VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest oefenwedstrijd (0-1)

19
VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest oefenwedstrijd (0-1)

De eredivisie ligt stil door de interlandperiode. Om de spelers toch in vorm te houden, heeft FC Twente donderdagmiddag een oefenduel gespeeld tegen Cercle Brugge. De Belgen zegevierden met 0-1.

Ron Jans kon ondanks de nationale wedstrijden beschikken over veel spelers die normaliter ook aan de aftrap verschijnen. Desondanks koos de oefenmeester ervoor om veel talenten te laten spelen. Wel mochten Julio Pleguezuelo, Gijs Smal en Michel Vlap starten. De routiniers Ricky van Wolfswinkel en Lars Unnerstall zaten niet bij de selectie.

Invaller Raux-Yao zorgde voor het enige doelpunt van de wedstrijd na een afgeslagen corner. Een matig resultaat tegen de Belgische club, die in de competitie voorlaatst staat. Jayden Oosterwolde raakte in de tweede helft nog de lat met een afstandsschot, maar verder wisten de Tukkers amper gevaar te stichten in een rommelig duel.

Opstelling FC Twente: De Lange; Everink (46' Hilgers; 72' Bruns), Pleguezuelo (72' Pröpper), Oosterwolde, Smal; Bosch, Ilic (79' Staring), Vlap (46' Brama); Cleonise (46' Rots), Ugalde, Misidjan (79; Markelo).

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Oct 2021 om 20:22
    • Quote van 7 Oct 2021 om 20:15
      Waarom eens niet een oefenwedstrijd spelen met publiek tegen schalke in zulke weekenden als er geen competitie is eigenlijk?
    Goed idee.
  • 7 Oct 2021 om 20:15
    Waarom eens niet een oefenwedstrijd spelen met publiek tegen schalke in zulke weekenden als er geen competitie is eigenlijk?
  • 7 Oct 2021 om 20:09
    • Quote van 7 Oct 2021 om 18:39
      Als je het verslag van Ten Voorde leest kregen alleen Plezeguelo en De Lange een voldoende. De rest heel matig.
    Rekeninghoudend dat een paar spelers hooguit maar een helft mochten spelen. Wij hebben echt wel in voorgaande competitie wedstrijden gezien hoe goed de invallers op zijn.
  • 7 Oct 2021 om 20:09
    • Quote van 7 Oct 2021 om 18:39
      Als je het verslag van Ten Voorde leest kregen alleen Plezeguelo en De Lange een voldoende. De rest heel matig.
    Rekeninghoudend dat een paar spelers hooguit maar een helft mochten spelen. Wij hebben echt wel in voorgaande competitie wedstrijden gezien hoe goed de invallers op zijn.
  • 7 Oct 2021 om 19:58
    • Quote van 7 Oct 2021 om 19:43
      Nu in eens wel weer brama in de basis?
    Ik zou liever sadilek vaker op het middenveld willem zien dus in dat opzicht niet. Maar ja die is naar het nationale elftal. Maar de kanttekening is dat smal en oosterwolde zich zo ver van hun goede vorm bevinden tja. Dan zul jans wel moeten hé. Gevalletje de beste 11 en schijnbaar was brama deze wedstrijd dus ook niet. Maar op 2 na die volgens jans die over het algemeen best positief is maar een voldoende krijgen zegt dan ook alles.
  • 7 Oct 2021 om 19:43
    • Quote van 7 Oct 2021 om 17:59
      Ja dat is natuurlijk wel zo mark. Maar misschien zegt dat zoals je zelf zegt ook genoeg over de instelling van de bank en horen ze daar dus ook gewoon te zitten. Maar als je jans hoort over hoe ver illic weg zakt. Is dat einde oefening voor illic. Het enige wat je wel kunt concluderen dat als het karakter/mentaliteit zo niet thuis gegeven wordt dan moeten we zondag de 17e tegen Willem 2 met dezelfde 11 moeten beginnen als tegen Groningen.
    Nu in eens wel weer brama in de basis?
  • 7 Oct 2021 om 18:39
    • Quote van 7 Oct 2021 om 17:35
      Niet helemaal met je eens. Juist deze gasten moeten er staan in een oefenpot, als prof hoor je er altijd te staan, iets met karakter enzo....
    Als je het verslag van Ten Voorde leest kregen alleen Plezeguelo en De Lange een voldoende. De rest heel matig.
  • 7 Oct 2021 om 18:39
    • Quote van 7 Oct 2021 om 17:35
      Niet helemaal met je eens. Juist deze gasten moeten er staan in een oefenpot, als prof hoor je er altijd te staan, iets met karakter enzo....
    Als je het verslag van Ten Voorde leest kregen alleen Plezeguelo en De Lange een voldoende. De rest heel matig.
  • 7 Oct 2021 om 18:20
    • Quote van 7 Oct 2021 om 18:12
      Ilic moet je nu gewoon naar huis sturen. Kansloos verhaal met die gozer.

