Ervaren Brama topfit: ''Ik train al drie weken zonder problemen mee''

15
Ervaren Brama topfit: ''Ik train al drie weken zonder problemen mee''

De inmiddels 35-jarige Wout Brama kampte afgelopen zomer met een knieblessure. Sinds zijn terugkeer draait de ervaren middenvelder 'gewoon' weer goed mee. 

Brama mocht in de gewonnen wedstrijd tegen FC Utrecht bijna de hele wedstrijd meespelen. ''Ik had de wedstrijd wel vol kunnen maken, maar ik voelde wat kramp opkomen'', vertelt hij tegen Tubantia. ''Ik heb geen zin om weer drie maanden in het krachthonk te gaan zitten. Die wissels kwamen overigens precies op het goede moment. We raakten wat vermoeid, maar zij gaven het elftal nieuwe energie.''

Tijdens het duel tegen FC Utrecht bewees Brama dat hij nog steeds van grote waarde kan zijn. ''Ik train al drie weken zonder problemen mee en zit bij de testen altijd aan de bovenkant, maar wedstrijden zijn wel anders. Dit was misschien een risico, maar het pakte goed uit. Ik zal het alleen nog wel even voelen, haha.''

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Sep 2021 om 08:22
    • Quote van 13 Sep 2021 om 06:56
      Doelde met 2e seizoenshelft op de instelling van het team. Dat het daar niet aan ligt. Niet zozeer op Brama. Maar bedoel dat als hij erbij is, Brama blijft voorop lopen.
    niet iedereen had het zo in de gaten..het was erg spannend op dat moment wij drongen aan...maar Brama kreeg een publiekswissel in de 85e minuut van Jans.
  • 13 Sep 2021 om 07:02
    • Quote van 13 Sep 2021 om 06:56
      Doelde met 2e seizoenshelft op de instelling van het team. Dat het daar niet aan ligt. Niet zozeer op Brama. Maar bedoel dat als hij erbij is, Brama blijft voorop lopen.
    En dat bedoelde ik dus ook
  • 13 Sep 2021 om 06:56
    • Quote van 13 Sep 2021 om 06:33
      Diek de 2e helft van vorig jaar heeft heel weinig met brama uit te staan. Is bijna de gehele 2e seizoenshelft geblesseerd geweest hé. Voor de rest ben ik het met je eens. Al ligt daar ook een probleem we kunnen prima in vechtvoetbal overeind blijven. Maar zowel fortuna als cambuur gingen daar niet in mee en het is allemaal aan de bal nog niet goed. Tegen Utrecht was het wel beter dat wel.
    Doelde met 2e seizoenshelft op de instelling van het team. Dat het daar niet aan ligt. Niet zozeer op Brama. Maar bedoel dat als hij erbij is, Brama blijft voorop lopen.
  • 13 Sep 2021 om 06:38
    35… wij hebben onze eigen Ronaldo!
  • 13 Sep 2021 om 06:33
    • Quote van 13 Sep 2021 om 01:34
      Zeker zit het goed met de mentaliteit. Zelfs in die slechte uitwedstrijden begin dit seizoen en 2e helft van vorig seizoen heeft het daar nooit aan gelegen. Maar ook daarin is Brama een perfect voorbeeld. Telkens weer blijkt uit de testen dat hij bij de besten behoort conditioneel gezien. Goed voorbeeld doet nu eenmaal volgen.
    Diek de 2e helft van vorig jaar heeft heel weinig met brama uit te staan. Is bijna de gehele 2e seizoenshelft geblesseerd geweest hé. Voor de rest ben ik het met je eens. Al ligt daar ook een probleem we kunnen prima in vechtvoetbal overeind blijven. Maar zowel fortuna als cambuur gingen daar niet in mee en het is allemaal aan de bal nog niet goed. Tegen Utrecht was het wel beter dat wel.
  • 13 Sep 2021 om 01:34
    • Quote van 12 Sep 2021 om 22:53
      Nou miljoenair je kunt zeggen wat je wil. Maar kijken de speelrondes en hoe de punten binnen zin gehaald is mentaliteit verruit ons minste probleem. Zie bijvoorbeeld ook een cerny eens op insta. Komt fitter (afgetrainder minder vet percentage en zijn fysieke in het algeheel) uit zijn blessure dan toen die eraf moest.
    Zeker zit het goed met de mentaliteit. Zelfs in die slechte uitwedstrijden begin dit seizoen en 2e helft van vorig seizoen heeft het daar nooit aan gelegen. Maar ook daarin is Brama een perfect voorbeeld. Telkens weer blijkt uit de testen dat hij bij de besten behoort conditioneel gezien. Goed voorbeeld doet nu eenmaal volgen.
  • 12 Sep 2021 om 22:53
    • Quote van 12 Sep 2021 om 22:25
      Praat maar rustig over een Brama mentaliteit, als ze dat allemaal hadden zat het wel goed
    Nou miljoenair je kunt zeggen wat je wil. Maar kijken de speelrondes en hoe de punten binnen zin gehaald is mentaliteit verruit ons minste probleem. Zie bijvoorbeeld ook een cerny eens op insta. Komt fitter (afgetrainder minder vet percentage en zijn fysieke in het algeheel) uit zijn blessure dan toen die eraf moest.
  • 12 Sep 2021 om 22:50
