Pröpper wil verbetering zien: ''Moeten weer bij elkaar zitten''

23
Pröpper wil verbetering zien: ''Moeten weer bij elkaar zitten''

Robin Pröpper was dit seizoen al vaak de man van de wedstrijd bij FC Twente. Zondag was hij echter de schlemiel. Door een fout van de verdediger won NEC Nijmegen met 1-2.

"Het wilde vandaag niet. Ik denk dat we vooral in de eerste helft niet goed speelden, toen was NEC af en toe de betere partij. In de tweede helft kwam het er een stuk beter uit. Veel kansen gecreëerd. Ik denk dat NEC weinig meer over de middenlijn is gekomen, maar toch wel twee keer scoorden. Dat mogen we onszelf verwijten en ik ook vooral, ja", begint Pröpper bij RTV Oost.

Wat ging er mis voorafgaand aan de 1-2? "Mijn aanname was niet goed. Ik dacht dat 'ie iets verder van me weg zat. Hij kon daardoor kort zitten. Ik probeerde nog weg te draaien, maar hij zette gewoon een goed blok, kwam één-op-één met de keeper en scoorde."

Vorige week wist FC Twente niet te winnen van Willem II. "We hoopten uiteraard op wat meer punten dan dit. En als je de wedstrijden bekijkt had dat ook zeker gekund, alleen dat is voetbal. Het kan af en toe verkeren. We moeten weer bij elkaar zitten. Dit even analyseren en dan weer door"

