Jans wil opstelling geheim houden: ''We kunnen weer keuzes maken''

5
Jans wil opstelling geheim houden: ''We kunnen weer keuzes maken''

FC Twente kan zondag tegen Vitesse weer beschikken over Jayden Oosterwolde en Gijs Smal. Beide spelers raakten besmet met het coronavirus en moesten in quarantaine.

"Je ziet dat die jongens toch even wat opstartproblemen hebben als ze weer gaan trainen. Maar na een paar dagen is dat wel voorbij", aldus FC Twente-trainer Ron Jans bij TC Tubantia. Het duo is zondag dus inzetbaar.

Welke spelers gaan spelen wil Jans nog niet kwijt. Wel is de trainer blij met de extra mogelijkheden die hij heeft gekregen. "We kunnen weer keuzes maken", besluit hij. Wel is Luka Ilic afwezig door een schorsing.

5 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2021 om 09:41
    • Quote van 18 Sep 2021 om 08:33
      Laat hem eerst maar eens zorgen dat hij de kop leeg heeft voordat we het überhaupt over een positie hebben. Tegen Cambuur was hij met van alles bezig behalve voetballen, liep zwaar gefrustreerd over het veld en had wel 5 keer tegen een kaart aan kunnen lopen. Bovendien was dit niet de eerste keer. Als je dan toch tegen een aantal tegenstanders met een 8 wil spelen komen Bosch en Zerrouki eerder in aanmerking.
    Zerroeki is zeker geen aanvallend ingestelde 8. Tenzij je met 2 controleurs wilt spelen. Daarom verlies je tegen de kleintjes en speel je goed tegen de betere teams. Probleem bij Twente de afgelopen jaren is dat we mensen naar voren willen schuiven die daar niet horen. Bewijs is illic, espinoza, smith en zelfs brama. Je moet gewoon durven kiezen. Ilic heeft nog nooit op zijn positie gespeeld met een 10 voor zich en een normale vleugel. Terwijl die wel een 8 is van oorsprong. Ik denk dat illic een prima 8 is tegen de kleintjes. Beter dan een controleur.
  • 18 Sep 2021 om 08:33
    • Quote van 17 Sep 2021 om 23:34
      Illic moet je gewoon op zijn positie gebruiken en dat is nummer 8. Jans gebruikt hem als 10 en als vleugel. Hij is alleen niet doelgericht, kan niet passeren en heeft geen scorend vermogen dus geen idee waarom die hem daar opsteld. Daarentegen kan hij goed voetballen, spelverdelen en speelt die van nature iets dieper op middenveld dan zerroeki, Sadilek en brama. Dus prima te gebruiken wanneer je tegen de wat kleinere tegenstanders niet met 2 controleurs wilt spelen. Tegen de kleintjes is sadilek(zerrokie of brama), illic en vlap een prima middenveld.
    Laat hem eerst maar eens zorgen dat hij de kop leeg heeft voordat we het überhaupt over een positie hebben. Tegen Cambuur was hij met van alles bezig behalve voetballen, liep zwaar gefrustreerd over het veld en had wel 5 keer tegen een kaart aan kunnen lopen. Bovendien was dit niet de eerste keer. Als je dan toch tegen een aantal tegenstanders met een 8 wil spelen komen Bosch en Zerrouki eerder in aanmerking.
  • 18 Sep 2021 om 02:55
    • Quote van 17 Sep 2021 om 23:34
      Illic moet je gewoon op zijn positie gebruiken en dat is nummer 8. Jans gebruikt hem als 10 en als vleugel. Hij is alleen niet doelgericht, kan niet passeren en heeft geen scorend vermogen dus geen idee waarom die hem daar opsteld. Daarentegen kan hij goed voetballen, spelverdelen en speelt die van nature iets dieper op middenveld dan zerroeki, Sadilek en brama. Dus prima te gebruiken wanneer je tegen de wat kleinere tegenstanders niet met 2 controleurs wilt spelen. Tegen de kleintjes is sadilek(zerrokie of brama), illic en vlap een prima middenveld.
    Nooit meer opstellen!!!!!! Op de tribune is zijn plaats
  • 17 Sep 2021 om 23:34
    • Quote van 17 Sep 2021 om 20:38
      Ik dacht dat illic niet meer geschorst was. Mag van mij heel het seizoen wel duren. Ik zou niet veel van de opstelling wijzigen. Ik zou sadilek terug op het middenveld zetten en oosterwolde linksback. Dan zou brama jammer genoeg op de bank moeten zitten.
    Illic moet je gewoon op zijn positie gebruiken en dat is nummer 8. Jans gebruikt hem als 10 en als vleugel. Hij is alleen niet doelgericht, kan niet passeren en heeft geen scorend vermogen dus geen idee waarom die hem daar opsteld. Daarentegen kan hij goed voetballen, spelverdelen en speelt die van nature iets dieper op middenveld dan zerroeki, Sadilek en brama. Dus prima te gebruiken wanneer je tegen de wat kleinere tegenstanders niet met 2 controleurs wilt spelen. Tegen de kleintjes is sadilek(zerrokie of brama), illic en vlap een prima middenveld.
  • 17 Sep 2021 om 20:38
    Ik dacht dat illic niet meer geschorst was. Mag van mij heel het seizoen wel duren. Ik zou niet veel van de opstelling wijzigen. Ik zou sadilek terug op het middenveld zetten en oosterwolde linksback. Dan zou brama jammer genoeg op de bank moeten zitten.