Vraagtekens bij Ten Voorde: ''Daar is wel corona uitgebroken''

12
Vraagtekens bij Ten Voorde: ''Daar is wel corona uitgebroken''

FC Twente-watcher Leon ten Voorde mocht vrijdag weer eens aanwezig zijn bij de training van FC Twente. De journalist moest verplicht een mondkapje dragen om zo eventuele verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

"Ik moest vandaag voor het eerst een mondkapje dragen. Ik kan me wel voorstellen dat als je als journalist veel bij een club komt, je ook getest moet worden", zo begint Ten Voorde bij de Ballen Verstand.

Ten Voorde sluit niet uit dat er ook bij FC Twente besmettingen gaan zijn. "FC Twente zit in hetzelfde complex als de jeugdacademie. En daar is wel corona uitgebroken. Dus ja, het is wel een dun lijntje", zo vervolgt de journalist. "Want ik hoef niet per se in die bubbel."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Oct 2020 om 16:40
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:37
      Het is toch bizar dat deze draconische maatregelen nodig zijn, waarvan het effect op het virus nihil is. Daarnaast is het toch duidelijk dat de maatregelen indirect veel grotere gevolgen hebben voor onze samenleving dan het virus zelf. Denk aan de verschillende branches en ondernemers die er kapot aan gaan en hun levenswerk in rook op zien gaan. Denk ook aan de psychologische gevolgen bij mensen die thuis opgesloten zitten. Het is toch bizar dat een virus, met een mortaliteitscijfer van gemiddeld rond de 0,13% (wat in de range van een goede griepgolf ligt (bron WHO)) er voor moet zorgen dat de samenleving zo ontwricht wordt. Daarnaast lijkt de journalistiek in Nederland ook uitgestorven, men stelt amper kritische vragen m.b.t. het beleid. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom we in 2016 en 2018 tijdens de griepgolf amper iets hebben gehoord over volle ic's en het nu elke dag alleen maar daarover gaat? Ik blijf het onwerkelijk vinden in welke situatie we nu zitten. Leef en laat leven zou ik zeggen, net als met de griep. Risicogroepen zouden hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en ik ben er dan ook voor om doeltreffend maatregelen te nemen, die deze mensen in bescherming nemen. Het kan niet zo zijn dat de huidige maatregelen een hele samenleving ontwrichten, waarvan de indirecte gevolgen straks en nu al zoveel groter zijn dan het virus zelf. Er lijkt ook amper toekomst perspectief gegeven te worden. Uiteindelijk gaat het leven gewoon door, ook met de griep en andere virussen.
    Volledig mee eens!!!!
  • 17 Oct 2020 om 13:39
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:09
      Leon, blijf lekker thuis.....
    Een ophok plicht voor dit soort journalisten ?
  • 17 Oct 2020 om 10:32
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:43
      Ik hoop dat dit allemaal gebeurd voor 1 groot positief doel. De ecologie op de planeet herstellen.
    We blijven met zijn allen net zo lang in quarantaine tot dat ? Dat schaap bij de shoarma boer weer vacht heeft dan ist pas Safeeeee
  • 17 Oct 2020 om 09:44
    • Quote van 17 Oct 2020 om 08:21
      Weet je waarom je toen niets hoordebover volle ic’s? Dat lagen ze niet. Mortaliteit vergelijken met griep is onzin. Want je vergelijkt de mortaliliteit van een zielte waarbij geen beperkingen werden opgelegd aan de verdpreiding. Aan 1 waarbij je wel verdpreiding beperkt, waardoor cojfer lager is dan wanneer virusvde vrije loop kreeg. Denk dat grootste oplossing van het probleem gevonden wordt wanneer mensen zoch gewoon houden aan maatregelen en het denkeerk over laten aan mensen met verstand van zaken
    Zelfs met die beperkingen was er in april een wekelijkse oversterfte van ongeveer 2000 personen. Hoeveel zou dat geweest zijn zonder lockdown en hoe lang had die situatie dan voortgeduurd?
  • 17 Oct 2020 om 08:26
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:37
