige trainer hebben. Hij zal, neem ik aan, kiezen voor kwaliteit, waarbij verdedigende taken voorop staan. Al vind ik Oosterwolde aanvallend ook genoeg brengen in combinatie met Menig. Jammer voor Smal maar zo werkt het. Goede reden voor hem om zich te verbeteren.
  • 19 Sep 2020 om 18:30
    • Quote van 19 Sep 2020 om 18:27
      Als iedereen in vorm is dan is er absoluut iets mogelijk morgen. Ben benieuwd of Oosterwolde morgen start of Smal. Ik zou voor de eerste kiezen, hij is verdedigend beter dan Smal. Qua ervaring doen ze ook niet voor elkaar onder, allebei geen ervaring op het hoogste niveau.
    Dat is een nobrainer. Smal heeft niks in te brengen tegen berghuis. Oosterwolde is sneller sterker en iets slimmer in de duels. Alle kwaliteiten heb je nodig op berghuis ban scoren af te houden.
  • 19 Sep 2020 om 18:27
    Als iedereen in vorm is dan is er absoluut iets mogelijk morgen. Ben benieuwd of Oosterwolde morgen start of Smal. Ik zou voor de eerste kiezen, hij is verdedigend beter dan Smal. Qua ervaring doen ze ook niet voor elkaar onder, allebei geen ervaring op het hoogste niveau.
  • 19 Sep 2020 om 17:42
    Wat belangrijk is dat bij balverlies de op papier links en rechts buiten hun mannetje niet laten lopen. Dan kom je als middenvelder en achterhoede spelers in een overmacht te staan. Fctwente kan zeker een goed resultaat halen in de kuip maar ze moeten we durven voetballen en gebruik maken van de snelheid in de ploeg
  • 19 Sep 2020 om 17:13
    3-1 sorry dat ik het zeg.
  • 19 Sep 2020 om 16:46
    • Quote van 19 Sep 2020 om 14:05
      Ik vind dat geen stunt hoor, Feyenoord is geeoon een subtopper niet meer niet minder, en op goede dagen Kunnen we gewoon van dit soort ploegen winnen.
    Normaal in een volle kuip.....
  • 19 Sep 2020 om 14:05
    Ik vind dat geen stunt hoor, Feyenoord is geeoon een subtopper niet meer niet minder, en op goede dagen Kunnen we gewoon van dit soort ploegen winnen.
  • 19 Sep 2020 om 14:05
    Ik vind dat geen stunt hoor, Feyenoord is geeoon een subtopper niet meer niet minder, en op goede dagen Kunnen we gewoon van dit soort ploegen winnen.
  • 19 Sep 2020 om 13:13
    • Quote van 19 Sep 2020 om 12:33
      Ik denk dat twente gaat stunten. Toto zet ik op 1-2 :)
    Dat denk ik ook.
  • 19 Sep 2020 om 12:45
    Ik zet ook in op twente, oosterwolde laat berghuis er niet langs, ebuehi stopt linssen. We hebben een snelle aanval. Winst moet erin zitten! 1-3!
  • 19 Sep 2020 om 12:33
    Ik denk dat twente gaat stunten. Toto zet ik op 1-2 :)
  • 19 Sep 2020 om 12:30
    • Quote van 19 Sep 2020 om 11:21
      Ik kijk naar wat ik zie en dan heeft Feyenoord niet echt hele bijzondere spelers Berghuis en Haps hebben speciale kwaliteiten de rest is zeker niet beter dan wat er bij ons loopt. Weet alleen niet of onze ploeg elke week de zelfde energie in een wedstrijd kan leggen als tegen Fortuna, maar anders vind ik een punt het minimale morgen!
    Je hebt gelijk, maar kijk eens hoe advocaat met 010 heeft gepresteerd. Die hebben bijna niks verloren..
  • 19 Sep 2020 om 12:02
    • Quote van 19 Sep 2020 om 11:21
      Ik kijk naar wat ik zie en dan heeft Feyenoord niet echt hele bijzondere spelers Berghuis en Haps hebben speciale kwaliteiten de rest is zeker niet beter dan wat er bij ons loopt. Weet alleen niet of onze ploeg elke week de zelfde energie in een wedstrijd kan leggen als tegen Fortuna, maar anders vind ik een punt het minimale morgen!
    Haps is ook niet super bijzonder 1 tackelen en hij ligt er weer een maand uit. Malacia vind ik niet onder doen van haps. Als ze dezelfde hoeveelheid energie in de wedstrijd stoppen als tegen fortuna kun je hem daar ook winnen. Maar alles valt en staat met berghuis. Als je hem kunt afstappen creëer een feyenoord die amper kansen krijgt. Dan zorgen dat je vroeg scoort en dan komen de egootjes daar naar boven krijg je meer afstand schoten en dondert dat team uit elkaar. Frustratie neemt dan de overhand. Dat moet je willen want dan krijg je meer ruimte en kun je daar ook "gewoon" winnen. Off topic: heeft iemand zich ook dood gelachen gisteren toen Utrecht gelijk speelde vvv? De grootste kansen waren zelfs veelal voor vvv. Elia liep lekker gefrustreerd over het veld. Heerlijk om naar te kijken en de koning heb ik het wel gegund. Wel een beetje mazzel gehad af en toe. Maar dat heb je ook nodig soms.
  • 19 Sep 2020 om 11:21
    Ik kijk naar wat ik zie en dan heeft Feyenoord niet echt hele bijzondere spelers Berghuis en Haps hebben speciale kwaliteiten de rest is zeker niet beter dan wat er bij ons loopt. Weet alleen niet of onze ploeg elke week de zelfde energie in een wedstrijd kan leggen als tegen Fortuna, maar anders vind ik een punt het minimale morgen!
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›