KNVB wil fans op de tribune: ''Januari is een belangrijke maand''

18
KNVB wil fans op de tribune: ''Januari is een belangrijke maand''

De stadions in Nederland zijn al weer weken leeg, terwijl de eerste competitieduels wel publiek aanwezig mocht zijn. De KNVB hoopt dat dit snel weer mogelijk is.

''Voetballen zonder publiek kost het betaald voetbal honderden miljoenen euro's. Trouwe stadionbezoekers en sponsors hebben het leed voor deze bedrijfstak tot nu toe voor een groot deel verzacht, maar ook in deze sector is snel perspectief nodig om straks uit de coronacrisis te kunnen komen'', zo begint het statement van de KNVB. ''Zonder stadionbezoeken valt bij de clubs abrupt zo'n zestig procent van de omzet weg.''

Gudde doet namens de KNVB een oproep om zo snel mogelijk weer met supporters te gaan spelen. ''Januari is voor ons een hele belangrijke maand. We hopen dan echt weer beperkt aantallen toeschouwers te mogen toelaten, want als dit nog veel langer gaat duren, dan zal vroeg of laat de schade voor clubs alsnog te hoog oplopen. Niemand schiet er iets mee op als deze clubs omvallen en in Den Haag hun hand moeten ophouden.''

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Nov 2020 om 21:23
    • Quote van 28 Nov 2020 om 21:18
      Jij hebt vaker gezegd dat je je er niet (meer) druk om maakt, maar blijft reageren? Ik hoop dat je nu ook eens zelf ziet hoevaak jij jezelf tegenspreekt...............
    Komt goed.
  • 28 Nov 2020 om 21:18
    • Quote van 28 Nov 2020 om 20:13
      4500 besmettingen per dag op een bevolking van 18 miljoen. Er zullen ook wel toeristen rondlopen hier.
      Alles is nu op basis van angst.
      Ga me er niet meer druk om maken. Heeft geen zin. Ze hebben ons allemaal daar waar ze willen hebben. Wordt zo snel mogelijk financieel onafhankelijk en ga ergens wonen, zonder media, politiek en de dagelijkse commercie.
      Dit is een wijze les dat als je afhankelijk blijft van het systeem dan blijf je onderdeel van de massa die zich graag laat leiden door angst.
    Jij hebt vaker gezegd dat je je er niet (meer) druk om maakt, maar blijft reageren? Ik hoop dat je nu ook eens zelf ziet hoevaak jij jezelf tegenspreekt...............
  • 28 Nov 2020 om 20:55
    • Quote van 28 Nov 2020 om 20:13
      4500 besmettingen per dag op een bevolking van 18 miljoen. Er zullen ook wel toeristen rondlopen hier.
      Alles is nu op basis van angst.
      Ga me er niet meer druk om maken. Heeft geen zin. Ze hebben ons allemaal daar waar ze willen hebben. Wordt zo snel mogelijk financieel onafhankelijk en ga ergens wonen, zonder media, politiek en de dagelijkse commercie.
      Dit is een wijze les dat als je afhankelijk blijft van het systeem dan blijf je onderdeel van de massa die zich graag laat leiden door angst.
    Komt goed.
  • 28 Nov 2020 om 20:13
    • Quote van 28 Nov 2020 om 12:54
      Wist je dat als de mondkapjesplicht ingaat je gewoon zonder mondkapje de winkel in kan? Je hoeft alleen maar aan te geven dat je een angststoornis hebt als ze er naar vragen. Hoef je geen verklaring voor te hebben.
    4500 besmettingen per dag op een bevolking van 18 miljoen. Er zullen ook wel toeristen rondlopen hier.
    Alles is nu op basis van angst.
    Ga me er niet meer druk om maken. Heeft geen zin. Ze hebben ons allemaal daar waar ze willen hebben. Wordt zo snel mogelijk financieel onafhankelijk en ga ergens wonen, zonder media, politiek en de dagelijkse commercie.
    Dit is een wijze les dat als je afhankelijk blijft van het systeem dan blijf je onderdeel van de massa die zich graag laat leiden door angst.
  • 28 Nov 2020 om 20:03
    • Quote van 28 Nov 2020 om 19:53
      Jij hebt last van tal van stoornissen Dennis. Dat is hier algemeen bekend en dat hoefde je niet eens te verklaren........
    Dat is niet zo aardig.
  • 28 Nov 2020 om 19:53
    • Quote van 28 Nov 2020 om 12:54
      Wist je dat als de mondkapjesplicht ingaat je gewoon zonder mondkapje de winkel in kan? Je hoeft alleen maar aan te geven dat je een angststoornis hebt als ze er naar vragen. Hoef je geen verklaring voor te hebben.
    Jij hebt last van tal van stoornissen Dennis. Dat is hier algemeen bekend en dat hoefde je niet eens te verklaren........
  • 28 Nov 2020 om 19:52
    • Quote van 28 Nov 2020 om 12:34
      Nou bij de horeca kunnen mensen makkelijker op afstand zitten. In het stadion geldt hetzelfde. In een bus kun je niet iemand niet toe staan.
    Lachwekkende post...mensen op afstand zetten en ook houden....in cafés en dergelijke....als afgerichte honden op bepaalde afstanden laten zitten. Gaat je nooit lukken want er blijven altijd mensen zoals Dennis, Scorpio en IQ78 die het allemaal maar nep vinden en/of mee vinden vallen.


