Goed nieuws voor FC Twente in strijd om play-offs: Ajax bereikt finale

21
Goed nieuws voor FC Twente in strijd om play-offs: Ajax bereikt finale

Goed nieuws voor FC Twente. Ajax heeft een 0-3 overwinning geboekt in de halve finale van de KNVB Beker tegen SC Heerenveen.

Dat betekent dat plek acht genoeg is om mee te doen aan de play-offs. Normaliter doen alleen de nummers vier tot en met zeven mee, maar doordat de bekerfinale gespeeld wordt tussen Ajax en Vitesse mag de nummer acht meedoen. Dat kan dus goed nieuws zijn voor FC Twente. Bij Ajax scoorden Davy Klaassen, Dusan Tadic en David Neres in het Abe Lenstra stadion.

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Mar 2021 om 16:24
    • Quote van 4 Mar 2021 om 12:55
      Als bijvoorbeeld een Menig 1x een wereldpot speelt in Europa verkoop je hem voor een paar miljoen. Ook zullen we niet deelnemen aan de Europa league maar aan de 2e voorronde van de Europa Conference League. Het grootste deel van de ploegen die je daar in de voorrondes treft moet je echt kunnen verslaan.
    Als Menig in de 2e voorronde tegen de nummer 4 van Oekraïne een wereldpot speelt zal dat zo veel niet doen hoor. Wat je als tweede zegt weet ik niet. De EL krimpt van 48 naar 32 deelnemers en de CoL krijgt er ook 32 in de groepsfase. In totaal zijn er dus maar 16 extra plekken.
  • 4 Mar 2021 om 12:55
    • Quote van 4 Mar 2021 om 11:18
      Ivm reizen al die voorrondes naar Oekraïne bijv.hotels vliegreis etc etc en het dan vervolgens niet halen weg gegooid geld
    Als bijvoorbeeld een Menig 1x een wereldpot speelt in Europa verkoop je hem voor een paar miljoen. Ook zullen we niet deelnemen aan de Europa league maar aan de 2e voorronde van de Europa Conference League. Het grootste deel van de ploegen die je daar in de voorrondes treft moet je echt kunnen verslaan.
  • 4 Mar 2021 om 12:06
    • Quote van 4 Mar 2021 om 11:18
      Ivm reizen al die voorrondes naar Oekraïne bijv.hotels vliegreis etc etc en het dan vervolgens niet halen weg gegooid geld
    Je vergeet natuurlijk wel dat onze jeugd hier een enorme ervaring opdoen,en dat spelers die je wilt aantrekken iets gemakkelijker deze kant op komen want je speelt dan wel Europees en dat is voor menig speler nog steeds een springplank naar het buitenland.
  • 4 Mar 2021 om 11:19
    • Quote van 4 Mar 2021 om 10:59
      We hoeven geen Europees voetbal die extra wedstrijden zijn wel lekker maar voor onze FC is het beter om dat niet te halen financieel gezien
    Mag jij vinden, ik hoop wel dat we europa halen
  • 4 Mar 2021 om 11:18
    • Quote van 4 Mar 2021 om 11:06
      Sinds wanneer is Europees voetbal op financieel gebied niet aantrekkelijk?
    Ivm reizen al die voorrondes naar Oekraïne bijv.hotels vliegreis etc etc en het dan vervolgens niet halen weg gegooid geld
  • 4 Mar 2021 om 11:06
    • Quote van 4 Mar 2021 om 10:59
      We hoeven geen Europees voetbal die extra wedstrijden zijn wel lekker maar voor onze FC is het beter om dat niet te halen financieel gezien
    Sinds wanneer is Europees voetbal op financieel gebied niet aantrekkelijk?
  • 4 Mar 2021 om 11:01
    • Quote van 4 Mar 2021 om 10:59
      We hoeven geen Europees voetbal die extra wedstrijden zijn wel lekker maar voor onze FC is het beter om dat niet te halen financieel gezien
    Volgens mij is het financieel aantrekkelijker geworden, al weet ik niet precies de bedragen
  • 4 Mar 2021 om 10:59
    We hoeven geen Europees voetbal die extra wedstrijden zijn wel lekker maar voor onze FC is het beter om dat niet te halen financieel gezien
  • 4 Mar 2021 om 10:48
    • Quote van 4 Mar 2021 om 10:13
      Volgens mij is het al jaren zo hoor. Willem II kreeg in 2019 toch ook geen Europees voetbal? Die verloren de finale van Ajax
