Cerny dolblij door Jans: ''Dingen die hij zegt kloppen gewoon''

35
Cerny dolblij door Jans: ''Dingen die hij zegt kloppen gewoon''

Vaclav Cerny is helemaal op zijn plek bij FC Twente. De 22-jarige aanvaller kent met drie doelpunten en twee assists uit vijf wedstrijden een flitsende start van het seizoen en is gemotiveerd om die lijn door te zetten.

"Ik focus me volledig op FC Twente. Ik ben hier op mijn plek en wil hier slagen", zegt Cerny in een interview met Voetbalzone. De Tsjech kan het uitstekend vinden met trainer Ron Jans. "Ik heb heel veel gesprekken met hem. Dat waardeer ik heel erg. Dan leer je elkaar ook echt kennen. De dingen die hij zegt die kloppen gewoon. Dan neem je dat mee en ga je erover nadenken."

Mede door Ron Jans is Vaclav Cerny in Enschede weer helemaal opgeleefd. "Ik hou ervan als ik het vertrouwen van mensen om mij heen voel. Dat is iets wat ik nodig heb. Ik ga daar vrijer van voetballen. Het wordt dan allemaal makkelijker", lacht hij.

Cerny kreeg in zijn eerste maanden in Twente al snel door hoe het voetbal er leeft. "Alles hier is FC Twente. Dat merk ik als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen. Dan pak ik wat uit de schappen en wordt ik gevraagd over de wedstrijd. In elk gangpad krijg ik een klein complimentje. Soms ook van een oude vrouw, haha. Dan laat ze weten dat ze me volgt. Hoe mooi is dat?”

