VIDEO | Samenvatting: FC Twente onderuit op bezoek bij PSV (3-0)

30
VIDEO | Samenvatting: FC Twente onderuit op bezoek bij PSV (3-0)

FC Twente heeft zaterdagmiddag verloren van PSV met 3-0. Donyell Malen was aan de kant van de thuisploeg de grote man met twee treffers. 

Het eerste halfuur waren de ploegen in evenwicht. Zowel de Eindhovenaren als de Tukkers kregen kansjes, waarbij Luciano Narsingh het dichtst bij een doelpunt was. De aanvaller dribbelde een aantal spelers voorbij, maar wist zijn actie niet te promoveren tot openingstreffer. Na dertig minuten kwam PSV op voorsprong via Donyell Malen. 

Joël Drommel wist een schot van Eran Zahavi te keren, maar de bal kwam daarbij voor de voeten van Malen. Die wist wel raad met de kans. Zes minuten later was de spits van de Eindhovenaren wel trefzeker na een mooie aanval via Malen en Denzel Dumfries. De ploegen gingen dus met 2-0 de rust in en die voorsprong van PSV werd na rust verder uitgebouwd. Weer was Malen trefzeker nadat hij Ramiz Zerrouki fraai uitspeelde.

Luka Ilic kreeg op het middenveld van FC Twente de voorkeur boven Jesse Bosch, maar hij wist dat vertrouwen van de oefenmeester niet terug te betalen. Een kwartier voor tijd moest hij het veld met een rode kaart vroegtijdig verlaten. De middenvelder kwam te hard in en gaf daarna een soort kopstoot. Het betekende voor hem einde wedstrijd. 

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Feb 2021 om 15:57
    • Quote van 6 Feb 2021 om 20:01
      Je hebt gelijk mer wat je zegt. Maar dat ze die huurlingen weg hebben laten gaan is een hard gelach nu. De andere kant als huurspelers ontevreden gaan ze al gauw geforceerd te spelen kijk lamprou. Op dat moment was dat logisch. Alles liep op dat moment uitstekend.
    Ik denk dat het weggaan van die spelers puur iets financieels was! Vergeet nu effe niet hoe de situatie is he.
  • 6 Feb 2021 om 21:10
    • Quote van 6 Feb 2021 om 21:01
      Uit tegen VVV raakte hij die bal volgens mij toch best aardig
    Zelfs een blinde kip vindt wel eens een graankorrrel.
  • 6 Feb 2021 om 21:01
    • Quote van 6 Feb 2021 om 20:16
      Dan laten we het maar niet over Ilic hebben. Die heeft in Twentes dienst nog geen bal fatsoenlijk geraakt en hobbelt plichtmatig rond als een zak zout. Wat valt hij mij tegen zeg. Had ik veel meer van verwacht en brengt helemaal niks. Zerrouki speelde vorige week een dijk van een wedstrijd en wordt vandaag als een vuilniszak bij het groffe vuil gezet. Daarom voetballen ze ook bij de nummer 7 van de Eredivisie en niet bij Bayern. Vraag mij dan in vredesnaam af wat jouw verwachtingen zijn. Allemaal Cruyffs en Van Bastens?
    Uit tegen VVV raakte hij die bal volgens mij toch best aardig
  • 6 Feb 2021 om 20:16
    • Quote van 6 Feb 2021 om 19:07
      Zoals vaker aangegeven komt Zerrouki handellingssnelheid te kort. De helft van de ballen speelt hij middels een sliding omdat hij te langzaam is. En hij laat zich ook makkelijk uitspelen. Tegen mindere tegenstanders lijkt het erop dat hij best wel goed is maar tegen betere teams zie je dat het niet goed is.
    Dan laten we het maar niet over Ilic hebben. Die heeft in Twentes dienst nog geen bal fatsoenlijk geraakt en hobbelt plichtmatig rond als een zak zout. Wat valt hij mij tegen zeg. Had ik veel meer van verwacht en brengt helemaal niks. Zerrouki speelde vorige week een dijk van een wedstrijd en wordt vandaag als een vuilniszak bij het groffe vuil gezet. Daarom voetballen ze ook bij de nummer 7 van de Eredivisie en niet bij Bayern. Vraag mij dan in vredesnaam af wat jouw verwachtingen zijn. Allemaal Cruyffs en Van Bastens?
  • 6 Feb 2021 om 20:01
    • Quote van 6 Feb 2021 om 19:52
      De jonge spelers met weinig eredivisie leren in dit soort wedstrijden veel meer dan alleen op trainingen. Gelukkig gebruiken ze bij fctwente wel de video beelden van wedstrijden hier mee kun je duidelijkheid aan geven wat je goed doet in wedstrijden en de verkeerde keuzes die alle spelers maken . Fctwente heeft zeker goede speler gehuurd die teveel op de bank hebben gezeten maar waarom hebben deze spelers niet of nauwelijks gespeeld. De reden weet je omdat er weinig blessures waren en het veldspel en voetbal gewoon uitstekend was door de spelers die wekelijks speelden. Het is natuurlijk wel jammer dat fctwente deze huurlingen te snel heeft laten gaan in de winterstop .
    Je hebt gelijk mer wat je zegt. Maar dat ze die huurlingen weg hebben laten gaan is een hard gelach nu. De andere kant als huurspelers ontevreden gaan ze al gauw geforceerd te spelen kijk lamprou. Op dat moment was dat logisch. Alles liep op dat moment uitstekend.
  • 6 Feb 2021 om 19:52
    • Quote van 6 Feb 2021 om 19:30

