Homepage » Historie & oud-spelers » ''Spelen in de eerste divisie is niks, daar verdien je bijna niets''

''Spelen in de eerste divisie is niks, daar verdien je bijna niets''

( 23 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Spelen in de eerste divisie is niks, daar verdien je bijna niets''

Erwin Nieuwboer vertrok zestien jaar geleden bij AZSV, maar is nu terug bij de club uit Aalten. De 28-jarige middenvelder werd als D-pupil gescout door FC Twente.

"Na de A-junioren ging ik naar de beloften van FC Twente", vertelt Nieuwboer in De Gelderlander. "Toen merkte ik al dat ik niet in aanmerking zou komen voor het eerste elftal. Dat was in de tijd dat FC Twente kampioen werd. Dat niveau was echt te hoog voor mij."

Daarna speelde hij nog twee seizoenen bij Jong Heracles Almelo. "Maar ik was er toen wel achter dat ik geen profvoetballer zou worden. En spelen in de eerste divisie, dat is niks", meent hij. "Daar verdien je bijna niets. Ik wist dat ik het niet zou gaan redden als prof en ben daarom ook blijven studeren."

Na zeven jaar bij derdedivisionist HSC'21 keert Nieuwboer nu terug bij AZSV. "Ik kijk er heel erg naar uit om na al die jaren weer voor AZSV te gaan voetballen. Dit wordt de eerste keer sinds lange tijd dat ik op zaterdag ga voetballen. Dat lijkt me ook best wel lekker, dat je op zondag vrij bent. Ik heb nog niet echt een idee hoe het niveau is. Veel mensen zeggen dat het zaterdagvoetbal wat fysieker is dan dat op zondag. Maar dat zullen we wel zien."

Foto: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Aug 2018 om 13:03
    • Quote van 8 Aug 2018 om 19:21
      In hengelo
    Of Akersloot, kann ik vanuit hier prima in de gaten houden !! :) Tis nu wel mooi komkommertijd om te gaan.
    Vandaag en morgen mooi koffers pakken en dan op naar DE Koog ;)
  • 9 Aug 2018 om 08:51
    • Quote van 8 Aug 2018 om 22:12
      We hebben een hele ervaren keeper genaamd Sander B. op de bank zitten dus daar hoeven we niet nog een naast te zetten.
    Tja...Sander B. nog geen aantoonbare toevoeging gebleken, en al verschillende functies bekleed binnen de club. Wordt gedoogd omdat hij nog een contract heeft en afkopen te duur is....vergelijkbaar met Paalplaat die nu (eindelijk) weg is.


    Als FC Twente het contract van Sander B. na dit seizoen verlengd, dan moeten ze echt eens het zaagsel in hun koppies laten verversen.......
  • 8 Aug 2018 om 23:02
    • Quote van 8 Aug 2018 om 22:17
      Is dat die met die grijze baard. En die die bal heeft ingeslikt. Kearl watn pens of nie.sorry hoor was laatst eff kijken maar dacht echt die zit in de 6 maand.....
    geef m eens ongelijk, ik had me ook laten gaan als ik jaren op mijn voeding had moeten letten.
  • 8 Aug 2018 om 23:01
    • Quote van 8 Aug 2018 om 22:14
      Daar is helaas geen geld voor. Doorlopen Ted door de Mac drive met de nieuwe spöller. Komen echt ooit nog wel betere tijden aan maar nu is het. Een slus puppy en Mac kroket voor een eurie.... handtekening en op na Hengelo er met. Trainen tot je alle talen spreekt...
    We moeten elk dubbeltje omdraaien Dus niks mac, zelfgesmeerde bammetjes mee ;)
  • 8 Aug 2018 om 22:17
    • Quote van 8 Aug 2018 om 22:12
      We hebben een hele ervaren keeper genaamd Sander B. op de bank zitten dus daar hoeven we niet nog een naast te zetten.
    Is dat die met die grijze baard. En die die bal heeft ingeslikt. Kearl watn pens of nie.sorry hoor was laatst eff kijken maar dacht echt die zit in de 6 maand.....
  • 8 Aug 2018 om 22:14
    • Quote van 8 Aug 2018 om 22:05
      Ik denk dat Ted van L. eerder naar een steakhouse gaat.
    Daar is helaas geen geld voor. Doorlopen Ted door de Mac drive met de nieuwe spöller. Komen echt ooit nog wel betere tijden aan maar nu is het. Een slus puppy en Mac kroket voor een eurie.... handtekening en op na Hengelo er met. Trainen tot je alle talen spreekt...
  • 8 Aug 2018 om 22:12
    • Quote van 8 Aug 2018 om 22:08
      Zwarthoed transfervrij misschien een ervaren keeper voor twente
    We hebben een hele ervaren keeper genaamd Sander B. op de bank zitten dus daar hoeven we niet nog een naast te zetten.
  • 8 Aug 2018 om 22:08
    Zwarthoed transfervrij misschien een ervaren keeper voor twente
  • 8 Aug 2018 om 22:05
    • Quote van 8 Aug 2018 om 21:33
      Of bij de Mac drive.
    Ik denk dat Ted van L. eerder naar een steakhouse gaat.
  • 8 Aug 2018 om 21:34
    • Quote van 8 Aug 2018 om 21:25
      Bij de buurman van Munsterman.
    Bij beunen tuinsproeien hahaha kk divisie levert geen hol op.
  • 8 Aug 2018 om 21:33
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:34
      Die zullen wel bij een of ander van der valk hotel onderhandelen.
    Of bij de Mac drive.
  • 8 Aug 2018 om 21:25
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:04
      Is Rienstra al gesignaleerd?...
    Bij de buurman van Munsterman.
  • 8 Aug 2018 om 20:49
    Lijkt wel stilte voor de storm,allemaal flauwekul berichten,verwacht nog wel wat van Ted.
  • 8 Aug 2018 om 19:59
    • Quote van 8 Aug 2018 om 14:47
      Echt........Ik was op de open dag in 1997, waardoor ik supporter werd van deze geweldige club. Als jullie er een artikel aan willen wijden hoor ik het wel.
    Ik zou zeggen kom maar op met je ervaring,laat ons maar eens weten hoe dat allemaal is gekomen? Wij weten wel graag iets over de mensen hier aanwezig.
  • 8 Aug 2018 om 19:21
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:34
      Die zullen wel bij een of ander van der valk hotel onderhandelen.
    In hengelo
  • 8 Aug 2018 om 18:34
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:04
      Is Rienstra al gesignaleerd?...
    Die zullen wel bij een of ander van der valk hotel onderhandelen.
  • 8 Aug 2018 om 18:10
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:04
      Is Rienstra al gesignaleerd?...
    Op het veld bij jong az gisteren.
  • 8 Aug 2018 om 18:04
    Is Rienstra al gesignaleerd?...
  • 8 Aug 2018 om 18:03
    Boeit mij het. Next!
  • 8 Aug 2018 om 18:03
    gaat nergens over willen nieuws over selectie zien kwa versterkingen vind ik belangrijker dan dit bericht
  • 8 Aug 2018 om 16:42
    Pffff, komkommertijd zeker
  • 8 Aug 2018 om 14:47
    Echt........Ik was op de open dag in 1997, waardoor ik supporter werd van deze geweldige club. Als jullie er een artikel aan willen wijden hoor ik het wel.
  • 8 Aug 2018 om 14:17
    Ja ok boeiend