35 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Oct 2020 om 11:30
    • Quote van 20 Oct 2020 om 09:54
      klopt ,die vuile klotereclame wordt ik ook knetter dol van .Als je een addblocker toevoegt heeft het voor sommige sites (oa bild de ) het gevold dat je daar niet meer opkomt ! Lees graag op Bild vooral DUITS voetbal .Maar ik denk dat de beheerders van Twentefans er toch een oplossing voor kunnen vinden zoals bv gebeurd is met de sexspam een tijd geleden
    Laat die doekoemannen toch hun stacks innen.
  • 20 Oct 2020 om 10:40
    • Quote van 20 Oct 2020 om 10:17
      Utrecht heeft 750.000 euro betaald voor Cerny > bron: Transfermarkt.nl
    Dat kan twente ook niet betalen. Zelfs als drommel verkocht wordt. Dat geld is niet te besteden voor twente.
  • 20 Oct 2020 om 10:17
    • Quote van 20 Oct 2020 om 02:55
      Wat heeft Utrecht dan betaald voor Cerny?? Ook geen miljoenen hoor, en als Twente Drommel voor een top bedrag kan verkopen dan kan Twente Cerny wel overnemen hoor. Of hij moet gewoon zijn contract ontbinden via een of andere instantie, denk niet dat die jongen terug wil naar Utrecht.
    Utrecht heeft 750.000 euro betaald voor Cerny > bron: Transfermarkt.nl
  • 20 Oct 2020 om 09:55
    • Quote van 20 Oct 2020 om 09:54
      klopt ,die vuile klotereclame wordt ik ook knetter dol van .Als je een addblocker toevoegt heeft het voor sommige sites (oa bild de ) het gevold dat je daar niet meer opkomt ! Lees graag op Bild vooral DUITS voetbal .Maar ik denk dat de beheerders van Twentefans er toch een oplossing voor kunnen vinden zoals bv gebeurd is met de sexspam een tijd geleden
    Denk niet dat ze dit doen gezien ze hier de euro’s mee verdienen.. hoe meer reclame, hoe meer euro’s...
  • 20 Oct 2020 om 09:54
    • Quote van 20 Oct 2020 om 08:09
      OT: worden jullie niet helemaal leip van al die klote reclame op deze site? Kon net amper een artikel lezen
    Het word steeds erger, dus minder leuk idee.
  • 20 Oct 2020 om 09:54
    • Quote van 20 Oct 2020 om 08:09
      OT: worden jullie niet helemaal leip van al die klote reclame op deze site? Kon net amper een artikel lezen
    klopt ,die vuile klotereclame wordt ik ook knetter dol van .Als je een addblocker toevoegt heeft het voor sommige sites (oa bild de ) het gevold dat je daar niet meer opkomt ! Lees graag op Bild vooral DUITS voetbal .Maar ik denk dat de beheerders van Twentefans er toch een oplossing voor kunnen vinden zoals bv gebeurd is met de sexspam een tijd geleden
  • 20 Oct 2020 om 09:24
    • Quote van 20 Oct 2020 om 08:09
      OT: worden jullie niet helemaal leip van al die klote reclame op deze site? Kon net amper een artikel lezen
    Wat een agressie
  • 20 Oct 2020 om 08:22
    • Quote van 20 Oct 2020 om 08:14
      Precies, we hebben geen rooie cent dus alles boven 500k onhaalbaar voor ons. Mocht er een speler verkocht worden voor een paar miljoen dan gaat er eerst een smak geld naar schuldeisers.
    Ja en daarnaast... als Cerny het hele seizoen goed gaat spelen en stel wij verkopen drommel voor 5miljoen, gaat de vraagprijs van Cerny vanuit Utrecht naar alle waarschijnlijkheid ook weer lekker omhoog.
    Persoonlijk heb ik liever om eerst wat meer af te lossen en niet direct mee te willen doen om Europees voetbal. Hoe jammer dat ook is :)
  • 20 Oct 2020 om 08:14
    • Quote van 19 Oct 2020 om 21:12
      Waar ga je dat geld vandaan halen? Twente kan niet een meer dan half miljoen betalen voor een speler. Dan gaan ze echt geen 4 a 5 miljoen voor cerny neer leggen.
    Precies, we hebben geen rooie cent dus alles boven 500k onhaalbaar voor ons. Mocht er een speler verkocht worden voor een paar miljoen dan gaat er eerst een smak geld naar schuldeisers.
  • 20 Oct 2020 om 08:09
    OT: worden jullie niet helemaal leip van al die klote reclame op deze site? Kon net amper een artikel lezen
  • 20 Oct 2020 om 07:10
    • Quote van 19 Oct 2020 om 23:38
      Ja maar wij optie tot koop dus wij komen ten alle tijden voor ajax dit seizoen en bij optie tot koop word een x bedrag besproken dus tussen zo veel en zo veel dan moet ajax daar over heen
    Geen optie tot koop
  • 20 Oct 2020 om 02:55
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:52
      Cerny is niet te betalen voor ons.
    Wat heeft Utrecht dan betaald voor Cerny?? Ook geen miljoenen hoor, en als Twente Drommel voor een top bedrag kan verkopen dan kan Twente Cerny wel overnemen hoor. Of hij moet gewoon zijn contract ontbinden via een of andere instantie, denk niet dat die jongen terug wil naar Utrecht.
  • 20 Oct 2020 om 00:52
    • Quote van 20 Oct 2020 om 00:50
      El Khayati die 2 seizoenen geleden een van de beste aanvallende middenvelders van eredivisie was mag nu transfervrij vertrekken.
    Binnenhalen
  • 20 Oct 2020 om 00:50
    El Khayati die 2 seizoenen geleden een van de beste aanvallende middenvelders van eredivisie was mag nu transfervrij vertrekken.
  • 20 Oct 2020 om 00:31
    Dit is nu het grote nadeel van huur en dat niet alleen voor de club maar ook voor de speler. Een mooi voorbeeld was Andy van de meyde,helemaal opgebloeid bij Twente en moest weer terug naar Ajax . Hij ging met tranen in de ogen weg maar het kwam toch redelijk goed met Andy later. Je hebt gewoon met contracten te maken. Maar laten we dit jaar maar genieten van deze jongen en wat volgend seizoen gebeurd zien we dan wel.