      Jans kan je niet verwijten wat er bij Twente allemaal mis gaat.Het begon met het huren van een groot aantal huur spelers die bijna allemaal tallentvol waren.Door dat het team een geweldige start had en Jans de andere huur spelers eigenlijk kansloos op de bank liet plaatsnemen.Als het je eigen spelers zijn is dat wel wat andersmaar deze spelers waren hier uitsluitend voorhun eigen belang namelijk zich in de picture spelen.Gevolgen hebben we gezien en op dat moment goed dat ze zijn vertrokken.Maar toen in Januari op eens veel geblesseerd raakten en er toch spelers moesten bij komen ging het mis.In eens was het team niet meer de machine die het daar voor wel was.Toen kwam ook meteen aan het ligt dat er in het speel concept geen alternatieven mogelijk waren. Dit Is een misrekening van de TS.Ik begrijp dit niet zeker als je ziet hoe andere ploegen die dit beheersen een wedstrijd kunnen doen kantelen. Het zo als vanavond inbrengen van jeugd lijkt leuk voor die jongens maar is dit wel echt zo. Om in een wedstrijd als terreinvulling te worden gebruikt is niet motiverend lijkt mij. Dezejongens inbrengen in een wedstijd die we gaan winnen is lijkt mij veel leuker en motiverender. Hoewel we niet in gevaarzullen komen lijkt het toch op paniek voetbal.Uitstekend om die jonge spelers in te zetten maar nietop deze manier.
    De jonge spelers met weinig eredivisie leren in dit soort wedstrijden veel meer dan alleen op trainingen. Gelukkig gebruiken ze bij fctwente wel de video beelden van wedstrijden hier mee kun je duidelijkheid aan geven wat je goed doet in wedstrijden en de verkeerde keuzes die alle spelers maken . Fctwente heeft zeker goede speler gehuurd die teveel op de bank hebben gezeten maar waarom hebben deze spelers niet of nauwelijks gespeeld. De reden weet je omdat er weinig blessures waren en het veldspel en voetbal gewoon uitstekend was door de spelers die wekelijks speelden. Het is natuurlijk wel jammer dat fctwente deze huurlingen te snel heeft laten gaan in de winterstop .
  • 6 Feb 2021 om 19:30

