Overweg analyseert: ''FC Twente heeft boven haar kunnen gespeeld''

14
Overweg analyseert: ''FC Twente heeft boven haar kunnen gespeeld''

FC Twente beleeft een wisselvallig seizoen. De Tukkers waren voor de winterstop een van de verrassingen, maar daarna is de klad er een beetje ingekomen.

Dat ziet ook voormalig FC Twente-verdediger Niels Overweg. ''De eerste helft van de competitie een openbaring'', vertelt hij bij VoetbalTijd. ''Ik denk dat het mede ook te maken heeft dat alles nieuw is, ook voor die spelers zelf. Ik denk dat ze een beetje boven hun kunnen hebben gespeeld.''

''Ze waren natuurlijk al veilig en het was wel eens zo als ze op achterstand kwamen dat je dacht: die goal komt nog wel'', vervolgt de oud-international. ''Als je daar niet meer op kunt teren, wordt het natuurlijk moeilijk. Dat kun je niemand kwalijk nemen, maar er is eigenlijk niemand een kapstok, waar de rest zich aan op kan hangen'', besluit Overweg.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2021 om 11:43
    • Quote van 15 Apr 2021 om 07:19
      Wat een lul van een vent.
    Hadden we nog maar een verdediger van het nivo Niels overweg
  • 15 Apr 2021 om 11:36
    • Quote van 15 Apr 2021 om 07:19
      Wat een lul van een vent.
    Want?
  • 15 Apr 2021 om 07:19
    Wat een lul van een vent.
  • 14 Apr 2021 om 23:41
    • Quote van 14 Apr 2021 om 21:24
      Gewoon allebei ophalen en dan Maher, Mohktar, el Hamdaoui en Adje Tigha er ook bij.
    Amrabat is ook vrij deze zomer
  • 14 Apr 2021 om 22:21
    We missen gewoon 3 basisspelers, dat is teveel.
  • 14 Apr 2021 om 21:50
    • Quote van 14 Apr 2021 om 20:25
      Boven hun kunnen ik weet dat niet zo! De laatste weken is het echt matig,maar er zijn ook veel punten verloren in wedstrijden die ze gewoon goed speelden! Denk dat het probleem ligt in de weinige concurrentie op bepalende posities,dan is er geen competitie geen uitdaging.
    Dat klopt wel, met name als je kijkt naar het totaal van de selectie. Eigenlijk wil je een basisteam neer kunnen zetten waarin elke speler eredivisie-ervaring heeft, met in elke linie een routinier. Verdeeld in dat team moet je ongeveer het aantal doelpunten op papier hebben dat gelijk is aan het aantal punten wat je wil halen. Bovendien wil je voor elke positie een serieuze back-up hebben, en een aantal kopsterke spelers. FCT voldoet eigenlijk op papier aan geen enkele voorwaarde. De gemiddelde voetballiefhebber had ons voor de competitie echt niet bij de eerste 12 geplaatst.
  • 14 Apr 2021 om 21:24
    • Quote van 14 Apr 2021 om 20:48
      Ik las Assaidi

      hahahaha
    Gewoon allebei ophalen en dan Maher, Mohktar, el Hamdaoui en Adje Tigha er ook bij.
  • 14 Apr 2021 om 20:48
    • Quote van 14 Apr 2021 om 20:33
      Aissati zit ook nog zonder club. Leuk voor de breedte en een ervaren speler.
    Ik las Assaidi

    hahahaha
  • 14 Apr 2021 om 20:33
    Aissati zit ook nog zonder club. Leuk voor de breedte en een ervaren speler.
  • 14 Apr 2021 om 20:25
    Boven hun kunnen ik weet dat niet zo! De laatste weken is het echt matig,maar er zijn ook veel punten verloren in wedstrijden die ze gewoon goed speelden! Denk dat het probleem ligt in de weinige concurrentie op bepalende posities,dan is er geen competitie geen uitdaging.
  • 14 Apr 2021 om 20:04
    Deze man (Overweg) ziet dat volgens mij gewoon goed. Het was nieuw in het begin . Een serie relatief “ makkelijke “ tegenstanders tijdens de seizoenstart . Volop hoog druk zodat de tegenstander overrompeld werd en het nodige geluk hier en daar met tegenstanders die in de war raakten en slordige ballen achterin gingen spelen .Maar er werd ook met veel enthousiasme gespeeld en er zaten ook zeker en aantal kwalitatief goede wedstrijden bij (qua voetbal ) maar ook echt wel mindere . Ook werden we met knullig voetbal al vroegtijdig uitgeschakeld in de beker. Verder een Cherny die in vorm was. Brama die wel een kapstok bleek en nu wellicht gemist wordt. Een Julio die graag opkwam met drang naar voren van achteruit. Ook hadden we de nodige penalty’s niet tegen . Ik ben echt erg te spreken over voor de winterstop hoor maar het wordt ook een beetje opgehemeld nu. Verder kan ik niet anders concluderen dan dat de jeugd juist degenen zijn (misschien niet allen ) die mij het meest verrast hebben in positieve zin . Naast een goede Cherny en Ebuhuei (huur) kun je van de meeste verdere huurspelers nu niet zeggen dat zij het verschil gemaakt hebben . Ga ze maar eens na allemaal (ook die al weg zijn) . Dus , te jong ? Ons middenveld (21,22 en 23) . Zo jong is dat toch niet ?Zit niet alleen in leeftijd. Ja, er moet zeker een kapstok bij en misschien nog wel 2 . Maar van Jan en Alleman huren word je ook niet per se beter ( jong of oud/ ervaren ) . Het is een samenloop van factoren .
  • 14 Apr 2021 om 20:00
    Voordeel was dat ze werden gezien werden als een te kloppen club. Met drukzetten en snelle ingespeelde (Ajax-) counters werd veel succes bereikt. Cerny in de combinatie met Danilo en Menig vooral met individuele acties brachten veel doelpunten. Bij een achterstand en een achteroverhangende tegenstander heb je dus een probleem om het spel te maken. Die instrumenten hadden en hebben ze niet (missen van een echte 10). Hopelijk komt daar verandering in!
  • 14 Apr 2021 om 19:22
    • Quote van 14 Apr 2021 om 19:14
      Nadeel van jeugd is wisselvalligheid en terugslag. Een paar zullen weer gaan pieken en dat niveau vast houden en wat spelers zullen afvallen. Dat is de andere kant van de medaille van met jeugd spelen. Over het hele seizoen gezien een goede keuze want we hebben ons gehandhaafd.
    Goed geformuleerd jeugd maar geen talenten
  • 14 Apr 2021 om 19:14
    Nadeel van jeugd is wisselvalligheid en terugslag. Een paar zullen weer gaan pieken en dat niveau vast houden en wat spelers zullen afvallen. Dat is de andere kant van de medaille van met jeugd spelen. Over het hele seizoen gezien een goede keuze want we hebben ons gehandhaafd.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›