Driessen is duidelijk: ''Die 'corona-bubbel' is één grote fabel''

27
Driessen is duidelijk: ''Die 'corona-bubbel' is één grote fabel''

De Eredivisie en Eerste Divisie zijn de enige competities die in deze tijden van corona nog door mogen gaan. Ook daar zijn er echter al veel clubs die besmettingen hebben gehad.

Valentijn Driessen vermoedt dat de clubs de voorgeschreven protocollen niet volledig hanteren.  "Iedereen licht er de hand geweldig mee. Tijdens een wedstrijd zal niemand dat doen, tijdens de trainingen ook niet, en in de kleedkamer ook niet", begint de chef voetbal van De Telegraaf. "Hoewel ik daar ook al wel verhalen over hoor, dat iedereen gewoon bovenop elkaar zit in de kleedkamer."

"Maar als je echt een streng protocol hebt en naleeft, zouden er geen besmettingen plaats moeten vinden. Dat hebben we ook gezien in Duitsland, bij het afwerken van de Bundesliga vorig seizoen. In Engeland hetzelfde", geeft hij aan. "Maar wat gebeurt er op het moment dat spelers de auto instappen, ze gaan naar huis en daar komt de hele familie, vrienden. Dat is nauwelijks te controleren. Die 'corona-bubbel' is één grote fabel."

