Van Boekel staat achter penalty's: ''Ik zie duidelijk contact''

41
Van Boekel staat achter penalty's: ''Ik zie duidelijk contact''

Pol van Boekel gaf tijdens het duel tussen FC Twente en Vitesse maar liefst drie strafschoppen. De laatste was dik in de blessuretijd. Volgens de Tukkers was het ook nog eens onterecht.

''Ik zag contact van Bosch tegen Wittek, waardoor zijn been naar binnen klapt. Voor mij was dat een strafschop. De VAR heeft ernaar gekeken en mijn beslissing bevestigd. Ik kan me voorstellen dat er discussie is, omdat het voor de voetbalwereld vrij licht is, maar ik zie duidelijk contact, waardoor de speler ten val kom'', vertelt de scheidsrechter over de late strafschop. Eerder ging de bal twee keer op de stip wegens hands.

''Ik zie dat Doekhi zijn arm heel hoog heeft. Voor mij was dat honderd procent strafschop. De tweede situatie is niet te vergelijken met de eerste, omdat hij zijn arm in een andere houding heeft dan Doekhi. Pierie had zijn handen in een natuurlijke houding, maar op het moment dat het schot komt, brengt hij zijn armen omhoog en komt de bal tegen zijn arm aan. Daarop heb ik besloten tot een strafschop'', besluit Van Boekel bij ESPN.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Apr 2021 om 23:26
    • Quote van 4 Apr 2021 om 20:38
      Ik hoop dat je gelijk krijgt. Maar wees eerlijk de laatste wedstrijden is het spel wel erg slecht.
    Fctwente speelt na de winterstop goede en slechte wedstrijden . Erg wisselvallig maar niet vreemd als je ziet wie Fctwente na de winterstop mist cerny is de belangrijkste schakel die is weggevallen. Bij fctwente dat heeft grote gevolgen voor het spelsysteem en het vertrouwen bij veel spelers . Dit gebeurt jammergenoeg voor cerny maar deze groep moet hier mee leren omgaan en in oplossingen denken om dit te kunnen opvangen. Maar deze groep spelers heeft nog steeds genoeg kwaliteiten om dit op te vangen. Maar de keuzes en uitvoering zijn vreemd genoeg niet de keuzes die zijn afgesproken met de trainers en spelers voor de wedstrijd .
  • 4 Apr 2021 om 20:57
    • Quote van 4 Apr 2021 om 20:54
      Laat ze Tedic huren van Manchester City die nu voor Zwolle speelt. Veel completere spits!
    En regelmatig geblesseerd. Zullen we dat gewoon niet doen. Type berggreen schiet je ook ook geen pepernoot mee op.
  • 4 Apr 2021 om 20:54
    • Quote van 4 Apr 2021 om 19:34
      Toch knap met niets doen een strafschop raak schieten als danilo. Het zou prachtig voor fctwente zijn dat danilo her volgende seizoen ook weer bij fctwente kan spelen in een huurovereenkomst . Danilo is een erg goede spits die voor het eerst in zijn carrière veel wedstrijden achter elkaar speelt . Dat deze jonge en onervaren spits na een uitstekend begin al een tijdje nog goed speelt is niet zo vreemd masr volstrekt logisch dit zijn allemaal leermomenten. Leer omgaan met goede wedstrijden en mindere en slechte wedstrijden daar wordt elke speler beter van volgend seizoen gaat danilo nog beter spelen en meer doelpunten maken.
    Laat ze Tedic huren van Manchester City die nu voor Zwolle speelt. Veel completere spits!
  • 4 Apr 2021 om 20:44
    Het geeft maar weer aan dat de eredivisie verworden is tot een theater stuk, je laat je vallen in de zestien en het publiek Kamphuis cq van Boekel klappen het Hardst mee waar zijn wij weer aángeland?Koreanen die mee doen met het spelletje? Je weet maar nooit .
  • 4 Apr 2021 om 20:38
    • Quote van 4 Apr 2021 om 20:15
      We gaan het volgende seizoen zien ga er maar vanuit dat hij iedereen gaat verbazen met goed voetbal en doelpunten. Maar je gelooft niet in sprookjes maar vind je wel dat je met niets doen een strafschop kunt maken . Zoals je het zelf omschrijft. Fctwente speelde gisteren collectief erg zwak en chaotisch tegen een goed spelend vitesse dat gewoon erg goed speelde.
