Drommel krijgt advies: ''Misschien moet hij een stap maken''

12
Drommel krijgt advies: ''Misschien moet hij een stap maken''

Joop Hiele dicht Joël Drommel een grote toekomst toe. De oud-doelman acht de kans groot dat hij en Justin Bijlow van Feyenoord zich gaan ontwikkelen tot de beste keepers van Nederland. 

"Ze beschikken allebei over een aantal basiskwaliteiten", stelt Hiele in het Algemeen Dagblad. "Als ze die doorontwikkelen dan kunnen ze uitgroeien tot de beste keepers van Nederland. Ze schuren momenteel al heel dicht tegen die top, maar zo hoog vind ik die top niet."

"Beide keepers renderen goed bij hun vereniging, maar die spelen verschillend. Daarbij speelt Drommel, met alle respect, bij FC Twente en de afgelopen jaren was dat geen topclub." Toch denkt Hiele dat de doelman van de Tukkers het nog wel eens ver kan schoppen.

"Ik ben geen waarzegger, maar het zijn jongens die heel hoog kunnen eindigen", doelt Hiele op Drommel en Bijlow. "Of dat nationale of internationale top is weet ik niet. FC Twente is nu geen Nederlandse topclub, dus misschien moet Drommel een stap maken."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Nov 2020 om 12:25
    • Quote van 25 Nov 2020 om 10:54
      Twente is al lang geen concurrent meer voor Ajax en andersom ook niet. Mits Ajax een prijs betaalt die een buitenlandse club ook zou betalen, gun ik het hem van harte. De redenatie ‘alles beter dan Ajax (zelfs Top Oss)’ vind ik onterecht. Ajax heeft ons al een paar keer goed geholpen met huurlingen, natuurlijk in beider belang. Mochten ‘we’ ooit weer zo goed worden dat we meedoen om de titel dan kun je weer redeneren dat we de concurrent niet beter willen maken. Nu heeft dat geen zin; in een ander topic werden clubs als Emmen en Fortuna nog als concurrenten gezien. Laten we daar eerst maar eens afstand van nemen.
    Een doorverkooppercentage er bij, als hij naar Ajax gaat. Drommel komt ook niet als reserve keeper naar Ajax. Hij gaat gewoon Onana vervangen, als die volgend seizoen weg gaat
  • 25 Nov 2020 om 12:17
    • Quote van 25 Nov 2020 om 11:33
      Voor een keeper lijkt mij een wissel naar een topclub veel minder belangrijk dan voor een voetballer. Bij Twente speelt Drommel tegen dezelfde tegenstanders dan bij bijv PSV of Ajax. Die paar E.L of C.L. wedstrijden gaan het grote verschil nu nog niet maken. Bij Twente heeft hij meer te doen en kan hij zich onderscheiden,
    Hij heeft zelf aangegeven dat hij bij oranje op de trainingen veel meer ballen om de oren kreeg, dus lijkt me voor hem wel beter om bij een Nederlandse topclub te spelen/trainen
  • 25 Nov 2020 om 12:09
    • Quote van 25 Nov 2020 om 11:33
      Voor een keeper lijkt mij een wissel naar een topclub veel minder belangrijk dan voor een voetballer. Bij Twente speelt Drommel tegen dezelfde tegenstanders dan bij bijv PSV of Ajax. Die paar E.L of C.L. wedstrijden gaan het grote verschil nu nog niet maken. Bij Twente heeft hij meer te doen en kan hij zich onderscheiden,
    Dat klopt, maar in het betaalde voetbal gaat het a.om de knikkers en b.in de spotlights te staan, lees internationale wedstrijden.
  • 25 Nov 2020 om 12:00
    wie het meest bied mag m ophalen
  • 25 Nov 2020 om 11:33