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Oct 2020 om 13:13
    Is er al een vaccin?
    China, Rusland, Amerika?
    Of is Europa ook eens de eerste, of blijven die afwachten totdat de bom valt.
  • 19 Oct 2020 om 13:07
    • Quote van 19 Oct 2020 om 12:46
      Dan ben jij toch ook van mening dat dat verkeerd is? Ik wist dat niet maar dan is dat ook verkeerd.
    Nee, ik vind dat niet verkeerd. Om de hele eenvoudige reden dat je als land lid bent van de NAVO. Nederland had bv noord Duitsland als verdedigings vlak tegen de Russen (in de tijd van de koude oorlog). Velen gingen vrijwillig naar een van de kazernes daar. Ik had geen moeite met de uitzendingen en ben ook van mening dat als het nodig is je op je personeel moet kunnen vertrouwen. Trekken we die even naar de sport dan vind ik het niet eens een gek idee als je er op die manier voor zorgt dat clubs kunnen blijven bestaan (al zul je het in het voetbal anders form moeten geven maar daar is wel iets op te bedenken. Helemaal als je kijkt naar het salaris mag je daar wel iets voor verwachten.
  • 19 Oct 2020 om 12:46
    • Quote van 19 Oct 2020 om 12:26
      Ik hoef naar jou niets te onderbouwen, jij bent immers te lui om dingen zelf uit te zoeken. Maar mijn 1e uitzending naar Irak in 90 gaf bij veel beroeps voor onbepaalde tijd onrust. Er stond nergens iets in hun contract over uitzending. Velen hadden getekend voor de verdediging van NL en niet om naar Irak, Bosnië of Afghanistan te worden uitgezonden. Dus waar teken je dan voor.
    Dan ben jij toch ook van mening dat dat verkeerd is? Ik wist dat niet maar dan is dat ook verkeerd.
  • 19 Oct 2020 om 12:26
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:48
      Jij bent natuurlijk alwetend. Daarom kun jij altijd alles ook zo goed onderbouwen.
    Ik hoef naar jou niets te onderbouwen, jij bent immers te lui om dingen zelf uit te zoeken. Maar mijn 1e uitzending naar Irak in 90 gaf bij veel beroeps voor onbepaalde tijd onrust. Er stond nergens iets in hun contract over uitzending. Velen hadden getekend voor de verdediging van NL en niet om naar Irak, Bosnië of Afghanistan te worden uitgezonden. Dus waar teken je dan voor.
  • 19 Oct 2020 om 11:48
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:35
      Dat zou kunnen, tijdens een normaal seizoen in de NBA zijn ze ook niet thuis. Spelen 3 a 4 wedstrijden in een week in de EC of WC. Maar jij hebt het wederom over iets waar je helemaal niets van af weet. Zowel NBA als defensie.
    Jij bent natuurlijk alwetend. Daarom kun jij altijd alles ook zo goed onderbouwen.
  • 19 Oct 2020 om 11:48
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:37
      Nee gewoon de keuze maken niet mee te doen, en die keuze wordt gerespecteerd. Gewoon bekend gemaakt door door de NBA. Keuze ligt bij de spelers.
    Oke dan prima
  • 19 Oct 2020 om 11:37
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:26
      Daar hebben ze zeker niet voor gekozen. Wat moesten ze doen dan? Hun carriere opzeggen?
    Nee gewoon de keuze maken niet mee te doen, en die keuze wordt gerespecteerd. Gewoon bekend gemaakt door door de NBA. Keuze ligt bij de spelers.
  • 19 Oct 2020 om 11:35
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:26
      Daar hebben ze zeker niet voor gekozen. Wat moesten ze doen dan? Hun carriere opzeggen?
    Dat zou kunnen, tijdens een normaal seizoen in de NBA zijn ze ook niet thuis. Spelen 3 a 4 wedstrijden in een week in de EC of WC. Maar jij hebt het wederom over iets waar je helemaal niets van af weet. Zowel NBA als defensie.
  • 19 Oct 2020 om 11:31
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:23
      Heb je gisteren Lubach op zondag gezien? Ik moest gelijk denken aan een aantal mensen op dit forum:-)
    Zeker gezien. Op veel punten de spijker vol op de kop. Iedereen die zegt gedegen onderzoek te doen tegen Corona/maatregelen/hoax raad ik aan dit stuk te bekijken. Misschien openen ze dan de ogen. Ze kijken namelijk niet verder dan de rest, maar kijken alleen naar hetgeen ze willen zien of voorgeschoteld krijgen.
  • 19 Oct 2020 om 11:26
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:15
      Die NBA spelers ook. Ontzettend dom argument trouwens.
    Daar hebben ze zeker niet voor gekozen. Wat moesten ze doen dan? Hun carriere opzeggen?
  • 19 Oct 2020 om 11:23
    • Quote van 19 Oct 2020 om 10:21
      Klopt, ik zeg ook niet dat het vaccin nooit hier gebruikt zal worden. Maar vooralsnog niet omdat het niet volgens onze regeltjes getest is. Kan zijn dat dat alsnog gaat gebeuren. Maar ik kan mij er wel in vinden dat ze niet zomaar een vaccin uit China gaan gebruiken zonder dat goed te onderzoeken. En op dit moment zien ze meer in een aantal andere vaccins die al wel op de Europese manier getest of ontwikkeld worden.
    Heb je gisteren Lubach op zondag gezien? Ik moest gelijk denken aan een aantal mensen op dit forum:-)
  • 19 Oct 2020 om 11:15
    • Quote van 19 Oct 2020 om 10:21
      Klopt, ik zeg ook niet dat het vaccin nooit hier gebruikt zal worden. Maar vooralsnog niet omdat het niet volgens onze regeltjes getest is. Kan zijn dat dat alsnog gaat gebeuren. Maar ik kan mij er wel in vinden dat ze niet zomaar een vaccin uit China gaan gebruiken zonder dat goed te onderzoeken. En op dit moment zien ze meer in een aantal andere vaccins die al wel op de Europese manier getest of ontwikkeld worden.
    Helemaal mee eens.
  • 19 Oct 2020 om 11:15
    • Quote van 19 Oct 2020 om 11:04
      Maar die kiezen er zelf voor.