    Ik hoop dat je gelijk krijgt. Maar wees eerlijk de laatste wedstrijden is het spel wel erg slecht.
  • 4 Apr 2021 om 20:15
    • Quote van 4 Apr 2021 om 19:46
      Ik geloof niet in sprookjes. Gaat nooit wat worden. Hij sjokt over het veld en geen activiteit.
    We gaan het volgende seizoen zien ga er maar vanuit dat hij iedereen gaat verbazen met goed voetbal en doelpunten. Maar je gelooft niet in sprookjes maar vind je wel dat je met niets doen een strafschop kunt maken . Zoals je het zelf omschrijft. Fctwente speelde gisteren collectief erg zwak en chaotisch tegen een goed spelend vitesse dat gewoon erg goed speelde.
  • 4 Apr 2021 om 19:46
    • Quote van 4 Apr 2021 om 19:34
      Toch knap met niets doen een strafschop raak schieten als danilo. Het zou prachtig voor fctwente zijn dat danilo her volgende seizoen ook weer bij fctwente kan spelen in een huurovereenkomst . Danilo is een erg goede spits die voor het eerst in zijn carrière veel wedstrijden achter elkaar speelt . Dat deze jonge en onervaren spits na een uitstekend begin al een tijdje nog goed speelt is niet zo vreemd masr volstrekt logisch dit zijn allemaal leermomenten. Leer omgaan met goede wedstrijden en mindere en slechte wedstrijden daar wordt elke speler beter van volgend seizoen gaat danilo nog beter spelen en meer doelpunten maken.
    Ik geloof niet in sprookjes. Gaat nooit wat worden. Hij sjokt over het veld en geen activiteit.
  • 4 Apr 2021 om 19:34
    • Quote van 4 Apr 2021 om 18:56
      Eens maar kijk ook eens naar ons eigen spel. Niet om aan te zien. Narsing danilo menig doen echt helemaal niets.
    Toch knap met niets doen een strafschop raak schieten als danilo. Het zou prachtig voor fctwente zijn dat danilo her volgende seizoen ook weer bij fctwente kan spelen in een huurovereenkomst . Danilo is een erg goede spits die voor het eerst in zijn carrière veel wedstrijden achter elkaar speelt . Dat deze jonge en onervaren spits na een uitstekend begin al een tijdje nog goed speelt is niet zo vreemd masr volstrekt logisch dit zijn allemaal leermomenten. Leer omgaan met goede wedstrijden en mindere en slechte wedstrijden daar wordt elke speler beter van volgend seizoen gaat danilo nog beter spelen en meer doelpunten maken.
  • 4 Apr 2021 om 18:56
    • Quote van 4 Apr 2021 om 16:48
      En zo is het, en waar gaat het om: geld.
    Eens maar kijk ook eens naar ons eigen spel. Niet om aan te zien. Narsing danilo menig doen echt helemaal niets.
  • 4 Apr 2021 om 18:14
    Van boekel gewoon niet meer toelaten die man is nog te slecht voor de mini s te fluiten kom op ik zie ja iemand duikt naar de bal dus ga kijken koekebakker had je het anders gezien , gewoon negeren als die man komt andere scheids vragen als twente
  • 4 Apr 2021 om 16:48
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:28
      Het kijkplezier neemt bij mij met de week af. Er zitten een stelletje debielen bij de Fifa/Uefa die totaal geen feeling hebben met het spelletje, maar die de voetballerij telkens weer met nieuwe idiote spelregels e.d. opzadelen. Die VAR is één groot gedrocht, dat zei ik in het begin al en dat zag je gisteravond weer overduidelijk. En die scheidsrechtersgilde is net als ons kabinet; een gore bedorven kliek.
    En zo is het, en waar gaat het om: geld.
  • 4 Apr 2021 om 16:30
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:28
      Het kijkplezier neemt bij mij met de week af. Er zitten een stelletje debielen bij de Fifa/Uefa die totaal geen feeling hebben met het spelletje, maar die de voetballerij telkens weer met nieuwe idiote spelregels e.d. opzadelen. Die VAR is één groot gedrocht, dat zei ik in het begin al en dat zag je gisteravond weer overduidelijk. En die scheidsrechtersgilde is net als ons kabinet; een gore bedorven kliek.