      Heb hem sowieso nooit een toegevoegde waarde gevonden.
    Ze waren bij nac al blij toen hij wegging. Kon er daar ook niks van. Maar bij twente dachten ze, we huren lekker nog een seizoen. Dit is toch wel een fout van streuer.
  • 7 Oct 2021 om 18:12
    • Quote van 7 Oct 2021 om 17:27
      Tja Ilic stond basis hé...
    Ilic moet je nu gewoon naar huis sturen. Kansloos verhaal met die gozer.

    Heb hem sowieso nooit een toegevoegde waarde gevonden.
  • 7 Oct 2021 om 17:59
    • Quote van 7 Oct 2021 om 17:35
      Niet helemaal met je eens. Juist deze gasten moeten er staan in een oefenpot, als prof hoor je er altijd te staan, iets met karakter enzo....
    Ja dat is natuurlijk wel zo mark. Maar misschien zegt dat zoals je zelf zegt ook genoeg over de instelling van de bank en horen ze daar dus ook gewoon te zitten. Maar als je jans hoort over hoe ver illic weg zakt. Is dat einde oefening voor illic. Het enige wat je wel kunt concluderen dat als het karakter/mentaliteit zo niet thuis gegeven wordt dan moeten we zondag de 17e tegen Willem 2 met dezelfde 11 moeten beginnen als tegen Groningen.
  • 7 Oct 2021 om 17:35
    • Quote van 7 Oct 2021 om 15:26
      Boeie het was ook een slechte wedstrijd. Is puur bedoeld voor de reserves. Resultaat en degelijke kan ik niet wakker van liggen. Er zit dus wel een waarschuwing in niet voor de beker en competitie. Niet te veel veranderen aan de basis.
    Niet helemaal met je eens. Juist deze gasten moeten er staan in een oefenpot, als prof hoor je er altijd te staan, iets met karakter enzo....
  • 7 Oct 2021 om 17:27
    Tja Ilic stond basis hé...
  • 7 Oct 2021 om 16:43
    • Quote van 7 Oct 2021 om 16:36
      11 jaar geleden zou ik een realist genoemd worden
    Is weinig realisme aan wat je nu zegt in elk geval.
  • 7 Oct 2021 om 16:36
    • Quote van 7 Oct 2021 om 16:28
      Ben je nu cynisch of sarcastisch?
    11 jaar geleden zou ik een realist genoemd worden
  • 7 Oct 2021 om 16:31
    • Quote van 7 Oct 2021 om 16:28
      Ben je nu cynisch of sarcastisch?
    Sarcasme.
  • 7 Oct 2021 om 16:28
    • Quote van 7 Oct 2021 om 16:12
      Crisis ligt op de loer! Onacceptabel dit resultaat.
    Ben je nu cynisch of sarcastisch?
  • 7 Oct 2021 om 16:12
    • Quote van 7 Oct 2021 om 15:26
      Boeie het was ook een slechte wedstrijd. Is puur bedoeld voor de reserves. Resultaat en degelijke kan ik niet wakker van liggen. Er zit dus wel een waarschuwing in niet voor de beker en competitie. Niet te veel veranderen aan de basis.
    Crisis ligt op de loer! Onacceptabel dit resultaat.
  • 7 Oct 2021 om 15:26
    Boeie het was ook een slechte wedstrijd. Is puur bedoeld voor de reserves. Resultaat en degelijke kan ik niet wakker van liggen. Er zit dus wel een waarschuwing in niet voor de beker en competitie. Niet te veel veranderen aan de basis.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›