'Jans moet puzzelen tegen FC Groningen: Ilic speelt rechtsbuiten'

41
'Jans moet puzzelen tegen FC Groningen: Ilic speelt rechtsbuiten'

FC Twente verloor donderdag niet alleen van Ajax, het verloor ook twee belangrijke spelers: Jayden Oosterwolde en Vaclav Cerny raakten geblesseerd.

De aanvaller mist de rest van het seizoen, waardoor het gouden trio uit elkaar is gevallen. Het betekent dat Ron Jans tegen FC Groningen zijn elftal anders neer moet zetten. Wout Brama is ook nog niet fit genoeg, waardoor het middenveld gevormd wordt door Godfried Roemeratoe, Jesse Bosch en Ramiz Zerrouki. Het Algemeen Dagblad verwacht dat Luka Ilic als linksvoor zal spelen nu Cerny de rest van het seizoen moet besteden aan zijn revalidatie.

Vermoedelijke opstelling FC Twente: Drommel; Ebuehi, Pleguezuelo, Pierie, Smal; Roemeratoe, Bosch, Zerrouki; Ilic, Danilo, Menig.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jan 2021 om 09:22
    • Quote van 16 Jan 2021 om 17:06
      1 miljoen verdient Narsingh
    Dan zou hij misschien nog €250K moeten kosten voor een half seizoen. Dat gaat Streuer nooit doen...en terecht.
  • 16 Jan 2021 om 17:06
    • Quote van 16 Jan 2021 om 16:29
      Hij verdient 2 mil bij Feyenoord en daarvan moeten we dus Wrs een kwart betalen ofz zonde geld dan maar van leeuwen
    1 miljoen verdient Narsingh
  • 16 Jan 2021 om 16:45
    • Quote van 16 Jan 2021 om 16:29
      Hij verdient 2 mil bij Feyenoord en daarvan moeten we dus Wrs een kwart betalen ofz zonde geld dan maar van leeuwen
    Als dat zijn salaris is. Is dat inderdaad veelste veel geld 250.000
  • 16 Jan 2021 om 16:29
    • Quote van 16 Jan 2021 om 16:23
      Als je een speler huurt betaal je vaak nooit volledige salaris. Dus zou prima optie zijn
    Hij verdient 2 mil bij Feyenoord en daarvan moeten we dus Wrs een kwart betalen ofz zonde geld dan maar van leeuwen
  • 16 Jan 2021 om 16:23
    • Quote van 16 Jan 2021 om 12:38
      Prima optie, maar dan moet Feyenoord wel wat water bij de wijn doen. Wij kunnen nooit zijn volledige salaris betalen.
    Als je een speler huurt betaal je vaak nooit volledige salaris. Dus zou prima optie zijn
  • 16 Jan 2021 om 15:47
    Laat Ilic gewoon op 10 staan, dan heb je iig de aanvoer naar de voorste linie er nog. Abass mag volgens mij spelen en anders zet je een Rots of v. Leeuwen op de rechterflank. Of speel met een ruit op het middenveld met 2 spitsen en zet Markelo op de rechtshalf plek
  • 16 Jan 2021 om 13:22
    • Quote van 16 Jan 2021 om 13:13
      100% eens ! Van Leeuwen is de enige echte (van nature) aanvallende middenvelder (10) . Daar rendeert hij het best . Maar zie ‘ m ook graag op de vleugels . Dus zet die jongen in de basis i p v altijd 10 min waar je je maar moet laten zien .Normaal gesproken is dat prima voor een jonge speler (stap voor stap ) maar nu kan het nu C er helaas niet is .Niet Ilic . Is geen vleugel . Van L is ook meer 10 maar op de vleugel denk ik verrassender dan Ilic
    Als je hem dan op de vleugels neer zet dan liever links dat lijkt hij fijner te vinden.
  • 16 Jan 2021 om 13:13
    • Quote van 16 Jan 2021 om 08:56
      Weetje ik snap gewoon echt niet dat jans zijn enige echte nummer 10 gewoon niet neerzet op de nummer 10. Zet daar aan leeuwen neer. Bosch doet zn best maar die moet gewoon naast roemeratoe of zerrouki spelen. Er werd hier gezegd dat het aan zijn fisiek ligt. Maar dan had bosch daar ook niet hoeven spelen zoveel verschil zit daar ook weer niet in.