    Oh ja dan zal ik het wel mis hebben.
  • 4 Mar 2021 om 10:29
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:56
      Ik ga dat later vandaag wel eens uitzoeken. Wil wel eens weten hoe dat zit.
    Die gaat naar de derde plaats, want de tweede plaats mag proberen de champion league te bereiken, lukt dat niet gaan die (ook) naar de Europa league
  • 4 Mar 2021 om 10:13
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:40
      Laat ik het zo zeggen voorheen was het wel zo. Maar hoe dat nu zit ook met die confederence cup ofzo. Moet ik me eerst even in verdiepen want volgens mij word de setup voor ons anders.
    Volgens mij is het al jaren zo hoor. Willem II kreeg in 2019 toch ook geen Europees voetbal? Die verloren de finale van Ajax
  • 4 Mar 2021 om 09:56
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:45
      Dit denk ik ook dat het naar de nr 3 gaat.
    Ik ga dat later vandaag wel eens uitzoeken. Wil wel eens weten hoe dat zit.
  • 4 Mar 2021 om 09:45
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:15
      Dat lijkt me sterk. Ik denk dat het EL-ticket dan naar de nummer 3 gaat en de CoL-tickets naar de nummer 4 en winnaar playoffs. Volgens mij levert een bekerfinale verliezen geen Europees voetbal op
    Dit denk ik ook dat het naar de nr 3 gaat.
  • 4 Mar 2021 om 09:40
    • Quote van 4 Mar 2021 om 09:15
      Dat lijkt me sterk. Ik denk dat het EL-ticket dan naar de nummer 3 gaat en de CoL-tickets naar de nummer 4 en winnaar playoffs. Volgens mij levert een bekerfinale verliezen geen Europees voetbal op
    Laat ik het zo zeggen voorheen was het wel zo. Maar hoe dat nu zit ook met die confederence cup ofzo. Moet ik me eerst even in verdiepen want volgens mij word de setup voor ons anders.
  • 4 Mar 2021 om 09:15
    • Quote van 4 Mar 2021 om 06:34
      Dan gaat de nummer 2 in de beker EL in. In dit geval vitesse.
    Dat lijkt me sterk. Ik denk dat het EL-ticket dan naar de nummer 3 gaat en de CoL-tickets naar de nummer 4 en winnaar playoffs. Volgens mij levert een bekerfinale verliezen geen Europees voetbal op
  • 4 Mar 2021 om 07:18
    • Quote van 4 Mar 2021 om 06:36
      En wat als Ajax ook de Euro League wint en kampioen van Nederland?
    EL is voor dit seizoen. Als ajax kampioen word wat slechts een kwestie van tijd lijkt dan gaan zo volgend seizoen CL Voetballen.
  • 4 Mar 2021 om 06:36
    • Quote van 4 Mar 2021 om 06:34
      Dan gaat de nummer 2 in de beker EL in. In dit geval vitesse.
    En wat als Ajax ook de Euro League wint en kampioen van Nederland?
  • 4 Mar 2021 om 06:34
    • Quote van 4 Mar 2021 om 00:22
      En wat als Ajax ook de bekerwinnaar wordt? Ajax gaat al naar de Champions League!
    Dan gaat de nummer 2 in de beker EL in. In dit geval vitesse.
  • 4 Mar 2021 om 00:22
    • Quote van 4 Mar 2021 om 00:15
      De play-offs gaan om de conference league, net zoals plaats 3 in de eindstand. Alleen de bekerwinnaar gaat naar de Europa league
    En wat als Ajax ook de bekerwinnaar wordt? Ajax gaat al naar de Champions League!
  • 4 Mar 2021 om 00:15
    • Quote van 3 Mar 2021 om 23:06
      we laten ons niet zomaar in halen door Fortuna of Hereveen! Play offs aardig dicht bij nu. Ben al heel erg blij als we de play offs halen ongeacht of we dan europa league ook halen.
    De play-offs gaan om de conference league, net zoals plaats 3 in de eindstand. Alleen de bekerwinnaar gaat naar de Europa league
  • 3 Mar 2021 om 23:06
    we laten ons niet zomaar in halen door Fortuna of Hereveen! Play offs aardig dicht bij nu. Ben al heel erg blij als we de play offs halen ongeacht of we dan europa league ook halen.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›