Jans: ''Had nooit het gevoel dat Willem II nog terug zou komen''

31
Jans: ''Had nooit het gevoel dat Willem II nog terug zou komen''

FC Twente verloor tegen Willem II twee punten door een doelpunt van Vangelis Pavlidis tien minuten voor tijd. Ron Jans baalt van de uitslag.

''Dit was zeker niet de best voetballende wedstrijd, maar deze had je moeten winnen. We laten teveel punten liggen. We hebben na de beginfase eigenlijk niets meer weggegeven en dan moet je killen op de momenten dat je kansen krijgt. Dat deden we en dan moet je hem over de streep trekken'', vertelt de oefenmeester bij RTV Oost.

''Ik had eigenlijk nooit het gevoel dat Willem II nog terug zou kunnen komen. De energie werd bij hun ook minder in de tweede helft en wij kregen meer de bal'', stelt de trainer, die zijn ploeg dus weer niet zag winnen in de Grolsch Veste. Daar legt hij de nadruk echter niet graag op. ''We kunnen ook een thema maken van de uitduels, waarin we het fantastisch doen.''

31 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Mar 2021 om 17:20
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:04
      onzin , dit is echt verkeerd denken, dit behoort topsport en BETAALD voetbal te zijn, voor mensen in de kracht van hun leven dit presteren tegen deze beloning is een blamage en gênant. Dit moet en kan veel beter tegen dezelfde kosten. Je verliest vanaf nu, je hebt het al verloren eerder, vanaf dag 1 moet die bevlieging er zijn.
    Op papier is dit zeker mogelijk. Maar in de praktijk ben je afhankelijk van je tegenstander de bekende voordelen en nadelen het beetje geluk dat.er bij komt en de fit heid van de spelers groep als de wedstrijd gespeeld wordt.
  • 7 Mar 2021 om 14:22
    • Quote van 7 Mar 2021 om 13:57
      onderschrijf ik volledig, dit waren verliespunten van de staf, volledig toe te kennen aan angsthazen voetbal, Ron, deze zijn voor jouw conto de verliespunten, en je trainer van de achterhoede, echt de oorlog en strijd win je niet in je eigen verdediging maar in die van de tegenstander. Het zit gewoon fout nu!
    Kerl wat kun jij overdrijven zeg kolere. Hoe wil je een tegenstander bij de strot pakken als alleen maar lange ballen gegeven word. Wij kunnen het spel niet maken. Hell zelfs Groningen kan dat niet Utrecht met hun selectie kunnen dit slechts in enkele wedstrijden en die hebben een betere selectie ditzelfde geld voor feyenoord over het algemeen. Je tegenstander je wil opleggen is enkel besteed aan ajax. Je kan wel zeggen je moet erin vliegen. Maar als je ziet hoe ebuehi in de wedstrijd staat narsingh menig zelfs oosterwolde bosch en roemeratoe gewoon achter de feiten aan lopen.
  • 7 Mar 2021 om 14:16
    • Quote van 7 Mar 2021 om 14:04
      onzin , dit is echt verkeerd denken, dit behoort topsport en BETAALD voetbal te zijn, voor mensen in de kracht van hun leven dit presteren tegen deze beloning is een blamage en gênant. Dit moet en kan veel beter tegen dezelfde kosten. Je verliest vanaf nu, je hebt het al verloren eerder, vanaf dag 1 moet die bevlieging er zijn.
    Wat wil je nu horen dan? Dat we voor de zoveelste keer thuis punten laten liggen? Dat het kloten is dat dat steeds thuis gebeurt? Kun je er nu nog wat aan veranderen ? Of heet jij captain hindsight? Het is een open deur dat als je je concurrenten nog tegenkomt het daar moet beslissen. Of doel je nu op dat het klinkt alsof ik zeg dat het niet erg is dat we deze gelijk spelen? Want dat zeg ik nergens.