    +100
  • 4 Apr 2021 om 16:27
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:21
      Sta 100% achter je woorden Ket
    Niets aan toevoegen klopt volledig
  • 4 Apr 2021 om 15:40
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:12
      En voor spelers die om een kaart vragen voor een ander, zelf die kaart geven. Doe dit een half jaar tot een jaar , en dan over de gehele wereld, en je bent voor eeuwig van dit gezeik af. Kijk eens bij rugby. Overtreding geconstateerd, terecht of niet, doorspelen.
    Die regel is er al een aantal jaren. Werd in het begin consequent gedaan, veelal aan het begin van een seizoen.
  • 4 Apr 2021 om 13:33
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:12
      En voor spelers die om een kaart vragen voor een ander, zelf die kaart geven. Doe dit een half jaar tot een jaar , en dan over de gehele wereld, en je bent voor eeuwig van dit gezeik af. Kijk eens bij rugby. Overtreding geconstateerd, terecht of niet, doorspelen.
    Eens
  • 4 Apr 2021 om 13:32
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:13
      Boxen is meer jouw sport. Lol
    Hoezo? Dit is toch niet zo heftig?
  • 4 Apr 2021 om 13:21
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:28
      Het kijkplezier neemt bij mij met de week af. Er zitten een stelletje debielen bij de Fifa/Uefa die totaal geen feeling hebben met het spelletje, maar die de voetballerij telkens weer met nieuwe idiote spelregels e.d. opzadelen. Die VAR is één groot gedrocht, dat zei ik in het begin al en dat zag je gisteravond weer overduidelijk. En die scheidsrechtersgilde is net als ons kabinet; een gore bedorven kliek.
    Sta 100% achter je woorden Ket
  • 4 Apr 2021 om 13:13
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:05
      Voetbal is een mietjessport aan het worden. Deze regels zal ik graag zien veranderen: korte corners of indirecte vrije trappen invoeren voor veel penaltygevallen waar een penalty een veel te zware straf is zoals bij veel handsballen en lichte overtredingen aan de rand van de 16. Minder snel rode kaarten geven voor overtredingen waarvan de intentie duidelijk niet aanwezig was om hem te maken. Voor doorgebroken spelers geen rood geven maar een penalty ook al is het buiten de 16. Emotie tegen de arbitrage niet meer bestraffen met kaarten. Voor een schwalbe echt structureel geel geven, dat gebeurd nu bijna nooit. Veel te snelle rode kaarten en penalty's verpesten het voetbal en beïnvloeden een hele wedstrijd. De VAR moet vaker ingrijpen bij te zware beslissingen die de arbitrage neemt ook al is dat is dat niet helemaal volgens het "boekje".
    Boxen is meer jouw sport. Lol
  • 4 Apr 2021 om 13:12
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:05
      Voetbal is een mietjessport aan het worden. Deze regels zal ik graag zien veranderen: korte corners of indirecte vrije trappen invoeren voor veel penaltygevallen waar een penalty een veel te zware straf is zoals bij veel handsballen en lichte overtredingen aan de rand van de 16. Minder snel rode kaarten geven voor overtredingen waarvan de intentie duidelijk niet aanwezig was om hem te maken. Voor doorgebroken spelers geen rood geven maar een penalty ook al is het buiten de 16. Emotie tegen de arbitrage niet meer bestraffen met kaarten. Voor een schwalbe echt structureel geel geven, dat gebeurd nu bijna nooit. Veel te snelle rode kaarten en penalty's verpesten het voetbal en beïnvloeden een hele wedstrijd. De VAR moet vaker ingrijpen bij te zware beslissingen die de arbitrage neemt ook al is dat is dat niet helemaal volgens het "boekje".
    En voor spelers die om een kaart vragen voor een ander, zelf die kaart geven. Doe dit een half jaar tot een jaar , en dan over de gehele wereld, en je bent voor eeuwig van dit gezeik af. Kijk eens bij rugby. Overtreding geconstateerd, terecht of niet, doorspelen.
