Verbeek steunt Van Halst: ''Maar hij had het beter niet kunnen doen''

( 12 reacties)
Verbeek steunt Van Halst: ''Maar hij had het beter niet kunnen doen''

Gertjan Verbeek was maandagavond te gast bij Veronica Inside en dus werd er ook even gesproken over FC Twente. Nadat Jan van Halst ter sprake kwam, was het bruggetje snel gelegd. Johan Derksen heeft geen hoge pet op van Van Halst bij FC Twente.

"Jan van Halst is omhoog gevallen daar en is zichzelf wel een tikje gaan overschatten", zegt Derksen. "Hij was gewoon een verkoper van reclameborden en dacht dat hij algemeen, financieel en technisch directeur kon worden."

Verbeek is het daar niet mee eens. "Ik denk niet dat hij dat zelf dacht, maar dat het op een gegeven moment door de nood geboren is", reageert hij. "Zo'n puinhoop was het wel bij FC Twente. Je moest op een gegeven moment ook meerdere opties overwegen om de boel draaiende te houden."

"Je kunt er ook anders naar kijken", meent Verbeek. "De situatie was zo en hij heeft het gedaan, maar hij had het beter niet kunnen doen. Want het was een hell of a job om én commercieel en financieel de boel overeind te houden én ook nog eens een keer de technische zaken te behartigen."

"Dat is hem ook niet gelukt. Daar kunnen we duidelijk in zijn", vervolgt Verbeek, die zelf een goede band heeft met Van Halst. "Ik heb prima samengewerkt met Jan. Het heeft niet tot succes geleid, dat is een ander verhaal. Maar ik heb Jan wel beter leren kennen en daar was niets mis mee."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Mar 2019 om 18:09
    • Quote van 19 Mar 2019 om 15:43
      Niet bewust 3 petten opgezet bedoel je? Van Halst werd gedwongen om de petten van SD, CD en Youtube TD op te zetten? Van Halst heeft alle alarmerende signalen genegeerd en dacht het wel even te kunnen. Heel bewust dus.
    Die petten is nog niet eens het probleem. JvH had zich moeten omringen met de juiste mensen. TvL zat hier al, maar mocht vertrekken omdat JvH het beter kon. Gun een technisch manager gewoon een fatsoenlijk salaris. Dat had zich ruimschoots terugverdiend met een betere en goedkopere selectie en had ons tonnen gescheeld aan trainerssalarissen. Dan heb ik het nog niet over de degradatie.
  • 19 Mar 2019 om 15:43
    • Quote van 19 Mar 2019 om 12:41
      Er zijn zeker foute beslissingen gemaakt met degradatie als gevolg. Maar ik geloof ook niet dat JvH bewust het FC Twente schip heeft laten zinken. Iedere sportman wil winnen en soms gaat het mis! Helaas was het meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt en een hele grote portie onkunde.
    Niet bewust 3 petten opgezet bedoel je? Van Halst werd gedwongen om de petten van SD, CD en Youtube TD op te zetten? Van Halst heeft alle alarmerende signalen genegeerd en dacht het wel even te kunnen. Heel bewust dus.
  • 19 Mar 2019 om 13:55
    • Quote van 19 Mar 2019 om 12:44
      Ga aan het werk, ellendeling !
    Lol.....laat je niet Gek maken Henkie
  • 19 Mar 2019 om 13:46
    Wat een vieze narcist is het toch die Verbeek, hij had verdomme vorig jaar moeten zorgen dat we erin bleven. En nu komt hij met ja moet ook min of meer qua begroting dat we promoveren!!! Lul dat je bent jij had nooit mogen degraderen met die begroting van vorig jaar, en je anti voetbal met 5-3-2 rot aub op Narcist.
  • 19 Mar 2019 om 13:24
    • Quote van 19 Mar 2019 om 12:50
      In de positie van directeur heb je verplichtingen, waaronder ook inzicht in de risico's die de functie met zich mee brengt. Hij had als 1e moeten melden dat de Commerciële EN de Technische functie niet samen gaan. Dat heeft hij niet gedaan en zich daarbij overschat. De RvC had hem daarin moeten corrigeren, heeft dat ook niet gedaan. In beide gevallen was er sprake van gebrek aan kennis en ervaring. M.i. is er inderdaad geen opzet in het spel, maar de gevolgen waren immens voor FcT. Dat mag en moet je hem verwijten, want hij kreeg een vorstelijke vergoeding voor.....
    Inderdaad heeft hij zichzelf overschat en de functie onderschat, echter niet uit eigenbelang denk ik maar omdat er financieel geen ruimte was voor twee zwaargewichten op de balans. Achteraf liep dat dus faliekant mis helaas en is hij een verantwoordelijke. Ben het dan weer niet met diegenen eens die zeggen dat hij de enige verantwoordelijke is, het was al misse boel voordat hij terug kwam. Inderdaad moest hij roeien met de riempjes die hij had.
  • 19 Mar 2019 om 12:50
    • Quote van 19 Mar 2019 om 12:41
      Er zijn zeker foute beslissingen gemaakt met degradatie als gevolg. Maar ik geloof ook niet dat JvH bewust het FC Twente schip heeft laten zinken. Iedere sportman wil winnen en soms gaat het mis! Helaas was het meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt en een hele grote portie onkunde.
    In de positie van directeur heb je verplichtingen, waaronder ook inzicht in de risico's die de functie met zich mee brengt. Hij had als 1e moeten melden dat de Commerciële EN de Technische functie niet samen gaan. Dat heeft hij niet gedaan en zich daarbij overschat. De RvC had hem daarin moeten corrigeren, heeft dat ook niet gedaan. In beide gevallen was er sprake van gebrek aan kennis en ervaring. M.i. is er inderdaad geen opzet in het spel, maar de gevolgen waren immens voor FcT. Dat mag en moet je hem verwijten, want hij kreeg een vorstelijke vergoeding voor.....
  • 19 Mar 2019 om 12:44
    • Quote van 19 Mar 2019 om 11:27
      Gekke Henkie. Wakker mien jonk? Of pillen van je buurman geslikt?
    Ga aan het werk, ellendeling !
  • 19 Mar 2019 om 12:41
    Er zijn zeker foute beslissingen gemaakt met degradatie als gevolg. Maar ik geloof ook niet dat JvH bewust het FC Twente schip heeft laten zinken. Iedere sportman wil winnen en soms gaat het mis! Helaas was het meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt en een hele grote portie onkunde.
  • 19 Mar 2019 om 11:32
    • Quote van 19 Mar 2019 om 11:14
      Chique reactie.
    Idd GJV gaat alleen wel aan een paar zaken voorbij. Onder andere dat zijn eigen aanstelling een gevolg was van het ontslag van RH. Een ontslag dat voor JvH een vlucht naar voren was.
  • 19 Mar 2019 om 11:27
    • Quote van 19 Mar 2019 om 11:20
      Dat tuig dekt elkaar allemaal !
    Gekke Henkie. Wakker mien jonk? Of pillen van je buurman geslikt?
  • 19 Mar 2019 om 11:20
    Dat tuig dekt elkaar allemaal !
  • 19 Mar 2019 om 11:14