Verbeek over ontslag bij FC Twente: ''Trekken aan een dood paard heeft geen zin''

( 25 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Verbeek over ontslag bij FC Twente: ''Trekken aan een dood paard heeft geen zin''

Gertjan Verbeek heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ooit bij FC Twente aan de slag wilde. De trainer kreeg dit seizoen de kans, maar hij werd al snel weer ontslagen. 

De oefenmeester heeft woensdagavond in het programma VI Oranje Blijft Thuis gereageerd op zijn snelle vertrek uit Enschede. "De conclusie over FC Twente? Dat trekken aan een dood paard geen zin heeft. Ik ben vijf maanden onderdeel van een FC Twente dat steeds verder wegzakte. Ik heb proberen daar verandering in aan te brengen, maar dat is me niet gelukt. Dat is een teleurstelling."

Verbeek steekt de hand niet echt in eigen boezem. "Wat kun je in vijf maanden betekenen? Die veranderingen gaan niet van vandaag op morgen. Zeker op het moment dat de resultaten tegenvallen, dan krijg je alleen maar meer weerstand. Dat is ook heel erg gestuurd door de sociale media en dat wordt steeds erger. Dan is er geen houden meer aan en kom je in een vicieuze cirkel terecht, waar je niet meer uit komt", aldus de oud-trainer van FC Twente.

De trainer werd naar Twente gehaald om René Hake te vervangen, maar onder de nieuwe oefenmeester werd het niet veel beter. Verbeek kreeg steeds meer kritiek doordat hij de hele club naar zijn hand wilde zetten en ondanks de slechte resultaten wel als analist wilde blijven werken. De club zag dat de achterban wel klaar was met de trainer en kon niet anders dan hem ontslaan. Toch degradeerde Twente alsnog. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jun 2018 om 01:14
    5-3-2 in eigen huis...ga je schamen GJV!
  • 14 Jun 2018 om 14:38
    • Quote van 14 Jun 2018 om 12:59
      Verbeek heeft wel fouten gemaakt. Maar als Boere niet op de paal schoot tegen Roda en Holla niet op de lat schoot tegen Sparta, dan had hij Twente er denk ik wel ingehouden. Zijn ontslag is ook niemand mee geholpen want in de Jupiler League hadden we hem goed kunnen gebruiken bij de weder opbouw.
    Juist, eindelijk iemand die het gewoon nuchter ziet!!!!
  • 14 Jun 2018 om 12:59
    Verbeek heeft wel fouten gemaakt. Maar als Boere niet op de paal schoot tegen Roda en Holla niet op de lat schoot tegen Sparta, dan had hij Twente er denk ik wel ingehouden. Zijn ontslag is ook niemand mee geholpen want in de Jupiler League hadden we hem goed kunnen gebruiken bij de weder opbouw.
  • 14 Jun 2018 om 12:43
    • Quote van 14 Jun 2018 om 12:02
      Kan Gertjan niet op worden gebeld voor een terugkeer met behoud van zijn nu doorlopende salaris? Nieuw elftal en nieuwe elan. De grootste zeikerds zijn weg. Verbeek samen met Garcia. Het zou de man ook sieren om terug te komen. Gekke gedachte of niet meer aan beginnen? En wat vind Fredje er van. Let wel dit is alleen haalbaar als de club ook daadwerkelijk financieel gered is.
    Je word met de dag gekker , stop zuipen van dat RB spul , dat is nog slimmer als lijntje coke pfffff
  • 14 Jun 2018 om 12:02
    Kan Gertjan niet op worden gebeld voor een terugkeer met behoud van zijn nu doorlopende salaris? Nieuw elftal en nieuwe elan. De grootste zeikerds zijn weg. Verbeek samen met Garcia. Het zou de man ook sieren om terug te komen. Gekke gedachte of niet meer aan beginnen? En wat vind Fredje er van. Let wel dit is alleen haalbaar als de club ook daadwerkelijk financieel gered is.
  • 14 Jun 2018 om 11:58
    Wat is deze kerel toch een enorme HORK wie denkt Gert Jan wel wie hij is,?hij heeft zelf het paard helpen doodgaan met zijn rare beslissingen ,hij heeft het meeste geld mogen besteden van de laatste drie trainers.En wat is er van geworden?Heeft deze kerel weleens in de gaten waarom ze hem een keer weer opgehaald hebben voor dat programma?Dan ben je echt wel een lulletje rosewater.
  • 14 Jun 2018 om 10:35
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:26
      Inderdaad, nu gewoon vooruit kijken!
    Klopt maar dat moet er wel een elftal staan...
  • 14 Jun 2018 om 10:13
    Dat dooie Peerd heeft hem mooi wat knaken op geleverd
  • 14 Jun 2018 om 10:12
    Trekken aan een dood paard.....hmmm.

    Nog niet officieel dood Gert Jan....wel comateus.......dat wel, maar dat was het paard al voordat Gert Jan begon.
  • 14 Jun 2018 om 09:55
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:57
      Dom gelul .negatieve stemmingmakerij.
    Feit is gewoon dat ze er niet veel van gemaakt hebben.
  • 14 Jun 2018 om 09:52
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:57
      Dom gelul .negatieve stemmingmakerij.
    Net als jouw bijdrages hier....dom en nergens op gebaseerd.....gewoon zuigen en provoceren? Dat bedoel je?