      Het is toch bizar dat deze draconische maatregelen nodig zijn, waarvan het effect op het virus nihil is. Daarnaast is het toch duidelijk dat de maatregelen indirect veel grotere gevolgen hebben voor onze samenleving dan het virus zelf. Denk aan de verschillende branches en ondernemers die er kapot aan gaan en hun levenswerk in rook op zien gaan. Denk ook aan de psychologische gevolgen bij mensen die thuis opgesloten zitten. Het is toch bizar dat een virus, met een mortaliteitscijfer van gemiddeld rond de 0,13% (wat in de range van een goede griepgolf ligt (bron WHO)) er voor moet zorgen dat de samenleving zo ontwricht wordt. Daarnaast lijkt de journalistiek in Nederland ook uitgestorven, men stelt amper kritische vragen m.b.t. het beleid. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom we in 2016 en 2018 tijdens de griepgolf amper iets hebben gehoord over volle ic's en het nu elke dag alleen maar daarover gaat? Ik blijf het onwerkelijk vinden in welke situatie we nu zitten. Leef en laat leven zou ik zeggen, net als met de griep. Risicogroepen zouden hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en ik ben er dan ook voor om doeltreffend maatregelen te nemen, die deze mensen in bescherming nemen. Het kan niet zo zijn dat de huidige maatregelen een hele samenleving ontwrichten, waarvan de indirecte gevolgen straks en nu al zoveel groter zijn dan het virus zelf. Er lijkt ook amper toekomst perspectief gegeven te worden. Uiteindelijk gaat het leven gewoon door, ook met de griep en andere virussen.
    Willem Enge(l) zit nu ook op ons forum?
  • 17 Oct 2020 om 08:21
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:37
      Het is toch bizar dat deze draconische maatregelen nodig zijn, waarvan het effect op het virus nihil is. Daarnaast is het toch duidelijk dat de maatregelen indirect veel grotere gevolgen hebben voor onze samenleving dan het virus zelf. Denk aan de verschillende branches en ondernemers die er kapot aan gaan en hun levenswerk in rook op zien gaan. Denk ook aan de psychologische gevolgen bij mensen die thuis opgesloten zitten. Het is toch bizar dat een virus, met een mortaliteitscijfer van gemiddeld rond de 0,13% (wat in de range van een goede griepgolf ligt (bron WHO)) er voor moet zorgen dat de samenleving zo ontwricht wordt. Daarnaast lijkt de journalistiek in Nederland ook uitgestorven, men stelt amper kritische vragen m.b.t. het beleid. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom we in 2016 en 2018 tijdens de griepgolf amper iets hebben gehoord over volle ic's en het nu elke dag alleen maar daarover gaat? Ik blijf het onwerkelijk vinden in welke situatie we nu zitten. Leef en laat leven zou ik zeggen, net als met de griep. Risicogroepen zouden hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en ik ben er dan ook voor om doeltreffend maatregelen te nemen, die deze mensen in bescherming nemen. Het kan niet zo zijn dat de huidige maatregelen een hele samenleving ontwrichten, waarvan de indirecte gevolgen straks en nu al zoveel groter zijn dan het virus zelf. Er lijkt ook amper toekomst perspectief gegeven te worden. Uiteindelijk gaat het leven gewoon door, ook met de griep en andere virussen.
    Weet je waarom je toen niets hoordebover volle ic’s? Dat lagen ze niet. Mortaliteit vergelijken met griep is onzin. Want je vergelijkt de mortaliliteit van een zielte waarbij geen beperkingen werden opgelegd aan de verdpreiding. Aan 1 waarbij je wel verdpreiding beperkt, waardoor cojfer lager is dan wanneer virusvde vrije loop kreeg. Denk dat grootste oplossing van het probleem gevonden wordt wanneer mensen zoch gewoon houden aan maatregelen en het denkeerk over laten aan mensen met verstand van zaken
  • 17 Oct 2020 om 00:43
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:37