  • 4 Apr 2021 om 13:05
    Voetbal is een mietjessport aan het worden. Deze regels zal ik graag zien veranderen: korte corners of indirecte vrije trappen invoeren voor veel penaltygevallen waar een penalty een veel te zware straf is zoals bij veel handsballen en lichte overtredingen aan de rand van de 16. Minder snel rode kaarten geven voor overtredingen waarvan de intentie duidelijk niet aanwezig was om hem te maken. Voor doorgebroken spelers geen rood geven maar een penalty ook al is het buiten de 16. Emotie tegen de arbitrage niet meer bestraffen met kaarten. Voor een schwalbe echt structureel geel geven, dat gebeurd nu bijna nooit. Veel te snelle rode kaarten en penalty's verpesten het voetbal en beïnvloeden een hele wedstrijd. De VAR moet vaker ingrijpen bij te zware beslissingen die de arbitrage neemt ook al is dat is dat niet helemaal volgens het "boekje".
  • 4 Apr 2021 om 12:54
    • Quote van 4 Apr 2021 om 12:41
      Wil je het Twentekanaal verontreinigingen? De schuld van deze waardeloze wedstrijd is Jans. Waarom DANILO steeds een hand boven zijn kop houden. Met hem spelen we met een man minder! Als het een echte kerel was, was hij van het veld afgestapt na die zogenaamde penalty. Dat van Boekel hem geeft kan ik me voorstellen in de hectiek van de wedstrijd maar de VAR had de scheids de herhaling moeten laten zien. Misschien een idee om volgend jaar 5 willekeurige mensen als VAR te laten spelen. Is eerlijker dan dit gedrocht.
    VAR moet gewoon afgeschaft worden. Er is veel meer gezeur gekomen over beslissingen dan er al was. Elk contact dat waar genomen word word gelijk als overtreding beoordeeld. Schwalbes worden in de hand gewerkt hierdoor. Ballen over lijn en lijnen bij buitenspel hebben een veel te grote fout marges. Daardoor worden daarbij ook te veel fouten gemaakt en verloopt het spel minder eerlijk. En de amusementswaarde voor de bezoekers is ook naar beneden gegaan omdat spontaan juichen ook minder is geworden.
  • 4 Apr 2021 om 12:41
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:51
      Of in Twente kanaal met blok beton aan zoen voeten;-)) wat een hufter zeg en die arrogantie
    Wil je het Twentekanaal verontreinigingen? De schuld van deze waardeloze wedstrijd is Jans. Waarom DANILO steeds een hand boven zijn kop houden. Met hem spelen we met een man minder! Als het een echte kerel was, was hij van het veld afgestapt na die zogenaamde penalty. Dat van Boekel hem geeft kan ik me voorstellen in de hectiek van de wedstrijd maar de VAR had de scheids de herhaling moeten laten zien. Misschien een idee om volgend jaar 5 willekeurige mensen als VAR te laten spelen. Is eerlijker dan dit gedrocht.
  • 4 Apr 2021 om 12:29
    Bij de volgende wedstrijden bij contact in het strafschopgebied gaan liggen. Dan krijg je een pingel. Maar dit soort dingen geen maakt het Voetbal niet leuker, als je Twente ziet voetballen is armoede troef.
  • 4 Apr 2021 om 11:38
    Met basketball was hier niet eens got gefloten! Hahahaha
  • 4 Apr 2021 om 11:38
    Kan iemand alsjeblieft die knaap rammen met een auto ofzo?
  • 4 Apr 2021 om 11:28
    Als je altijd als laatste werd gekozen met gym, en in het tussenuur altijd het pispaaltje was.......dan word je dus scheidsrechter! Wat een kneus
  • 4 Apr 2021 om 11:16
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:51
      Of in Twente kanaal met blok beton aan zoen voeten;-)) wat een hufter zeg en die arrogantie
    Precies schandalig dat zulke lui op het veld staan. Met pek en veren de parkeerplaats over trappen
  • 4 Apr 2021 om 11:14
    Als scheidsrechter vraag je aan de VAR; mannen kijk eens even heel goed, is het heel duidelijk een penalty? Ja of Nee? Als jullie twijfelen roep me dan even naar de kant. Bij Penalty 2 en 3 had het antwoord dan kunnen zijn als je objectief bent als VAR; nee het is niet heel duidelijk of ik twijfel en zeker geen JA het is heel duidelijk. Maar voor van Boekel en Kamphuis klinkt dit waarschijnlijk als hogere wiskunde en dan lieg je als van Boekel net als Rutte zonder blikken en blozen en zeg je dat je het zeker weet en gezien hebt.