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Oct 2021 om 14:14
    Vlak was op het middenveld erg zwak en gaf soms de ballen gewoon weg. Die mag nu toch wel een beetje meer inzet enz gaan laten zien in mijn ogen.
  • 25 Oct 2021 om 10:20
    • Quote van 25 Oct 2021 om 09:42
      Met welke spelers dan? Met Gakpo en Madueke? Dat hele PSV is 40% voetballend minder als die twee er niet zijn. Bij PSV voelt die nederlaag wel even door. Met unnerstall hebben we iemand die op bekend terrein keept. Word zaterdag heel interessant. Het kan zo maar de goede kant opvallen.
    Inderdaad. Psv zal zeker wraak willen in eigenhuis. Maaar daar door krijgen wij erg veel ruimte en hoeven we het spel niet te maken
  • 25 Oct 2021 om 09:53
    • Quote van 25 Oct 2021 om 08:35
      Het grootste gemis was Ramiz Zerrouki. Jesse Bosch is zeker 3 maal minder.....
    Ik denk dat op het middenveld het grootste gemis nog steeds Brama is, het draait daar echt om inzicht , intelligentie , rust en coaching
  • 25 Oct 2021 om 09:42
    • Quote van 25 Oct 2021 om 00:09
      Ik denk dat PSV volgende week wraak wil nemen na de afstraffing in Amsterdam, en het slachtoffer wordt dus FC Twente!
    Met welke spelers dan? Met Gakpo en Madueke? Dat hele PSV is 40% voetballend minder als die twee er niet zijn. Bij PSV voelt die nederlaag wel even door. Met unnerstall hebben we iemand die op bekend terrein keept. Word zaterdag heel interessant. Het kan zo maar de goede kant opvallen.
  • 25 Oct 2021 om 09:15
    • Quote van 25 Oct 2021 om 08:35
      Het grootste gemis was Ramiz Zerrouki. Jesse Bosch is zeker 3 maal minder.....
    Is ook een totaal andere speler dan Zerrouki. Zerrouki is de knaap die de bal hebben wil en goed kan opbouwen. Die knul maakt zich nu al onmisbaar, want tussen die andere gasten zit er niemand die het geruisloos kan overnemen. En zeer zeker een Bosch niet. Eigenlijk wat simpel gedacht. Zerrouki is geschorst dus zetten we Bosch er maar in.
  • 25 Oct 2021 om 08:35
    Het grootste gemis was Ramiz Zerrouki. Jesse Bosch is zeker 3 maal minder.....
  • 25 Oct 2021 om 00:53
    • Quote van 24 Oct 2021 om 22:47
      In de kerk mag ik niet komen maar jij zal wel op de eerste rij zitten neem ik aan.
    Iedereen is Welkom ook jij met je kruin op je kopf. Teveel onder tisch gezettennnnn
  • 25 Oct 2021 om 00:50
    • Quote van 25 Oct 2021 om 00:09
      Ik denk dat PSV volgende week wraak wil nemen na de afstraffing in Amsterdam, en het slachtoffer wordt dus FC Twente!
    Vaak lees je dat er angst in de ploeg is verslagen tjaaa KWW
  • 25 Oct 2021 om 00:11
    Nou die 0-5 in Manchester heeft m'n middag gelukkig nog goed gemaakt want Twente was weer drama. Tegen PSV zal het wel weer een stuk beter gaan... ben benieuwd of dat dan ook een resultaat gaat geven. Op de een of andere manier kan Twente die vechtlust, die NEC wel had, niet opbrengen tegen mindere ploegen, dat moet echt veranderen
  • 25 Oct 2021 om 00:10
    • Quote van 24 Oct 2021 om 23:08
      Klink misschien gek, maar Ik had niet teveel punten verwacht bij NEC en WIllem II. Op één of andere manier hebben ze moeite om zich op te laden tegen mindere tegenstanders (hoewel Willem 2 natuurlijk top draait). Zullen Je zien dat ze straks tegen PSV weer een puntje pakken. Blijft een raar fenomeen. Waarom grijpen ze NEC niet bij de strop?
    NEC is trouwens ook een prima team, onderschat dat niet. Hebben veel kwaliteit op het veld staan met name voorin. Die Tavsan is echt een talent en Okita is altijd gevaarlijk. Lasse Schone en Jordy Bruijn zijn goede middenvelders met een geweldige trap en Dirk Proper ook een groot talent. Ali Akman is ook nog een gehuurd talentje die zomaar op dreef zou kunnen raken daar. Bovendien mistte NEC tegen ons nog de 2 geblesseerden, Duelund en Matsson. Duelund was een paar jaar geleden nog basisspeler bij Midtjylland en Matsson schoot vorig jaar de hele 2e divisie van Denemarken aan gort. Kwalitatief gewoon een prima team.
  • 25 Oct 2021 om 00:09
    Ik denk dat PSV volgende week wraak wil nemen na de afstraffing in Amsterdam, en het slachtoffer wordt dus FC Twente!
  • 25 Oct 2021 om 00:00
    • Quote van 24 Oct 2021 om 23:08
      Klink misschien gek, maar Ik had niet teveel punten verwacht bij NEC en WIllem II. Op één of andere manier hebben ze moeite om zich op te laden tegen mindere tegenstanders (hoewel Willem 2 natuurlijk top draait). Zullen Je zien dat ze straks tegen PSV weer een puntje pakken. Blijft een raar fenomeen. Waarom grijpen ze NEC niet bij de strop?
