Jans blij met 'voedingsbodem': ''Of we achtste of twaalfde worden''

16
Jans blij met 'voedingsbodem': ''Of we achtste of twaalfde worden''

FC Twente is een grote club waar het vaak onrustig kan zijn. Hoewel de resultaten na de winterstop tegenvallen, blijft hij momenteel rustig in en rondom de Grolsch Veste.

''Wat er ook gebeurt, of we nou achtste of twaalfde worden, die rust moeten we vasthouden bij de club'', stelt Ron Jans in gesprek met TC Tubantia. ''Dat is een goede voedingsbodem om met deze club weer te gaan stijgen, te gaan bouwen en verder te ontwikkelen. Ik ben hartstikke tevreden dat iedereen zo rustig blijft. Van alle kanten merk je die kalmte. Binnen de club, maar ook daar buiten. Ik heb een geweldig gevoel bij de supporters en ik heb de nieuwe directeur deze week ontmoet en die maakt op mij een uitstekende indruk.''

Na de winterstop lijken de Tukkers het winnen verleerd te zijn. Toch zorgt het niet voor problemen. ''Je merkt dat er begrip is bij de mensen'', stelt Jans. ''Ze weten hoe we er financieel voorstaan en hoe we het seizoen zijn begonnen. Kritisch zijn mag, kritisch moet, maar we beseffen met z’n allen waar we vandaan komen en weten waar we naartoe willen. Volgend jaar moeten we meer ervaring en leiderschap in de selectie hebben.''

