Pierie wil winnen van Ajax: ''Ik geef nu alles voor FC Twente''

16
Pierie wil winnen van Ajax: ''Ik geef nu alles voor FC Twente''

Kik Pierie maakte tegen RKC Waalwijk een fout waardoor de tegenstander kon scoren. De verdediger kijkt niet te lang terug op zijn blunder.

''Eigenlijk wil ik dat snel vergeten. Stijn Schaars zei altijd: Als je wint geniet er een dag van en als je verliest moet je er ook maar een dag van balen. Daarna moet je weer verder. Je hebt in de voetballerij geen tijd om te treuren, want je moet de volgende dag weer presteren'', vertelt hij in gesprek met FOX Sports.

Dit weekend neemt FC Twente het op tegen Ajax. Een bijzondere wedstrijd voor de mandekker, die door de Amsterdammers verhuurd wordt. In de Johan Cruijff Arena mocht hij zijn debuut nog niet maken in de eredivisie, terwijl hij bij SC Heerenveen onomstreden leek. ''Ik denk dat ik de stap in zijn geheel onderschat heb. Ajax is echt wel een heel hoog niveau vergeleken met heel veel andere clubs in de eredivisie.''

Een doelpunt tegen Ajax? Daar zegt Pierie geen 'nee' tegen. ''Ik geef nu alles voor FC Twente, dan ga ik geen rekening houden met de club waar ik eigenlijk onder contract sta. Als ik de bal krijg en ik kan hem binnenschieten, tuurlijk doe ik dat.''

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2020 om 15:08
    • Quote van 2 Dec 2020 om 14:47
      Ook typisch de twente supporters 1 slechte wedstrijd en je word definitief afgeserveerd beetje jammer dit!
    Dat valt reuze mee. Volgens mij wordt die niet afgeserveerd maar onder de loep genomen of die wel geschikt is als centrale verdediger. Misschien is een andere positie wel beter voor hem. Hij heeft niet het karakter en is technisch niet goed genoeg om daar te staan. Veel te riskant en levert juist antivoetbal op ipv voetbal.
  • 2 Dec 2020 om 15:06
    • Quote van 2 Dec 2020 om 14:47
      Ook typisch de twente supporters 1 slechte wedstrijd en je word definitief afgeserveerd beetje jammer dit!
    Één?
  • 2 Dec 2020 om 15:05
    Nu pas?
  • 2 Dec 2020 om 14:51
    • Quote van 2 Dec 2020 om 14:47
      Ook typisch de twente supporters 1 slechte wedstrijd en je word definitief afgeserveerd beetje jammer dit!
    Hij heeft dit hele seizoen toch nog geen goede wedstrijd gespeeld???
  • 2 Dec 2020 om 14:47
    Ook typisch de twente supporters 1 slechte wedstrijd en je word definitief afgeserveerd beetje jammer dit!
  • 2 Dec 2020 om 14:17
    • Quote van 2 Dec 2020 om 13:29
      Pierie moet tegen ajax niet de moeilijke keuzes maken maar simpel spelen. Dat houd ook in dat de andere spelers van fctwente loopacties maken om de bal kwijt te kunnen naar voren. Dumic in pas net weer aan het mee trainen dus zal hij nog niet in de basis beginnen met overleg brengen is de beste optie om hem niet weer snel geblesseerd te kunnen raken
    In principe moet je altijd voor de makkelijke oplossing kiezen. Hij heeft één taak, verdedigen daar moet hij op focussen. In balbezit zo snel mogelijk naar het middenveld spelen met een simpele pass.
  • 2 Dec 2020 om 13:29
    Pierie moet tegen ajax niet de moeilijke keuzes maken maar simpel spelen. Dat houd ook in dat de andere spelers van fctwente loopacties maken om de bal kwijt te kunnen naar voren. Dumic in pas net weer aan het mee trainen dus zal hij nog niet in de basis beginnen met overleg brengen is de beste optie om hem niet weer snel geblesseerd te kunnen raken
  • 2 Dec 2020 om 11:39
    • Quote van 2 Dec 2020 om 11:31
      Dumic in de basis, lijkt me zo.
    Is dumic al wedstrijd fit?
  • 2 Dec 2020 om 11:31
    Dumic in de basis, lijkt me zo.
  • 2 Dec 2020 om 11:12
    Pierie stop gewoon met voetballen en maak nog wat van je leven, je bent pas 20. Als je nu nog even je best doet kun je nog een mooi diploma binnenharken
  • 2 Dec 2020 om 11:04
    Ik vermoed dat Pierie op de bank komt en Dumic weer in de basis staat.
  • 2 Dec 2020 om 10:59
    Één ding heeft hij wel geleerd in Amsterdam praatjes verder een zwaar overschat te speler .
  • 2 Dec 2020 om 10:53
    Zou mooi zijn als Dumic kan spelen, dan kan Pierie het vanaf de bank mee maken dat FC Twente voor een stunt zou gaan en een resultaat mee terug zou kunnen gaan nemen. De volgende wedstrijd van Ajax in de Champions Leaque is wel heel belangrijk voor Ajax, dus ik zeg er vol op klappen met veel agressie in de duels.
  • 2 Dec 2020 om 10:42
    Moet iemand hem wel even uitleggen in welke doel hij moet schieten.
  • 2 Dec 2020 om 10:41
    • Quote van 2 Dec 2020 om 10:30
      Nou dan mag hij wel beter voetballen dan wat hij tot nu aan toe heeft laten zien bij ons
    Met hem op de bank hebben we meer kans.
  • 2 Dec 2020 om 10:30
    Nou dan mag hij wel beter voetballen dan wat hij tot nu aan toe heeft laten zien bij ons
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›