    100% eens ! Van Leeuwen is de enige echte (van nature) aanvallende middenvelder (10) . Daar rendeert hij het best . Maar zie ‘ m ook graag op de vleugels . Dus zet die jongen in de basis i p v altijd 10 min waar je je maar moet laten zien .Normaal gesproken is dat prima voor een jonge speler (stap voor stap ) maar nu kan het nu C er helaas niet is .Niet Ilic . Is geen vleugel . Van L is ook meer 10 maar op de vleugel denk ik verrassender dan Ilic
  • 16 Jan 2021 om 13:12
    Ilic mist toch de snelheid om aan de zijkant te spelen En weer die Pirrie in de basis,wat is die kerel slecht.
  • 16 Jan 2021 om 12:54
    Waarom niet van Leeuwen linksvoor? En Ilic op 10. Ilic brengt veel meer als Bosch op 10. Bosch is echt een nr 6 of 8.
  • 16 Jan 2021 om 12:38
    • Quote van 16 Jan 2021 om 12:05
      Ff over de vervanger van Cerny, is Narsingh voor een half seizoen huren van Feyenoord geen optie?
    Prima optie, maar dan moet Feyenoord wel wat water bij de wijn doen. Wij kunnen nooit zijn volledige salaris betalen.
  • 16 Jan 2021 om 12:24
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:59
      Nog niet, maar hij vertelde zelf 100% fit te zijn. Gewoon één helft laten spelen en een doelpunt proberen te forceren.....
    Als ik het zo hoorde van Streuer dan sluit Abbas achter van Leeuwen aan in de hiërarchie en zal hij zich via trainingen en invalbeurten moeten bewijzen. Wat mij betreft spelen eigen spelers eerst tenzij ze zichtbaar minder zijn dan de huurspelers.
  • 16 Jan 2021 om 12:19
    • Quote van 16 Jan 2021 om 12:05
      Ff over de vervanger van Cerny, is Narsingh voor een half seizoen huren van Feyenoord geen optie?
    denk dat een goede oplossing kan zijn
  • 16 Jan 2021 om 12:05
    Ff over de vervanger van Cerny, is Narsingh voor een half seizoen huren van Feyenoord geen optie?
  • 16 Jan 2021 om 11:49
    • Quote van 16 Jan 2021 om 11:25
      Word vast afgelast valt een vlokje sneeuw morgen :)
    Haha idd.
  • 16 Jan 2021 om 11:35
    • Quote van 16 Jan 2021 om 11:25
      Word vast afgelast valt een vlokje sneeuw morgen :)
    Hoe meer sneeuw hoe beter voor ons.
  • 16 Jan 2021 om 11:33
    • Quote van 16 Jan 2021 om 11:25
      Word vast afgelast valt een vlokje sneeuw morgen :)
    Dat zou twente nog niet heel slecht uitkomen.
  • 16 Jan 2021 om 11:25
    Word vast afgelast valt een vlokje sneeuw morgen :)
  • 16 Jan 2021 om 11:12
    • Quote van 16 Jan 2021 om 11:06
      Jans gaat zeker niet zijn speelstijl veranderen verwacht ik. Dus ik vermoed van Leeuwen of ilic in de voorroede
    En abbas? Volgens mij gewoon fit hoor
  • 16 Jan 2021 om 11:06
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:32
      Druk kun je wel blijven zetten op de bal vanuit 4-4-2. Je moet puzzelen en naar de best mogelijke oplossing zoeken. Dat is imo vanuit een 4-4-2 tactiek gaan spelen met 2 snelle spitsen.


      Met Cerny mis je doelpunten en snelheid. Met Abass haal je iig snelheid in de ploeg en tevens kunnen zowel Abass en Danilo als bliksemafleider voor elkaar fungeren.
    Jans gaat zeker niet zijn speelstijl veranderen verwacht ik. Dus ik vermoed van Leeuwen of ilic in de voorroede
  • 16 Jan 2021 om 10:59
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:55
      Hoeveel minuten heb jij Abas al bewust zien trainen of spelen?
    Nog niet, maar hij vertelde zelf 100% fit te zijn. Gewoon één helft laten spelen en een doelpunt proberen te forceren.....
  • 16 Jan 2021 om 10:55
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:32
      Druk kun je wel blijven zetten op de bal vanuit 4-4-2. Je moet puzzelen en naar de best mogelijke oplossing zoeken. Dat is imo vanuit een 4-4-2 tactiek gaan spelen met 2 snelle spitsen.