    • Quote van 12 Sep 2021 om 22:26
      Dat vond ik ook niet, heb voorspeld dat hij belangrijk zou zijn als hij ging spelen. Kan me herinneren dat je zelf aan gaf dat hij heen basis kon spelen omdat hij ritme miste. Je hoopte op Sadilek Zerrouki Vlap omdat je vond dat dat het beste middenveld zou zijn. Ik denk dat dat het beste middenveld kan worden. Op dit moment is dit team Brama nog nodig denk ik. En voor Brama en het team is het dan goed om hem na een uur te wisselen.
    Dat dachten ze zelf ook. Jans vertelde zelf ook dat als hij speelt het maximaal 45 min tot een uur zou zijn. Wat betreft het middenveld blijf ik wel bij wat ik eerder zei, al weet ik ook wel dat dat niet gebeurt anders verteld jans niet in meerdere media dat brama die op dat moment nog geblesseerd was je eerste aanvoeder is en dat doe je niet bij iemand die op de bank zou zitten. Maar goed ik heb inderdaad (onderschat hoe ver hij op de terug weg was en dat geef ik toe) en schijnbaar hebben ze binnen Twente dat ook niet verwacht dat hij zolang kon blijven staan gisteren. Ze hebben hem wr pas afgehaalt toen hij zelf kram aanvoelde komen. Nou des te beter dat het zo goed ging en uitgepakt heeft.
  • 12 Sep 2021 om 22:26
    • Quote van 12 Sep 2021 om 21:17
      De meeste die hier kritiek op hem hebben inclusief ik zeiden allemaal dat als hij fit is dat hij dan wel speelt en het is gewoon logisch dat er kritiek op is. Je kunt gewoon geen eeuwig beroep op hem blijven doen. Maar ik hoop echt dat hij het goed doet. Een waardig afscheid voor hem want dat verdient ie wel en Mooi voor hem dat hij speelde en dit na behoren deed. Maar zo gek is het echt niet hoor.
    Dat vond ik ook niet, heb voorspeld dat hij belangrijk zou zijn als hij ging spelen. Kan me herinneren dat je zelf aan gaf dat hij heen basis kon spelen omdat hij ritme miste. Je hoopte op Sadilek Zerrouki Vlap omdat je vond dat dat het beste middenveld zou zijn. Ik denk dat dat het beste middenveld kan worden. Op dit moment is dit team Brama nog nodig denk ik. En voor Brama en het team is het dan goed om hem na een uur te wisselen.
  • 12 Sep 2021 om 22:25
    • Quote van 12 Sep 2021 om 21:17
      De meeste die hier kritiek op hem hebben inclusief ik zeiden allemaal dat als hij fit is dat hij dan wel speelt en het is gewoon logisch dat er kritiek op is. Je kunt gewoon geen eeuwig beroep op hem blijven doen. Maar ik hoop echt dat hij het goed doet. Een waardig afscheid voor hem want dat verdient ie wel en Mooi voor hem dat hij speelde en dit na behoren deed. Maar zo gek is het echt niet hoor.
    Praat maar rustig over een Brama mentaliteit, als ze dat allemaal hadden zat het wel goed
  • 12 Sep 2021 om 21:17
    • Quote van 12 Sep 2021 om 20:44
      Heeft zoveel inzicht en gogme. Is de absolute leider. Krijgt altijd kritiek en word nooit op waarde geschat.
    De meeste die hier kritiek op hem hebben inclusief ik zeiden allemaal dat als hij fit is dat hij dan wel speelt en het is gewoon logisch dat er kritiek op is. Je kunt gewoon geen eeuwig beroep op hem blijven doen. Maar ik hoop echt dat hij het goed doet. Een waardig afscheid voor hem want dat verdient ie wel en Mooi voor hem dat hij speelde en dit na behoren deed. Maar zo gek is het echt niet hoor.
  • 12 Sep 2021 om 20:50
    • Quote van 12 Sep 2021 om 20:44
      Heeft zoveel inzicht en gogme. Is de absolute leider. Krijgt altijd kritiek en word nooit op waarde geschat.
    Hoe krijgt altijd kritiek??? Een fitte Brama zou ik altijd opstellen. Hij zorgt voor meer rust op het middenveld en laat anderen beter spelen.
  • 12 Sep 2021 om 20:44
    • Quote van 12 Sep 2021 om 19:53
      Clubicoon. Zo lang geen wedstrijd gespeeld en nu direct weer 1 van de besten. Bij deze man lijkt wedstrijdritme niet te bestaan.
    Heeft zoveel inzicht en gogme. Is de absolute leider. Krijgt altijd kritiek en word nooit op waarde geschat.
  • 12 Sep 2021 om 20:32
    • Quote van 12 Sep 2021 om 19:53
      Clubicoon. Zo lang geen wedstrijd gespeeld en nu direct weer 1 van de besten. Bij deze man lijkt wedstrijdritme niet te bestaan.
    klopt en je hebt 'm zooooo hard nodig 'n echte leider je zag na die overtreding opt middenveld (2de helft) 't hele elftal weet gelijk dat het menis is
  • 12 Sep 2021 om 19:53
    Clubicoon. Zo lang geen wedstrijd gespeeld en nu direct weer 1 van de besten. Bij deze man lijkt wedstrijdritme niet te bestaan.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›