BREAKING | Coronavirus treft FC Twente: twee spelers in quarantaine

60
BREAKING | Coronavirus treft FC Twente: twee spelers in quarantaine

Het coronavirus is opgedoken bij FC Twente in aanloop naar de wedstrijd tegen PSV. Queensy Menig is positief getest op het coronavirus, meldt FC Twente via de officiële kanalen.

De aanvaller van de Tukkers, die geen klachten heeft, is meteen in quarantaine gegaan. Ook Godfried Roemeratoe moet in thuisisolatie na het bron- en contactonderzoek. De middenvelder is in nauw contact geweest met Menig en moet hierdoor ook binnen blijven.

Het is de eerste keer dat het coronavirus rondwaait binnen FC Twente. Het is nog niet bekend of het duo aan kan treden tegen PSV komende zondag. Dat geldt ook voor Lindon Selahi, wiens landgenoot Elseid Hysaj positief getest is.

60 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Nov 2020 om 22:57
    • Quote van 18 Nov 2020 om 20:21
      Word inderdaad de taak om de opkomende backs uit te schakelen. Zal lastig verhaal worden. Ben bang als je daar 2 midv voor op offert weinig zelf aan voetballen komt en alleen maar achteruit loopt
    Er komt maar 1 back tegelijk op en daarvoor blijft van PSV een middenvelder hangen. Het is dus zaak om tijdig je middenveld te kantelen, bijvoorbeeld als een back in zijn defensie wordt aangespeeld. Voor FCT blijven er genoeg mogelijkheden om gevaar te stichten.
  • 18 Nov 2020 om 20:21
    • Quote van 18 Nov 2020 om 17:06
      Mee eens. Alleen denk ik dat Dervisoglu na deze week bijna niet buiten de basis te laten is. Ik hoop dat hij het vanaf links ook kan laten zien. Ideaal zou in mijn ogen zijn om met Van Leeuwen te beginnen en Dervisoglu te brengen indien de wedstrijd daar om vraagt (vermoeidheid of achterstand). Ik zou de twee middenvelders die samen met Brama starten de opdracht geven om vanuit de organisatie de PSV backs te neutraliseren, terwijl ook het middenveld dicht gehouden moet worden en waar mogelijk druk naar voren gezet moet worden. Dat betekent wel dat ze waarschijnlijk geen 90 minuten vol gaan maken. Dus Bosch, Zerrouki, Ilic en Staring gaan dan allemaal minuten maken op het middenveld.
    Word inderdaad de taak om de opkomende backs uit te schakelen. Zal lastig verhaal worden. Ben bang als je daar 2 midv voor op offert weinig zelf aan voetballen komt en alleen maar achteruit loopt
  • 18 Nov 2020 om 19:18
    • Quote van 18 Nov 2020 om 17:06
      Mee eens. Alleen denk ik dat Dervisoglu na deze week bijna niet buiten de basis te laten is. Ik hoop dat hij het vanaf links ook kan laten zien. Ideaal zou in mijn ogen zijn om met Van Leeuwen te beginnen en Dervisoglu te brengen indien de wedstrijd daar om vraagt (vermoeidheid of achterstand). Ik zou de twee middenvelders die samen met Brama starten de opdracht geven om vanuit de organisatie de PSV backs te neutraliseren, terwijl ook het middenveld dicht gehouden moet worden en waar mogelijk druk naar voren gezet moet worden. Dat betekent wel dat ze waarschijnlijk geen 90 minuten vol gaan maken. Dus Bosch, Zerrouki, Ilic en Staring gaan dan allemaal minuten maken op het middenveld.
    Alleen maar goed voor de ontwikkeling.
  • 18 Nov 2020 om 17:06
    • Quote van 18 Nov 2020 om 16:39
      Dervisoglu is een klasse speler hoor maar een spits. Die jongen komt ergens anders veel minder tot zijn recht. Tegen PSV kunnen we heerlijk compact gaan spelen en toeslaan in de omschakeling. Van Leeuwen laat naar mijn idee meer felheid zien in de tijd die hij krijgt. Dat past beter bij de speelstijl die we zullen hanteren. Daarom denk ik dat het voor het team het beter is dat van Leeuwen speelt. De beste spelers vormen niet altijd het beste team.