    Jans kan je niet verwijten wat er bij Twente allemaal mis gaat.Het begon met het huren van een groot aantal huur spelers die bijna allemaal tallentvol waren.Door dat het team een geweldige start had en Jans de andere huur spelers eigenlijk kansloos op de bank liet plaatsnemen.Als het je eigen spelers zijn is dat wel wat andersmaar deze spelers waren hier uitsluitend voorhun eigen belang namelijk zich in de picture spelen.Gevolgen hebben we gezien en op dat moment goed dat ze zijn vertrokken.Maar toen in Januari op eens veel geblesseerd raakten en er toch spelers moesten bij komen ging het mis.In eens was het team niet meer de machine die het daar voor wel was.Toen kwam ook meteen aan het ligt dat er in het speel concept geen alternatieven mogelijk waren. Dit Is een misrekening van de TS.Ik begrijp dit niet zeker als je ziet hoe andere ploegen die dit beheersen een wedstrijd kunnen doen kantelen. Het zo als vanavond inbrengen van jeugd lijkt leuk voor die jongens maar is dit wel echt zo. Om in een wedstrijd als terreinvulling te worden gebruikt is niet motiverend lijkt mij. Dezejongens inbrengen in een wedstijd die we gaan winnen is lijkt mij veel leuker en motiverender. Hoewel we niet in gevaarzullen komen lijkt het toch op paniek voetbal.Uitstekend om die jonge spelers in te zetten maar nietop deze manier.
  • 6 Feb 2021 om 19:20
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Precies.....
  • 6 Feb 2021 om 19:13
    • Quote van 6 Feb 2021 om 19:07
      Zoals vaker aangegeven komt Zerrouki handellingssnelheid te kort. De helft van de ballen speelt hij middels een sliding omdat hij te langzaam is. En hij laat zich ook makkelijk uitspelen. Tegen mindere tegenstanders lijkt het erop dat hij best wel goed is maar tegen betere teams zie je dat het niet goed is.
    Van mij mag Zerrouki een contract van 5 jaar krijgen, heerlijke speler.
  • 6 Feb 2021 om 19:12
    • Quote van 6 Feb 2021 om 19:07
      Zoals vaker aangegeven komt Zerrouki handellingssnelheid te kort. De helft van de ballen speelt hij middels een sliding omdat hij te langzaam is. En hij laat zich ook makkelijk uitspelen. Tegen mindere tegenstanders lijkt het erop dat hij best wel goed is maar tegen betere teams zie je dat het niet goed is.
    Ook een speler met weinig eredivisie ervaring die een uitstekend seizoen speelt met veel overtuiging en lef . Maar ook een speler dienog veel moet leren en nog kan leren door te spelen in de eredivisie. En dat gaat met goede en slechte wedstrijden en keuzes in wedstrijden
  • 6 Feb 2021 om 19:10
    • Quote van 6 Feb 2021 om 19:08
      Vandaag een hele degelijke wedstrijd van fctwente een goede eerste 30 minuten maar je vergeet de mogelijkheden te gebruiken en een doelpunt te maken. Dit is een probleem wat de laaste weken vaker voor komt tegen Heerenveen en vvv het zelfde probleem goed voetbal zonder de kansen te benutten. En zelf cadeautjes weggeven is jammer maar ook wel logisch met een grote groep spelers met weinig eredivisie ervaring . Deze groep spelers durven weer te ballen met lef en overtuiging dat dit gaat met vallen en opstaan is niet vreemd maar volstrekt normaal. Hier ga je van leren als jonge onervaren spelers groep
    +100
  • 6 Feb 2021 om 19:08
    Vandaag een hele degelijke wedstrijd van fctwente een goede eerste 30 minuten maar je vergeet de mogelijkheden te gebruiken en een doelpunt te maken. Dit is een probleem wat de laaste weken vaker voor komt tegen Heerenveen en vvv het zelfde probleem goed voetbal zonder de kansen te benutten. En zelf cadeautjes weggeven is jammer maar ook wel logisch met een grote groep spelers met weinig eredivisie ervaring . Deze groep spelers durven weer te ballen met lef en overtuiging dat dit gaat met vallen en opstaan is niet vreemd maar volstrekt normaal. Hier ga je van leren als jonge onervaren spelers groep
  • 6 Feb 2021 om 19:07
    Zoals vaker aangegeven komt Zerrouki handellingssnelheid te kort. De helft van de ballen speelt hij middels een sliding omdat hij te langzaam is. En hij laat zich ook makkelijk uitspelen. Tegen mindere tegenstanders lijkt het erop dat hij best wel goed is maar tegen betere teams zie je dat het niet goed is.
  • 6 Feb 2021 om 19:05
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:39
      Je mag toch wel wat meer verwachten van dit lijkt me toch!?
    Vandaag 0 kansen gehad
  • 6 Feb 2021 om 18:44
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:33
      Laat die jonge gasten maar vaker opdragen. Je kunt mij vertellen wat je wil. Maar van leeuwen is niks minder dan menig. Bosch en narsingh speelden een redelijk tot prima wedstrijd. Maar van leeuwen heeft omdat hij meer een 10 is ook ene beter overzicht dan menig en ziet danilo wel vaker staan. Laat menig maar een keer van de bank beginnen.
    Nou ja gewoon van Leeuwen voor Ilic op 10 lijkt me beter. Menig heeft wel de nodige dreiging. Mooi vlammend schot in de eerste helft. Helaas net naast. Verder was Twente lekker fel op de bal grotendeels, alleen er is geen balvast houder voorin. Dat zou al enorm schelen. Voor volgend seizoen staat er toch al een goede basis met een aantal talentvolle jeugdigen. Zie de toekomst wel met vertrouwen tegemoet. Dit seizoen halen we nog wel de nodige punten om in de middenmoot te eindigen.
  • 6 Feb 2021 om 18:43
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:26
      Drommel keepte de 2e helft ook goed. Anders was de uitslag hoger geweest.
    Je kan goed keepen maar als je er bij de eerste 2 doelpunten zo slecht bij zit doe je het gewoon niet goed. Ook bij het 3e doelpunt liet Zerrouki zich veel te makkelijk uitspelen. Maar goed als je 4 spelers voor 2 belangrijke plekken mist dan word het natuurlijk erg lastig. Koppies omhoog blijven houden en hopelijk snel weer een 3 punter. Ploeg is nu onze steun extra hard nodig.
  • 6 Feb 2021 om 18:41
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:33
      Laat die jonge gasten maar vaker opdragen. Je kunt mij vertellen wat je wil. Maar van leeuwen is niks minder dan menig. Bosch en narsingh speelden een redelijk tot prima wedstrijd. Maar van leeuwen heeft omdat hij meer een 10 is ook ene beter overzicht dan menig en ziet danilo wel vaker staan. Laat menig maar een keer van de bank beginnen.
    Precies jesse ee lekker in laten staan en die jonge jongens meer kansen geven
  • 6 Feb 2021 om 18:40
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:29
      Ben er nu echt wel achter. Als het 15 graden warmer wordt dan begint Danilo weer te scoren. Heb je in de winter echt helemaal niks aan. MOOI WEER VOETBALLER!!!
    Klopt, het had vandaag ook afgelast moeten worden. Competitievervalsing dit.
  • 6 Feb 2021 om 18:39
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:35
      Heeft hij 1 bal gehad vandaag???? Jezus christus ga allemaal lekker naar Ajax als je goed voetbal verwacht.
    Je mag toch wel wat meer verwachten van dit lijkt me toch!?
  • 6 Feb 2021 om 18:35
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:29
      Ben er nu echt wel achter. Als het 15 graden warmer wordt dan begint Danilo weer te scoren. Heb je in de winter echt helemaal niks aan. MOOI WEER VOETBALLER!!!
    Heeft hij 1 bal gehad vandaag???? Jezus christus ga allemaal lekker naar Ajax als je goed voetbal verwacht.
  • 6 Feb 2021 om 18:33
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:31
      Het gemis van Cerny is schrijnend en dodelijk voor de aanval. Pierie Pierie moet spelen en dat is schrijnend en dodelijk voor de verdediging.

