Van Egmond wijst naar Bosch: ''Ik vind het een heel domme actie''

21
Van Egmond wijst naar Bosch: ''Ik vind het een heel domme actie''

In de wedstrijd tussen FC Twente en Vitesse van zaterdagavond in De Grolsch Veste floot scheidsrechter Pol van Boekel drie keer voor een strafschop.

De laatste gaf hij aan de Arnhemmers in de absolute slotfase van het duel, en die beslissing zorgde voor ophef. Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond snapte de penalty wel. ''Ik begrijp de ophef niet. Ik vind het een heel domme actie van de verdediger. De speler van FC Twente (Jesse Bosch, red.) moet slimmer zijn", liet hij weten voor de camera van ESPN. "Hij brengt de aanvaller ten val, al wil die wel graag gaan liggen. Maar de VAR trekt zoiets niet in twijfel. Ik vond deze penalty te billijken", aldus Van Egmond. 

Hij vond de eerste penalty voor Vitesse na hands van Kik Pierie wel een beetje makkelijk gegeven. ''Maar de VAR gaat zo'n beslissing nooit overrulen'', vervolgt hij. Trainer Ron Jans was boos na de late strafschop, waardoor de Tukkers alsnog verloren. ''Ik vind het waanzinnig. Ik heb de beelden inmiddels zes of zeven keer gezien en ik vind het voor nul procent een strafschop. Het is zó duidelijk.''