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 May 2021 om 17:22
    • Quote van 1 May 2021 om 17:13
      Het zou goed zijn als Streuer aangeeft dat achteraf gezien het misschien beter was geweest als ze die spelers in de winterstop niet hadden laten vertrekken. Maar ik vraag me wel af of die spelers nu wel het verschil hadden gemaakt voor ons. Hadden Cerny, Brama en Julio fit gebleven dan was je nu misschien al wel zeker geweest van plek 8. Natuurlijk moeten we de rust bewaren en onze staf en TD het vertrouwen geven.
    Diek die 3 hadden het verschil echt niet gemaakt. Halil en jeremejeff speelden al minder dan lamprou en alleen daaraan kun je concluderen dat ze het niet moeten zien op de training. Anders haalt hij wel meer speeltijd gehad. Types als halil willen ook niet op de bank zitten want daar achten ze zichzelf te goed voor. Daar zijn zoveel voorbeelden van. Jeremejeff had om de week ergens last van want dan zat hij niet eens bij de wedstrijd selectie. Halil liet ook in de wedstrijden echt bar weinig zien en lamprou wou te graag en ging veel te geforceerd spelen. Maar als cerny en brama erbij had gehad de rest van het seizoen dan hadden we Utrecht en Groningen om plaats 5, 6, 7 e plek uitgedaagd
  • 1 May 2021 om 17:13
    • Quote van 1 May 2021 om 14:11
      Jans heeft ook benoemd dat er volgend jaar meer leiders en ervaring bij moeten. Er zit nu niet meer in mee eens mark. Maar misschien ben ik te optimistisch. Maar we gaan nog wel punten pakken. Polter begint vanavond ook niet. Ik zeg 1-2.
    Het zou goed zijn als Streuer aangeeft dat achteraf gezien het misschien beter was geweest als ze die spelers in de winterstop niet hadden laten vertrekken. Maar ik vraag me wel af of die spelers nu wel het verschil hadden gemaakt voor ons. Hadden Cerny, Brama en Julio fit gebleven dan was je nu misschien al wel zeker geweest van plek 8. Natuurlijk moeten we de rust bewaren en onze staf en TD het vertrouwen geven.
  • 1 May 2021 om 15:26
    • Quote van 1 May 2021 om 14:58
      Nou, waarom moet je tevreden zijn? Eerste seizoenshelft hebben we geluk gehad met spelers die boven verwachting hebben gespeeld maar zelfs toen was het wisselbeleid waardeloos! 2e Seizoenshelft was het selectiebeleid ook waardeloos. Danilo eeuwig laten staan bijvoorbeeld en dan staat die een keer niet in de basis en een wedstrijd later wel weer terwijl die wedstrijd zonder hem wel een stuk beter ging. Hij laat staring 1 keer invallen en hij maakt 1 goal en daarna zie je hem niet meer. Jeremeff heeft maar een paar minuten gespeeld.
    Tijd om je diploma te halen.
  • 1 May 2021 om 15:12
    • Quote van 1 May 2021 om 14:58
      Nou, waarom moet je tevreden zijn? Eerste seizoenshelft hebben we geluk gehad met spelers die boven verwachting hebben gespeeld maar zelfs toen was het wisselbeleid waardeloos! 2e Seizoenshelft was het selectiebeleid ook waardeloos. Danilo eeuwig laten staan bijvoorbeeld en dan staat die een keer niet in de basis en een wedstrijd later wel weer terwijl die wedstrijd zonder hem wel een stuk beter ging. Hij laat staring 1 keer invallen en hij maakt 1 goal en daarna zie je hem niet meer. Jeremeff heeft maar een paar minuten gespeeld.
    Ik ben tevreden dat we niet in degradatie zorgen zijn gekomen. Hier waren veel mensen aan het begin van het seizoen toch bang voor. Ik ga ook zeggen dat geen ene trainer die haalbaar is het beter zou gaan doen dan jans. We hebben veel jeugd voorbij zien komen waar twente over een aantal jaar de vruchten van gaat plukken. Daarbij heeft jeremejeff terecht niet veel speelminuten gehad, danilo deed het toen gewoon erg goed en de voorhoede stond stabiel en jeremejeff kon er niks van in die speelminuten die hij kreeg. Ik vind het enige waar je jans op kan aanrekenen is zijn wisselbeleid en het niet opstellen of laten invallen van van leeuwen die niet minder is dan wat er nu staat. Maar voor de rest doet hij het gewoon goed.
  • 1 May 2021 om 15:06
    • Quote van 1 May 2021 om 15:01
      Wie loopt Jans te bashen?
    Ik heb hier al meerdere mensen horen zeggen dat ze jans zouden moeten ontslaan en een andere trainer moeten aanstellen....
  • 1 May 2021 om 15:01
    • Quote van 1 May 2021 om 14:11
      Hij zegt dit alleen maar on de hoge verwachtingen te temperen. Hij wilt het liefst ook zo hoog mogelijk eindigen en weet zelf ook wel dat het op dit moment het er niet inzit. Is gewoon een prima trainer voor twente en mensen die lopen bashen op jans zijn niet goed bij hun hoofd.
    Wie loopt Jans te bashen?
  • 1 May 2021 om 14:58
    • Quote van 1 May 2021 om 14:11
      Hij zegt dit alleen maar on de hoge verwachtingen te temperen. Hij wilt het liefst ook zo hoog mogelijk eindigen en weet zelf ook wel dat het op dit moment het er niet inzit. Is gewoon een prima trainer voor twente en mensen die lopen bashen op jans zijn niet goed bij hun hoofd.
    Nou, waarom moet je tevreden zijn? Eerste seizoenshelft hebben we geluk gehad met spelers die boven verwachting hebben gespeeld maar zelfs toen was het wisselbeleid waardeloos! 2e Seizoenshelft was het selectiebeleid ook waardeloos. Danilo eeuwig laten staan bijvoorbeeld en dan staat die een keer niet in de basis en een wedstrijd later wel weer terwijl die wedstrijd zonder hem wel een stuk beter ging. Hij laat staring 1 keer invallen en hij maakt 1 goal en daarna zie je hem niet meer. Jeremeff heeft maar een paar minuten gespeeld.
  • 1 May 2021 om 14:11
    • Quote van 1 May 2021 om 14:00
      Nou dat is mijn reden dat ik vind dat Jans niet de geschikte trainer is voor ons. Als trainer moet je fanatiek zijn en altijd het hoogst haalbare willen. Geen genoegen nemen met de 12de plaats! Niet alleen met een notieblok op zijn stoel zitten en maar glimlachen. Ook al hebben we veel blessures.
    Hij zegt dit alleen maar on de hoge verwachtingen te temperen. Hij wilt het liefst ook zo hoog mogelijk eindigen en weet zelf ook wel dat het op dit moment het er niet inzit. Is gewoon een prima trainer voor twente en mensen die lopen bashen op jans zijn niet goed bij hun hoofd.
  • 1 May 2021 om 14:11
    • Quote van 1 May 2021 om 14:02
      Of als trainer accepteren dat er op dit moment niet meer inzit! Het seizoen is klaar, en jans en streuer weten wat er gebeuren moet voor als het stadion weer volzit
    Jans heeft ook benoemd dat er volgend jaar meer leiders en ervaring bij moeten. Er zit nu niet meer in mee eens mark. Maar misschien ben ik te optimistisch. Maar we gaan nog wel punten pakken. Polter begint vanavond ook niet. Ik zeg 1-2.
  • 1 May 2021 om 14:02
    • Quote van 1 May 2021 om 14:00
      Nou dat is mijn reden dat ik vind dat Jans niet de geschikte trainer is voor ons. Als trainer moet je fanatiek zijn en altijd het hoogst haalbare willen. Geen genoegen nemen met de 12de plaats! Niet alleen met een notieblok op zijn stoel zitten en maar glimlachen. Ook al hebben we veel blessures.
    Of als trainer accepteren dat er op dit moment niet meer inzit! Het seizoen is klaar, en jans en streuer weten wat er gebeuren moet voor als het stadion weer volzit
  • 1 May 2021 om 14:00
    Nou dat is mijn reden dat ik vind dat Jans niet de geschikte trainer is voor ons. Als trainer moet je fanatiek zijn en altijd het hoogst haalbare willen. Geen genoegen nemen met de 12de plaats! Niet alleen met een notieblok op zijn stoel zitten en maar glimlachen. Ook al hebben we veel blessures.
  • 1 May 2021 om 13:37
    • Quote van 1 May 2021 om 12:40
      Laat de gehele TS zich gelukkig prijzen dat er zonder publiek is gespeeld in dit jaar van 'leren'.
    Niet helemaal met je eens als er publiek bij was geweest waren de inkomsten groter geweest met gevolg dat je meer financiële armslag hebt wat je weer voordeel geeft met binnenhalen van spelers.
  • 1 May 2021 om 13:19
    • Quote van 1 May 2021 om 12:56
      Nou meneer Jans het maakt financieel nog best wel veel uit als je achtste of twaalfde wordt
    Daar kijkt Ron niet naar. Dat moet 'Kraantje Pappie' hem maar eens goed in de oren knopen. Ron kijkt alleen naar het sportieve gedeelte......
  • 1 May 2021 om 12:56
    Nou meneer Jans het maakt financieel nog best wel veel uit als je achtste of twaalfde wordt
  • 1 May 2021 om 12:50
    Ik heb wel begrip maar ik snap niet wat de financiële situatie hiermee te maken heeft
  • 1 May 2021 om 12:40
    Laat de gehele TS zich gelukkig prijzen dat er zonder publiek is gespeeld in dit jaar van 'leren'.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›