      Ook Danilo moet er maar effekes uit voor van Leeuwen, want Danilo zit niet erg goed in zijn vel. Even met een verwijskaart naar de psycholoog sturen.....
    Ik zou zelf naar de psycholoog gaan. Man jou gezeur om pierie is gewoon zielig. Heeft jou insider je weer wat ingefluisterd met wat voor onzin je nu weer moet zeggen.
  • 6 Feb 2021 om 18:33
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:25
      Vond Jesse en Narsingh goed spelen. Jonge jongens legden veel energie erin
    Laat die jonge gasten maar vaker opdragen. Je kunt mij vertellen wat je wil. Maar van leeuwen is niks minder dan menig. Bosch en narsingh speelden een redelijk tot prima wedstrijd. Maar van leeuwen heeft omdat hij meer een 10 is ook ene beter overzicht dan menig en ziet danilo wel vaker staan. Laat menig maar een keer van de bank beginnen.
  • 6 Feb 2021 om 18:32
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:29
      Ben er nu echt wel achter. Als het 15 graden warmer wordt dan begint Danilo weer te scoren. Heb je in de winter echt helemaal niks aan. MOOI WEER VOETBALLER!!!
    Klopt, was ik vanaf het begin al bang voor
  • 6 Feb 2021 om 18:32
    Waarom gaat het bij ons elke keer mis bij een tegengoal? Je begint prima krijgt een tegengoal en kan net zo goed meteen terugrijden.
  • 6 Feb 2021 om 18:31
    Volgende week pakken we vitesse!
  • 6 Feb 2021 om 18:31
    Het gemis van Cerny is schrijnend en dodelijk voor de aanval. Pierie Pierie moet spelen en dat is schrijnend en dodelijk voor de verdediging.

    Ook Danilo moet er maar effekes uit voor van Leeuwen, want Danilo zit niet erg goed in zijn vel. Even met een verwijskaart naar de psycholoog sturen.....
  • 6 Feb 2021 om 18:30
    Was toch wel heel slecht dit he.
  • 6 Feb 2021 om 18:29
    Ben er nu echt wel achter. Als het 15 graden warmer wordt dan begint Danilo weer te scoren. Heb je in de winter echt helemaal niks aan. MOOI WEER VOETBALLER!!!
  • 6 Feb 2021 om 18:26
    • Quote van 6 Feb 2021 om 18:25
      Vond Jesse en Narsingh goed spelen. Jonge jongens legden veel energie erin
    Drommel keepte de 2e helft ook goed. Anders was de uitslag hoger geweest.
  • 6 Feb 2021 om 18:25
    Vond Jesse en Narsingh goed spelen. Jonge jongens legden veel energie erin
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›