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Apr 2021 om 22:11
    Ikzeg. Hoe je het wend of keert. Laten wij als volwassen mensen terug gaan naar voetbal zo als het hoort. En schaf de hele bende af zo als het nu gaat. Want niemand weet het niet meer, hoe je wel of niet moet fungeren. En helaas helemaal in de 16.
  • 5 Apr 2021 om 22:11
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:34
      Nou was van Egmond zelf ook geen topper als scheids!
    Dat was toendertijd de slechtste van die tijd! Wat een Jan doedel
  • 5 Apr 2021 om 16:50
    • Quote van 5 Apr 2021 om 15:28
      Twente moet hier lering uittrekken. Zelf veel vaker op doel knallen van buiten de zestien in de hoop dat je een arm raakt. Ik zie sowieso veel te weinig schoten van afstand. Dat kan je redmiddel zijn als je er voetballend niet doorkomt. Het kan immers ook tot een betere kans leiden als de keeper de bal niet fatsoenlijk pakt of wegwerkt.
    Mischien moeten de spelers hun armen masr in hun shirt steken dan om geen hands te kunnen maken. De spelregels zijn door geslagen het moet alleen hands zijn als je bewust je handen armen uitsteekt richt de bal om deze ze blokkeren of er voor deel van hebt in aanvallend opzicht . Nu is het volstrekte willekeur hoe een scheidsrechter en var dit gaat beoordelen en niemand begrijpt het meer. Als je op springt en geleid en draait kun je onmogelijk je armen strak langs je lichaam houden en dit is volstrekt onnatuurlijk gedrag en mag je nooit als handbal beoordelen.
  • 5 Apr 2021 om 16:13
    • Quote van 5 Apr 2021 om 15:28
      Twente moet hier lering uittrekken. Zelf veel vaker op doel knallen van buiten de zestien in de hoop dat je een arm raakt. Ik zie sowieso veel te weinig schoten van afstand. Dat kan je redmiddel zijn als je er voetballend niet doorkomt. Het kan immers ook tot een betere kans leiden als de keeper de bal niet fatsoenlijk pakt of wegwerkt.
    Eens. Wel ontzettend jammer dat je aan dit soort tactieken moet denken bij het spelletje voetbal.
  • 5 Apr 2021 om 15:28
    Twente moet hier lering uittrekken. Zelf veel vaker op doel knallen van buiten de zestien in de hoop dat je een arm raakt. Ik zie sowieso veel te weinig schoten van afstand. Dat kan je redmiddel zijn als je er voetballend niet doorkomt. Het kan immers ook tot een betere kans leiden als de keeper de bal niet fatsoenlijk pakt of wegwerkt.
  • 5 Apr 2021 om 13:54
    Dus zodra iemand een poging doet de bal te koppen in de 16 mag je hem niet aanraken? Anders is t een penalty? Heel nederland ziet gvd dat het geen penalty is, maar dat kliekje in Zeist heeft weer oogkleppen op. Zum kotsen. Wees dan in ieder geval eerlijk en geef je fout gewoon toe, nu sta je helemaal voor lul.
  • 5 Apr 2021 om 13:48
    Die speler valt zelf omdat de bal kopt. Wat moet Bosch daar doen dan? Wat een armoede kwa arbitrage. Ook die handsbal van pierie. Zeggen dat de var dit niet terugtrekt. Waar is de var anders voor? Die zijn er voor zulke dingen. Dan maar liever de var afschaffen. Want ik twijfel dat Boekel wel gefloten had voor die 2e strafschop. Want waarschijnlijk dacht hij ik fluit gewoon dan kijkt de var hem wel terug.
  • 5 Apr 2021 om 13:42
    Dik van Echtstront
  • 5 Apr 2021 om 13:34
    Nou was van Egmond zelf ook geen topper als scheids!
  • 5 Apr 2021 om 13:27
    Heel Nederland vindt het niks en van Egmond vindt het een domme actie. Als dit de norm wordt komen er heel veel strafschoppen. Gewoon de 16 induiken en zorgen dat je een tegenstander raakt. Kan er niet wat anders van maken. Waar ik me ook aan erger is dat hij het ook nog kwalificeert als een domme actie. Met andere woorden Jesse heeft een domme actie gemaakt. Ik zou me al speler en club dubbel genaaid voelen. Eerst compleet onnavolgbaar een strafschop tegen krijgen en daarna ook nog terug krijgen dat je een domme actie gemaakt hebt. Als Jan zoiets over de scheids zegt krijgt hij een schorsing. Walgelijk !!
  • 5 Apr 2021 om 12:35
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:51
      Ik vond van Boekel de hele wedstrijd al als een paardelul fluiten trouwens, dus de penalty-beslissingen vielen niet uit de toon. Bij het minste contact meteen die fluit naar de lippen, elke tuimeling beloont.
    Je haalt zijn kunnen en uiterlijk door elkaar
  • 5 Apr 2021 om 12:13
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:05
      Ik zie het nu als goedmaker omdat Pol ook een strafschop had kunnen geven toen Drommel een aanvaller vloerde zonder de bal te raken. Daar had hij namelijk ook een strafschop voor kunnen geven...misschien wel voor moeten geven en geel voor Drommel, maar hij deed het niet.
    Als hij dat al een strafschop San had ie hem dan op de stip moeten leven. Niet voor zn aai over de rug en de duik die zelfs daarvoor al ingezet is. Maar wat rik volgens mij in ander topic of in deze al zegt van Boekel floot echt een bagger wedstrijd deze past ook in die lijn. Vitesse verdiende deze tw winnen. Dat is gewoon zo. Maar zowel het niveau van twente als de arbiters was echt drama en ja in die combi hoor je hem ook te verliezen. Maar je een beetje genaaid voelen door die 2e strafschop is ook niet vreemd.
  • 5 Apr 2021 om 12:05
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:29
      Tc dat zal best. Maar in dit geval deed bosch echt bar weinig. Als we hier als strafschoppen voor gaan geven dan kunnen we elk jaar wel 150 strafschoppen geven. Dan word ajax elk jaar kampioen aangezien die het meest in de 16 van de tegenstander komen en aangezien elk licht contact al als strafschop gezien word dan krijgen ze bijna elke wedstrijd wel 2 of 3 strafschoppen. Metname die laatste sloeg echt nergens op.
    Ik zie het nu als goedmaker omdat Pol ook een strafschop had kunnen geven toen Drommel een aanvaller vloerde zonder de bal te raken. Daar had hij namelijk ook een strafschop voor kunnen geven...misschien wel voor moeten geven en geel voor Drommel, maar hij deed het niet.
  • 5 Apr 2021 om 12:02
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:31
      Volgens mij nog geen twee weken geleden, een wedstrijd tussen Excelsior en Willem 2 waar een scheidsrechter eerlijk is en toegeeft in een identieke situatie dat de aai in de rug geen penalty was. Boekel en Egmond snappen niet alleen niets van wanneer iets wel oh geen duw is in het voetbal, maar hebben ook een super slecht geheugen. Nog erger; Kamphuis als scheidsrechter bij Heerenveen Ajax gisteren laat in minuut 43 eerst een veel duidelijkere duw in de rug van Tadic en Haller in de 16 gewoon toe en laat gewoon doorspelen!!??? Hoe kan hij dan bij Twente- Vitesse bij deze dan niet ingrijpen. Daarnaast wordt er per definitie ontzettend veel geduwd in de 16, wat nooit wordt bestraft. Pure willekeur van Van Boekel, scheidsrechters redeneren hier alle kanten op, zonder dat er enige lijn in zit; dat kun je van Egmond verwijten en de VAR als slot op de deur ook!!!!
    Excelsior speelt een divisie lager
  • 5 Apr 2021 om 11:51
    Ik vond van Boekel de hele wedstrijd al als een paardelul fluiten trouwens, dus de penalty-beslissingen vielen niet uit de toon. Bij het minste contact meteen die fluit naar de lippen, elke tuimeling beloont.
  • 5 Apr 2021 om 11:31
    Volgens mij nog geen twee weken geleden, een wedstrijd tussen Excelsior en Willem 2 waar een scheidsrechter eerlijk is en toegeeft in een identieke situatie dat de aai in de rug geen penalty was. Boekel en Egmond snappen niet alleen niets van wanneer iets wel oh geen duw is in het voetbal, maar hebben ook een super slecht geheugen. Nog erger; Kamphuis als scheidsrechter bij Heerenveen Ajax gisteren laat in minuut 43 eerst een veel duidelijkere duw in de rug van Tadic en Haller in de 16 gewoon toe en laat gewoon doorspelen!!??? Hoe kan hij dan bij Twente- Vitesse bij deze dan niet ingrijpen. Daarnaast wordt er per definitie ontzettend veel geduwd in de 16, wat nooit wordt bestraft. Pure willekeur van Van Boekel, scheidsrechters redeneren hier alle kanten op, zonder dat er enige lijn in zit; dat kun je van Egmond verwijten en de VAR als slot op de deur ook!!!!
  • 5 Apr 2021 om 11:29
    • Quote van 5 Apr 2021 om 10:48
      1 ding mag wel van Bosch gezegd worden: Hij is soms nog te onstuimig en niet slim genoeg. Hij werkt onmeunig hard en knapt veel 'vies' werk op, maar hij moet niet in de zestien komen. Dan gaat het namelijk te vaak mis. Een uitgestoken arm...net iets te fel c.q. hard in komen en meer van dat soort 'fratsen'. Op zich is daar weinig mis mee, zolang het maar buiten de zestien gebeurt.
    Tc dat zal best. Maar in dit geval deed bosch echt bar weinig. Als we hier als strafschoppen voor gaan geven dan kunnen we elk jaar wel 150 strafschoppen geven. Dan word ajax elk jaar kampioen aangezien die het meest in de 16 van de tegenstander komen en aangezien elk licht contact al als strafschop gezien word dan krijgen ze bijna elke wedstrijd wel 2 of 3 strafschoppen. Metname die laatste sloeg echt nergens op.
  • 5 Apr 2021 om 11:28
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:21
      Als we niet met var stoppen kunnen we beter met voetbal stoppen. Ik heb er geen plezier meer in. Waardeloos is het
    Zo denkt heel Nederland er onderhand over, maar ik heb net de beelden nog even terug gekeken en moet toegeven dat Pol Vitesse ook een pingel heeft onthouden nadat Drommel een aanvaller ten val bracht binnen de zestien zonder de bal te raken.