      Met Cerny mis je doelpunten en snelheid. Met Abass haal je iig snelheid in de ploeg en tevens kunnen zowel Abass en Danilo als bliksemafleider voor elkaar fungeren.
    Hoeveel minuten heb jij Abas al bewust zien trainen of spelen?
  • 16 Jan 2021 om 10:40
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:33
      Hij is fit en tegen Grunn moet je een snelle goal zien te maken om ruimtes te creëren.....
    Ja fit of wedstrijdfit zijn 2 dingen. Je hebt er niks aan als hij het maar een half uur volhoud want hij heeft niet veel gespeeld bij mainz. Je basis moet het in de competitie toch wel een uur kunnen volhouden. De vraag is kan hij dat?
  • 16 Jan 2021 om 10:33
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:32
      Maar TC abass heeft 1 training mee gedaan en dan verwacht je dat hij basis staat ? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
    Hij is fit en tegen Grunn moet je een snelle goal zien te maken om ruimtes te creëren.....
  • 16 Jan 2021 om 10:32
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:26
      Dan kun je wel minder druk zetten op de bal. Dat maakt Twente juist zo sterk. Wel kun je vanuit de counter snel weg zijn met die twee voorin.
    Druk kun je wel blijven zetten op de bal vanuit 4-4-2. Je moet puzzelen en naar de best mogelijke oplossing zoeken. Dat is imo vanuit een 4-4-2 tactiek gaan spelen met 2 snelle spitsen.