    Maar goed.....kaart het aan bij Rutte middels een brief. Laat je ons zijn antwoord weten?


    De Minister-president
    Ministerie van Algemene Zaken
    Postbus 20001
    2500 EA Den Haag
  • 28 Nov 2020 om 18:45
    Ben nog steeds van mening; gooi de stadions weer compleet open en ben je snotterig, blijf dan thuis voor de buis.
  • 28 Nov 2020 om 16:39
    Fans in, VAR out!
  • 28 Nov 2020 om 13:30
    Stadions weer vol gooien graag
  • 28 Nov 2020 om 12:54
    Wist je dat als de mondkapjesplicht ingaat je gewoon zonder mondkapje de winkel in kan? Je hoeft alleen maar aan te geven dat je een angststoornis hebt als ze er naar vragen. Hoef je geen verklaring voor te hebben.
  • 28 Nov 2020 om 12:34
    • Quote van 28 Nov 2020 om 12:09
      Hoe handhaaf je die afstanden gemakkelijk dan....middels loterijen wie wel of niet in het stadion mag? Horeca....daarvan is bewezen dat hier heel veel besmettingen plaats vonden. Dat kwam voornamelijk door overmatig drankgebruik en mensen besmetting niet meer zo serieus namen.
    Nou bij de horeca kunnen mensen makkelijker op afstand zitten. In het stadion geldt hetzelfde. In een bus kun je niet iemand niet toe staan.
  • 28 Nov 2020 om 12:09
    • Quote van 28 Nov 2020 om 10:22
      Je haalt me de woorden uit de mond. Kan nog veel meer voorbeelden noemen. In het OV is het knetter vol (40 man in busje), op middelbare scholen zitten aula’s vol met honderden leerlingen van 14-17 jaar ZONDER MONDKAPJE OF AFSTAND. Dan is het van de zotte dat de horeca dicht moet, voetbalstadions leeg blijven etc. terwijl daar juist de afstand goed en makkelijk te handhaven is.
    Hoe handhaaf je die afstanden gemakkelijk dan....middels loterijen wie wel of niet in het stadion mag? Horeca....daarvan is bewezen dat hier heel veel besmettingen plaats vonden. Dat kwam voornamelijk door overmatig drankgebruik en mensen besmetting niet meer zo serieus namen.
  • 28 Nov 2020 om 12:06
    • Quote van 28 Nov 2020 om 10:14
      Als je zag hoe druk het was in de winkelcentra in Rotterdam of Amsterdam, dan kan je makkelijk ook gewoon weer met publiek spelen.
    Dat zijn op dat moment dan inderdaad ook meteen 'brandhaarden' voor Corona besmettingen, maar dat noem je bewust niet. Snap ik overigens wel hoor want dat past niet in jouw plaatje. ;)
  • 28 Nov 2020 om 11:54
    Laat weer mensen toe, met verplicht een mondkapje, en als je eet of drinkt kun je toch niet spuwen
  • 28 Nov 2020 om 10:33
    • Quote van 28 Nov 2020 om 10:22
      Je haalt me de woorden uit de mond. Kan nog veel meer voorbeelden noemen. In het OV is het knetter vol (40 man in busje), op middelbare scholen zitten aula’s vol met honderden leerlingen van 14-17 jaar ZONDER MONDKAPJE OF AFSTAND. Dan is het van de zotte dat de horeca dicht moet, voetbalstadions leeg blijven etc. terwijl daar juist de afstand goed en makkelijk te handhaven is.
    Helemaal eens, er moeten makkelijk mensen naar het stadion kunnen. Vergeleken met overvolle bussen en scholen dan ook nog is te bedenken dat je met stadions in de buitenlucht zit.
  • 28 Nov 2020 om 10:22
    • Quote van 28 Nov 2020 om 10:14
      Als je zag hoe druk het was in de winkelcentra in Rotterdam of Amsterdam, dan kan je makkelijk ook gewoon weer met publiek spelen.
    Je haalt me de woorden uit de mond. Kan nog veel meer voorbeelden noemen. In het OV is het knetter vol (40 man in busje), op middelbare scholen zitten aula’s vol met honderden leerlingen van 14-17 jaar ZONDER MONDKAPJE OF AFSTAND. Dan is het van de zotte dat de horeca dicht moet, voetbalstadions leeg blijven etc. terwijl daar juist de afstand goed en makkelijk te handhaven is.
  • 28 Nov 2020 om 10:14
    Als je zag hoe druk het was in de winkelcentra in Rotterdam of Amsterdam, dan kan je makkelijk ook gewoon weer met publiek spelen.