  • 7 Mar 2021 om 14:04
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:37
      Dat hoeft niet. De cruciaalste tegenstanders krijgen we nu. De directe concurrenten. Fortuna Utrecht en heracles. Wil je play offs halen moet je die winnen.
    onzin , dit is echt verkeerd denken, dit behoort topsport en BETAALD voetbal te zijn, voor mensen in de kracht van hun leven dit presteren tegen deze beloning is een blamage en gênant. Dit moet en kan veel beter tegen dezelfde kosten. Je verliest vanaf nu, je hebt het al verloren eerder, vanaf dag 1 moet die bevlieging er zijn.
  • 7 Mar 2021 om 14:03
    • Quote van 7 Mar 2021 om 12:22
      Dat is ook het enige ding dat ik opvallend vond bij Streuer. Hij gaf in de winter aan geen stormram als spits te willen hebben omdat dat niet past bij de speelwijze. Natuurlijk heeft hij daar gelijk in als het spelletje loopt zoals men verwacht. Als dit echter niet lukt moet je naar mijn mening het ook over een andere boeg kunnen gooien. Ik had dan ook geprobeerd zo"n spits te halen in de winterstop. Maar dat is mijn bescheiden mening. Tegen zo'n spits moet je dan wel zeggen dat hij ook zo gebruikt wordt en dat hij in principe op de bank begint. Ipv bijv. een Abass. Dus Streuer doet het goed, maar dit zag hij naar mijn mening fout.
    Hij gaf ook aan dat dan Dumic naar voren gestuurd kan worden maar dat gebeurt dus niet. In ieder geval niet bij 1-1 en met weinig centrale verdedigers achter de hand om dan in te brengen.
  • 7 Mar 2021 om 14:01
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:43
      Technische staf moet zeker thuis eens iets anders verzinnen dan dat wandelvoetbal inderdaad. Spel kan niet gemaakt worden. Probleem is alleen dat we geen fysieke kracht voorin hebben lopen dus hoge ballen hebben geen zin.
    helemaal mee eens, als er 1 team was, naast Feyenoord, wat met ietsje meer bevlieging bij het strotje te pakken was voor een glorievolle overwinning, dan was dit zeker te doen geweest. Eerder wisselen , zodat de inkomende spelers aan kunnen haken of het verschil maken en dan wel wat risico maar niet overtrokken maar gaan voor de overwinning, ik miste het in de STAF en op het veld, angsthazenvoetbal dit, als mijn onder 12 zo voetbalt baal ik nog.
  • 7 Mar 2021 om 13:57
    • Quote van 7 Mar 2021 om 12:24
      Probleem is gewoon dat het risico loos voetbal is. Balbezit. Bang om de bal kwijt te raken. Positiespel achterin zonder doel, idee en met name durf.Angstig voetbal.En maar gokken op een omschakeling met onze "snelle" spelers voorin. Eenzijdig aan het worden. En het afjagen (hoog druk zetten) zie ik ook niet meer. Bosch is de enige die echte (ook vuile) meters wil maken. Zerouki wil en kan dat ook wel maar staat de laatste wedstrijden veel te laag. Spelen met 2 zessen. Komt ook omdat de backs erg hoog staan. Is een keuze. Maar dan moeten de vleugel aanvallers iets meer nog naar binnen trekken en als "10-nen" gaan spelen (zoals Cherny) waar je ook moet "werken" .Zie je te weinig. Verder teveel middenvelders op eigen helft. Daarbij het onbegrijpelijke wisselbeleid. Wat moet je nu in de 85e minuut nog doen dan als invaller? De basisaanvallers zijn in de meeste wedstrijden niet meer gevaarlijk na de 60 e minuut. Is nier erg maar haal ze er dan af? Of mag dat niet ? En van wie dan niet? Staring prima gedaan in mijn ogen. Vergeet niet dat het een basisdebuut is en dat al die andere basisspelers al veel meer ervaring hebben mogen opdoen. Hij deed weinig fout en had een aantal belangrijke ingrepen. Zo 'n jongen hoeft het spel toch niet al te maken? Dat verwacht ik van de anderen meer. Jans, kijk eens meer kritisch en ga eens wat gedurfder spelen met een sneller en beter wisselbeleid!
    onderschrijf ik volledig, dit waren verliespunten van de staf, volledig toe te kennen aan angsthazen voetbal, Ron, deze zijn voor jouw conto de verliespunten, en je trainer van de achterhoede, echt de oorlog en strijd win je niet in je eigen verdediging maar in die van de tegenstander. Het zit gewoon fout nu!
