VAR-optreden bekritiseerd: ''Dat zag je bij die goal van FC Twente''

22
VAR-optreden bekritiseerd: ''Dat zag je bij die goal van FC Twente''

Kenneth Perez is niet te spreken over de optredens van de VAR dit weekend. De analist van FOX Sports zag hoe bij Ajax een doelpunt werd afgekeurd door de VAR en ook bij FC Twente tegen Feyenoord was er een hoofdrol voor de videoscheidsrechter.

"Betutteling, dat is een beetje wat de VAR is geworden", begint Perez na afloop op FOX Sports. "Je moet ingrijpen als het echt duidelijk is. Bij élk duel en élk doelpunt kun je wel iets vinden waarvan je misschien kan zeggen: mwah, dat is misschien toch wel een overtreding."

Ook in Rotterdam was de VAR in de hoofdrol. "Dat zag je bij Berghuis vandaag ook, bij die goal van FC Twente. Je kan iemand hebben die zegt: hij zit een beetje aan hem, dus keur die goal maar af. De VAR, blijf alsjeblieft ook een beetje weg. Dit gebeurt in elke wedstrijd en je wordt er helemaal lijp van."

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Sep 2020 om 11:49
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:34
      Eigenlijk zou de coach/aanvoerder van elk team 3 of 4 keer per wedstrijd de var in mogen schakelen. Penaltymoment of rode kaart etc. Dan hebben de teams dat zelf in de hand, en kan de scheids de rest van de wedstrijd ‘gewoon’ fluiten. Als de teams het niet aangeven hoeft de VAR zich dan niet overal mee te bemoeien... ideetje?
    Hoe moeten ze dan een ajax of feijenoord meer voordeel geven?
  • 21 Sep 2020 om 11:47
    • Quote van 20 Sep 2020 om 23:05
      Wordt tijd voor een brief naar de KNVB. Dit begint echt belachelijk te worden. De VAR had gewoon sinds de wedstrijd AZ-PEC, absoluut de overtreding van Geertruida in beeld moeten hebben. Maar advocaat heeft blijkbaar een lijntje naar de VAR. Wel kijken of ze Feyenoord nog kunnen redden door een zogenaamde overtreding op Berghuis 6 passes voor dat Twente een doelpunt maakt. Ronduit absurd. En dan kijken ze naar een bijna standaard hinder actie die 100 keer per wedstrijd voorkomt. En niemand die kijkt naar in de nek en rug springende/klimmende Feyenoord verdedigers . Echt lachwekkend.
    Standaard, VAR is er als extra bescherming voor dat tuig uit het westen.
    Corrupter dan dit wordt het niet.
  • 21 Sep 2020 om 10:25
    • Quote van 20 Sep 2020 om 23:05
      Wordt tijd voor een brief naar de KNVB. Dit begint echt belachelijk te worden. De VAR had gewoon sinds de wedstrijd AZ-PEC, absoluut de overtreding van Geertruida in beeld moeten hebben. Maar advocaat heeft blijkbaar een lijntje naar de VAR. Wel kijken of ze Feyenoord nog kunnen redden door een zogenaamde overtreding op Berghuis 6 passes voor dat Twente een doelpunt maakt. Ronduit absurd. En dan kijken ze naar een bijna standaard hinder actie die 100 keer per wedstrijd voorkomt. En niemand die kijkt naar in de nek en rug springende/klimmende Feyenoord verdedigers . Echt lachwekkend.
    Misschien een mail naar VI.....is een leuk onderwerp voor ze.
  • 21 Sep 2020 om 08:47
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:08
      Nou, bij Feyenoord bedenken ze werkelijk alles, waarom iets tegen hen niet juist is. En ook andersom, de meest absurde overtredingen van Feyenoord in de Kuip blijven onbestraft. Hoe vaak is het niet Feyenoord zelf dat ze door geniepige overredingen voordeel pakken. Geertruida moet rood hebben, zie er niets van terug in de analyses bij FOX en de NOS. Grensrechters die onnodig veel te laat vlaggen. Feyenoord die een inworp mag nemen wel 25 meter verder dan waar de bal uit is gegaan, scheidsrechter die het gewoon laat gebeuren. In de Kuip worden geren faire wedstrijden gespeeld!!!!!