    Mee eens. Alleen denk ik dat Dervisoglu na deze week bijna niet buiten de basis te laten is. Ik hoop dat hij het vanaf links ook kan laten zien. Ideaal zou in mijn ogen zijn om met Van Leeuwen te beginnen en Dervisoglu te brengen indien de wedstrijd daar om vraagt (vermoeidheid of achterstand). Ik zou de twee middenvelders die samen met Brama starten de opdracht geven om vanuit de organisatie de PSV backs te neutraliseren, terwijl ook het middenveld dicht gehouden moet worden en waar mogelijk druk naar voren gezet moet worden. Dat betekent wel dat ze waarschijnlijk geen 90 minuten vol gaan maken. Dus Bosch, Zerrouki, Ilic en Staring gaan dan allemaal minuten maken op het middenveld.
  • 18 Nov 2020 om 16:39
    • Quote van 18 Nov 2020 om 16:25
      Van Leeuwen heeft iig de snelheid om de ruimtes die Dumfries achter laat te gebruiken. Toch verwacht ik dat Dervisoglu start. Zaak is dat hij en Cerny niet constant achter Max en Dumfries aan hoeven lopen. Het is dus zaak dat ons middenveld compact en georganiseerd staat en waar nodig een van de PSV-backs neutraliseert. Zerrouki of Ilic zal net als Bosch vooral veel vuile meters moeten maken.
    Dervisoglu is een klasse speler hoor maar een spits. Die jongen komt ergens anders veel minder tot zijn recht. Tegen PSV kunnen we heerlijk compact gaan spelen en toeslaan in de omschakeling. Van Leeuwen laat naar mijn idee meer felheid zien in de tijd die hij krijgt. Dat past beter bij de speelstijl die we zullen hanteren. Daarom denk ik dat het voor het team het beter is dat van Leeuwen speelt. De beste spelers vormen niet altijd het beste team.
  • 18 Nov 2020 om 16:25
    • Quote van 18 Nov 2020 om 16:12
      Dat is heel riskant met van leeuwen die heel goed is maar tegen dumfries weet ik het niet hoor
    Van Leeuwen heeft iig de snelheid om de ruimtes die Dumfries achter laat te gebruiken. Toch verwacht ik dat Dervisoglu start. Zaak is dat hij en Cerny niet constant achter Max en Dumfries aan hoeven lopen. Het is dus zaak dat ons middenveld compact en georganiseerd staat en waar nodig een van de PSV-backs neutraliseert. Zerrouki of Ilic zal net als Bosch vooral veel vuile meters moeten maken.
  • 18 Nov 2020 om 16:24
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:04
      Ze hadden trouwens beter kunnen zeggen dat Menig "niet beschikbaar" is. Dan heb je dat hele gezeik in de media niet.
    gewoon duidelijkheid is veel beter..even doorbijten ...doe je het anders dan word het pas echt moeilijk
  • 18 Nov 2020 om 16:12
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:34
      Zerrouki kan ipv Roemeratoe. Menig vervangen door van Leeuwen.
    Dat is heel riskant met van leeuwen die heel goed is maar tegen dumfries weet ik het niet hoor
  • 18 Nov 2020 om 16:06
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:38
      Stel als Dervisoglu de beoogde nummer 10 toch gaat en je laat Siem de Jong (31) meetrainen in de winterstop. Word Twente daar slechter van? Lijkt mij een lastige keuze.
    Siem zit al lang niet meer op het niveau war hij ooit had. Niet meer aan beginnen. Man van glas en beter zal hij niet meer worden. Past bovendien totaal niet (meer) in het spel wat we nu spelen.
  • 18 Nov 2020 om 15:09
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:24
      Ik zou trouwens Menig gewoon rechtstreeks vervangen voor Corona. Die zal het Dumfries behoorlijk moeilijk maken en zal zich graag willen laten zien tijdens zijn comeback bij ons.
    Hahaha
  • 18 Nov 2020 om 14:53
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:38
      Stel als Dervisoglu de beoogde nummer 10 toch gaat en je laat Siem de Jong (31) meetrainen in de winterstop. Word Twente daar slechter van? Lijkt mij een lastige keuze.