  • 7 Mar 2021 om 12:24
    Probleem is gewoon dat het risico loos voetbal is. Balbezit. Bang om de bal kwijt te raken. Positiespel achterin zonder doel, idee en met name durf.Angstig voetbal.En maar gokken op een omschakeling met onze "snelle" spelers voorin. Eenzijdig aan het worden. En het afjagen (hoog druk zetten) zie ik ook niet meer. Bosch is de enige die echte (ook vuile) meters wil maken. Zerouki wil en kan dat ook wel maar staat de laatste wedstrijden veel te laag. Spelen met 2 zessen. Komt ook omdat de backs erg hoog staan. Is een keuze. Maar dan moeten de vleugel aanvallers iets meer nog naar binnen trekken en als "10-nen" gaan spelen (zoals Cherny) waar je ook moet "werken" .Zie je te weinig. Verder teveel middenvelders op eigen helft. Daarbij het onbegrijpelijke wisselbeleid. Wat moet je nu in de 85e minuut nog doen dan als invaller? De basisaanvallers zijn in de meeste wedstrijden niet meer gevaarlijk na de 60 e minuut. Is nier erg maar haal ze er dan af? Of mag dat niet ? En van wie dan niet? Staring prima gedaan in mijn ogen. Vergeet niet dat het een basisdebuut is en dat al die andere basisspelers al veel meer ervaring hebben mogen opdoen. Hij deed weinig fout en had een aantal belangrijke ingrepen. Zo 'n jongen hoeft het spel toch niet al te maken? Dat verwacht ik van de anderen meer. Jans, kijk eens meer kritisch en ga eens wat gedurfder spelen met een sneller en beter wisselbeleid!
  • 7 Mar 2021 om 12:22
    • Quote van 7 Mar 2021 om 12:01
      Dumic daarom wat vaker naar voren sturen om wat te forceren.
    Dat is ook het enige ding dat ik opvallend vond bij Streuer. Hij gaf in de winter aan geen stormram als spits te willen hebben omdat dat niet past bij de speelwijze. Natuurlijk heeft hij daar gelijk in als het spelletje loopt zoals men verwacht. Als dit echter niet lukt moet je naar mijn mening het ook over een andere boeg kunnen gooien. Ik had dan ook geprobeerd zo"n spits te halen in de winterstop. Maar dat is mijn bescheiden mening. Tegen zo'n spits moet je dan wel zeggen dat hij ook zo gebruikt wordt en dat hij in principe op de bank begint. Ipv bijv. een Abass. Dus Streuer doet het goed, maar dit zag hij naar mijn mening fout.
  • 7 Mar 2021 om 12:04
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:37
      Dat hoeft niet. De cruciaalste tegenstanders krijgen we nu. De directe concurrenten. Fortuna Utrecht en heracles. Wil je play offs halen moet je die winnen.
    Ik zeg ook niet dat dat hoeft, maar gezien het feit hoe ze nu voetballen en ook vanwege het feit dat tegenstanders Twente probeert het initiatief te geven, is dit mijn verwachting. Twente in opbouw is niet goed genoeg. Ze moeten het van het afjagen hebben terwijl de tegenstander de bal probeert op te opbouwen en je ziet dus dat de tegenpartij daar steeds beter op inspeelt. Daarom renderen de voorhoede spelers ook minder.
  • 7 Mar 2021 om 12:01
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:43
      Technische staf moet zeker thuis eens iets anders verzinnen dan dat wandelvoetbal inderdaad. Spel kan niet gemaakt worden. Probleem is alleen dat we geen fysieke kracht voorin hebben lopen dus hoge ballen hebben geen zin.
    Dumic daarom wat vaker naar voren sturen om wat te forceren.
  • 7 Mar 2021 om 11:43
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:07
      Ik hoor net iets te vaak na elke wedstrijd ‘het was geen goede wedstrijd’....ik vond het tempo wederom erg traag van twente. Wandelvoetbal...willem 2 bleef eenvoudig overeind. Pas na de 1-0 ging het tempo iets omhoog. Maar met dit bejaardentempo als je het spel moet maken, maak je het niemand lastig.