      Het is toch bizar dat deze draconische maatregelen nodig zijn, waarvan het effect op het virus nihil is. Daarnaast is het toch duidelijk dat de maatregelen indirect veel grotere gevolgen hebben voor onze samenleving dan het virus zelf. Denk aan de verschillende branches en ondernemers die er kapot aan gaan en hun levenswerk in rook op zien gaan. Denk ook aan de psychologische gevolgen bij mensen die thuis opgesloten zitten. Het is toch bizar dat een virus, met een mortaliteitscijfer van gemiddeld rond de 0,13% (wat in de range van een goede griepgolf ligt (bron WHO)) er voor moet zorgen dat de samenleving zo ontwricht wordt. Daarnaast lijkt de journalistiek in Nederland ook uitgestorven, men stelt amper kritische vragen m.b.t. het beleid. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom we in 2016 en 2018 tijdens de griepgolf amper iets hebben gehoord over volle ic's en het nu elke dag alleen maar daarover gaat? Ik blijf het onwerkelijk vinden in welke situatie we nu zitten. Leef en laat leven zou ik zeggen, net als met de griep. Risicogroepen zouden hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en ik ben er dan ook voor om doeltreffend maatregelen te nemen, die deze mensen in bescherming nemen. Het kan niet zo zijn dat de huidige maatregelen een hele samenleving ontwrichten, waarvan de indirecte gevolgen straks en nu al zoveel groter zijn dan het virus zelf. Er lijkt ook amper toekomst perspectief gegeven te worden. Uiteindelijk gaat het leven gewoon door, ook met de griep en andere virussen.
    Ik hoop dat dit allemaal gebeurd voor 1 groot positief doel. De ecologie op de planeet herstellen.
  • 17 Oct 2020 om 00:37
    Het is toch bizar dat deze draconische maatregelen nodig zijn, waarvan het effect op het virus nihil is. Daarnaast is het toch duidelijk dat de maatregelen indirect veel grotere gevolgen hebben voor onze samenleving dan het virus zelf. Denk aan de verschillende branches en ondernemers die er kapot aan gaan en hun levenswerk in rook op zien gaan. Denk ook aan de psychologische gevolgen bij mensen die thuis opgesloten zitten. Het is toch bizar dat een virus, met een mortaliteitscijfer van gemiddeld rond de 0,13% (wat in de range van een goede griepgolf ligt (bron WHO)) er voor moet zorgen dat de samenleving zo ontwricht wordt. Daarnaast lijkt de journalistiek in Nederland ook uitgestorven, men stelt amper kritische vragen m.b.t. het beleid. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom we in 2016 en 2018 tijdens de griepgolf amper iets hebben gehoord over volle ic's en het nu elke dag alleen maar daarover gaat? Ik blijf het onwerkelijk vinden in welke situatie we nu zitten. Leef en laat leven zou ik zeggen, net als met de griep. Risicogroepen zouden hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en ik ben er dan ook voor om doeltreffend maatregelen te nemen, die deze mensen in bescherming nemen. Het kan niet zo zijn dat de huidige maatregelen een hele samenleving ontwrichten, waarvan de indirecte gevolgen straks en nu al zoveel groter zijn dan het virus zelf. Er lijkt ook amper toekomst perspectief gegeven te worden. Uiteindelijk gaat het leven gewoon door, ook met de griep en andere virussen.
  • 17 Oct 2020 om 00:31
    • Quote van 16 Oct 2020 om 23:25
      Als het aan mij ligt blijft de hele media thuis totdat er een vaccin is... belachelijk dat er geen kritische vragen worden gesteld na persconferenties en aan virologen. De media was al een drama, nu is het pas echt tot een dieptepunt gedaald.
    Welke kritische vragen dan?

    Bedenk er eens 2 aub
  • 16 Oct 2020 om 23:33
    • Quote van 16 Oct 2020 om 23:25
      Als het aan mij ligt blijft de hele media thuis totdat er een vaccin is... belachelijk dat er geen kritische vragen worden gesteld na persconferenties en aan virologen. De media was al een drama, nu is het pas echt tot een dieptepunt gedaald.
    Idd, maar een vaccin vertrouw ik persoonlijk helemaal niet op!!
  • 16 Oct 2020 om 23:25
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:09
      Leon, blijf lekker thuis.....
    Als het aan mij ligt blijft de hele media thuis totdat er een vaccin is... belachelijk dat er geen kritische vragen worden gesteld na persconferenties en aan virologen. De media was al een drama, nu is het pas echt tot een dieptepunt gedaald.
  • 16 Oct 2020 om 22:09
    Leon, blijf lekker thuis.....
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›