    Die NBA spelers ook. Ontzettend dom argument trouwens.
  • 19 Oct 2020 om 11:04
    • Quote van 19 Oct 2020 om 10:20
      Wat is er onmenselijk aan dan ? Normaal gedurende het seizoen zijn die gasten ook al niet vaak thuis. Kijk maar eens naar het speelschema. Ze hebben nu binnen 3 maand het hele schema afgewerkt. Een militair op uitzending is langer van huis met veel minder luxe
    Maar die kiezen er zelf voor.
  • 19 Oct 2020 om 10:21
    • Quote van 19 Oct 2020 om 10:16
      Ze (China) schijnen wel alle info te delen en ook beschikbaar te maken voor de rest van de wereld. Ze hebben het over ruim 1 miljard vaccins per jaar. Hoe betrouwbaar de info is die ze delen kun je natuurlijk je vraagtekens bij setten.
    Klopt, ik zeg ook niet dat het vaccin nooit hier gebruikt zal worden. Maar vooralsnog niet omdat het niet volgens onze regeltjes getest is. Kan zijn dat dat alsnog gaat gebeuren. Maar ik kan mij er wel in vinden dat ze niet zomaar een vaccin uit China gaan gebruiken zonder dat goed te onderzoeken. En op dit moment zien ze meer in een aantal andere vaccins die al wel op de Europese manier getest of ontwikkeld worden.
  • 19 Oct 2020 om 10:20
    • Quote van 19 Oct 2020 om 09:47
      Onmenselijk
    Wat is er onmenselijk aan dan ? Normaal gedurende het seizoen zijn die gasten ook al niet vaak thuis. Kijk maar eens naar het speelschema. Ze hebben nu binnen 3 maand het hele schema afgewerkt. Een militair op uitzending is langer van huis met veel minder luxe
  • 19 Oct 2020 om 10:16
    • Quote van 19 Oct 2020 om 09:38
      Dat vaccin is helemaal niet in Novermber beschikbaar, en dat zegt ook nagenoeg niemand. Het is in November door de laatste testfase in China. Die niet de zelfde eisen en controles aanhouden zoals wij dat in Europa aanhouden, dus zolang de veiligheid hiervan niet op ons niveau is bewezen zal het hier inderdaad niet gebruikt gaan worden. Komt nog bij dat het beschikbaar zijn in China niet het zelfde is als het beschikbaar zijn voor de hele wereldbevolking.
    Ze (China) schijnen wel alle info te delen en ook beschikbaar te maken voor de rest van de wereld. Ze hebben het over ruim 1 miljard vaccins per jaar. Hoe betrouwbaar de info is die ze delen kun je natuurlijk je vraagtekens bij setten.
  • 19 Oct 2020 om 09:53
    https://images.app.goo.gl/z839AC1XVggxRyZD6
  • 19 Oct 2020 om 09:47
    • Quote van 18 Oct 2020 om 23:31
      De NBA heeft een heel seizoen gedraaid zonder besmettingen. Gewoon alle spelers in lockdown in disneyworld zonder contact met buite staanders of familie. Heeft erg goed gewerkt.
    Onmenselijk
  • 19 Oct 2020 om 09:38
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:43
      Er is in november een goed vaccins uit china beschikbaar, dat zeggen ook nederlandse onderzoekers! Als dan vervolgens nederland zegt,; nee bedankt, wij zijn in europa er zelf mee bezig, weet ik weer genoeg!
    Dat vaccin is helemaal niet in Novermber beschikbaar, en dat zegt ook nagenoeg niemand. Het is in November door de laatste testfase in China. Die niet de zelfde eisen en controles aanhouden zoals wij dat in Europa aanhouden, dus zolang de veiligheid hiervan niet op ons niveau is bewezen zal het hier inderdaad niet gebruikt gaan worden. Komt nog bij dat het beschikbaar zijn in China niet het zelfde is als het beschikbaar zijn voor de hele wereldbevolking.
  • 19 Oct 2020 om 07:28
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:43
      Er is in november een goed vaccins uit china beschikbaar, dat zeggen ook nederlandse onderzoekers! Als dan vervolgens nederland zegt,; nee bedankt, wij zijn in europa er zelf mee bezig, weet ik weer genoeg!
    Het is ook maar hoezeer je die Chinezen vertrouwd. Ik ben niet zn complot denker. Maar 2 vaccinaties test cases zijn stil gelegd vanwege onverklaarbare ziekte. Hier komt dat naar buiten. Daar sowieso niet. Ik zou daar nog niet zo snel mee in zee gaan. Mensen verdwijnen als ze zich uitspreken tege het regime daar dan worden een paar cijfers veranderen ook niet zo heel moeilijk meer denk je wel? Ik zou dol graag weer terug naar normaal gaan. Maar als mijn kinderen er doodziek van worden of zn onverklaarbare klachten krijgen dan wacht ik nog liever even.
  • 18 Oct 2020 om 23:31
    De NBA heeft een heel seizoen gedraaid zonder besmettingen. Gewoon alle spelers in lockdown in disneyworld zonder contact met buite staanders of familie. Heeft erg goed gewerkt.
  • 18 Oct 2020 om 23:29
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:43
      Er is in november een goed vaccins uit china beschikbaar, dat zeggen ook nederlandse onderzoekers! Als dan vervolgens nederland zegt,; nee bedankt, wij zijn in europa er zelf mee bezig, weet ik weer genoeg!
    Wat weet je dan?
  • 17 Oct 2020 om 19:23
    Het zijn net normale mensen he!
  • 17 Oct 2020 om 18:53
    Het is volstrekt onmogelijk om alles te controleren wat er achter de voordeur gebeurt. Het belangrijkste is de verantwoordelijkheid die mensen gaan nemen in deze moeilijke tijden. En of ze deze verantwoordelijkheid willen en kunnen gaan nemen. En mochten ze deze verantwoordelijkheid niet nemen is de vraag waarom niet.
  • 17 Oct 2020 om 18:44
    Sensatie journalist
  • 17 Oct 2020 om 18:43
    Er is in november een goed vaccins uit china beschikbaar, dat zeggen ook nederlandse onderzoekers! Als dan vervolgens nederland zegt,; nee bedankt, wij zijn in europa er zelf mee bezig, weet ik weer genoeg!
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›