    Technische staf moet zeker thuis eens iets anders verzinnen dan dat wandelvoetbal inderdaad. Spel kan niet gemaakt worden. Probleem is alleen dat we geen fysieke kracht voorin hebben lopen dus hoge ballen hebben geen zin.
  • 7 Mar 2021 om 11:42
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:59
      Ron ben jij de enige die lag te slapen ?wij zagen toch allemaal dat er wel iets eerder gewisseld mocht worden .Willem 2 was blijkbaar toch niet zo moe als jij aangeeft ,en met wandelvoetbal zal ook geen tegenstander moe worden ,een aai over de bol kan wel leuk lijken maar er mag verdorie ook wel eens gewerkt worden .
    +10
  • 7 Mar 2021 om 11:37
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:22
      Ik denk dat we in de resterende wedstrijden nog max. 8 punten halen. Dat is te weinig voor de playoffs. Helaas gaat het seizoen als een nachtkaars uit.
    Dat hoeft niet. De cruciaalste tegenstanders krijgen we nu. De directe concurrenten. Fortuna Utrecht en heracles. Wil je play offs halen moet je die winnen.
  • 7 Mar 2021 om 11:37
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:15
      Eerlijk is eerlijk, er is zonder pirie geen fatsoenlijke opbouwer....
    Kan zijn, maar met Pierie staat er geen fatsoenlijke centrale verdediging.

  • 7 Mar 2021 om 11:32
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:15
      Eerlijk is eerlijk, er is zonder pirie geen fatsoenlijke opbouwer....
    Maar dat is wat ik bedoel dat zit wel in starring. Zn voorbeeld was die goal van hem tegen de graafschap. Hij zet die zelf op door het middenveld in te lopen. Had dit gisteren ook moeten doen en kunnen doen.
  • 7 Mar 2021 om 11:24
    • Quote van 7 Mar 2021 om 10:57
      En volgende week moet hij weer een retourtje Amsterdam zoals dat al weken geopperd word hier. Laat starring maar mooi staan. Hij groeit daar nog wel in. Al zal jans sowieso pirie er wel weer neer zetten aangezien ze hem nog een jaar willen huren. Ik persoonlijk zie liever een andere optie. Is mij te instabiel.
    Het is voor Staring ook niet makkelijk om met zijn rechter voet aan de linkerkant te staan. Dan is het al lastig naar links te openen.
  • 7 Mar 2021 om 11:22
    Ik denk dat we in de resterende wedstrijden nog max. 8 punten halen. Dat is te weinig voor de playoffs. Helaas gaat het seizoen als een nachtkaars uit.
  • 7 Mar 2021 om 11:15
    • Quote van 7 Mar 2021 om 10:57
      En volgende week moet hij weer een retourtje Amsterdam zoals dat al weken geopperd word hier. Laat starring maar mooi staan. Hij groeit daar nog wel in. Al zal jans sowieso pirie er wel weer neer zetten aangezien ze hem nog een jaar willen huren. Ik persoonlijk zie liever een andere optie. Is mij te instabiel.
    Eerlijk is eerlijk, er is zonder pirie geen fatsoenlijke opbouwer....
  • 7 Mar 2021 om 11:10
    • Quote van 7 Mar 2021 om 11:02
      Is ook wat voor te zeggen.....32000 trainers!
    Daarom is dit ook een forum. Zo is het natuurlijk ook.
  • 7 Mar 2021 om 11:02
    • Quote van 7 Mar 2021 om 10:57
      En volgende week moet hij weer een retourtje Amsterdam zoals dat al weken geopperd word hier. Laat starring maar mooi staan. Hij groeit daar nog wel in. Al zal jans sowieso pirie er wel weer neer zetten aangezien ze hem nog een jaar willen huren. Ik persoonlijk zie liever een andere optie. Is mij te instabiel.
    Is ook wat voor te zeggen.....32000 trainers!