    We gaven Ted regelmatig de schuld dat hij gemankeerde spelers ophaalde. Nu zijn we daar vanaf en nu wil jij daarmee opnieuw weer een aanvang maken? Nee toch zekers.
  • 18 Nov 2020 om 14:38
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:43
      Menig zullen we de eerste 10 dagen niet zien spelen. Rometaroe kan denk gewoon spelen na een nieuwe test. Bij beide afwezig een middenveld met brama, Bosch, illic. Devis voor menig.
    Gaat Cerny daar nu ook minutenlang om huilen?
  • 18 Nov 2020 om 14:36
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:24
      Ik zou trouwens Menig gewoon rechtstreeks vervangen voor Corona. Die zal het Dumfries behoorlijk moeilijk maken en zal zich graag willen laten zien tijdens zijn comeback bij ons.
    Hahaha, wat n kearl!
  • 18 Nov 2020 om 14:18
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:38
      Van roemartoe vooral klote! Voor Menig mooi Dervisoglou neerzetten.
    +1
  • 18 Nov 2020 om 13:57
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:34
      Er is in ieder geval een gedeeltelijke oplossing te vinden, stop in ieder geval met die oefeninterlands en die ook onzinnige Nations league op dit moment, zolang we nog niet van dit virus af zijn.
    Dat is de enige juiste keuze. Jaartje geen Europees voetbal was ook niet zo gek geweest. Worden de verschillen ook weer wat minder groot van.
  • 18 Nov 2020 om 13:57
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:38
      Stel als Dervisoglu de beoogde nummer 10 toch gaat en je laat Siem de Jong (31) meetrainen in de winterstop. Word Twente daar slechter van? Lijkt mij een lastige keuze.
    Siem de Jong moet ons kapitaal niet in de weg komen lopen. Is ook geen goed signaal naar jonge spelers als je zo n speler er nog eens bij gaat halen.
  • 18 Nov 2020 om 13:24
    Ik zou trouwens Menig gewoon rechtstreeks vervangen voor Corona. Die zal het Dumfries behoorlijk moeilijk maken en zal zich graag willen laten zien tijdens zijn comeback bij ons.
  • 18 Nov 2020 om 13:12
    • Quote van 18 Nov 2020 om 13:01
      zeker weten...we hebben een jonge gretige groep en helaas voor Siem de Jong m.i hoort hij er niet meer bij kan beter naar ADO .. past ook beter bij Martin Jol..
    Eens. Dat denk ik ook. Daarbij komt dat jans zei meer een aanvaller te zien 1 can de voorste 3. Dat kan nu menig er niet is. Met bosch en illic heb je gretigheid en techniek in de ploeg siem is niet nodig.
  • 18 Nov 2020 om 13:04
    Ze hadden trouwens beter kunnen zeggen dat Menig "niet beschikbaar" is. Dan heb je dat hele gezeik in de media niet.
  • 18 Nov 2020 om 13:01
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:38
      Stel als Dervisoglu de beoogde nummer 10 toch gaat en je laat Siem de Jong (31) meetrainen in de winterstop. Word Twente daar slechter van? Lijkt mij een lastige keuze.
    zeker weten...we hebben een jonge gretige groep en helaas voor Siem de Jong m.i hoort hij er niet meer bij kan beter naar ADO .. past ook beter bij Martin Jol..
  • 18 Nov 2020 om 13:00
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:43
      Ikzeg. Heel veel sterkte heren.
    Zal inderdaad zwaar voor ze zijn dat ze niet mogen spelen.
  • 18 Nov 2020 om 12:43
    Ikzeg. Heel veel sterkte heren.
  • 18 Nov 2020 om 12:42
    Dervisoglu lijkt me meest logische is in top vorm om menig te vervangen. Gezien zijn doelpunten laatste week.ook als het waar is dat bredfort hem eventueel terug wil halen als hij niet aan spelen toe komt. En ilic op 10 en Bosch op plek roemeratoe. Zerouki op stellen in plaats van roemeratoe vind ik te aanvallend.
  • 18 Nov 2020 om 12:38
    Stel als Dervisoglu de beoogde nummer 10 toch gaat en je laat Siem de Jong (31) meetrainen in de winterstop. Word Twente daar slechter van? Lijkt mij een lastige keuze.