  • 20 Oct 2020 om 00:00
    • Quote van 19 Oct 2020 om 23:38
      Ja maar wij optie tot koop dus wij komen ten alle tijden voor ajax dit seizoen en bij optie tot koop word een x bedrag besproken dus tussen zo veel en zo veel dan moet ajax daar over heen
    Waar haal je die optie tot koop van Cerny vandaan? Twente heeft voor dit seizoen alleen de huurrechten. Dus mocht Cerny willen blijven bij Twente, Dan is contract breuk de beste optie voor na dit seizoen
  • 19 Oct 2020 om 23:47
    • Quote van 19 Oct 2020 om 23:38
      Ja maar wij optie tot koop dus wij komen ten alle tijden voor ajax dit seizoen en bij optie tot koop word een x bedrag besproken dus tussen zo veel en zo veel dan moet ajax daar over heen
    we hebben geen optie tot koop bij Cerny
  • 19 Oct 2020 om 23:39
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:52
      Dan mag Utrecht m houden, ruildeals moet je niet willen als Twente zijnde. Drommel verkopen voor 5-6M als hij zich zo blijft ontwikkelen, dan moet Cerny toch ook wel over te nemen zijn?
    Das te weinig drommel gaat meer jarig contract sluiten dus minimaal 8-10 mill zo niet lekker houden voor paar jaar
  • 19 Oct 2020 om 23:38
    • Quote van 19 Oct 2020 om 21:37
      Ajax heeft een terugkoop clausule van 5,5 miljoen.
    Ja maar wij optie tot koop dus wij komen ten alle tijden voor ajax dit seizoen en bij optie tot koop word een x bedrag besproken dus tussen zo veel en zo veel dan moet ajax daar over heen
  • 19 Oct 2020 om 22:38
    • Quote van 19 Oct 2020 om 21:39
      Daar heb je nog altijd 2 partijen voor nodig.
    Het is de speler die zelfs zijn carriere bepaald. Andere twee clubs kunnen toekijken, mocht dit een realistisch scenario worden.
  • 19 Oct 2020 om 21:49
    • Quote van 19 Oct 2020 om 21:33
      Mensen mensen, als Cerny zo doorgaat gaat hij misschien 3/4 miljoen kosten. Echt geen 8 miljoen ofzo.
    Jij ook gefeliciteerd met t eerste puntje. ;)
  • 19 Oct 2020 om 21:39
    • Quote van 19 Oct 2020 om 21:32
      Als Cerny slim is verbreekt hij zijn contract na dit seizoen in Utrecht. Hij heeft zijn liefde voor het voetbal teruggevonden in het Oosten des lands en voelt zich goed. Gevoelige jongen. Lijk me zeker niet ondenkbaar.
    Daar heb je nog altijd 2 partijen voor nodig.
  • 19 Oct 2020 om 21:37
    Ajax heeft een terugkoop clausule van 5,5 miljoen.
  • 19 Oct 2020 om 21:33
    Mensen mensen, als Cerny zo doorgaat gaat hij misschien 3/4 miljoen kosten. Echt geen 8 miljoen ofzo.
  • 19 Oct 2020 om 21:32
    Als Cerny slim is verbreekt hij zijn contract na dit seizoen in Utrecht. Hij heeft zijn liefde voor het voetbal teruggevonden in het Oosten des lands en voelt zich goed. Gevoelige jongen. Lijk me zeker niet ondenkbaar.
  • 19 Oct 2020 om 21:31
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:20
      Wat zou zo'n Cerny moeten kosten?
    Misschien dat jij hem kan betalen
  • 19 Oct 2020 om 21:21
    • Quote van 19 Oct 2020 om 21:01
      Cerny gaat 8 miljoen kosten als hij zo door blijft spelen.
    Ja ja eerst Cerny naar een hoger niveau krijgen (wat in Amsterdam en Utrecht niemand lukte) en er dan een veel hogere prijs voor betalen dan wat Utrecht nooit betaald zal hebben. Lijkt niet hè. Jammer voor Cerny maar dan moet hij daar maar weer in het dal zakken waar hij nu uit komt.
  • 19 Oct 2020 om 21:12
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:56
      Is het niet mogelijk om nu asap alsnog een optie tot koop te regelen?
    Waar ga je dat geld vandaan halen? Twente kan niet een meer dan half miljoen betalen voor een speler. Dan gaan ze echt geen 4 a 5 miljoen voor cerny neer leggen.
  • 19 Oct 2020 om 21:01
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:52
      Dan mag Utrecht m houden, ruildeals moet je niet willen als Twente zijnde. Drommel verkopen voor 5-6M als hij zich zo blijft ontwikkelen, dan moet Cerny toch ook wel over te nemen zijn?
    Cerny gaat 8 miljoen kosten als hij zo door blijft spelen.
  • 19 Oct 2020 om 20:56
    Is het niet mogelijk om nu asap alsnog een optie tot koop te regelen?
  • 19 Oct 2020 om 20:52
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:45
      Misschien wat teveel gevraagd, maar als we Drommel verkopen in de zomer, is het dan niet mogelijk om Cerny definitief over te nemen? Potentiële goudmijn bij definitieve overname.
    Cerny is niet te betalen voor ons.
  • 19 Oct 2020 om 20:52
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:48
      Misschien een ruildeal met Utrecht. Een speler van ons die kant op in ruil voor Cerny.
    Dan mag Utrecht m houden, ruildeals moet je niet willen als Twente zijnde. Drommel verkopen voor 5-6M als hij zich zo blijft ontwikkelen, dan moet Cerny toch ook wel over te nemen zijn?
  • 19 Oct 2020 om 20:48
    • Quote van 19 Oct 2020 om 20:45
      Misschien wat teveel gevraagd, maar als we Drommel verkopen in de zomer, is het dan niet mogelijk om Cerny definitief over te nemen? Potentiële goudmijn bij definitieve overname.
    Misschien een ruildeal met Utrecht. Een speler van ons die kant op in ruil voor Cerny.
  • 19 Oct 2020 om 20:45
    Misschien wat teveel gevraagd, maar als we Drommel verkopen in de zomer, is het dan niet mogelijk om Cerny definitief over te nemen? Potentiële goudmijn bij definitieve overname.
  • 19 Oct 2020 om 20:20
    Wat zou zo'n Cerny moeten kosten?