  • 7 Mar 2021 om 10:58
    • Quote van 7 Mar 2021 om 10:44
      Klopt, kon namelijk ook niet veel slechter. Ja dit is overdreven maar heb echt liever pierie die wel risico neemt en mangs fout gaat dan de grote gigantische tikkie terug show
    Mee eens. Staring heeft absoluut potentie maar vond hem gisteren erg wisselvallig. Maar dat is niet raar bij een basisdebuut. Pirie geeft opbouwend meer mogelijkheden en creativiteit is nou net wat we nodig hebben.
  • 7 Mar 2021 om 10:57
    • Quote van 7 Mar 2021 om 10:44
      Klopt, kon namelijk ook niet veel slechter. Ja dit is overdreven maar heb echt liever pierie die wel risico neemt en mangs fout gaat dan de grote gigantische tikkie terug show
    En volgende week moet hij weer een retourtje Amsterdam zoals dat al weken geopperd word hier. Laat starring maar mooi staan. Hij groeit daar nog wel in. Al zal jans sowieso pirie er wel weer neer zetten aangezien ze hem nog een jaar willen huren. Ik persoonlijk zie liever een andere optie. Is mij te instabiel.
  • 7 Mar 2021 om 10:44
    • Quote van 7 Mar 2021 om 10:11
      +100 ..en laat Staring maar staan word alleen maar beter..
    Klopt, kon namelijk ook niet veel slechter. Ja dit is overdreven maar heb echt liever pierie die wel risico neemt en mangs fout gaat dan de grote gigantische tikkie terug show
  • 7 Mar 2021 om 10:11
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:07
      Ik hoor net iets te vaak na elke wedstrijd ‘het was geen goede wedstrijd’....ik vond het tempo wederom erg traag van twente. Wandelvoetbal...willem 2 bleef eenvoudig overeind. Pas na de 1-0 ging het tempo iets omhoog. Maar met dit bejaardentempo als je het spel moet maken, maak je het niemand lastig.
    +100 ..en laat Staring maar staan word alleen maar beter..
  • 7 Mar 2021 om 09:59
    Ron ben jij de enige die lag te slapen ?wij zagen toch allemaal dat er wel iets eerder gewisseld mocht worden .Willem 2 was blijkbaar toch niet zo moe als jij aangeeft ,en met wandelvoetbal zal ook geen tegenstander moe worden ,een aai over de bol kan wel leuk lijken maar er mag verdorie ook wel eens gewerkt worden .
  • 7 Mar 2021 om 09:56
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:45
      Idd. Er moet eerder de bal die worden weggestoken, met risico dat dan de bal wordt verspeeld.
    Positief puntje vond ik Staring! Op wat miscommunicaties na, vond ik hem prima spelen. Durfde zelfs af en toe het middenveld in te dribbelen. Zerrouki ook weer sterk. Bosch en roemeratoe vond ik weer wisselvallig. Als brama dan toch weer moet spelen zou ik hem naast zerrouki zetten ten koste van roemeratoe.
  • 7 Mar 2021 om 09:50
    Wel vreemd want ik had nooit het gevoel gehad dat ze de 1-0 vast konden houden zonder wissels
  • 7 Mar 2021 om 09:45
    • Quote van 7 Mar 2021 om 09:07
      Ik hoor net iets te vaak na elke wedstrijd ‘het was geen goede wedstrijd’....ik vond het tempo wederom erg traag van twente. Wandelvoetbal...willem 2 bleef eenvoudig overeind. Pas na de 1-0 ging het tempo iets omhoog. Maar met dit bejaardentempo als je het spel moet maken, maak je het niemand lastig.
    Idd. Er moet eerder de bal die worden weggestoken, met risico dat dan de bal wordt verspeeld.
  • 7 Mar 2021 om 09:12
    Jans heeft nog 9 wedstrijden om er iets leuks van te maken. we zijn in een fase beland waar de coach heel belangrijk is. hoop dat hij er uit komt??
  • 7 Mar 2021 om 09:07
    Ik hoor net iets te vaak na elke wedstrijd ‘het was geen goede wedstrijd’....ik vond het tempo wederom erg traag van twente. Wandelvoetbal...willem 2 bleef eenvoudig overeind. Pas na de 1-0 ging het tempo iets omhoog. Maar met dit bejaardentempo als je het spel moet maken, maak je het niemand lastig.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›