    Met Cerny mis je doelpunten en snelheid. Met Abass haal je iig snelheid in de ploeg en tevens kunnen zowel Abass en Danilo als bliksemafleider voor elkaar fungeren.
  • 16 Jan 2021 om 10:32
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:08
      Of Jans gaat 4-4-2 spelen met Danilo naast Abass in de spits....
    Maar TC abass heeft 1 training mee gedaan en dan verwacht je dat hij basis staat ? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
  • 16 Jan 2021 om 10:26
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:08
      Of Jans gaat 4-4-2 spelen met Danilo naast Abass in de spits....
    Dan kun je wel minder druk zetten op de bal. Dat maakt Twente juist zo sterk. Wel kun je vanuit de counter snel weg zijn met die twee voorin.
  • 16 Jan 2021 om 10:21
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:08
      Of Jans gaat 4-4-2 spelen met Danilo naast Abass in de spits....
    Eens
  • 16 Jan 2021 om 10:08
    • Quote van 16 Jan 2021 om 10:03
      Met van leeuwen op links beginnen en later abass inwisselen voor de laatste minuten
    Of Jans gaat 4-4-2 spelen met Danilo naast Abass in de spits....
  • 16 Jan 2021 om 10:08
    • Quote van 16 Jan 2021 om 09:16
      Ik vind ilic linksbuiten niet het meest logisch aangezien cerny rechtsvoor speelde. Ik ben er wel voor om zo min mogelijk te veranderen dus van leeuwen of rots of abas gewoon op de plek van cerny. Dan houdt je de meeste automatismen in stand.
    Dan van leeuwen in de basis. Want die is al paar stappen verder dan rots in de ontwikkeling.
  • 16 Jan 2021 om 10:03
    Met van leeuwen op links beginnen en later abass inwisselen voor de laatste minuten
  • 16 Jan 2021 om 09:58
    • Quote van 16 Jan 2021 om 09:50
      Denk ik ook wat Rots betreft. Maar mij lijkt Rots iets slimmer in positie kiezen. Denk dat van Leeuwen iets makkelijker vanaf links speelt wat ik tot nu toe heb gezien van hem.
    Ja die indruk heb ik ook. Dat zal te maken hebben met het feit dat hij een rechts poot is en dan dus niet lekker naar binnen kan komen en uithalen. Maar daarom kon jans ook nog wel eens uit wijken naar een 442 mar danilo en menig voorop van leeuwen links half zerrouki aan de andere kant en illic en roemeratoe er middenin metname illic midden in met die strand larson en matusiwa is illic ook handig.
  • 16 Jan 2021 om 09:56
    Illic vanaf links kan prima omdat hij multifunctioneel is. Het probleem is alleen dat Bosch geen creatieve 10 is. Ik ben benieuwd wie er deze week gepresenteerd wordt.....
  • 16 Jan 2021 om 09:50
    • Quote van 16 Jan 2021 om 09:27
      Dat zal het ook worden denk ik illic rechts bosch op 10. Maar kan wel zijn dat jans bosch in bescherming neemt en inderdaad met van leeuwen van rechts begint. Ik heb de indruk dat rots liever in de spits speelt als stand in voor danilo.
    Denk ik ook wat Rots betreft. Maar mij lijkt Rots iets slimmer in positie kiezen. Denk dat van Leeuwen iets makkelijker vanaf links speelt wat ik tot nu toe heb gezien van hem.
  • 16 Jan 2021 om 09:32
    zelfdeals tegen emmen alleen nu danilo voor cerny
  • 16 Jan 2021 om 09:27
    • Quote van 16 Jan 2021 om 09:20
      Ilic op links moet je niet doen. Dan gooi je alles teveel om. Gewoon van Leeuwen of Rots op rechts zetten. Of Ilic op rechts en Bosch op 10. Wat mij betreft kies je voor die laatste optie. Rots en van Leeuwen laten invallen is makkelijker dan laten starten. Als Bosch en Ilic dan regelmatig switchen is dat ook lastig voor de Groningse verdedigers. Met Bosch zijn we bovendien ook wat gevaarlijk in de omschakeling.
    Dat zal het ook worden denk ik illic rechts bosch op 10. Maar kan wel zijn dat jans bosch in bescherming neemt en inderdaad met van leeuwen van rechts begint. Ik heb de indruk dat rots liever in de spits speelt als stand in voor danilo.
  • 16 Jan 2021 om 09:20
    Ilic op links moet je niet doen. Dan gooi je alles teveel om. Gewoon van Leeuwen of Rots op rechts zetten. Of Ilic op rechts en Bosch op 10. Wat mij betreft kies je voor die laatste optie. Rots en van Leeuwen laten invallen is makkelijker dan laten starten. Als Bosch en Ilic dan regelmatig switchen is dat ook lastig voor de Groningse verdedigers. Met Bosch zijn we bovendien ook wat gevaarlijk in de omschakeling.
  • 16 Jan 2021 om 09:16
    Ik vind ilic linksbuiten niet het meest logisch aangezien cerny rechtsvoor speelde. Ik ben er wel voor om zo min mogelijk te veranderen dus van leeuwen of rots of abas gewoon op de plek van cerny. Dan houdt je de meeste automatismen in stand.
  • 16 Jan 2021 om 09:15
    • Quote van 16 Jan 2021 om 09:12
      Wie zegt dat het AD gelijk heeft?
    Omdat het de meest waarschijnlijke opstelling is. Helemaal nu cerny er niet meer bij is.
  • 16 Jan 2021 om 09:12
    • Quote van 16 Jan 2021 om 08:56
      Weetje ik snap gewoon echt niet dat jans zijn enige echte nummer 10 gewoon niet neerzet op de nummer 10. Zet daar aan leeuwen neer. Bosch doet zn best maar die moet gewoon naast roemeratoe of zerrouki spelen. Er werd hier gezegd dat het aan zijn fisiek ligt. Maar dan had bosch daar ook niet hoeven spelen zoveel verschil zit daar ook weer niet in.
    Wie zegt dat het AD gelijk heeft?
  • 16 Jan 2021 om 08:56
    Weetje ik snap gewoon echt niet dat jans zijn enige echte nummer 10 gewoon niet neerzet op de nummer 10. Zet daar aan leeuwen neer. Bosch doet zn best maar die moet gewoon naast roemeratoe of zerrouki spelen. Er werd hier gezegd dat het aan zijn fisiek ligt. Maar dan had bosch daar ook niet hoeven spelen zoveel verschil zit daar ook weer niet in.