''Dan klop ik wel bij Ron Jans aan: hoe lang gaat dit nog duren?''

15
''Dan klop ik wel bij Ron Jans aan: hoe lang gaat dit nog duren?''

Ricky van Wolfswinkel heeft een lastig jaar achter de rug bij FC Basel, maar is nu terug in Nederland. Bij FC Twente hoopt hij het vertrouwen weer terug te krijgen. "Het is een rommelig jaar geweest met veel trainerswissels."

"Een onrustig jaar voor iedereen in Basel, ook voor mij", blikt hij terug in gesprek met 1Twente. "Ik heb niet op mijn positie kunnen spelen. Dat is ook iets wat ik miste. Dat is ook een reden waarom ik hier terecht ben gekomen, dat je lekker op je plekkie kan gaan spelen waar je hoort."

Het mag duidelijk zijn dat Van Wolfswinkel is gekomen voor de spitspositie. "Uiteindelijk moet je doen wat het team nodig heeft, maar er zijn natuurlijk limieten wat je zelf kan neerzetten en toelaten."

"Ik ben niet een speler die loopt te klagen. Als de trainer het mij nu zou vragen, zou ik daar met alle liefde spelen. Dan zou ik wel na een wedstrijd bij hem aankloppen met de vraag: hoe lang gaat dit nog duren?", aldus een lachende Van Wolfswinkel.

De spits werd bij FC Basel nog weleens aan de zijkant neergezet, maar dat is niet de bedoeling in de Grolsch Veste. "Het is niet de insteek, de trainer kent mij heel goed vanuit het verleden al. Hij weet waar ik het beste tot mijn recht kom in het team."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jul 2021 om 13:31
    • Quote van 22 Jul 2021 om 13:20
      Volgens transfermarkt heeft ugalde ook aardig wat wedstrijden op 10 gespeeld.
    Precies. Als zakenwaarnemers zo moeilijk doen dan afwachten. In theorie kunnen er nog wel een paar anderen op die positie. Die zakenwaarnemers raken vanzelf in paniek aan het eind van de transfermarkt.
  • 22 Jul 2021 om 13:20
    • Quote van 22 Jul 2021 om 13:01
      Op zich niet erg. Als je cleonise vast kunt leggen en van leeuwen met illic op de 10 positie hebt en volgens mij kan ulgalde ook op 10 en als cerny terug komt misschien kan hij dat ook wel. Is zeker technisch genoeg en rustig genoeg aan de bal. Overzicht is ook geen probleem voor hem
    Volgens transfermarkt heeft ugalde ook aardig wat wedstrijden op 10 gespeeld.
  • 22 Jul 2021 om 13:01
    • Quote van 22 Jul 2021 om 12:40
      Volgens glasgow op .net hoeven we voorlopig geen nieuws te verwachten over 10 positie. Hij zegt dat het geld ver op is. Waarschijnlijk zou er eerst iemand moeten vertrekken. Hij zegt dat zaakwaarnemers elke keer met meer salaris eisen komen en aanvullende voorwaardens komen. Hierdoor duurt het ook veel langer. Van wolfswinkel zijn ze ook 2 weken intensief mee bezig geweest.
    Op zich niet erg. Als je cleonise vast kunt leggen en van leeuwen met illic op de 10 positie hebt en volgens mij kan ulgalde ook op 10 en als cerny terug komt misschien kan hij dat ook wel. Is zeker technisch genoeg en rustig genoeg aan de bal. Overzicht is ook geen probleem voor hem
  • 22 Jul 2021 om 12:40
    Volgens glasgow op .net hoeven we voorlopig geen nieuws te verwachten over 10 positie. Hij zegt dat het geld ver op is. Waarschijnlijk zou er eerst iemand moeten vertrekken. Hij zegt dat zaakwaarnemers elke keer met meer salaris eisen komen en aanvullende voorwaardens komen. Hierdoor duurt het ook veel langer. Van wolfswinkel zijn ze ook 2 weken intensief mee bezig geweest.
  • 22 Jul 2021 om 11:59
    • Quote van 22 Jul 2021 om 11:46
      Niet gezien,je mag er nog steeds niet bij,wij staan training 018 021 te kijken
    Ey ep mogt menig straks nog vertrekken zouden ze de vleugel spits dan van buiten halen of zouden ze jenoah er definitief bij nemen? Geen idee hoe die het doet op de trainingen of dat überhaupt een optie is. Dan word cleonise*als hij blijft basis* of willen ze dan sowieso een meer ervaren buitenspeler?
  • 22 Jul 2021 om 11:49
    • Quote van 22 Jul 2021 om 10:31
      Toch vrij bijzonder dat TwenteFans vaak een citaat als titel weet te presenteren terwijl het een zelfverzonnen citaat is... De naam Ron Jans valt namelijk helemaal niet in de zin van Van Wolfswinkel
    Niet alleen dat, ook dat er zo geknipt en geplakt word dat dit artikel erg stroef word. Het concept van aan de buitenkant spelen word pas in de laatste alinea benoemd, maar daarvoor al veelvuldig aan gerefereerd...
  • 22 Jul 2021 om 11:46
    • Quote van 22 Jul 2021 om 11:14
      Cleonise is er ook nog xag ik. Traint Misidjan al weer met de groep?
    Niet gezien,je mag er nog steeds niet bij,wij staan training 018 021 te kijken
  • 22 Jul 2021 om 11:14
    • Quote van 22 Jul 2021 om 11:12
      Nee,Brama en Julio nog apart,Cerny traint meestal bij Sparta Enschede,naast Trifora
    Cleonise is er ook nog xag ik. Traint Misidjan al weer met de groep?
  • 22 Jul 2021 om 11:12
    • Quote van 22 Jul 2021 om 11:07
      Cerny nog niet?
    Nee,Brama en Julio nog apart,Cerny traint meestal bij Sparta Enschede,naast Trifora
  • 22 Jul 2021 om 11:07
    • Quote van 22 Jul 2021 om 10:53
      Wolfswinkel is op de training,Plezeguelo ook weer present
    Cerny nog niet?
  • 22 Jul 2021 om 10:59
    • Quote van 22 Jul 2021 om 10:18
      Denk dat dat wel klopt hoor. Transfermarkt is vaak accuraat.
    Dan zou mooi zijn. Dan is dat een extra optie voor Jans.
  • 22 Jul 2021 om 10:53
    • Quote van 22 Jul 2021 om 10:18
      Denk dat dat wel klopt hoor. Transfermarkt is vaak accuraat.
    Wolfswinkel is op de training,Plezeguelo ook weer present
  • 22 Jul 2021 om 10:31
    Toch vrij bijzonder dat TwenteFans vaak een citaat als titel weet te presenteren terwijl het een zelfverzonnen citaat is... De naam Ron Jans valt namelijk helemaal niet in de zin van Van Wolfswinkel
  • 22 Jul 2021 om 10:18
    • Quote van 22 Jul 2021 om 09:34
      Volgens transfermarkt heeft ulgalde bij de helft van de wedstrijden op 10 gespeeld maar dat zal wel niet kloppen. Anders zou je met beide kunnen spelen maar ik lees dat nergens dus zal wel een foutje zijn.
    Denk dat dat wel klopt hoor. Transfermarkt is vaak accuraat.
  • 22 Jul 2021 om 09:34
    Volgens transfermarkt heeft ulgalde bij de helft van de wedstrijden op 10 gespeeld maar dat zal wel niet kloppen. Anders zou je met beide kunnen spelen maar ik lees dat nergens dus zal wel een foutje zijn.
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›