  • 18 Nov 2020 om 12:34
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:36
      Hup doorschakelen, Van Leeuwen op de plaats van Menig zetten en Dervisoglu op 10 en Bosch op de plek van Roemeratoe.
    Zerrouki kan ipv Roemeratoe. Menig vervangen door van Leeuwen.
  • 18 Nov 2020 om 12:34
    Er is in ieder geval een gedeeltelijke oplossing te vinden, stop in ieder geval met die oefeninterlands en die ook onzinnige Nations league op dit moment, zolang we nog niet van dit virus af zijn.
  • 18 Nov 2020 om 12:32
    • Quote van 18 Nov 2020 om 12:04
      Onzinverspreider! alleen twenteinsite deelt het maar die delen wel vaker onzin!
    Kijk nou gewoon op de instagram van twente
  • 18 Nov 2020 om 12:04
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Onzinverspreider! alleen twenteinsite deelt het maar die delen wel vaker onzin!
  • 18 Nov 2020 om 11:59
    • Quote van 18 Nov 2020 om 11:53
      Zerrouki en Dervisoglu zijn goede vervangers idd
    Of Ilic er in en Bosch eennlinie latten zakken?
  • 18 Nov 2020 om 11:53
    • Quote van 18 Nov 2020 om 11:50
      Ik denk dat wij ondanks menig en romeratoe, alsnog psv het moeilijk kunnen maken.!
    Zerrouki en Dervisoglu zijn goede vervangers idd
  • 18 Nov 2020 om 11:50
    Ik denk dat wij ondanks menig en romeratoe, alsnog psv het moeilijk kunnen maken.!
  • 18 Nov 2020 om 11:35
    • Quote van 18 Nov 2020 om 10:47
      Dat Dervisoglu weggaat? Dat staat er niet man
    Oh wacht ik las het verkeerd. Ik bedoelde natuurlijk dat erop stond dat menig en roemeratoe in qarantaine moeten.
  • 18 Nov 2020 om 10:59
    • Quote van 18 Nov 2020 om 10:37
      Mochten de geruchten kloppen dan zal zerouki de plek van Roemeratoe gaan innemen. Wie er voor menig gaat spelen is de spelers die kan opboksen tegen dumfries en het loopvermogen heeft om te kunnen pendelen naar voren bij balbezit en achteren bij balverlies.
    Menig was voor ons de juiste speler voor Dumfries, denk dat de meeste mensen dit gaan onderschatten. Misschien dan maar 4-4-2? Al is het ook riskant om het hele systeem er mee om te gooien..
  • 18 Nov 2020 om 10:59
    Topspelers die een topprestatie leveren hebben een grotere kans om met het virus besmet te worden.
  • 18 Nov 2020 om 10:47
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Dat Dervisoglu weggaat? Dat staat er niet man
  • 18 Nov 2020 om 10:37
    Mochten de geruchten kloppen dan zal zerouki de plek van Roemeratoe gaan innemen. Wie er voor menig gaat spelen is de spelers die kan opboksen tegen dumfries en het loopvermogen heeft om te kunnen pendelen naar voren bij balbezit en achteren bij balverlies.
  • 18 Nov 2020 om 10:35
    • Quote van 18 Nov 2020 om 10:14
      Vreemd gerucht, we zullen zien!!
    Het kwam ook van twenteinsite af. Die verspreiden vaker onzin.
  • 18 Nov 2020 om 10:18
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:36
      Competitie wordt een loterij zo
    Is het ook. Dit jaar slaat nergens op, heb al zoveel rare uitslagen gezien en dingen die gewoon niet kunnen. Bij Twente valt het gelukkig allemaal goed. Als ik Liverpool zie dan word ik daar niet vrolijk van, bijna de hele selectie geblesseerd (vooral door die belachelijke interlands) en ook bizarre dwalingen van arbitrage en de VAR. Tot overmaat van ramp is die debiele VAR die geen rood gaf aan Pickford voor die horrortackle op Van Dijk doodleuk WEER de VAR dit weekend bij Liverpool. Pure competitievervalsing. Nu bij Twente het coronavirus er ook is ben ik benieuwd hoe dat zal gaan, als meerdere spelers het krijgen en ook klachten krijgen wordt het een serieus probleem dit jaar. En op de KNVB hoef je absoluut niet te rekenen, die denken net als de UEFA alleen maar aan geld
  • 18 Nov 2020 om 10:16
    Och jee. Nieuwe lockdown. Alarm Alarm.
