''Ik denk dat FC Twente op dit moment de favoriet is tegen AZ''

9
''Ik denk dat FC Twente op dit moment de favoriet is tegen AZ''

FC Twente neemt het donderdagavond op tegen AZ. De Alkmaarders zijn dramatisch begonnen aan het seizoen. De ploeg heeft na vier wedstrijden slechts drie punten.

"Ik denk dat Twente gewoon de favoriet is op dit moment", stelt Tijmen van Wissing bij VoetbalTijd. "AZ is een beetje het PEC Zwolle van het linkerrijtje: ze hebben veel de bal en het positiespel is wel aardig, maar ze scoren niet. Ik denk dat Twente wint, 1-0."

De Alkmaarders raakten deze zomer Myron Boadu, Calvin Stengs en Teun Koopmeiners kwijt. Maar grote namen werden niet teruggehaald. De club pikte Vangelis Pavlidis op bij Willem ll, maar hij kan de sterkhouders nog niet doen vergeten. René Wagelaar verwacht dan ook dat de ploeg van Ron Jans met een driepunter van het veld stappen: "Ik denk 2-1."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Sep 2021 om 18:44
    • Quote van 23 Sep 2021 om 18:36
      Doordat je tegen degradatiekandidaten 6 punten hebt gegeven ben je verplicht hier te winnen. Dan heb je de aansluiting bij de subtop. Hadden we deze 6 punten gewoon binnengehaald dan was het resultaat niet zo belangrijk tegen AZ.
    Ookal had je daar wel resultaten gehad. Je speelt thuis en als je naar de subtop terug wil dan moet Ook dit soort wedstrijden met een resultaat afsluiten.
  • 23 Sep 2021 om 18:36
    Doordat je tegen degradatiekandidaten 6 punten hebt gegeven ben je verplicht hier te winnen. Dan heb je de aansluiting bij de subtop. Hadden we deze 6 punten gewoon binnengehaald dan was het resultaat niet zo belangrijk tegen AZ.
  • 23 Sep 2021 om 17:01
    • Quote van 23 Sep 2021 om 14:48
      Ik denk dat az erg onderschat word kijkend naar het veld spel,heb ik bij az toch veel beter voetbal gezien! Én laten we na Vitesse nu niet net doen of wij een doelpunten machine zijn,dat propper topscore is zegt waarschijnlijk alles!
    Heel veel uitslagen van AZ waren geflatteerd, dus zo slecht zijn ze niet. Bovendien is vorig jaar alleen Koopmeiners belangrijk geweest. Boadoe en die Stengs lieten vorig jaar weinig zien en is de selectie eigenlijk niet veel slechter. Je moet er strak opzitten vandaag, ze geen moment rust te geven, zodat de bal niet rond kan gaan. Alleen dan heb je een kans.
  • 23 Sep 2021 om 14:53
    • Quote van 23 Sep 2021 om 14:48
      Ik denk dat az erg onderschat word kijkend naar het veld spel,heb ik bij az toch veel beter voetbal gezien! Én laten we na Vitesse nu niet net doen of wij een doelpunten machine zijn,dat propper topscore is zegt waarschijnlijk alles!
    Dat denk ik ook. Ynwa. Publiek is een punt waarom we deze kunnen winnen zo vroeg mogelijk scoren is een 2e. Mentaal is het best broos en defensief(metname centraal) en de keeper zijn de minste spelers op het veld. Daarnaast kunnen wij nog een misidjan of cleonise of ulgalde wisselen zonder dat het niveau minder word. We kunnen het vanavond prima winnen. Ik zeg 3-1. Maar gemakkelijk zal het verre van worden. Dit illusie moeten we echt laten varen. Ze voetballen echt makkelijk bij az.
  • 23 Sep 2021 om 14:52
    • Quote van 23 Sep 2021 om 14:48
      Ik denk dat az erg onderschat word kijkend naar het veld spel,heb ik bij az toch veel beter voetbal gezien! Én laten we na Vitesse nu niet net doen of wij een doelpunten machine zijn,dat propper topscore is zegt waarschijnlijk alles!
    Het zat inderdaad behoorlijk mee de laatste 2 wedstrijden. Wordt hoogste tijd dat de voorwaartsen ook eens scorend hun visitekaarje afgeven. Als er weer collectief gestreden wordt, dan heb ik er wel vertrouwen in.
  • 23 Sep 2021 om 14:48
    Ik denk dat az erg onderschat word kijkend naar het veld spel,heb ik bij az toch veel beter voetbal gezien! Én laten we na Vitesse nu niet net doen of wij een doelpunten machine zijn,dat propper topscore is zegt waarschijnlijk alles!
  • 23 Sep 2021 om 14:40
    AZ heeft een betere selectie. Ook tegen Heracles waren zij de bovenliggende partij, die makkelijk voetbalde... tot de rode kaart. In een wedstrijd kan er van alles gebeuren en wat zeker helpt: wij hebben de 12e man!
  • 23 Sep 2021 om 13:37
    • Quote van 23 Sep 2021 om 12:56
      Ik denk niet dat twente de favoriet is. Az staat wel 17e, maar is nog steeds een goede ploeg. We hebben niet zomaar gewonnen van ze. Want az gaat alles geven om deze wedstrijd te winnen.
    En dat verwacht ik van Twente ook.....
  • 23 Sep 2021 om 12:56
    Ik denk niet dat twente de favoriet is. Az staat wel 17e, maar is nog steeds een goede ploeg. We hebben niet zomaar gewonnen van ze. Want az gaat alles geven om deze wedstrijd te winnen.
Sunday 24 October 2021
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›