    Waarom is het dom gelul. Kom op trolletje....verklaar je eens nader?
  • 14 Jun 2018 om 09:46
    Gertjan is gewoon een zeer matige trainer die zich handig zit te verrijken.
  • 14 Jun 2018 om 09:26
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:08
      Al dat gelul is weer achteraf, laatste weken is er alleen maar positief nieuws gekomen! Op naar promotie!
    Inderdaad, nu gewoon vooruit kijken!
  • 14 Jun 2018 om 09:23
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:52
      bij het binnenhalen weet ik dat idd niet, maar toen hij er liep heeft hij ook genoeg fouten gemaakt:
      1. 532, het liep voor geen meter en hij was te eigenwijs om te buigen voor de media.
      2. hooiveld als stormram, wat een lachertje
      3. assaidi in de bekerwedstrijd tegen az laten spelen op die ijskoude mat, daarna vrijwel niet meer fit geweest.
      4. enz.
      Verbeek heeft zelf ook genoeg fout gedaan en zegt nu heel simpel: trekken aan een dood paard, hij schuift dus alles naar een ander. Wat van halst betreft, dat heb ik ook vaker gezegd, die heeft gruwelijk veel kapot gemaakt en zelfs nog meer dan joop.
    Helemaal met jou eens. Vooraf had ik best veel vertrouwen in Van Halst en later Verbeek. Zag het helemaal zitten Beide brokkenpiloten hebben mij,en ons allen, flink teleurgesteld. In Pusic heb ik totaal geen vertrouwen...misschien komt het dan toch nog goed(?)
  • 14 Jun 2018 om 09:23
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:08
      Al dat gelul is weer achteraf, laatste weken is er alleen maar positief nieuws gekomen! Op naar promotie!
    Positief voor de buhne. Ik heb niet iets nieuws gehoord, alleen maar nieuwsberichten waar de club afhankelijk van was en dan nog is het voorbestaan van de club in gevaar. Positief allerminst.
  • 14 Jun 2018 om 09:08
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:49
      Trekken aan een dood paard....?? Heeft hij het over zichzelf???
    Ik denk over zijn vrouw
  • 14 Jun 2018 om 09:08
    Al dat gelul is weer achteraf, laatste weken is er alleen maar positief nieuws gekomen! Op naar promotie!
  • 14 Jun 2018 om 08:57
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:48
      Je weet ook niet wat die kale liegende grabbelaar hem op de mauw heeft gespeld tijdens zijn onderhandelingen.
    Dom gelul .negatieve stemmingmakerij.
  • 14 Jun 2018 om 08:52
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:48
      Je weet ook niet wat die kale liegende grabbelaar hem op de mauw heeft gespeld tijdens zijn onderhandelingen.
    bij het binnenhalen weet ik dat idd niet, maar toen hij er liep heeft hij ook genoeg fouten gemaakt:
    1. 532, het liep voor geen meter en hij was te eigenwijs om te buigen voor de media.
    2. hooiveld als stormram, wat een lachertje
    3. assaidi in de bekerwedstrijd tegen az laten spelen op die ijskoude mat, daarna vrijwel niet meer fit geweest.
    4. enz.
    Verbeek heeft zelf ook genoeg fout gedaan en zegt nu heel simpel: trekken aan een dood paard, hij schuift dus alles naar een ander. Wat van halst betreft, dat heb ik ook vaker gezegd, die heeft gruwelijk veel kapot gemaakt en zelfs nog meer dan joop.
  • 14 Jun 2018 om 08:49
    Trekken aan een dood paard....?? Heeft hij het over zichzelf???
  • 14 Jun 2018 om 08:48
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:23
      helemaal eens. Echter had ik een dergelijke reactie van verbeek wel verwacht, het ligt bij hem namelijk altijd aan een ander.
    Je weet ook niet wat die kale liegende grabbelaar hem op de mauw heeft gespeld tijdens zijn onderhandelingen.
  • 14 Jun 2018 om 08:44
    Gewoon een grote narcist en niets anders .
  • 14 Jun 2018 om 08:23
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:06
      Hij moet de vinger naar zichzelf uitsteken Geen onzin uit kramen Hij is mede verantwoordelijk voor onze degradatie Altijd 532 Onder pusic liep het toch beter Ook zwaar kut maar toch !
    helemaal eens. Echter had ik een dergelijke reactie van verbeek wel verwacht, het ligt bij hem namelijk altijd aan een ander.
  • 14 Jun 2018 om 08:18
    Als het een dood paard is. Waarom stapt ie er dan in? Geld of aandacht?
  • 14 Jun 2018 om 08:06
    Hij moet de vinger naar zichzelf uitsteken Geen onzin uit kramen Hij is mede verantwoordelijk voor onze degradatie Altijd 532 Onder pusic liep het toch beter Ook zwaar kut maar toch !