  • 18 Nov 2020 om 10:14
    • Quote van 18 Nov 2020 om 10:01
      Is een onzin gerucht. Is ook al ontkent door van der kraan.
    Vreemd gerucht, we zullen zien!!
  • 18 Nov 2020 om 10:13
    • Quote van 18 Nov 2020 om 10:12
      Klinkt goed
    Ik ben voorstander van Dervisoglu voor menig en ilic voor roemeratoe. En dan bosch wisselen met ilic.
  • 18 Nov 2020 om 10:12
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:36
      Hup doorschakelen, Van Leeuwen op de plaats van Menig zetten en Dervisoglu op 10 en Bosch op de plek van Roemeratoe.
    Klinkt goed
  • 18 Nov 2020 om 10:11
    Jammer,
    en weer door!
    Forza Twente!
  • 18 Nov 2020 om 10:06
    • Quote van 18 Nov 2020 om 10:02
      Brama of Bosch als controleur en Ilic erbij op het middenveld . Kan dervisoglu op de flank? anders kan hij mooi op de plek van menig
    Dat is denk ik een hele goede verhouding. Bosch als een 8 brama controleur illic op 10 en dervisoglu op links.
  • 18 Nov 2020 om 10:02
    Brama of Bosch als controleur en Ilic erbij op het middenveld . Kan dervisoglu op de flank? anders kan hij mooi op de plek van menig
  • 18 Nov 2020 om 10:01
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Is een onzin gerucht. Is ook al ontkent door van der kraan.
  • 18 Nov 2020 om 09:52
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:37
      Kun man. Drommel en Danilio er nog bij en je bentl volledig kansloos.
    Bij Pleguezuelo heb je op dit moment ook geen goede vervanger en Brama zal ik een belangrijke schakel zijn!
  • 18 Nov 2020 om 09:44
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:43
      Menig zullen we de eerste 10 dagen niet zien spelen. Rometaroe kan denk gewoon spelen na een nieuwe test. Bij beide afwezig een middenveld met brama, Bosch, illic. Devis voor menig.
    Precies. Menig kon hierdoor zijn plek in de basis wel eens kwijt raken
  • 18 Nov 2020 om 09:43
    Menig zullen we de eerste 10 dagen niet zien spelen. Rometaroe kan denk gewoon spelen na een nieuwe test. Bij beide afwezig een middenveld met brama, Bosch, illic. Devis voor menig.
  • 18 Nov 2020 om 09:41
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:36
      Hup doorschakelen, Van Leeuwen op de plaats van Menig zetten en Dervisoglu op 10 en Bosch op de plek van Roemeratoe.
    Ik heb liever ilic
  • 18 Nov 2020 om 09:40
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:38
      Van roemartoe vooral klote! Voor Menig mooi Dervisoglou neerzetten.
    Eens. Bosch op plek Roemeratoe Ilic op 10
  • 18 Nov 2020 om 09:39
    • Quote van 18 Nov 2020 om 09:37
      Kun man. Drommel en Danilio er nog bij en je bentl volledig kansloos.
    Ja dat zal een drama zijn.
  • 18 Nov 2020 om 09:39
    T is nog nie bekend of roemeratoe t heeft he keals
  • 18 Nov 2020 om 09:38
    Van roemartoe vooral klote! Voor Menig mooi Dervisoglou neerzetten.
  • 18 Nov 2020 om 09:37
    Kun man. Drommel en Danilio er nog bij en je bentl volledig kansloos.
  • 18 Nov 2020 om 09:36
    Roemeratoe moet zich dus nog laten testen???
  • 18 Nov 2020 om 09:36
    Hup doorschakelen, Van Leeuwen op de plaats van Menig zetten en Dervisoglu op 10 en Bosch op de plek van Roemeratoe.
  • 18 Nov 2020 om 09:36
    Godverdomme