    De VAR gaat niet meer stoppen, maar ik hoop echt dat deze in wordt gevuld door 'oud' scheidsrechters en geen gepeupel wat er mag zitten omdat zij niet geslaagd zijn voor een conditietest of wat dan ook zoals ook 'beginnende' scheidsrechters.
  • 5 Apr 2021 om 11:26
    Van Egmond is een achterbakse hond en zal nooit één van zijn scheidsrechters afvallen...ik hecht hier 0,0 waarde aan. Mister matchfixing en boertje Kamphuis zaten er gruwelijk naast. Einde discussie! Op naar Zwolle, mischien gaat Lam ons weer een handje helpen....
  • 5 Apr 2021 om 11:21
    Als we niet met var stoppen kunnen we beter met voetbal stoppen. Ik heb er geen plezier meer in. Waardeloos is het
  • 5 Apr 2021 om 10:48
    1 ding mag wel van Bosch gezegd worden: Hij is soms nog te onstuimig en niet slim genoeg. Hij werkt onmeunig hard en knapt veel 'vies' werk op, maar hij moet niet in de zestien komen. Dan gaat het namelijk te vaak mis. Een uitgestoken arm...net iets te fel c.q. hard in komen en meer van dat soort 'fratsen'. Op zich is daar weinig mis mee, zolang het maar buiten de zestien gebeurt.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›