    Voor een keeper lijkt mij een wissel naar een topclub veel minder belangrijk dan voor een voetballer. Bij Twente speelt Drommel tegen dezelfde tegenstanders dan bij bijv PSV of Ajax. Die paar E.L of C.L. wedstrijden gaan het grote verschil nu nog niet maken. Bij Twente heeft hij meer te doen en kan hij zich onderscheiden,
  • 25 Nov 2020 om 10:54
    • Quote van 25 Nov 2020 om 10:20
      Nou dat zie ik liever niet !!!! De lange neuzen vereniging die elke bloeiende topper uit de eredivisie voor een peuleschil wil overnemen en deze vervolgens voor het 10 voudige verkoopt. Misschien slim van die natte neuzen , maar je mot de concurrentie niet beter maken. Dan maar naar het buitenland of Top Oss.
    Twente is al lang geen concurrent meer voor Ajax en andersom ook niet. Mits Ajax een prijs betaalt die een buitenlandse club ook zou betalen, gun ik het hem van harte. De redenatie ‘alles beter dan Ajax (zelfs Top Oss)’ vind ik onterecht. Ajax heeft ons al een paar keer goed geholpen met huurlingen, natuurlijk in beider belang. Mochten ‘we’ ooit weer zo goed worden dat we meedoen om de titel dan kun je weer redeneren dat we de concurrent niet beter willen maken. Nu heeft dat geen zin; in een ander topic werden clubs als Emmen en Fortuna nog als concurrenten gezien. Laten we daar eerst maar eens afstand van nemen.
  • 25 Nov 2020 om 10:20
    • Quote van 25 Nov 2020 om 08:36
      Ik zie hem wel naar Ajax gaan als Onana weggaat
    Nou dat zie ik liever niet !!!! De lange neuzen vereniging die elke bloeiende topper uit de eredivisie voor een peuleschil wil overnemen en deze vervolgens voor het 10 voudige verkoopt. Misschien slim van die natte neuzen , maar je mot de concurrentie niet beter maken. Dan maar naar het buitenland of Top Oss.
  • 25 Nov 2020 om 09:45
    • Quote van 25 Nov 2020 om 09:18
      Ik niet. Zijn veel talenten naar ajax gegaan waar uiteindelijkn niks van gekomen is. Kijk naar kjell scherpen, was een topkeeper bij emmen en is nu de derde keeper daar. Laat Drommel maar eerst ervaring opdoen bij een club als schalke
    Scherpen bij Emmen was in de verste verte nog lang geen Drommel in zijn huidige periode. Als Drommel dit jaar zo doorgaat komt hij (eventueel) wel heel anders binnen dan een Scherpen destijds. Ik zou het wel toejuichen, Twente een mooie som, Drommel de CL in met Ajax, prachtig voor hem.
  • 25 Nov 2020 om 09:18
    • Quote van 25 Nov 2020 om 08:36
      Ik zie hem wel naar Ajax gaan als Onana weggaat
    Ik niet. Zijn veel talenten naar ajax gegaan waar uiteindelijkn niks van gekomen is. Kijk naar kjell scherpen, was een topkeeper bij emmen en is nu de derde keeper daar. Laat Drommel maar eerst ervaring opdoen bij een club als schalke
  • 25 Nov 2020 om 08:36
    • Quote van 25 Nov 2020 om 08:32
      Als je als keeper een stap wil maken moet je wel naar het buitenland. Spanje Engeland Duitsland daar ga je echt beter worden. Een stap naar AZ Ajax of PSV heeft totaal geen zin. Speel je nog tegen de zelfde teams.
    Ik zie hem wel naar Ajax gaan als Onana weggaat
  • 25 Nov 2020 om 08:32
    Als je als keeper een stap wil maken moet je wel naar het buitenland. Spanje Engeland Duitsland daar ga je echt beter worden. Een stap naar AZ Ajax of PSV heeft totaal geen zin. Speel je nog tegen de zelfde teams.
  • 25 Nov 2020 om 08:23
    Nog niet!
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›