  • 4 Apr 2021 om 11:12
    Wat hebben Pol van Boekel en Mark Rutte overeen deze week?...... Een super lange pinokkio neus!
  • 4 Apr 2021 om 11:12
    Van Boekel is gewoon een misbaksel. Ja het contact was er....maar....nadat Banane zich opzichtig liet vallen.....

    Ik denk dan ook dat Pol er geld voor heeft gekregen om Vitesse te helpen in het behalen van 3 punten........
  • 4 Apr 2021 om 10:51
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:32
      Ik neem aan dat de scheidsrechter na de wedstrijd in de bestuurskamer komt waarom wordt hij dan door de voorzitter niet verweiderd bij Joop was hij de bestuurskamer niet eens ingekomen die had hem direct op de trein gezet
    Of in Twente kanaal met blok beton aan zoen voeten;-)) wat een hufter zeg en die arrogantie
  • 4 Apr 2021 om 10:49
    Hoop je nog eens openbaar tegen te komen vieze arrogante bal, dan weet ik niet of je nog zo overtuigd bent.smerige hufter.....
  • 4 Apr 2021 om 10:45
    1 op je dikke neus ...... das contact ...... mafklapper ..... je helpt de hele voetbal om zeep arrogante kwast
  • 4 Apr 2021 om 10:36
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:32
      Ik neem aan dat de scheidsrechter na de wedstrijd in de bestuurskamer komt waarom wordt hij dan door de voorzitter niet verweiderd bij Joop was hij de bestuurskamer niet eens ingekomen die had hem direct op de trein gezet
    Kan mij nog herinneren dat FC Amsterdam bij Feyenoord ooit eens van het veld afstapte, omdat ze het niet eens waren met een scheidsrechtelijke beslissing. Dat had wat mij betreft Twente gisteravond ook mogen doen.
  • 4 Apr 2021 om 10:36
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:32
      Ik neem aan dat de scheidsrechter na de wedstrijd in de bestuurskamer komt waarom wordt hij dan door de voorzitter niet verweiderd bij Joop was hij de bestuurskamer niet eens ingekomen die had hem direct op de trein gezet
    Denk dat zij niet eens in de bestuurskamer komen maar afdruipen via de zijdeur in het stadion.
  • 4 Apr 2021 om 10:32
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:11
      Waarom liet je dan eerst nog doorspelen? Eikel, om te kijken of zij mischien die bal er zo nog in kregen. Je zag dat dit niet lukte en besloot hem maar op de stip te leggen....
    Ik neem aan dat de scheidsrechter na de wedstrijd in de bestuurskamer komt waarom wordt hij dan door de voorzitter niet verweiderd bij Joop was hij de bestuurskamer niet eens ingekomen die had hem direct op de trein gezet
  • 4 Apr 2021 om 10:32
    • Quote van 4 Apr 2021 om 10:11
      Waarom liet je dan eerst nog doorspelen? Eikel, om te kijken of zij mischien die bal er zo nog in kregen. Je zag dat dit niet lukte en besloot hem maar op de stip te leggen....
    Ik neem aan dat de scheidsrechter na de wedstrijd in de bestuurskamer komt waarom wordt hij dan door de voorzitter niet verweiderd bij Joop was hij de bestuurskamer niet eens ingekomen die had hem direct op de trein gezet
  • 4 Apr 2021 om 10:28
    Het kijkplezier neemt bij mij met de week af. Er zitten een stelletje debielen bij de Fifa/Uefa die totaal geen feeling hebben met het spelletje, maar die de voetballerij telkens weer met nieuwe idiote spelregels e.d. opzadelen. Die VAR is één groot gedrocht, dat zei ik in het begin al en dat zag je gisteravond weer overduidelijk. En die scheidsrechtersgilde is net als ons kabinet; een gore bedorven kliek.
  • 4 Apr 2021 om 10:11
    Waarom liet je dan eerst nog doorspelen? Eikel, om te kijken of zij mischien die bal er zo nog in kregen. Je zag dat dit niet lukte en besloot hem maar op de stip te leggen....
  • 4 Apr 2021 om 10:09
    Inzamelingsactieactie voor een dagje pearl voor deze man beginnen?
  • 4 Apr 2021 om 10:08
    Jij zou geschorst moeten worden. Jij was en kamphuis nog slechter dan het niveau waar twente mee voetbalde.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›