    Die 25 meter bij de ingooi klopt, dat was één keer die andere keren waren rond de 15 meter en dat bleef maar doorgaan.
  • 21 Sep 2020 om 07:51
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:49
      Net nog even de samenvatting gezien en de laatste kansen van Feyenoord. Twee keer als gevolg van een uittap van Drommel waarbij Feyenoord weer de bal veroverd na bikkelhard inkomen en op de rug springen van Twente spelers. Echt schandalig duidelijk overtredingen. Ook 6 minuten bijtellen. Heel verdacht voor mij die van Boekel. Ban Gerrtruida geen overtreding die die met rood bestraft had moeten worden is ook al zo bijzonder!!!
    Ach ja samenvattingen, ik herinner me de 6-1 nog in 1988. Later de samenvatting gekeken en het was net of we met heel veel geluk hadden gewonnen terwijl Feyenoord helemaal zoek was gespeeld. Het is maar net wat ze er van maken.
  • 20 Sep 2020 om 23:05
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:19
      De VAR. Af en toe best lachwekkend. Wel kijken naar de beelden van twee vermeende handsballen waarbij de beide spelers op nog geen 20 centimeter staan, maar niet kijken naar die situatie waarbij een rode kaart getrokken had moeten worden. Klasse justitie.
    Wordt tijd voor een brief naar de KNVB. Dit begint echt belachelijk te worden. De VAR had gewoon sinds de wedstrijd AZ-PEC, absoluut de overtreding van Geertruida in beeld moeten hebben. Maar advocaat heeft blijkbaar een lijntje naar de VAR. Wel kijken of ze Feyenoord nog kunnen redden door een zogenaamde overtreding op Berghuis 6 passes voor dat Twente een doelpunt maakt. Ronduit absurd. En dan kijken ze naar een bijna standaard hinder actie die 100 keer per wedstrijd voorkomt. En niemand die kijkt naar in de nek en rug springende/klimmende Feyenoord verdedigers . Echt lachwekkend.
  • 20 Sep 2020 om 21:47
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:35
      Vond jij de overtreding van Geertruida dan geen rood? Daar had de var moeten ingrijpen. Het stond toen nog 0-1. Diezelfde Geertruida versiert later de penalty.
    Met tien man had Feyenoord geen backs meer op laten komen.
  • 20 Sep 2020 om 21:21
    • Quote van 20 Sep 2020 om 21:03
      Geen woord over de overtreding die rood had moeten zijn. Ik denk er het mijne van.
    Niet eens in beeld geweest, tijdens de samenvatting
  • 20 Sep 2020 om 21:03
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:49
      Net nog even de samenvatting gezien en de laatste kansen van Feyenoord. Twee keer als gevolg van een uittap van Drommel waarbij Feyenoord weer de bal veroverd na bikkelhard inkomen en op de rug springen van Twente spelers. Echt schandalig duidelijk overtredingen. Ook 6 minuten bijtellen. Heel verdacht voor mij die van Boekel. Ban Gerrtruida geen overtreding die die met rood bestraft had moeten worden is ook al zo bijzonder!!!
    Geen woord over de overtreding die rood had moeten zijn. Ik denk er het mijne van.
  • 20 Sep 2020 om 21:00
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:49
      Geen 100% rode kaart dus laten gaan. Volgens mij kunnen ze het beste die tv weghalen langs het veld. Als je daar naartoe geroepen wordt moet het namelijk een twijfelgeval zijn en dan moet je die hele var niet inzetten. Dat ding moet je gebruiken voor buitenspel en gemene trappen die een scheidsrechter mist bijvoorbeeld
    Volgens mij was de trap van Geertruida opzettelijk en dit was duidelijk een rode kaart. Geen enkele andere uitleg mogelijk.
  • 20 Sep 2020 om 20:49