    Onze tactiek werkt beter tegen sterke tegenstanders. Bovendien had het de afgelopen 2 potjes ook gewoon heel anders kunnen lopen. Als Kamphuis ons niet genaaid had en Pröpper die blunder niet maakte had je gewoon met 4 of misschien zelfs 6 punten uit deze potjes gehaald en had niemand geklaagd. Wel zijn er overduidelijk een paar zwakke punten in onze selectie. We zitten te krap op de rechtsback. Wil je meedoen met de subtop moet je in de winter daar een versterking halen want Troupee komt tekort en Everink is blessuregevoelig. Het liefst zou ik ook een nieuwe 10 zien en dan Ilic terugsturen naar City. Positief is dat we in de as verder prima zitten. Bovendien is Sadilek gewoon top Eredivisie niveau en onze beste speler. Alles eraan doen om hem te behouden.
  • 24 Oct 2021 om 23:08
    Klink misschien gek, maar Ik had niet teveel punten verwacht bij NEC en WIllem II. Op één of andere manier hebben ze moeite om zich op te laden tegen mindere tegenstanders (hoewel Willem 2 natuurlijk top draait). Zullen Je zien dat ze straks tegen PSV weer een puntje pakken. Blijft een raar fenomeen. Waarom grijpen ze NEC niet bij de strop?
  • 24 Oct 2021 om 22:47
    • Quote van 24 Oct 2021 om 22:45
      Ga jij nou maar terug naar je kerk en hang daar de dorpspastoor uit
    In de kerk mag ik niet komen maar jij zal wel op de eerste rij zitten neem ik aan.
  • 24 Oct 2021 om 22:45
    • Quote van 24 Oct 2021 om 22:11
      Mischien een goede bril kopen dan kun.je beter ern wedstrijd bekijken.
    Ga jij nou maar terug naar je kerk en hang daar de dorpspastoor uit
  • 24 Oct 2021 om 22:38
    • Quote van 24 Oct 2021 om 22:17
      Nou blinde hij heeft gewoon gelijk de eerste 55 min waren een drama voor de ogen. Toen ze achter kwamen kregen ze wel iets van een opleving en gingen ze een beetje voetballen maar helaas al met al gewoon verdient verloren pik. Hoorde al dat ze deze week weer gezellig met elkaar gaan praten dat het al weer een beetje beter moet gaan. Pffffff lijkt wel of we nog steeds in de voorbereiding zitten kwa positie spel en passen.
    Een gelijkspel zou een meest logische uitslag zijn gewenst fctwente de meeste doelkansen en mogelijkheden. De eerste helft heeft fctwente niet gevoetbald en nec ook niet beide clubs geen fatsoenlijke kans gecreëerd
  • 24 Oct 2021 om 22:17
    • Quote van 24 Oct 2021 om 22:11
      Mischien een goede bril kopen dan kun.je beter ern wedstrijd bekijken.
    Nou blinde hij heeft gewoon gelijk de eerste 55 min waren een drama voor de ogen. Toen ze achter kwamen kregen ze wel iets van een opleving en gingen ze een beetje voetballen maar helaas al met al gewoon verdient verloren pik. Hoorde al dat ze deze week weer gezellig met elkaar gaan praten dat het al weer een beetje beter moet gaan. Pffffff lijkt wel of we nog steeds in de voorbereiding zitten kwa positie spel en passen.
  • 24 Oct 2021 om 22:11
    • Quote van 24 Oct 2021 om 20:36
      Ik zou eens goed gaan trainen misschien lukt het dan de bal 3 x naar elkaar te spelen
    Mischien een goede bril kopen dan kun.je beter ern wedstrijd bekijken.
  • 24 Oct 2021 om 21:22
    • Quote van 24 Oct 2021 om 21:01
      Je had in deze twee wedstrijden 6 punten moeten behalen. Je hebt er slechts 1. Dus leuk praten is niet meer het devies. Het begint met strijd. Dan een keer een goede pass en Jansag best een keer wat oudere spelers buiten de ploeg zetten. Ik denk dan vooral aan Vlap. Dat kan best vervangen worden door Ugalde, als hij weer fit is. v Wolfswinkel ook even banken.
    Vlap is duidelijk niet wat we ervan verwachten. We misten Zerrouki vandaag, die staat garant voor overwinningen op het middenveld. Nu moest het van Vlap komen en dat hoef je dus nu nog niet te verwachten. Vorige week scheidsrechter echt tegen, vandaag in de 2de helft ook wel een portie pech. Als ze het geloof maar houden. Combi v Wolfswinkel Cerny gaat vast goed lopen in de toekomst!
  • 24 Oct 2021 om 21:01
    Je had in deze twee wedstrijden 6 punten moeten behalen. Je hebt er slechts 1. Dus leuk praten is niet meer het devies. Het begint met strijd. Dan een keer een goede pass en Jansag best een keer wat oudere spelers buiten de ploeg zetten. Ik denk dan vooral aan Vlap. Dat kan best vervangen worden door Ugalde, als hij weer fit is. v Wolfswinkel ook even banken.
  • 24 Oct 2021 om 20:36