    Net nog even de samenvatting gezien en de laatste kansen van Feyenoord. Twee keer als gevolg van een uittap van Drommel waarbij Feyenoord weer de bal veroverd na bikkelhard inkomen en op de rug springen van Twente spelers. Echt schandalig duidelijk overtredingen. Ook 6 minuten bijtellen. Heel verdacht voor mij die van Boekel. Ban Gerrtruida geen overtreding die die met rood bestraft had moeten worden is ook al zo bijzonder!!!
  • 20 Sep 2020 om 20:49
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:35
      Vond jij de overtreding van Geertruida dan geen rood? Daar had de var moeten ingrijpen. Het stond toen nog 0-1. Diezelfde Geertruida versiert later de penalty.
    Geen 100% rode kaart dus laten gaan. Volgens mij kunnen ze het beste die tv weghalen langs het veld. Als je daar naartoe geroepen wordt moet het namelijk een twijfelgeval zijn en dan moet je die hele var niet inzetten. Dat ding moet je gebruiken voor buitenspel en gemene trappen die een scheidsrechter mist bijvoorbeeld
  • 20 Sep 2020 om 20:40
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:35
      Vond jij de overtreding van Geertruida dan geen rood? Daar had de var moeten ingrijpen. Het stond toen nog 0-1. Diezelfde Geertruida versiert later de penalty.
    En de nos laat het moment niet eens zien in de samenvatting. Belachelijk
  • 20 Sep 2020 om 20:35
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:01
      Higler was een goede var. Gewoon laten gaan bij twijfel
    Vond jij de overtreding van Geertruida dan geen rood? Daar had de var moeten ingrijpen. Het stond toen nog 0-1. Diezelfde Geertruida versiert later de penalty.
  • 20 Sep 2020 om 20:34
    Eigenlijk zou de coach/aanvoerder van elk team 3 of 4 keer per wedstrijd de var in mogen schakelen. Penaltymoment of rode kaart etc. Dan hebben de teams dat zelf in de hand, en kan de scheids de rest van de wedstrijd ‘gewoon’ fluiten. Als de teams het niet aangeven hoeft de VAR zich dan niet overal mee te bemoeien... ideetje?
  • 20 Sep 2020 om 20:19
    De VAR. Af en toe best lachwekkend. Wel kijken naar de beelden van twee vermeende handsballen waarbij de beide spelers op nog geen 20 centimeter staan, maar niet kijken naar die situatie waarbij een rode kaart getrokken had moeten worden. Klasse justitie.
  • 20 Sep 2020 om 20:12
    Vorig jaar had jij er met paars afgemoeten
  • 20 Sep 2020 om 20:08
    Nou, bij Feyenoord bedenken ze werkelijk alles, waarom iets tegen hen niet juist is. En ook andersom, de meest absurde overtredingen van Feyenoord in de Kuip blijven onbestraft. Hoe vaak is het niet Feyenoord zelf dat ze door geniepige overredingen voordeel pakken. Geertruida moet rood hebben, zie er niets van terug in de analyses bij FOX en de NOS. Grensrechters die onnodig veel te laat vlaggen. Feyenoord die een inworp mag nemen wel 25 meter verder dan waar de bal uit is gegaan, scheidsrechter die het gewoon laat gebeuren. In de Kuip worden geren faire wedstrijden gespeeld!!!!!
  • 20 Sep 2020 om 20:06
    De var had misschien wel moeten kijken naar de sliding van Julio. Als je de beelden in slomo terugkijkt en foto's kijkt van dat moment zie je dat hij zijn benen intrekt en dat het op eerste gezicht er veel erger uitziet eigenlijk
  • 20 Sep 2020 om 20:03
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:56
      Betutteling....het juiste woord voor deze tijd!
    Eerder indoctrinatie.
  • 20 Sep 2020 om 20:01
    Higler was een goede var. Gewoon laten gaan bij twijfel
  • 20 Sep 2020 om 19:56
    Betutteling....het juiste woord voor deze tijd!
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›